Gå til innhold

Kusinen min tror hun har møtt drømmemannen, men han har en fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette begynner å bli så vilt at jeg sliter med å forstå historien, men dessverre vet jeg om flere tilfeller av damer som velger en drittsekk av en mann foran ungene :( I flere av disse tilfellene har ungene kuttet kontakten med mor fullstendig. Og så sitter hun der da uten barna og i et dårlig forhold (som de har valgt selv). 

Anonymkode: fa7ec...88e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenferdet skrev (18 timer siden):

Kjære deg. Jeg skjønner godt at du føler deg sviktet og sint. Det har du all grunn til. :klem:

Ellers er jeg enig i det flere i tråden hinter til. Hun er manipulert og fanget i garnet, og fyren er mest sannsynlig psykopat. De er mestre i lovebombing, og bare det at de skal flytte sammen såpass tidlig kan være en bekreftelse på det. Det er bare en måte å få henne under kontroll på. Han binder henne fast emosjonelt og fanger henne slik at det skal bli vanskeligere for henne å komme seg unna, samtidig som han bevisst bygger henne opp for at hun skal tro at han er drømmemannen.

Det er bare manipulasjon alt sammen. Du, jeg og flere ser det, og dette forholdet kommer nok ikke til å ende godt. Det kommer ikke til å vare evig, og jeg bare håper at hun kommer seg unna før han rekker å skade henne alvorlig. Du har i alle fall gjort ditt, og du har ingen ansvar eller skyld i det som måtte skje. Du har advart og prøvd å åpne øynene hennes, men han har allerede for sterk makt over henne. Dessverre. Kjærlighet gjør blind, også når manipulasjon er en del av bildet.

Jeg forsvarer henne ikke. Håper ikke du føler det. Hun har sviktet deg grovt i det hun valgte han, og jeg kan ikke i min villeste fantasi klare å sette meg inn i hvordan noen kan bli sammen med overgriperen til ens eget familiemedlem og venninne. Det er helt vanvittig dårlig gjort, og jeg føler virkelig med deg. Jeg hadde aldri tilgitt det om en nær person av meg hadde gjort det samme. Det er å svikte og bryte tilliten på det groveste. 

Ellers er jeg glad for å høre at datteren ikke liker han, tross alt. Det er bra at hun ikke ønsker å ha kontakt med han eller se han. Det har jeg vært bekymret for - at han skal skade datteren som er uskyldig oppi dette. Trist at hun setter vekk datteren for å være sammen med en gal fyr, men bedre at datteren er hos faren enn at hun blir det neste overgrepsofferet.

Bra at datteren har tatt til vett og gjennomskuet han.  Har dere fortalt henne noe om hans fortid? Jeg støtter uansett det flere sier. Kutt ut kusinen din frem til det er slutt med fyren, men hold kontakt med datteren. Hun vil trenge noen mer enn noen gang. 

Og pass godt på deg selv. Du virker som et flott menneske som er opptatt av å beskytte og ivareta andre, men husk å ta vare på deg selv også. Du er verdifull og fortjener å ha det bra. :klemmer:

Bare for å presisere: Datteren har aldri møtt han. Jeg tror hun misliker han fordi han "stjeler" moren, og hun prøver på sin måte å få moren tilbake. Ved å splitte de to. En helt naturlig reaksjon, særlig siden dette er ei jente som sliter. 

Kusinen min har ikke kommet så langt at hun har lagt huset ut for salg, osv. Hun er heldigvis av typen som somler med alt hun skal gjøre. Jeg tror hun håper at datteren skal skifte mening, samtidig er hun aldri hjemme lenger. Dersom datteren flytter til far på permanent basis, vil jeg fremdeles ha henne i nærheten og kan følge henne opp. Vi driver med samme "hobby" som gjør at jeg er med henne jevnlig.

Kusinen ser ikke på denne fyren som en overgriper, det er problemet. Hun tviholder på at dette var noe dumt han gjorde i fylla som ungdom.

Forholdet til ekskjæresten forklares med at hun var voldelig. Hun var sjalu og skapte krangler hele tiden, og da dyttet han henne unna. Ekskjæresten var et år eldre og drev med en idrett som ga mye styrke, så stakkars fyren hadde ikke mye å stille opp med.

Hun siste var en notorisk løgner. Hun sa hun ble utsatt for overgrep av en voksen mann, men mannen ble frikjent. Ergo, hun fortalte ikke sannheten og likte drama. Det skal sies i ettertid at denne mannen påsto at det var hun som klenget på han, for å få penger og oppmerksomhet. Uansett, hun er borte nå, og kan ikke stå opp for seg selv.

Jeg har ikke pratet med kusinen min, denne informasjonen har jeg fra felles venner. De har, naturlig nok, prøvd å advare henne alle sammen. Men det hjelper ikke, for hun har en unnskyldning for alt. Vi kunne gravd opp 10 ofre til, og det hadde ikke hjulpet. Hun har sagt at hun aldri skal ha med meg å gjøre igjen, for jeg er sprø og ute etter å ødelegge for henne. Hvem graver opp dritt på kjæresten til bestevenninnen sin...? I følge henne har jeg alltid følt meg bedre enn henne, fordi jeg har mann og penger. Jeg trenger en venninne som jeg kan "ofre meg for" for å føle meg bra, eller noe sånt. Det er ikke sant! Jeg trenger henne like mye som hun trengte meg. 

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva føler du nå da? Jeg hadde ikke orket å kjempe mer hvis jeg var i dine sko, og jeg hadde nok bare gitt slipp på kusinen min. Hun har jo sviktet deg på det groveste. Klarer du å gi slipp? Syns det er veldig flott at du fortsatt stiller opp for datteren❤️

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva føler du nå da? Jeg hadde ikke orket å kjempe mer hvis jeg var i dine sko, og jeg hadde nok bare gitt slipp på kusinen min. Hun har jo sviktet deg på det groveste. Klarer du å gi slipp? Syns det er veldig flott at du fortsatt stiller opp for datteren❤️

Anonymkode: 10b6c...6bd

Jeg er skikkelig sint på henne, faktisk. Ikke fordi hun er dum og forelsket, men fordi hun driver med lobbyvirksomhet bak ryggen min og prøver å vri det til at det er meg det er noe galt med. At jeg er en slags psykopat som graver opp dritt for å ødelegge livet hennes. Tror hun på dette selv??

Jeg er ferdig med henne. Det er den ene utilgivelige tingen etter den andre. Men at hun svikter barna sine er kanskje tyngst å svelge. 
 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er skikkelig sint på henne, faktisk. Ikke fordi hun er dum og forelsket, men fordi hun driver med lobbyvirksomhet bak ryggen min og prøver å vri det til at det er meg det er noe galt med. At jeg er en slags psykopat som graver opp dritt for å ødelegge livet hennes. Tror hun på dette selv??

Jeg er ferdig med henne. Det er den ene utilgivelige tingen etter den andre. Men at hun svikter barna sine er kanskje tyngst å svelge. 
 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Høres ut til å være hans ord og kusinen din er hans "flying monkey" som det heter. Hun tror på det fordi han har manipulert henne til å stole blindt på ham. Det kan være starten på at han får henne til å miste venner og familie slik at han har mer makt over henne.

Anonymkode: 7a441...8b7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er skikkelig sint på henne, faktisk. Ikke fordi hun er dum og forelsket, men fordi hun driver med lobbyvirksomhet bak ryggen min og prøver å vri det til at det er meg det er noe galt med. At jeg er en slags psykopat som graver opp dritt for å ødelegge livet hennes. Tror hun på dette selv??

Jeg er ferdig med henne. Det er den ene utilgivelige tingen etter den andre. Men at hun svikter barna sine er kanskje tyngst å svelge. 
 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Ja, du har all grunn til å føle det slik. Jeg tenker det er sunnere for deg også, lettere å slippe henne da. Heldigvis har du mange av venninnene dine med deg videre.

Det er helt sykt hvor langt dette har gått, og det med barna er helt ufattelig. Hvordan er faren deres? Har de en stødig omsorgsperson i han? 

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer jeg og på

Anonymkode: bf50e...478

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det nå, TS?

Anonymkode: 1984b...c96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går skikkelig dårlig. For meg, kusinen min er sikkert strålende fornøyd.

Vi har minimal kontakt, men hun spør jevnlig om hun kan komme innom og prate. Jeg avviser henne, for det vil ikke komme noe godt utav det. Datteren hennes og jeg har hatt veldig god kontakt, men etter at hun flyttet til faren har hun avlyst nesten hver gang vi skal på denne felles aktiviteten. Hun sliter med diverse psykiske utfordringer og trenger rutiner, men far mener at jenta ikke har problemer, hun vil bare ha oppmerksomhet. Dette var grunnen til at jenta bodde hos moren, men nå er det visst ikke så viktig lenger. 

Jeg har vært veldig sint, men nå er jeg mer bekymret. Det er noe sykelig over å miste hodet så fullstendig. Alt som brukte å bety noe for henne, er nå uviktig, inkludert barna. Mannen min mener at jeg bør ha kontakt med henne. Også hvis det betyr at jeg må treffe han. Vi har kranglet om det og jeg hater at denne fyren nok en gang ødelegger livet mitt. Mannen min og jeg krangler aldri! Men mannen min mener at kusinen min er i en veldig sårbar situasjon og at hun trenger folk rundt seg som kan se faresignalene. Jeg tror han har en forestilling om at hun en dag dukker opp med blått øye eller noe, og så skal jeg liksom redde henne vekk fra han. Det fungerer ikke slik. Om han så banker henne gul og blå, kommer hun til å skjule det og late som om alt er i skjønneste orden. 

Når det gjelder vennegjengen så har vi blitt delt i to. De fleste vil ikke ha noe med han å gjøre, men ei eller to har valgt kusinen min sin side. De er, på tross av corona, stadig på fest der. Selvfølgelig godt dokumentert på snap. Og kusinen min som nesten aldri drakk... 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering TS. Har ikke så mye å bidra med nå annet enn å sende en stor klem ❤️

Anonymkode: 5b1c4...5b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går skikkelig dårlig. For meg, kusinen min er sikkert strålende fornøyd.

Vi har minimal kontakt, men hun spør jevnlig om hun kan komme innom og prate. Jeg avviser henne, for det vil ikke komme noe godt utav det. Datteren hennes og jeg har hatt veldig god kontakt, men etter at hun flyttet til faren har hun avlyst nesten hver gang vi skal på denne felles aktiviteten. Hun sliter med diverse psykiske utfordringer og trenger rutiner, men far mener at jenta ikke har problemer, hun vil bare ha oppmerksomhet. Dette var grunnen til at jenta bodde hos moren, men nå er det visst ikke så viktig lenger. 

Jeg har vært veldig sint, men nå er jeg mer bekymret. Det er noe sykelig over å miste hodet så fullstendig. Alt som brukte å bety noe for henne, er nå uviktig, inkludert barna. Mannen min mener at jeg bør ha kontakt med henne. Også hvis det betyr at jeg må treffe han. Vi har kranglet om det og jeg hater at denne fyren nok en gang ødelegger livet mitt. Mannen min og jeg krangler aldri! Men mannen min mener at kusinen min er i en veldig sårbar situasjon og at hun trenger folk rundt seg som kan se faresignalene. Jeg tror han har en forestilling om at hun en dag dukker opp med blått øye eller noe, og så skal jeg liksom redde henne vekk fra han. Det fungerer ikke slik. Om han så banker henne gul og blå, kommer hun til å skjule det og late som om alt er i skjønneste orden. 

Når det gjelder vennegjengen så har vi blitt delt i to. De fleste vil ikke ha noe med han å gjøre, men ei eller to har valgt kusinen min sin side. De er, på tross av corona, stadig på fest der. Selvfølgelig godt dokumentert på snap. Og kusinen min som nesten aldri drakk... 

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Huff, for en situasjon. Er det mulig å skrive alt i et brev til henne? Der du får med absolutt alt, og at du holder deg unna nå, men at du er der om hun trenger det (altså når det går gale med han galningen)?

Anonymkode: 641ad...e03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du gjør rett i å gjøre som du gjør, nettopp å ta avstand. Du er offeret her, og jeg syns det er synd at ikke fler tar ditt parti. Men du er sterj som klarer å sette grenser for deg selv! Fortsett å gjør det. Og han mannen din? Be han en gang for alle om å slutte å be deg ha kontakt med kusinen din. Her er det lov å forlange at han tar din side og er en støttespiller.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig merkelig at mannen din setter hensynet til kusinen din over hensynet til deg. Selvsagt skal du ikke risikere å treffe på voldtektsmannen. Og kusinen din har selv valgt deg bort til fordel for ham, så henne får du ikke gjort mer for. Det er avsluttet. De snappene kan du beskytte deg mot. Ikke motta dem.

Det tristeste her er datteren til kusinen din. At ikke faren hennes gir henne det hun trenger. Kan det hjelpe å snakke med ham? Kanskje din mann og du sammen?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, for en situasjon. Er det mulig å skrive alt i et brev til henne? Der du får med absolutt alt, og at du holder deg unna nå, men at du er der om hun trenger det (altså når det går gale med han galningen)?

Anonymkode: 641ad...e03

Jeg tror ikke det har noen hensikt akkurat nå, for jeg er veldig fortvilet over situasjonen med ungene. Det er vanskelig å formulere noe uten å ta med at hun svikter som mor, og da går hun sannsynligvis rett i vranglås. Hvem vil ikke det, hvis man får morsegenskapene sine kritisert?

Mannen min mener som sagt at jeg må ha kontakt med henne, selv om det betyr at jeg også har kontakt med han. Han føler at hun er i fare og slik det er må, blir hun isolert, siden de fleste holder avstand. Hvem skal hun gå til hvis ting går galt? Men alt jeg har lest om psykopatofre tilsier at hun vil beskytte han i lang tid. Kanskje alltid. Man sliter seg ut på å prøve og hjelpe.

Hulderen skrev (6 minutter siden):

Veldig merkelig at mannen din setter hensynet til kusinen din over hensynet til deg. Selvsagt skal du ikke risikere å treffe på voldtektsmannen. Og kusinen din har selv valgt deg bort til fordel for ham, så henne får du ikke gjort mer for. Det er avsluttet. De snappene kan du beskytte deg mot. Ikke motta dem.

Det tristeste her er datteren til kusinen din. At ikke faren hennes gir henne det hun trenger. Kan det hjelpe å snakke med ham? Kanskje din mann og du sammen?

jeg har snakket med han om datterens situasjon, men han mener det er et oppmerksomhetsbehov (selvskading) og at datteren har blitt verre av å bo hos en overbeskyttende mor. Jeg synes kanskje også kusinen min har taklet dette litt feil, men overgangen fra å være fullstendig pakket inn i bomull, til «ta deg sammen!» tror jeg er veldig skadelig for jenta. Derfor skjønner jeg ikke at kusinen min bare lar det skje.

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mannen min mener som sagt at jeg må ha kontakt med henne, selv om det betyr at jeg også har kontakt med han. Han føler at hun er i fare og slik det er må, blir hun isolert, siden de fleste holder avstand. Hvem skal hun gå til hvis ting går galt? Men alt jeg har lest om psykopatofre tilsier at hun vil beskytte han i lang tid. Kanskje alltid. Man sliter seg ut på å prøve og hjelpe.

Anonymkode: 5fc96...3c9

Mannen din har nok rett i at hun kunne hatt nytte av å ha nær kontakt med noen slik at hun kunne fått hjelp når hun eventuelt får nok og vil bryte ut. Men det blir helt feil at det er du som skal ta på deg det ansvaret! Noen andre må gjøre det. Hun har vel andre venner eller familie som han ikke har begått overgrep mot som kan ta den jobben!

Anonymkode: d2941...eae

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 15.01):

Det er vel akkurat det psykopater gjør mot alle andre enn ofrene sine, og gjerne også mot de i starten. Ikke nødvendigvis en romantisk eller seksuell type flørting, men det er samme greia med blikk, smil, latter, berøring, generell oppmerksomhet og komplimenter. Jeg har sett det skje i min egen familie, en litt perifer slektning har en mann som er, vel, ikke helt god. Alle har avslørt han nå, 27 år inn i forholdet, men det tok over 20 år før slektas kvinner skjønte en dritt. Hver gang han kom inn i et rom ble de røde i kinna, fniste, rettet på håret og klærne, begynte med koketterier og stilte seg rundt ham og ventet på at komplimentene skulle begynne å hagle. Og det gjorde de.

 

 

Mennene har aldri vært like begeistra, men det hadde nok mest med sjalusi å gjøre siden damene deres sannsynligvis hadde kledd av seg der og da om denne "sjarmøren" hadde bedt dem om det. Men de falt for ham de også, på sine egne måter. Også de fikk komplimenter, om enn litt mer diskret, og dermed var store lån og pengegaver, en haug med praktiske tjenester, utlån av hytter og biler og også innimellom mer lyssky tjenester (Joda, jeg får nå se om jeg kan gjøre noe med den bota di, jeg har jo tilgang til litt av hvert gjennom jobben, vet du!) et faktum. Det varte en 10-15 år før mennene skjønte at de aldri ville få tilbakebetalt lån eller tjenester med noe annet enn smiger. 

 

 

Anonymkode: afa87...f63

Ts igjen.

På grunn av helsesituasjonen til min onkel (kusines far) måtte vi treffes alle sammen forrige helg. Jeg gruet meg så jeg nesten kastet opp. Men det gikk overraskende greit. Jeg var høflig men ignorerte han for det meste. Han kastet seg over mannen min. Og siden mannen min er høflig og litt på tilbudssiden, klarte han ikke å være like avvisende, så ble de sittende å prate litt. Og typen til kusina mi må være i slekt med fyren i innlegget over!

Det var ikke måte på hva han kunne fikse/skaffe/ordne for mannen min, han ble tilbudt alt fra årgangsvin til en fetter som var dritgod på girkasser og sikkert fikset bilen vår for en billig penge. For ikke å snakke om hvor imponert han var over alt mannen min har fått til i livet (fantastisk kone, nydelige barn, jobb, hus.... dere vet, helt utrolige ting!). Vi har selvfølgelig ikke sett noe til verken vin eller fetter, men vi fikk oss en god latter. Jeg hadde nemlig latt mannen min lese innlegget over, for jeg synes det var så briljant.

 

 

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre, tenker stadig på denne tråden og den stakkars datteren. Takk for at du fortsatt oppdaterer.

Anonymkode: 14a20...3d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusinen min sendte melding i går kveld og spurte om vi kunne møtes. Jeg er ikke så interessert, men hun insisterte. Hørtes alvorlig ut, men jeg har ikke mulighet før uti uka. Jeg spurte om det hadde noe med ungene å gjøre, men det hadde det ikke. Dette kan jo bli interessant

ts

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...