Gå til innhold

Kusinen min tror hun har møtt drømmemannen, men han har en fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så utrolig tøff du er. Bra jobbet.
Det var bra å høre du har en fin mann som kan støtte deg. Jeg har et kommentar til det fordi jeg har vært i en lignende situasjon selv, og var redd for at mannen min ville eskalere en konflikt med en eks fordi det eneste han ville var å beskytte meg, eller å slå den andre rett ned egentlig... Mannen min kan være litt hissig, men han er ikke primitiv. Så jeg forklarte hva den beste støtten for meg ville være, og så forholdt han seg til den planen. Rett og slett fordi det ville blitt mye mer slitsomt for meg om han slo ned eksen min. 

Anonymkode: 63896...28e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig må du fortelle familien og vennene dine hvorfor du trekker deg bort. De må jo få mulighet til å velge hvem de vil være med, eller i alle fall få muligheten til å møte dere begge, hver sine ganger. Så mye som du har mistet etter det som skjedde, så kan hun ikke forvente at du skal miste alt igjen. Det er helt uhørt. 

Anonymkode: 52c37...473

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at slike menn får holde på videre, er at de beskyttes av ofrene som ikke våger å si noe. Hvis kusinen din virkelig hadde ment at voldtektsforsøket ikke betydde noe siden det er 30 år siden, så skulle det ikke gjøre noe at du fortalte det til alle vennene deres og familien. Det at hun ber deg om å holde det hemmelig beviser bare at hun vet at det var galt det han gjorde. 

 

  • Liker 41
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en iskald type han er 'ligg stille, det er snart over'!!? Var nok en grunn til at han skulle leke hjelpsom og følge deg hjem, og var nok heller ikke eneste gang han brukte den taktikken nei. Fyfaen.

Anonymkode: a9e66...022

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig må du fortelle familien og vennene dine hvorfor du trekker deg bort. De må jo få mulighet til å velge hvem de vil være med, eller i alle fall få muligheten til å møte dere begge, hver sine ganger. Så mye som du har mistet etter det som skjedde, så kan hun ikke forvente at du skal miste alt igjen. Det er helt uhørt. 

Anonymkode: 52c37...473

Helt enig!! Og hadde dere vært mine kusiner f.eks ville jeg likt å vite det så jeg kunne invitere deg og informere henne om at hun var hjertelig velkommen i selskap om hun kommer alene/med barna uten han fyren her. 

Hvis hun ikke dumper han så må hun faktisk forholde seg til at hun velger å ta din voldtektsmann inn i familien. Du har ingenting å skamme deg over og om noen prøver seg på "men det er jo 30 år siden, du må legge det bak deg" så får du bare si at du har gått videre med livet ditt og lagt det bak deg, men at det på ingen måte betyr at det han gjorde var noe annet enn ulovlig og voldelig. Du er i din fulle rett til å velge å ikke ha kontakt med overgriperen din. Og om du klarer, så ville jeg vært tydelig på at dette ikke var en festvoldtekt i fylla, dette var en overfallsvoldtekt med fysisk makt og full viten om hva han gjorde. Det vil bare gjøre det mer ubehagelig for han å møte i sosiale settinger. 

Og du, du er drittøff! 15 år gamle deg hadde ikke mulighet til å stå opp for seg selv den gangen, men du står opp for henne nå og det er fantastisk! 

Anonymkode: cc869...f05

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt bra ♥️? Tenker masse på deg ts

Anonymkode: edc66...37a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har det bra ts🧡

Anonymkode: 644e3...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M4mmsen skrev (På 3.3.2021 den 7.30):

Hvordan går det TS?

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alt bra ♥️? Tenker masse på deg ts

Anonymkode: edc66...37a

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Håper du har det bra ts🧡

Anonymkode: 644e3...fcb

Takk! Det går bra, men jeg er skuffet. Og litt rystet, kanskje. Jeg har ikke hørt noe fra kusina mi etter at jeg nektet å holde det skjult. Ingen ting, vi som pratet sammen nesten hver dag. Nå får vi jo ikke besøkt hverandre pga restriksjonene, men ikke så mye som en snap har jeg fått. Og jeg har ikke sendt heller, men jeg synes liksom ikke det er opp til meg. Jeg føler at hun har tatt et valg, og det ble en fyr hun har kjent noen uker, ikke kusina og venninna hun har kjent hele livet. Og nå sitter hun der og surmuler fordi jeg ikke vil beskytte den dusten hun har funnet seg. 

Jeg har ikke sagt noe til andre om det enda, for på grunn av restriksjonene har det ikke vært noe behov.Føler ikke at jeg kommer så godt ut av det hvis jeg ringer rundt og sladrer.  Jeg går rundt og håper at det blir slutt mellom dem før det blir nødvendig. Men hvis det blir nødvendig, så kommer jeg til å være åpen. Håper bare ikke at folk begynner å ta side og at det blir splittelse, for jeg er redd for å bli valgt bort. 

Når skal denne fyren slutte å ødelegge livet mitt???

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 38
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenker også på deg TS. Dette må være forferdelig for deg :( ❤️

Anonymkode: fa7ec...88e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2021 at 12:36 PM, AnonymBruker said:

 

 

Takk! Det går bra, men jeg er skuffet. Og litt rystet, kanskje. Jeg har ikke hørt noe fra kusina mi etter at jeg nektet å holde det skjult. Ingen ting, vi som pratet sammen nesten hver dag. Nå får vi jo ikke besøkt hverandre pga restriksjonene, men ikke så mye som en snap har jeg fått. Og jeg har ikke sendt heller, men jeg synes liksom ikke det er opp til meg. Jeg føler at hun har tatt et valg, og det ble en fyr hun har kjent noen uker, ikke kusina og venninna hun har kjent hele livet. Og nå sitter hun der og surmuler fordi jeg ikke vil beskytte den dusten hun har funnet seg. 

Jeg har ikke sagt noe til andre om det enda, for på grunn av restriksjonene har det ikke vært noe behov.Føler ikke at jeg kommer så godt ut av det hvis jeg ringer rundt og sladrer.  Jeg går rundt og håper at det blir slutt mellom dem før det blir nødvendig. Men hvis det blir nødvendig, så kommer jeg til å være åpen. Håper bare ikke at folk begynner å ta side og at det blir splittelse, for jeg er redd for å bli valgt bort. 

Når skal denne fyren slutte å ødelegge livet mitt???

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Det er jo ikke noe rart om du har behov for å snakke med folk som står deg nær om dette. Hadde jeg vært en nær venninne av deg, hadde jeg ønsket å få vite det for å kunne stille opp for deg, hadde på ingen måte tenkt at du sladret, og hadde ikke valgt deg bort ❤️ 

Anonymkode: 31c14...951

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt fra kusinen min siden sist. Så lenge har vi aldri gått uten å snakke med hverandre. Men i går sendte hun en melding om vi kunne gå tur. Jeg svarte at jeg var opptatt, og det var jeg faktisk, men hun tolket det nok som en unnskyldning. Så hun skrev at hun trengte meg for hun måtte lufte tankene sine. Jeg tenkte det kanskje hadde med jobben hennes å gjøre, for på FB ser det ut som om forholdet lever i beste velgående. Jeg sa at jeg kan i morgen og så spurte jeg om alt var bra. Det er det visst ikke. Hun skal ta en alvorsprat med han og trengte å prate med meg først. Har ikke spurt noe mer, men jeg er veldig spent på hva som skjer. 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke hørt fra kusinen min siden sist. Så lenge har vi aldri gått uten å snakke med hverandre. Men i går sendte hun en melding om vi kunne gå tur. Jeg svarte at jeg var opptatt, og det var jeg faktisk, men hun tolket det nok som en unnskyldning. Så hun skrev at hun trengte meg for hun måtte lufte tankene sine. Jeg tenkte det kanskje hadde med jobben hennes å gjøre, for på FB ser det ut som om forholdet lever i beste velgående. Jeg sa at jeg kan i morgen og så spurte jeg om alt var bra. Det er det visst ikke. Hun skal ta en alvorsprat med han og trengte å prate med meg først. Har ikke spurt noe mer, men jeg er veldig spent på hva som skjer. 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Lykke til :) 

Anonymkode: 5b1c4...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke hørt fra kusinen min siden sist. Så lenge har vi aldri gått uten å snakke med hverandre. Men i går sendte hun en melding om vi kunne gå tur. Jeg svarte at jeg var opptatt, og det var jeg faktisk, men hun tolket det nok som en unnskyldning. Så hun skrev at hun trengte meg for hun måtte lufte tankene sine. Jeg tenkte det kanskje hadde med jobben hennes å gjøre, for på FB ser det ut som om forholdet lever i beste velgående. Jeg sa at jeg kan i morgen og så spurte jeg om alt var bra. Det er det visst ikke. Hun skal ta en alvorsprat med han og trengte å prate med meg først. Har ikke spurt noe mer, men jeg er veldig spent på hva som skjer. 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Hun er veldig heldig som fremdeles har deg!

Anonymkode: 31c14...951

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har pratet med henne. Hun sier at hun tror meg, men hun tror på han også. At han angrer altså. Men så er det sånne små ting som skurrer. At han ikke husker, men så husker han plutselig litt likevel. Selvfølgelig bare ting som er til hans fordel. Og så lurer hun på hvorfor han løy om å ta kontakt med meg. Alt dette fører til gnisninger og så hadde han til slutt blitt sint på henne og sagt at de aldri kan få et forhold hvis hun ikke kan tilgi og gå videre. Da hadde hun svart at det ikke var opp til henne å tilgi, men meg. Da hadde han sagt at kusina di var en dramaqueen som ble uvenner med alt og alle. Det er DERFOR hun flyttet.

Så nå vet hun ikke hva hun skal gjøre. Hun kjenner meg, jeg er ingen dramaqueen (men jeg var nok bra sur den siste sommeren) og hun er rasende for at han sier sånt. Samtidig er han visst drømmemannen, barnet hennes liker han, faren liker han. Til og med eksen synes fyren er grei. Blablabla...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har pratet med henne. Hun sier at hun tror meg, men hun tror på han også. At han angrer altså. Men så er det sånne små ting som skurrer. At han ikke husker, men så husker han plutselig litt likevel. Selvfølgelig bare ting som er til hans fordel. Og så lurer hun på hvorfor han løy om å ta kontakt med meg. Alt dette fører til gnisninger og så hadde han til slutt blitt sint på henne og sagt at de aldri kan få et forhold hvis hun ikke kan tilgi og gå videre. Da hadde hun svart at det ikke var opp til henne å tilgi, men meg. Da hadde han sagt at kusina di var en dramaqueen som ble uvenner med alt og alle. Det er DERFOR hun flyttet.

Så nå vet hun ikke hva hun skal gjøre. Hun kjenner meg, jeg er ingen dramaqueen (men jeg var nok bra sur den siste sommeren) og hun er rasende for at han sier sånt. Samtidig er han visst drømmemannen, barnet hennes liker han, faren liker han. Til og med eksen synes fyren er grei. Blablabla...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Åpenbart tar han ikke noe ansvar eller angrer når han kaller deg for dramaqueen, og skylder på at du flyttet fordi du ble uvenner med alle. Høres ikke ut som om han er så veldig grei mot henne heller, siden han ble sint på henne og truet med forholdet som hersketeknikk. Hvilken drømmemann oppfører deg sånn egentlig? Tviler på at det forholdet varer noe særlig uansett. 

Anonymkode: 4dba0...9a2

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har pratet med henne. Hun sier at hun tror meg, men hun tror på han også. At han angrer altså. Men så er det sånne små ting som skurrer. At han ikke husker, men så husker han plutselig litt likevel. Selvfølgelig bare ting som er til hans fordel. Og så lurer hun på hvorfor han løy om å ta kontakt med meg. Alt dette fører til gnisninger og så hadde han til slutt blitt sint på henne og sagt at de aldri kan få et forhold hvis hun ikke kan tilgi og gå videre. Da hadde hun svart at det ikke var opp til henne å tilgi, men meg. Da hadde han sagt at kusina di var en dramaqueen som ble uvenner med alt og alle. Det er DERFOR hun flyttet.

Så nå vet hun ikke hva hun skal gjøre. Hun kjenner meg, jeg er ingen dramaqueen (men jeg var nok bra sur den siste sommeren) og hun er rasende for at han sier sånt. Samtidig er han visst drømmemannen, barnet hennes liker han, faren liker han. Til og med eksen synes fyren er grei. Blablabla...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Hun har barn og drar inn en overgriper i livet sitt? Her ville jeg vurdert å melde til barnevernet.

Sender deg gode tanker. Dette kan ikke være lett for deg. Du er sterk som står i det. ❤️❤️

  • Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (40 minutter siden):

Hun har barn og drar inn en overgriper i livet sitt? Her ville jeg vurdert å melde til barnevernet.

Sender deg gode tanker. Dette kan ikke være lett for deg. Du er sterk som står i det. ❤️❤️

Skjønner tanken, hun burde virkelig ikke involvere en overgriper i barnas liv. Tenk å overlate barna alene til ham når de er tenåringer😱Men han er ikke dømt, og sikkert ikke engang anmeldt. Da gjør nok ikke barnevernet stort.

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...