Gå til innhold

Kusinen min tror hun har møtt drømmemannen, men han har en fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ganske tydelig at hun skjønner at det er noe ille, hun tør jo ikke en gang å få vite hva som skjedde. Det er en kombinasjon av at hun ikke vil gå imot hans ønske (når han sier at hun ikke har noe med det) og at hvis hun får vite hva som skjedde må hun ta stilling til det. Så lenge hun ikke vet det slipper hun å forholde seg til det, og da er alt like fantasisk som før, ikke sant?

Sorry, men jeg synes ikke dette er noe hun kan velge bort. Hun har tatt på skylapper med fullt overlegg. Jeg synes du skal sende henne en melding og si at det han har gjort mot deg OG ANDRE er veldig alvorlig, og at når hun føler seg klar vil du gjerne fortelle det. Si også at du ikke vil møte han, så om han er invitert til samme sammenkomst kommer ikke du. Da får du fortalt at det er viktig at hun vet dette, og satt en forventning om at hun en dag skal spørre om det.

Anonymkode: b3be3...716

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 20.03):

Jeg har pratet med barndomsvennen og han vil ikke involveres. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvis jeg sier noe, kan hun bli sur og velge bort meg. Hvis jeg ikke sier noe, kan han skade henne. Og hvis jeg skal være veldig egoistisk, hvis det blir de to, må jeg faktisk forholde meg til han i fremtiden. Jeg blir kvalm av tanken på familiesammenkomster hvor han skal være med. Og noe nært forhold til de to som par kan jeg bare glemme. Jeg flyttet tross alt vekk i en alder av 15, for å komme unna han.

Venninnen min har faktisk hørt historien før, men jeg sa aldri navn. Hun visste uansett ikke hvem han var den gangen. Vi var flere venninner som sammelignet slike historier, men kanskje hun husker det hvis jeg forteller det nå. At det gir meg litt troverdighet?

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Noen forteller at dette er 30 år siden. Men du fikk jo faktisk vite at dette hadde skjedd med en annen også. Da er sannsynligheten stor for at dette vil skje igjen eller at han ikke har forandret seg. 

Tenk om han skulle gjøre noe slikt mot kusinen din, eventuelt datteren henne eller andre mens de er sammen. Hadde du klart å tilgi seg selv da? For dette kan unngås hvis du sier sannheten. Jeg mener det ikke vondt og forstår at dette er vanskelig. Men jeg mener hvertfall at du er nødt til å fortelle dette. 

Det er ikke sikkert kusinen din verken blir sint eller tar avstand fra deg. Dette vet du jo ikke og kanskje blir hun veldig glad for at du er ærlig. 

Anonymkode: 1f53d...307

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Dette MÅ du selvsagt fortelle.

Så får hun avgjøre selv hva hun gjør.

Men han voldtok deg med sikkerhet - og andre forteller lik historie.

Presiser at du ikke ønsker å debattere sannhetsgehalten i dette - hun får gjøre som hun selv vil, men han er voldtektsforbryter. 

Jeg hadde lett latt en venninne gå som synes dette var noe å akseptere/tvile på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinkig sak. Kjenner du eller hun det gjelder noen i politiet? Kan du spørre de likevel om det går an å sjekke dommer mot noen enten offisielt eller "uoffisielt"? Hvis du legger frem saken på samme måte som her så har de kanskje forståelse, men vær forsiktig så det ikke oppfattes som om du oppfordrer politiet til korrupsjon, de må avgjøre hva kan gjøre. Kanskje de også kan gjøre ting uten at du får vite det. Hvis han er den typen er det jo sjanse for at han har en dom allerede og at dette kan bevises eller at han kan "lures" til å innrømme/avsløre det selv. Vet om en pensjonert politimann som sjekket niesens nye flamme som han trodde han hadde sett på jobb. Jo da, svigermors mareritt ble avslørt og forholdet tok slutt. Sånt var kanskje vanligere i politiet før, er vel på kanten?

Anonymkode: 0180a...134

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sammen med han hele tiden, så det er ikke lett å få pratet med henne. Uavhengig av forhistorie synes jeg det også er et faretegn. I vår alder er det ikke vanlig å gå så fort frem. Hun har presentert han for ungene sine til og med.

Nå sendte jeg henne en melding, hvor jeg fortalte hvem han var. Hun kommer til å åpne den hjemme hos han. Da har jeg gjort hva jeg kan.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun er sammen med han hele tiden, så det er ikke lett å få pratet med henne. Uavhengig av forhistorie synes jeg det også er et faretegn. I vår alder er det ikke vanlig å gå så fort frem. Hun har presentert han for ungene sine til og med.

Nå sendte jeg henne en melding, hvor jeg fortalte hvem han var. Hun kommer til å åpne den hjemme hos han. Da har jeg gjort hva jeg kan.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Du er så modig! Og om ikke kusinen din kommer til å takke deg dessverre, så vil jeg takke deg for at du passer på dine medsøstre. 

Jeg er redd for at du nå kommer til å få masse drama i fanget. Det er mye mulig at kusinen din nå kommer til å spre din historie til resten av familien din. Jeg håper du har familie eller venner du kan snakke med og som støtter deg.

  • Liker 27
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reveenka skrev (7 minutter siden):

Du er så modig! Og om ikke kusinen din kommer til å takke deg dessverre, så vil jeg takke deg for at du passer på dine medsøstre. 

Jeg er redd for at du nå kommer til å få masse drama i fanget. Det er mye mulig at kusinen din nå kommer til å spre din historie til resten av familien din. Jeg håper du har familie eller venner du kan snakke med og som støtter deg.

Takk❤️ Jeg fortalte mannen min hva som skjedde hest i starten av forholdet vårt. Jeg var liksom nødt til det, selv om det ikke er slik man vil starte et forhold. Han er veldig støttende. Det her har jo ikke vært et tema på veldig mange år, men nå blir det rippet opp, og jeg hater det!

Mannen min har hele tiden presset på for at jeg skal fortelle kusinen min dette. Han tror ikke et sekund på at fyren har endret seg. Jeg er av den konfliktsky typen, og jeg har heller ikke lyst til at historien blir kjent. Men han er veldig stolt av meg nå.

Kusinen min har åpnet meldingen. Det var sånne prikker, som om hun skrev et svar, men så ble det bare stille.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 26
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare sagt rett ut at denne fyren hennes hadde prøvd å voldta meg. Si det rett ut, og så får hun ta valget. Jeg håper virkelig ikke at den dama har barn, da bør du i så fall følge godt med. 

Anonymkode: 831ec...4d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at hun har barn. Fy faen for ei dum kjerring. 

Anonymkode: 831ec...4d3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk❤️ Jeg fortalte mannen min hva som skjedde hest i starten av forholdet vårt. Jeg var liksom nødt til det, selv om det ikke er slik man vil starte et forhold. Han er veldig støttende. Det her har jo ikke vært et tema på veldig mange år, men nå blir det rippet opp, og jeg hater det!

Mannen min har hele tiden presset på for at jeg skal fortelle kusinen min dette. Han tror ikke et sekund på at fyren har endret seg. Jeg er av den konfliktsky typen, og jeg har heller ikke lyst til at historien blir kjent. Men han er veldig stolt av meg nå.

Kusinen min har åpnet meldingen. Det var sånne prikker, som om hun skrev et svar, men så ble det bare stille.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Hvordan går det med deg TS? Må være tøft uansett om du ikke har fått svar, og uansett hva du evt har fått som svar. Du kan hvertfall stå støtt i at du har gjort det eneste riktige, og jeg håper kusinen din håndterer informasjonen på en god måte. 

Anonymkode: cc869...f05

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå sendte jeg henne en melding, hvor jeg fortalte hvem han var. Hun kommer til å åpne den hjemme hos han. Da har jeg gjort hva jeg kan.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Meget usmart valg.

1. Det å påtvinge noen en sannhet, når de ikke ønsker å vite.

2. Du kan risikere å sette deg selv eller henne i fare. Du har vel ikke tenkt på det? Om han får vite, at du har fortalt henne det - kan hun enten konfrontere eller forlate han. Og da vet man aldri hva han kan finne på...  Altså jeg sier det ikke, bare for å skremme deg. Jeg sier det av erfaring; at noen kvinner ikke rekker å forlate partner før en er skadet. 

Anonymkode: 84097...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Meget usmart valg.

1. Det å påtvinge noen en sannhet, når de ikke ønsker å vite.

2. Du kan risikere å sette deg selv eller henne i fare. Du har vel ikke tenkt på det? Om han får vite, at du har fortalt henne det - kan hun enten konfrontere eller forlate han. Og da vet man aldri hva han kan finne på...  Altså jeg sier det ikke, bare for å skremme deg. Jeg sier det av erfaring; at noen kvinner ikke rekker å forlate partner før en er skadet. 

Anonymkode: 84097...059

Sånne ting blir ikke mindre farlige av å vente til dette paret bor sammen, og det i tillegg med barn i huset. TS vet at dette kan være farlig, men det ville vært like farlig å ikke advare. Jeg synes TS er tøff som har gjort det hun føler er riktig i denne utrolig kinkige og såre situasjonen, og hvis dette blåser opp og blir stort og jævlig på den ene eller andre måten, vil det uansett på ingen måte være TS sin skyld eller hennes ansvar. 

Anonymkode: afa87...f63

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som nevnte politiet lengre oppe har ett poeng. Både med tanke på å sjekke det ut, men også at det ikke må kunne tolkes som «korrupsjon» eller forsøk på å hente ut opplysninger som trosser taushetsplikt og personvern.

Jeg har deltatt i en sånn samtale en gang. Type opplyste om den det gjaldt, og spurte om det var behov for å bekymre seg for denne personen nå, med hensyn til «sensurert». Politiet avkreftet dette, som samtidig bekreftet min mistanke/håp uten å si noe «feil».

I ditt tilfelle ville jeg startet samtalen om at du ikke ber om noe opplysninger, men trenger å lufte noe, knyttet til en bekymring som er pågående. At du trenger råd veiledning. Og gjerne bruke litt tid på denne delen så den du snakker med forstår hvor du vil, og gjerne ønsker å hjelpe deg.

Så ville jeg fortalt hvem det gjaldt, din og den andre vedkommendes erfaringer i grove trekk. Og om din kusine som du er redd for. Videre ville jeg stilt åpne spørsmål, så de får styre hvilken informasjon de velger å gi, og ikke låser seg med å referere til taushetsplikt.

 

Anonymkode: e7a7e...8e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Meget usmart valg.

1. Det å påtvinge noen en sannhet, når de ikke ønsker å vite.

2. Du kan risikere å sette deg selv eller henne i fare. Du har vel ikke tenkt på det? Om han får vite, at du har fortalt henne det - kan hun enten konfrontere eller forlate han. Og da vet man aldri hva han kan finne på...  Altså jeg sier det ikke, bare for å skremme deg. Jeg sier det av erfaring; at noen kvinner ikke rekker å forlate partner før en er skadet. 

Anonymkode: 84097...059

Når det er barn inne i bildet så kusinen vite det jo! Noe annet er galskap!

Anonymkode: 831ec...4d3

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan går det?

Anonymkode: bf50e...478

Jeg har pratet med kusinen min, hun er ikke drept og partert. Men vi har noen utfordringer å ta tak i.

 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har pratet med kusinen min, hun er ikke drept og partert. Men vi har noen utfordringer å ta tak i.

 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Håper det går bra med dere begge to! ❤️

Anonymkode: afa87...f63

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har pratet med kusinen min, hun er ikke drept og partert. Men vi har noen utfordringer å ta tak i.

 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Men hun tror på deg, håper jeg? Klem ❤️

Anonymkode: e3260...efc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hun tror på deg, håper jeg? Klem ❤️

Anonymkode: e3260...efc

Ja, hun tror på meg, men hun tror på han også. At det var et dumt uhell som skjedde i fylla og at han ikke husker noe. Men han er veldig, veldig lei seg. Hun minner meg om at det er 30 år siden.

Hun vil gjerne at vi skal møtes alle tre, for å snakke om det og få det ut av verden. Han har veldig lyst til å be om unnskyldning, sier hun. Hun mener at det vil gjøre meg godt også, for det har jo plaget meg i mange år.

Problemet er at jeg har ikke lyst. Som offer mener jeg at det må bli opp til meg når jeg vil snakke ut om dette. Hvis jeg noen gang vil. Jeg vil ikke tvinges til det bare fordi han vil være sammen med kusina mi.

Og jeg skjønner ikke helt poenget heller, når han ikke husker en dritt? Han tar jo ikke ansvar, føler jeg. Jeg kan jo ikke tvinge han til å huske, hvis det er sant at han ikke gjør det.

Jeg har lovet å tenke på det, for kusinen min er helt fortvilet over situasjonen. Jeg har sagt at jeg i så fall vil ha med mannen min, selv om han ikke har noe med det. Jeg kjenner meg selv, jeg er så konfliktsky, så jeg trenger noen som backer meg opp og støtter meg emosjonelt. Problemet er at mannen min er veldig provosert av hele greia og jeg er redd det vil bli høy temperatur, og at vi ikke løser noen ting.

Det er rett og slett innmari vanskelig for meg. Jeg mener, er det mulig å være så uheldig?

ts

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Sett grenser for deg selv. "Nei, jeg vil ikke snakke og ha unnskyldning. Jeg vil heller ikke omgås mannen". Dette er helt lov å si. Dette bestemmer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...