Gå til innhold

Kusinen min tror hun har møtt drømmemannen, men han har en fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hva mer det er å snakke om? Hva er hensikten med å møtes? Hva er det mulig å få ut av det? Jeg håper du revurderer hele møtet og blir hjemme. Du trenger ikke ha en relasjon med denne mannen. Jeg skjønner at det er vanskelig. Har selv kuttet ut familiemedlemmer, det var tungt, men jeg har det mye bedre i dag.

Anonymkode: 23023...daa

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ginny skrev (10 timer siden):

Hva slags forberedelser har du gjort her TS...? 
 

Ikke møt ham. Ikke gi ham tilfredsstillelsen av at han har klart å få til et møte helt på sine premisser, på ditt område. Dette kommer det ikke noe godt ut av. Du kommer ikke til å få den avslutningen du trenger, du kommer ikke til å få sagt hva du mener om han og han kommer til å forstå det, og han kommer ikke til å holde seg unna kusina di. 
 

Bare hold deg unna, og oppsøk profesjonell hjelp heller. Og hvis noen i familien prøver å si noe annet, så sier du klart og tydelig fra at denne mannen prøvde å voldta deg, og har voldtatt venninna di. Hvis familien din da velger å ta hans side, så må de nesten få lov til det. Det er synd, men sånn er det. 

 

Dette!

Du kan ikke vinne mot slike folk ved å oppfordre til fornuft, forsøke å være logisk og rasjonell. Som regel ender det jo også med at "offeret" som forsøker å formidle sitt ståsted på en god måte, blir så frustrert, eventuelt retraumatisert at det får omverdenen dessverre bekrefter det bildet overgriper har lagt opp til fra starten av.

Pass veldig godt på deg selv, og husk at det vil være vanskelig for deg å forutse hva trekk han kan komme med. Enkelt å greit fordi du mest sannsynlig ikke kan forestille deg hvor frekk og ondskapsfulle slike kan være.

Anonymkode: 9581d...63f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg ikke kan vinne mot han. Hvis det skulle vært noen form for forsoning, måtte han hatt et snev av menneskelige egenskaper, og det har han ikke. Denne mannen er ond! Men dette er eneste muligheten jeg har til å åpne min kusines øyne. Jeg har pirket litt i fortiden hans, og skjelettene ramler ut. I tillegg til venninnen min og mannen min, blir fyrens ekskjæreste med på zoom. Da skal han slite med å selge inn at dette var en engangshendelse i fylla, fordi han var ung og dødsforelsket...

Jeg regner med at jeg ikke klarer å si så mye selv, derfor er mannen min med, i tillegg til venninna. Selv om jeg skjelver nå, gleder jeg meg litt til å se reaksjonen.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du skal ha med deg mannen! I etterkant av dette så håper jeg virkelig kusine ser hvilken kjempeinnsats du har lagt inn for å både beskytte henne og for å beholde vennskapet deres. En venn som deg skulle alle hatt.

Lykke til! :klem:

Anonymkode: d2941...eae

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MASSE lykke til. Du skal i krigen, du nå. Du har vært så tøff og sterk! Jeg kommer til å tenke på deg❤️
Håper virkelig at dette får kusinen din til å våkne. Om ikke annet vil dette så et frø i henne. Dagen kommer garantert der hun ser hvem han virkelig er. 

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet at jeg ikke kan vinne mot han. Hvis det skulle vært noen form for forsoning, måtte han hatt et snev av menneskelige egenskaper, og det har han ikke. Denne mannen er ond! Men dette er eneste muligheten jeg har til å åpne min kusines øyne. Jeg har pirket litt i fortiden hans, og skjelettene ramler ut. I tillegg til venninnen min og mannen min, blir fyrens ekskjæreste med på zoom. Da skal han slite med å selge inn at dette var en engangshendelse i fylla, fordi han var ung og dødsforelsket...

Jeg regner med at jeg ikke klarer å si så mye selv, derfor er mannen min med, i tillegg til venninna. Selv om jeg skjelver nå, gleder jeg meg litt til å se reaksjonen.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Så godt å høre, masse lykke til!!

Godt at du gjør dette, tenker så mye på de stakkars barna hennes også...

Endret av Handful
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til TS. Len deg på de du har med, ikke la han komme inn i hodet ditt. La dine allierte ta de vanskeligste takene, og få litt hvile i kveld. 

Anonymkode: 35a48...334

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så modig du er! Jeg ønsker deg alt godt. Jeg håper virkelig dette møtet går som du håper. 

Du er sterk! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet at jeg ikke kan vinne mot han. Hvis det skulle vært noen form for forsoning, måtte han hatt et snev av menneskelige egenskaper, og det har han ikke. Denne mannen er ond! Men dette er eneste muligheten jeg har til å åpne min kusines øyne. Jeg har pirket litt i fortiden hans, og skjelettene ramler ut. I tillegg til venninnen min og mannen min, blir fyrens ekskjæreste med på zoom. Da skal han slite med å selge inn at dette var en engangshendelse i fylla, fordi han var ung og dødsforelsket...

Jeg regner med at jeg ikke klarer å si så mye selv, derfor er mannen min med, i tillegg til venninna. Selv om jeg skjelver nå, gleder jeg meg litt til å se reaksjonen.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Er ekskjæresten den andre kvinnen som også ble voldtatt av han?

Du er skikkelig tøff som står i dette. Jeg håper kusinen din tar til fornuft og dropper han. Han der kan være til fare både for henne og barnas hennes. Fatter ikke at noen tørr å dra inn en voldtektsmann i hus, spesielt ikke når man har barn. Det er jo dømt til å gå galt.

Husk bare på å ta vare på deg selv. Jeg er veldig glad for å høre at du har med deg en venninne og mannen din. De blir nok å være en god støtte for deg, og det trenger du. Forferdelig at du har havnet i denne situasjonen. Jeg kan ikke annet enn å sende deg masse medfølelse og gode tanker. ❤️:klem:

NB: Ta gjerne opptak av møtet. Det er lov å ta opptak av samtaler man selv er en del av. Opptaket kan du bruke som bevis hvis du senere vil gå til politiet. 

  • Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Gjenferdet said:

NB: Ta gjerne opptak av møtet. Det er lov å ta opptak av samtaler man selv er en del av. Opptaket kan du bruke som bevis hvis du senere vil gå til politiet. 

Dette! Du behøver ikke å bruke det til noe som helst, men det er bedre å ta opptak (uten at han er klar over det) enn å muligens angre på å ikke ha gjort det senere.

Anonymkode: 2d18e...0b1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg, TS! Ønsker deg masse lykke til, håper du oppdaterer her etterpå. Du er jammen tøff! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så spent på hvordan det gikk i går? Håper det går bra med deg, TS!

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Møtet kan vel ikke akkurat en suksess, men det ble langt verre for han enn for meg.

Først: Denne eksen er ikke hun som ble voldtatt på rommet sitt. Dette er ei han ble sammen med like etter at jeg flyttet. Altså en ungdomskjæreste, det ble et poeng under møtet. Han kunne dermed fremdeles hevde at han var ung og dum.

Det gikk greit å møtes, fikk ikke noe angstanfall. Han var selvfølgelig supersjarmerende og syntes det var såååå hyggelig å møte både venninnen vår og mannen min. Venninnen min var nydelig, selvfølgelig, og mannen min hadde tydeligvis tatt seg veldig godt av meg, siden jeg så så lykkelig ut. Han kunne gått rett inn i fortellingen til innsiktsfulle AB bakover i tråden. Nevnte ikke møtet i butikken med et ord.

Da vi koblet opp ungdomskjæresten hans, sluknet sjarmen ganske raskt. Da hun begynte å fortelle hvordan han var å være sammen med, sa han at "dette gidder jeg ikke" og så tok han tak i kusinen min og ville gå. Hun så helt lammet ut, og lot seg slepe med, helt til mannen min sa strengt til henne at hun skyldte meg å høre hva eksen hadde å si. Da ble fyren også, og han begynte å avbryte eksen sin og beskylde henne for alt mulig. Hun var ute etter å ødelegge livet hans osv. Hun tok det helt rolig, jeg beundrer henne veldig for det. Det er ikke første gangen.

Til slutt ble det helt umulig å føre en samtale, og møtet ble avsluttet ved at han trampet av sted og beordret kusinen min til å bli med. Hun nektet. Hun ville være alene og tenke. Så jeg har ikke pratet med henne siden og jeg aner ikke hva som skjer med dem. Hvis hun fremdeles velger å være sammen med han, så er vennskapet vårt over. For nå har hun fått høre tre historier (vi tok opp hun han voldtok også) og han KAN ikke gjemme seg bak "ung og dum" lenger. Jeg er sikker på at jeg finner masse grums hvis jeg sporer opp nyere ekser også.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff TS! Håper virkelig kusinen din kommer ut av klørene hans. Hun er heldig som har dere, og jeg håper hun skjønner det. 

Anonymkode: cd1d6...d49

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Møtet kan vel ikke akkurat en suksess, men det ble langt verre for han enn for meg.

Først: Denne eksen er ikke hun som ble voldtatt på rommet sitt. Dette er ei han ble sammen med like etter at jeg flyttet. Altså en ungdomskjæreste, det ble et poeng under møtet. Han kunne dermed fremdeles hevde at han var ung og dum.

Det gikk greit å møtes, fikk ikke noe angstanfall. Han var selvfølgelig supersjarmerende og syntes det var såååå hyggelig å møte både venninnen vår og mannen min. Venninnen min var nydelig, selvfølgelig, og mannen min hadde tydeligvis tatt seg veldig godt av meg, siden jeg så så lykkelig ut. Han kunne gått rett inn i fortellingen til innsiktsfulle AB bakover i tråden. Nevnte ikke møtet i butikken med et ord.

Da vi koblet opp ungdomskjæresten hans, sluknet sjarmen ganske raskt. Da hun begynte å fortelle hvordan han var å være sammen med, sa han at "dette gidder jeg ikke" og så tok han tak i kusinen min og ville gå. Hun så helt lammet ut, og lot seg slepe med, helt til mannen min sa strengt til henne at hun skyldte meg å høre hva eksen hadde å si. Da ble fyren også, og han begynte å avbryte eksen sin og beskylde henne for alt mulig. Hun var ute etter å ødelegge livet hans osv. Hun tok det helt rolig, jeg beundrer henne veldig for det. Det er ikke første gangen.

Til slutt ble det helt umulig å føre en samtale, og møtet ble avsluttet ved at han trampet av sted og beordret kusinen min til å bli med. Hun nektet. Hun ville være alene og tenke. Så jeg har ikke pratet med henne siden og jeg aner ikke hva som skjer med dem. Hvis hun fremdeles velger å være sammen med han, så er vennskapet vårt over. For nå har hun fått høre tre historier (vi tok opp hun han voldtok også) og han KAN ikke gjemme seg bak "ung og dum" lenger. Jeg er sikker på at jeg finner masse grums hvis jeg sporer opp nyere ekser også.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Fy! Så tøff du er! Heia deg, altså, og du må jo være verdens beste kusine/venninne.

Kusina di høres veldig naiv ut, og dette fortjener du virkelig ikke.

Anonymkode: 31c14...951

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke var god stemning og en mann som ydmykt la seg flat og innrømmet alt, høres ikke dette mislykket ut for meg. Kusinen din ble jo helt klart berørt av det som skjedde, men det er vel naturlig at den prosessen ikke skjedde foran øynene deres? 

Jeg var redd han ville smiske og innsmigre seg hos alle og at alt ble pratet bort. Dette var mye bedre. Og så tror jeg at nå er det sådd et frø, en liten (eller stor) tvil hos kusinen din. Det at de ikke gikk ut sammen er en seier i seg selv. Du har vært enormt tøff! Se hva du har klart å få til for å hjelpe venninnen din! Tenk å ha en venn og kusine som deg!❤️

Anonymkode: 10b6c...6bd

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...