Gå til innhold

Kusinen min tror hun har møtt drømmemannen, men han har en fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trenger ikke å omgåes de... I dag hadde jeg formiddagen fri. Jeg dro på butikken for å handle inn til helga. Går i mine egne tanker, aner fred og ingen fare, og der står han. Midt mellom frukt og frossenpizza. I min lokalbutikk. Han har tydeligvis sett meg komme, men jeg var helt uforberedt på at denne fyren plutselig skulle stå foran handlevogna mi og prate til meg. Reaksjonen min var overraskende og voldsom. Jeg hørte ikke hva han sa, for det ringte i ørene, jeg følte meg svimmel og det prikket i huden i ansiktet. Jeg så meg om etter kusinen min, men så henne ikke. Så slapp jeg handlevogna, gikk til kassene, brøytet meg frem gjennom køen, uten tanke for corona, og kom meg hjem.

Jeg antar jeg har hatt mitt første angstanfall. Jeg måtte avlyse et zoommøte, og ta fri ut dagen, for jeg skjelver sånn. Særlig på venstresiden.Det syntes jeg var rart.  Jeg ble faktisk litt bekymret, så jeg ringte en venninne som er sykepleier. Hun brukte hele pausen sin på å roe meg ned. 

Jeg buste ut med hele historien, og hun ble rasende på mine vegne. Jeg har fått mye støtte her inne, men det er så godt å få støtte av noen i nettverket. Hun synes ikke jeg er det minste urimelig. Hun var med på den samtalen om overgrep for noen år siden, og synes det er helt utrolig at kusinen min likevel velger han. Dette ødelegger jo dynamikken, ikke bare i familien, men i vennegjengen også. Så i kveld skal hun ringe henne og be om at vi møtes, så vi kan finne ut av dette. Som hun sa, det gagner ingen at jeg får et slikt anfall i en sammenkomst. Hvis fyren har bagatellisert det til venner og familie, ser de sannheten når de ser min reaksjon.

Jeg er konfliktsky, men nå gruer jeg meg ikke engang. Jeg er så jævlig sint! På begge to!

Anonymkode: 5fc96...3c9

Så godt å høre at du nå får litt støtte og omsorg fra vennene dine!❤️Som det nå har vært skrevet litt om her i det siste, kusinen din er mest sannsynlig fanget i klørne hans, og vil kanskje ikke ta til seg alt. Men nå har i det minste du noen å støtte deg til. 
 

Reaksjonen din sier jo alt om hva for slags mann han er. Får så vondt av tenåringsjenta i deg, og hva hun ble utsatt for. Og nå må du gjenoppleve det. 
 

Klem til deg!❤️

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Jeg ville kuttet ut venninnen/kusinen. Når det gjelder å takke nei til selskap ville jeg bare sagt det helt enkelt: Jeg velger å ikke komme når min overgriper er tilstedet. Dette fordi jeg fortjener å ha det bra. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig trist å lese, og skjønner det gjør utrolig vondt. Jeg synes du takler det på en fin og naturlig måte, der du får bruke den tida du trenger. 
 

Ta vare på deg selv, og nyt godheten og kjærligheten du får fra andre, nå som det stormer som verst. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 14.34):

Trenger ikke å omgåes de... I dag hadde jeg formiddagen fri. Jeg dro på butikken for å handle inn til helga. Går i mine egne tanker, aner fred og ingen fare, og der står han. Midt mellom frukt og frossenpizza. I min lokalbutikk. Han har tydeligvis sett meg komme, men jeg var helt uforberedt på at denne fyren plutselig skulle stå foran handlevogna mi og prate til meg. Reaksjonen min var overraskende og voldsom. Jeg hørte ikke hva han sa, for det ringte i ørene, jeg følte meg svimmel og det prikket i huden i ansiktet. Jeg så meg om etter kusinen min, men så henne ikke. Så slapp jeg handlevogna, gikk til kassene, brøytet meg frem gjennom køen, uten tanke for corona, og kom meg hjem.

Jeg antar jeg har hatt mitt første angstanfall. Jeg måtte avlyse et zoommøte, og ta fri ut dagen, for jeg skjelver sånn. Særlig på venstresiden.Det syntes jeg var rart.  Jeg ble faktisk litt bekymret, så jeg ringte en venninne som er sykepleier. Hun brukte hele pausen sin på å roe meg ned. 

Jeg buste ut med hele historien, og hun ble rasende på mine vegne. Jeg har fått mye støtte her inne, men det er så godt å få støtte av noen i nettverket. Hun synes ikke jeg er det minste urimelig. Hun var med på den samtalen om overgrep for noen år siden, og synes det er helt utrolig at kusinen min likevel velger han. Dette ødelegger jo dynamikken, ikke bare i familien, men i vennegjengen også. Så i kveld skal hun ringe henne og be om at vi møtes, så vi kan finne ut av dette. Som hun sa, det gagner ingen at jeg får et slikt anfall i en sammenkomst. Hvis fyren har bagatellisert det til venner og familie, ser de sannheten når de ser min reaksjon.

Jeg er konfliktsky, men nå gruer jeg meg ikke engang. Jeg er så jævlig sint! På begge to!

Anonymkode: 5fc96...3c9

Stakkars deg *klem *

Så du og kusinen din og venninnen skal møtes? Det høres lurt ut.❤ Lykke til! Og bra at du er sint!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle møtes i ettermiddag, men det gikk i vasken fordi kusinen min nekter å komme uten typen. Det er visst urettferdig overfor han å diskutere han, uten at han får bli med. Dessuten har hun barnefri i helgen, så da kan de endelig være sammen hos henne. Det forklarer hvorfor han var i matbutikken her.

Vi har avtalt å møtes i morgen i stedet. Typen hennes kommer. Da er jeg forberedt, uten at jeg skal si så mye mer enn det nå.

Takk for alle varme ord og all støtte så langt❤️ I morgen trenger jeg all styrke jeg har...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi skulle møtes i ettermiddag, men det gikk i vasken fordi kusinen min nekter å komme uten typen. Det er visst urettferdig overfor han å diskutere han, uten at han får bli med. Dessuten har hun barnefri i helgen, så da kan de endelig være sammen hos henne. Det forklarer hvorfor han var i matbutikken her.

Vi har avtalt å møtes i morgen i stedet. Typen hennes kommer. Da er jeg forberedt, uten at jeg skal si så mye mer enn det nå.

Takk for alle varme ord og all støtte så langt❤️ I morgen trenger jeg all styrke jeg har...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Oh. Em. Ge... 😳 

Skal tenke masse på deg!! Heier og er med deg i tankene. Håper venninnen din passer godt på deg, og er forberedt på at han kanskje er psykopat. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med AB over, jeg syns ikke du skal møte han. Han er så manipulerende og syk og kommer til å snakke alle rundt. Skjerm deg selv! Jeg forstår at du ønsker å snakke med kusinen din, og nå inn til henne. Men hva godt kan det føre til å ha denne samtalen når psykopaten er til stede?

Du må passe på deg selv først og fremst!❤️

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er verken jeg eller noen andre her inne som bestemmer hva du skal gjøre, men hvis jeg er ærlig, synes jeg det er en elendig ide å møtes for å snakke om dette her med han tilstede.

Først og fremst fordi du risikerer å bli retraumatisert, og om ikke det skjer vil det uansett bli jævlig for deg. 

Dernest fordi han, nok en gang, får lov til å bestemme over deg og styre deg som han vil. 

Og til slutt fordi han er manipulerende og kald og kommer til å vinne dette møtet på absolutt alle vis, delvis fordi han er langt mer kynisk enn deg og like mye fordi han vil være mer veltalende og behersket enn en redd og traumatisert deg. Men mest av alt fordi han setter opp et møte (for dette ble plutselig hans møte, ikke ditt) hvor han og kusina di er flertallet, venninna di står i midten og du er alene som et lett offer på den andre siden. 

Dette møtet kommer til å knuse deg. Venninna di kommer fort vekk til å skifte side (det er vanskelig å stå imot profesjonell manipulasjon), han vil komme seirende ut av møtet og du vil nesten garantert enten latt deg presse til å "tilgi" eller han vil få det til å høres ut som om du har gjort det. 

Avlys. Vær så snill, pass på deg selv. Det kommer ingenting godt ut av dette møtet. 

Anonymkode: afa87...f63

Dette! Jeg er SÅ enig! Dette møtet må skje på dine premisser. Det inkluderer ikke hans tilstedeværelse. Sett ned foten for deg selv. Ikke la han ta mer kontroll over situasjonen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skulle møtes i ettermiddag, men det gikk i vasken fordi kusinen min nekter å komme uten typen. Det er visst urettferdig overfor han å diskutere han, uten at han får bli med. Dessuten har hun barnefri i helgen, så da kan de endelig være sammen hos henne. Det forklarer hvorfor han var i matbutikken her.

Vi har avtalt å møtes i morgen i stedet. Typen hennes kommer. Da er jeg forberedt, uten at jeg skal si så mye mer enn det nå.

Takk for alle varme ord og all støtte så langt❤️ I morgen trenger jeg all styrke jeg har...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Jeg blir rasende på dine vegne. Det er helt hinsides av kusinen din å forvente at du skal møte han. Hun har tydeligvis aldri blitt utsatt for en voldtekt eller et annet traume av et annet menneske selv. Da ville hun hatt langt mer forståelse for at hun selvsagt IKKE skal presse deg til å møte han. At hun ikke forstår såpass er sjokkerende når hun er et voksent menneske.

Jeg synes helt ærlig at du skal droppe møtet, og rett og slett bare kutte ut begge. Det er synd å si det, men for ditt eget beste tror jeg det er best å bare holde avstand. De forstår deg jo ikke i det hele tatt, og prøver å presse deg og manipulere deg til noe som kan traumatisere deg enda mer. Det er så stygt at jeg ikke har ord. 

Du skal ALDRI, ALDRI, måtte forholde deg til fyren igjen. Han har ingenting i livet ditt å gjøre. Respekterer ikke kusinen din det så er det hennes tap. Hun må nesten velge mellom psykopaten eller deg. Du skal ikke måtte stå i mellom dem. Det er ikke ditt ansvar.

Sender deg mange styrkeklemmer. :klem:

Endret av Gjenferdet
  • Liker 33
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal møte han/dem, så bør du ikke gå alene, men ha med noen som kjenner saken. 

Anonymkode: 641ad...e03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk gjennom hva du ønsker å få ut av dette møtet, og om det er mulig når han også er tilstede. Det høres ikke ut som det kan komme noe godt ut av et slikt møte, om ikke meningen er forsoning. 

Anonymkode: 52c37...473

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags forberedelser har du gjort her TS...? 
 

Ikke møt ham. Ikke gi ham tilfredsstillelsen av at han har klart å få til et møte helt på sine premisser, på ditt område. Dette kommer det ikke noe godt ut av. Du kommer ikke til å få den avslutningen du trenger, du kommer ikke til å få sagt hva du mener om han og han kommer til å forstå det, og han kommer ikke til å holde seg unna kusina di. 
 

Bare hold deg unna, og oppsøk profesjonell hjelp heller. Og hvis noen i familien prøver å si noe annet, så sier du klart og tydelig fra at denne mannen prøvde å voldta deg, og har voldtatt venninna di. Hvis familien din da velger å ta hans side, så må de nesten få lov til det. Det er synd, men sånn er det. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlys møtet. Ikke utsett deg selv for det her. Hvis ikke kusina di klarer å forstå dette sier det mye om henne. Men kjærlighet gjør blind. 

Anonymkode: fd722...a22

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner heller ikke hva godt det skal komme ut av å møte ham. Det stritter i hele meg ved tanken på det. Det er ikke han som skal sette premissene. Vil ikke kusinen din møte dere uten ham, så hold møtet uten henne. Da kan du fortelle alle venninnene dine hva du har opplevd, uten at han får skade deg ytterligere. Husk hvordan du reagerte i butikken. Selv om du nå er forberedt, så kan det utløse et nytt angstanfall hos deg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange enstemmige kommentarer her.. Håper du leser og tar det til deg, TS! 

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også du leser her og tar det til deg TS! Fikk helt vondt i magen jeg. Det er stor fare for at du blir fullstendig overkjørt, og får et nytt angstanfall. Skal de sitte der å prøve å overbevise deg om at han er en fin fyr? God på bunnen, liksom? Forandret seg? Javel?

Kusina di er skikkelig dust som ikke kan stille opp uten han, fy søren! Det er for pokker HU som har blitt sammen med en voldtektsmann her! Og offeret var deg, hennes beste venninne! Det er fullstendig utilgivelig, og at hun vil utsette deg for dette er enda verre! Nå ble jeg forbanna og! Og det synes jeg du også skal bli TS! For dette er faen ikke greit! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter alle de andre her - jeg synes ikke at du bør gå med på å møte han. Traumereaksjonen du hadde på butikken sier nok. I tillegg bør du tenke over at han kan bruke dette mot deg - han kan si at "du klarte jo å møte meg den dagen, så da må det gå helt fint å treffes på fester eller sammenkomster også"

Anonymkode: 2d18e...0b1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...