Gå til innhold

Kusinen min tror hun har møtt drømmemannen, men han har en fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er så vanvittig sterk TS! Og det er ekskjæresten hans også - jeg heier på dere alle, og jeg heier på kusinen din og håper at hun tar til vettet. Det er henne selv det vil skade mest i lengden, dersom hun blir hos han. Støtter deg fullstendig i at vennskapet med henne er over om hun fremdeles velger han. Stakkars ungene hennes..

Du skylder oss ingen oppdatering, men tusen takk for at vi fikk høre hvordan det gikk. Jeg har tenkt på deg gjennom helga og krysset fingre for at det skulle gå i din favør. 

Mange klemmer sendes din vei! ❤️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte meg som en skikkelig intrigemaker som kontaktet denne eksen. Hun og jeg kjente ikke hverandre, men jeg visste hvem hun var. Hun var i en helt annen liga enn meg, og hun og denne fyren var selve drømmeparet. Vakre og populære begge to. Jeg gikk jo da på en annen skole, men jeg fikk det med meg. Trodde selvfølgelig at det var så perfekt som det fremsto, at han var helt annerledes mot henne enn mot meg. Hun var jo perfekt, jeg var en grå mus. De var sammen ganske lenge også, men jeg husker at det var noe drama da det ble slutt. Så jeg søkte henne opp og sendte henne en melding. Hadde skikkelig klump i magen, men hun svarte med en gang. Og hun hadde en del å si.

Han var helt perfekt, og alt var helt perfekt til å begynne med. Særlig statusen de hadde var veldig positivt for henne den gangen. Derfor overså hun de første tegnene på at han ikke var grei. Han kunne kalle henne stygge ting, etterhvert knuffet han til henne, eller dro i henne, når han var irritert. Han var fryktelig sjalu, men selv flørtet han vilt med andre jenter. Til å begynne med var det bare når han var full, men etterhvert også ellers. Han voldtok henne aldri, men han var voldelig. Han brukte å si at han aldri hadde slått ei dame, men han både dyttet og ristet henne. Til slutt fikk moren se merker på kroppen hennes, og da brøt hun helt sammen. Hun ble støttet i å anmelde han, men hun turte ikke fordi han tross alt aldri hadde slått henne. Det var liksom malen for voldelig den gangen. Og så var hun redd for å miste statusen på skolen. Gud så naive unge mennesker er!

Hun konfronterte han siden, men han husket ingenting av det hun sa. Da hun hørte om hun som ble voldtatt, tok hun kontakt. De vurderte å anmelde sammen, men slo det fra seg fordi historiene var så ulike. Og så hadde det gått lang tid. De to hadde kontakt lenge, men mistet den fordi hun andre fikk store problemer. Ingen vet hvor hun er lenger. 

Eksen møtte han på fest for ca 10 år siden. Hun konfronterte han foran alle, inkludert hans daværende kjæreste. Etterpå fikk hun masse stygge meldinger fra denne kjæresten. Men det ble slutt mellom dem like etterpå. Hun er fremdeles i en egen liga, så tøff og sterk. 

Lang utredning dette, men godt å skrive av seg litt. Denne fyren er et rovdyr, som er i stand til det meste. Nå vet kusinen min det, men jeg er dessverre ikke sikker på om det hjelper. Jeg nevnte tidligere i tråden at hun er lite flink til å ta til seg råd, så lenge hun er forelsket. Jeg håper jo hun tar til fornuft, men prøver å forberede meg på det motsatte.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info, TS! Jeg har også vært bekymret for deg. Så godt å høre at du har en så flott mann som støtter deg og fikk presset kusinen din til å høre hva ungdomskjæresten hadde å si! Veldig bra! 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 For nå har hun fått høre tre historier (vi tok opp hun han voldtok også) og han KAN ikke gjemme seg bak "ung og dum" lenger. Jeg er sikker på at jeg finner masse grums hvis jeg sporer opp nyere ekser også.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Så bra at møtet fikk kusinen din til å tenke i det minste. 

Hva sa hun han voldtok? 

Anonymkode: 14a20...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Så bra at møtet fikk kusinen din til å tenke i det minste. 

Hva sa hun han voldtok? 

Anonymkode: 14a20...3d7

Vi klarer ikke å spore opp henne. Barndomseksen pratet med henne for mange år siden, og hun hadde ikke maktet å gjøre motstand. Hun bare lå der og håpet at foreldrene ikke hørte noe. Hun var allerede utsatt pga seksuelt misbruk fra en venn av familien, noe alle visste om, så hun var redd for at den saken ikke ble tatt på alvor hvis hun "lå rundt". 

Denne saken har fått meg til å forstå hvor utsatt unge jenter er. Her har vi en svært sårbar jente, en sterk og sosialt vellykket jente, og jeg, som var stille og litt forsiktig. Alle tre misbrukt av samme gutt/mann og alle tre forsøkte å svelge skammen og late som ingen ting. 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til deg som har stått på for å åpne øynene til kusina di. Det ligger myyyeee omsorg for henne i det du har stått i nå! Syns du har håndtert ting helt fabelaktig, og er også glad for at du har god støtte i mannen din og venninna di.

Han er som du sier et rovdyr, og jeg blir trist og skremt over hvordan slike kan få herje uhindret i årevis! 

Jeg tenker at uansett om kusina di ikke skulle makte å bryte nå, så vil hun ha dette i bakhodet for alltid. Da er det større sjanse for at hun bryter raskt hvis han viser henne sin voldelige side, i forhold til om hun ikke hadde visst noe om hans fortid. 

Du virker veldig reflektert, og jeg håper alt dette ikke bare har vært som å pirke borti et smertefullt sår, men også har gjort deg klar over hvor mye styrke du har i deg ❤️

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, så sterkt av deg! 

At du ordnet dette for å få din kusine til å åpne øynene og se hva slags "mann" han er. Så krysser vi fingrene for at det blir en virkning av dette ❤️

Anonymkode: a3019...0dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager folkens, denne sagaen er ikke over, så jeg syter litt til...

Etter møtet har dette gått som ild i tørt gress gjennom vennegjengen. Noen mener jeg er for hard, som ikke gir fyren en sjans, men de fleste er helt enig med meg. Alle håper dog at jeg tar feil, for nå skal de flytte sammen! 

Jeg tuller ikke! Det har blitt så mye intriger her, at de ikke orker å bo her (strengt tatt bare kusinen min som bor her), så nå skal hun selge og de skal kjøpe hus sammen. Usikker på hans bosituasjon, annet enn at han sa til henne helt i begynnelsen at han bodde der midlertidig, så jeg antar at det blir en oppgradering for han. Jeg sa til henne at jeg ikke syntes det var videre lurt å flytte unna nettverket. Jeg har blant annet tatt meg mye av den yngste datteren hennes, da hun sliter litt. Det var null problem, for datteren skal flytte til faren (som bor i området), så det endrer ingenting for henne og meg. Jeg mener det endrer en hel del for henne, som kun har bodd hos mor de siste årene. 

Datteren liker ikke fyren, og nekter å ha noe med han å gjøre. Vil ikke møte han engang. De to eldre brødrene er visst i ferd med å varme opp, så det kommer til å gå bra. Likevel regner de ikke med at eldstemann skal flytte med dem, for han er 18 og skal snart bo for seg selv. Jeg regner 18-åringer for fremdeles for unge til å flytte for seg selv, men han har heldigvis en far.

Jeg fatter ikke at min beste venn plutselig kan endre seg sånn. Ungene var alt for henne, hun var klok og reflektert og har støttet meg gjennom vanskelige perioder. Og nå bare drar hun? Med en psykopatisk serieovergriper?? Jeg hørte podcasten om Christoffer-saken her om dagen, og jeg fikk helt frysninger. Der visste moren at stefaren mishandlet og til slutt drepte sønnen, men hun valgte fremdeles han. Skulle likt å visst hva som foregår i hjernen deres, når de lar en mann komme mellom seg og barna (og familien).

Hun har bedt om at vi fremdeles holder kontakt, og jeg sa nei. Jeg er sint og føler meg sviktet. Men nå tenker jeg at hun kanskje en gang får opp øynene, og da trenger hun noen! Har ikke bestemt meg.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vel gjort det du kan, og fremdeles velger hun han. Så jeg støtter deg i å bryte. Men kan du opprettholde kontakt med datteren hennes?

Hun kommer jo til å våkne til slutt når han har begynt å vise sitt sanne jeg. Det tror jeg faktisk. Men det har gått langt og vil kanskje gå lengre da. Uff. Så leit for deg. Etter all kampen så gikk det slik❤️

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt kontakten med kusinen din, men behold kontakten med datteren hennes. Jentungen kan trenge enda mer støtte og hjelp nå som hun er nedprioritert av sin mor.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! For en trist utvikling! Men du har hvertfall gjort ditt, og godt å se at du får støtte fra de rundt deg.

Hun er helt klart midt i manipulasjon og totalt blindet av forelskelse. Nå har du virkelig gjort det du kan. At hun velger å flytte sammen med han etter så kort tid og se bort fra barna sine, det sier jo alt! Hun må tydeligvis brennes av ilden selv.

Synes du skal si til henne noe ala at hun vil være velkommen den dagen det blir slutt med denne fyren, men at så lenge hun velger å være med han kan ikke du ha kontakt. Oppfordre henne til å få på plass en skikkelig god samboerkontralt, og hold god kontakt med barna hennes. Spesielt yngste datteren. Gjør det klart for dem at de alltid er velkomne hos deg! 

Du har virkelig vært sterk her, og skulle så ønske kusinen din fikk øynene opp! 

Anonymkode: cc869...f05

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bdst om du bryter med henne. Det er tydelig at kusinen din er nødt til å lære dette the hard way..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Men nå er det vel på tide at du gir slipp. La henen leve livet hun ønsker, så stiller du opp for datteren. Noen lærer ikke av andres erfaring, men må gjøre sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si til kusinen at du ikke ønsker videre kontakt, men at hvis/når hun trenger hjelp til å gå fra fyren stiller du opp på sekundet!

Anonymkode: e3260...efc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 9.45):

Beklager folkens, denne sagaen er ikke over, så jeg syter litt til...

Etter møtet har dette gått som ild i tørt gress gjennom vennegjengen. Noen mener jeg er for hard, som ikke gir fyren en sjans, men de fleste er helt enig med meg. Alle håper dog at jeg tar feil, for nå skal de flytte sammen! 

Jeg tuller ikke! Det har blitt så mye intriger her, at de ikke orker å bo her (strengt tatt bare kusinen min som bor her), så nå skal hun selge og de skal kjøpe hus sammen. Usikker på hans bosituasjon, annet enn at han sa til henne helt i begynnelsen at han bodde der midlertidig, så jeg antar at det blir en oppgradering for han. Jeg sa til henne at jeg ikke syntes det var videre lurt å flytte unna nettverket. Jeg har blant annet tatt meg mye av den yngste datteren hennes, da hun sliter litt. Det var null problem, for datteren skal flytte til faren (som bor i området), så det endrer ingenting for henne og meg. Jeg mener det endrer en hel del for henne, som kun har bodd hos mor de siste årene. 

Datteren liker ikke fyren, og nekter å ha noe med han å gjøre. Vil ikke møte han engang. De to eldre brødrene er visst i ferd med å varme opp, så det kommer til å gå bra. Likevel regner de ikke med at eldstemann skal flytte med dem, for han er 18 og skal snart bo for seg selv. Jeg regner 18-åringer for fremdeles for unge til å flytte for seg selv, men han har heldigvis en far.

Jeg fatter ikke at min beste venn plutselig kan endre seg sånn. Ungene var alt for henne, hun var klok og reflektert og har støttet meg gjennom vanskelige perioder. Og nå bare drar hun? Med en psykopatisk serieovergriper?? Jeg hørte podcasten om Christoffer-saken her om dagen, og jeg fikk helt frysninger. Der visste moren at stefaren mishandlet og til slutt drepte sønnen, men hun valgte fremdeles han. Skulle likt å visst hva som foregår i hjernen deres, når de lar en mann komme mellom seg og barna (og familien).

Hun har bedt om at vi fremdeles holder kontakt, og jeg sa nei. Jeg er sint og føler meg sviktet. Men nå tenker jeg at hun kanskje en gang får opp øynene, og da trenger hun noen! Har ikke bestemt meg.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Kjære deg. Jeg skjønner godt at du føler deg sviktet og sint. Det har du all grunn til. :klem:

Ellers er jeg enig i det flere i tråden hinter til. Hun er manipulert og fanget i garnet, og fyren er mest sannsynlig psykopat. De er mestre i lovebombing, og bare det at de skal flytte sammen såpass tidlig kan være en bekreftelse på det. Det er bare en måte å få henne under kontroll på. Han binder henne fast emosjonelt og fanger henne slik at det skal bli vanskeligere for henne å komme seg unna, samtidig som han bevisst bygger henne opp for at hun skal tro at han er drømmemannen.

Det er bare manipulasjon alt sammen. Du, jeg og flere ser det, og dette forholdet kommer nok ikke til å ende godt. Det kommer ikke til å vare evig, og jeg bare håper at hun kommer seg unna før han rekker å skade henne alvorlig. Du har i alle fall gjort ditt, og du har ingen ansvar eller skyld i det som måtte skje. Du har advart og prøvd å åpne øynene hennes, men han har allerede for sterk makt over henne. Dessverre. Kjærlighet gjør blind, også når manipulasjon er en del av bildet.

Jeg forsvarer henne ikke. Håper ikke du føler det. Hun har sviktet deg grovt i det hun valgte han, og jeg kan ikke i min villeste fantasi klare å sette meg inn i hvordan noen kan bli sammen med overgriperen til ens eget familiemedlem og venninne. Det er helt vanvittig dårlig gjort, og jeg føler virkelig med deg. Jeg hadde aldri tilgitt det om en nær person av meg hadde gjort det samme. Det er å svikte og bryte tilliten på det groveste. 

Ellers er jeg glad for å høre at datteren ikke liker han, tross alt. Det er bra at hun ikke ønsker å ha kontakt med han eller se han. Det har jeg vært bekymret for - at han skal skade datteren som er uskyldig oppi dette. Trist at hun setter vekk datteren for å være sammen med en gal fyr, men bedre at datteren er hos faren enn at hun blir det neste overgrepsofferet.

Bra at datteren har tatt til vett og gjennomskuet han.  Har dere fortalt henne noe om hans fortid? Jeg støtter uansett det flere sier. Kutt ut kusinen din frem til det er slutt med fyren, men hold kontakt med datteren. Hun vil trenge noen mer enn noen gang. 

Og pass godt på deg selv. Du virker som et flott menneske som er opptatt av å beskytte og ivareta andre, men husk å ta vare på deg selv også. Du er verdifull og fortjener å ha det bra. :klemmer:

Endret av Gjenferdet
  • Liker 23
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 21.4.2021 den 12.14):

Kutt kontakten med kusinen din, men behold kontakten med datteren hennes. Jentungen kan trenge enda mer støtte og hjelp nå som hun er nedprioritert av sin mor.

Enig. Den kusinen din kan du sende til helvete. Hun har tatt sitt valg.

Anonymkode: b9433...fd8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager å si det, men kusinen din er hjernevasket! Hun flytter fra dattera og selger boligen sin for han?!? Som hun kun har vært sammen med i noen få måneder! Også alt hun har fått vite. Nei, hun må være skikkelig desperat, men virker mest tragisk! 
 

Som ei annen sier her oppe: si til kusinen din at med mindre hun trenger hjelp til å komme seg ut av forholdet med han, er hun ikke velkommen. 

Anonymkode: 317d5...14d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe hun ikke er gravid, men det ville vel ikke overraske meg om det er en del av dette bildet. 

Anonymkode: afa87...f63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo ingen drømmemann. Eller drømmekvinne.

Anonymkode: 2a8f2...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...