Gå til innhold

Gikk ped.leder over streken her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, hun gikk ikke over streken. Mulig hun burde vært mer dillete og dallete med deg og spurt i det vide og det breie om hvor mye barnet brukte denne jakka, hvor langt det var til bilen osv, men det får da være måte på hvor hårsår man skal være. Husk at det er utrolig stor forskjell på foreldrene i barnehagen, og noen trenger faktisk litt mer veiledning enn man skulle tro.

Siden barnet har gått sånn i vranglås angående den jakka: hva bruker egentlig barnet når de har utetid i barnehagen? Regner med at barnet bruker varmere klær da, og at de barnehageansatte tydeligvis klarer noe mor ikke gjør, nemlig å ta avgjørelser for barnet sitt på områder barnet selvsagt ikke er kompetent til å bestemme selv. 

Anonymkode: 14407...9d0

Er du virkelig ikke klar over at barn flest oppfører seg "enklere" i situasjoner med andre, som ikke er mamma eller pappa? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Altså,  her fremstår du som en dårlig mor. Jeg hadde glatt meldt deg til BV om du ikke kler ungen din ordentlig. Det er kaldt ute. At du lar ungen vinne ved å ta på en annen jakke tyder på dårlig oppdragelse. punktum!

Anonymkode: 3844d...e8a

Jeg hadde meldt deg til bv for dårlig sikkerhet i bil. Man skal ikke ha dress eller jakke i bilstol! 

Anonymkode: 73905...564

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Jeg tenker jo også at det er en positiv ting innenfor rimelighetens grenser at toåringen er i stand til vite hva han vil og tenke litt selv også. Styrer dere hvert eneste aspekt av livet til barna deres til punkt og prikke? 

 

Anonymkode: 023d2...35d

Det er her du som voksen må vise mer modenhet og utøve ledelse: Ja, det er flott at et barn får mulighet til å bruke viljen sin, men barnet kan selvsagt ikke bestemme at det skal bruke for tynne klær. Du må legge rammene som barnet skal få bestemme innenfor. Gjem vår-sommer-høstklærne, og gi barnet valgfrihet innenfor vintertøyet. Vil du ha den røde eller den blå lua i dag? De svarte eller de grønne vottene? osv osv

Anonymkode: 14407...9d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mor som ikke tåler tilbakemelding fra ped. Leder og lager tråd på KG fordi noen påpeker at hun muligens burde gjøre ting annerledes. Klassisk mitt barn skal bæres på sølvfat og alltid få det som han vil. 

Anonymkode: 3844d...e8a

Noen har åpenbart lest litt for mye mellom linjene😅

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er denne tynne jakka med i barnehagen i det hele tatt? Hva når barnet skal kle seg for utetid? Foreldre nå til dags er så tafatte og skaper bortskjemte drittunger.

Anonymkode: 450e1...28a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er denne tynne jakka med i barnehagen i det hele tatt? Hva når barnet skal kle seg for utetid? Foreldre nå til dags er så tafatte og skaper bortskjemte drittunger.

Anonymkode: 450e1...28a

Jakka brukes til og fra.....

Barnet har nok sikkert en vinterdress det bruker når det er ute i barnehagen....

Anonymkode: c9ccf...40a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde meldt deg til bv for dårlig sikkerhet i bil. Man skal ikke ha dress eller jakke i bilstol! 

Anonymkode: 73905...564

Det har man gjerne i vinternorge. Selv om jeg vet at i en kollisjon så er indre organ dårlig beskyttet i en fluffy dunjakke. Og enkelte foreldre strammer ikke selene etter hvilke klær ungene har heller..

Anonymkode: 450e1...28a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud altså... Jeg er såååå glad for at jeg ikke lenger bor i Norge. Det er så utrolig mange hysteriske kvinnefolk som er bat shit crazy.

Anonymkode: 8e4e9...ecc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at å gå noen få meter med tynn jakke mellom bil og barnehagen er uhørt og barnevernsmat. Hvilken skade er det dere tenker det kan gjøre?

Anonymkode: c9ccf...40a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok instinktivt følt det samme som deg, følt meg angrepet. Men det er jo ikke sikkert hun mente noe mer med det. 

Og de som mener du må bestemme har bare ikke opplevd en trassig viljesterk toåring :) Enkelte kamper dropper man, og denne ville jeg og droppet. 

Anonymkode: 84490...eca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Altså,  her fremstår du som en dårlig mor. Jeg hadde glatt meldt deg til BV om du ikke kler ungen din ordentlig. Det er kaldt ute. At du lar ungen vinne ved å ta på en annen jakke tyder på dårlig oppdragelse. punktum!

Anonymkode: 3844d...e8a

Du tror kanskje du fremstår som en ansvarlig voksen med bein i nesa, men denne type kategorisk fordømming uten noe som helst perspektiv eller å ha tatt omstendigheter i betraktning er helt på trynet.

Anonymkode: 665b2...977

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hun gikk over streken. Det er ikke som om ungen aldri kommer til å gå i ytterklær. Det er en periode. Velg dine kamper med omhu! Det er nok av ting de bare MÅ. Vi velger tannpuss, sitte i bilsetet etc. tykk jakke fra bilen til barnehagen er ikke en kamp jeg ville valgt i hverdagen.

Endret av cattleya
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, her får du ufortjent mye pes TS. Vårt barn var og er kjempevanskelig å få på klær. I barnehagen måtte de bytte på veilede henne i påkledningssituasjoner for hun slet de helt ut med trassen sin. Vi kjørte henne i barnehagen en gang i bare undertøyet på høsten- når vi kom på parkeringsplassen gikk hun med på å ta på klær.

Nå er hun 6 år og i trassalder igjen- men nå ombestemmer hun seg heldigvis når hun  kjenner det er kaldt, men bruker gjerne en halv time på morgenen for å bli enige om hvilken jakke, hansker osv hun skal bruke. Noen ganger «vinner» hun og noen ganger vi.

Føler oss ikke som dårlige foreldre i det hele tatt🤷‍♀️🤷‍♀️. Alle har vel noe som de ikke løser optimalt? 

Anonymkode: 36673...c9a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mange foreldre lar barna bestemme hva de skal ha på seg når det gjelder yttertøy. Det kommer daglig barn i barnehagen hvor jeg jobber, som ikke har på seg ullgenser, lue eller votter når de blir levert i utetiden. Foreldrene sier de ikke gidder å ta kampen og at vi som jobber i barnehagen får sørge for seg at de har på seg nok klær😳 Det merkelige er at samtlige barn hos oss aksepterer at de må kle seg godt når vi er ute. Foreldrene gidder rett og slett ikke ta kampen!

Anonymkode: 0d86e...464

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der kampen har vel alle foreldre til tider. Jeg lærte meg at var de uvillige til å kle seg ordentlig var letteste måten å få slutt på det å ikke kjempe, men la dem merke konsekvensene av det. 

Etter å ha kjempet på klær fra innerst til ytterst med eldste i en tid lot jeg ham gå ut døra i kun strømpebukse. Ikke sko engang. Det var regn og surt, og vi gikk noen få meter før han ville snu og kle på seg. 

Etter det kunne jeg bare spørre om han ville gå slik om han protesterte. Det ville han ikke, og lot meg kle ham. 

Ja man må faktisk få barna til å kle seg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Vi har en sønn på 2 år som er midt i verste trassalder, og har lagt sin elsk på en tynn parkas. Jeg er fullstendig klar over at denne er for tynn til å brukes nå, og har prøvd iherdig å få han til å bruke en annen jakke uten hell. Det blir så mange kamper nå for tia med mat, tannpuss, legging osv at akkurat denne kampen med jakka har vi lagt litt på hylla siden han egentlig bare bruker den til og fra bilen og barnehagen. Det er ca 100 meter til barnehagen fra parkeringsplassen. 

I dag kledde jeg på barnet og ped.leder sier: "har du varm bil på parkeringsplassen?" i en veldig spørrende og litt klandrene tone. Svarte at det hadde jeg. Skjønte ikke helt hvorfor hun spurte men tenkte ikke mer over det. Så sier hun: "ok. Ja hadde du ikke hatt det hadde jeg ikke latt deg ta han med deg altså, den jakka er alt for tynn!".

Ble paff og svarte henne at det er jeg såklart klar over men nå er det den eneste jakka han aksepterer og han er utrolig bestemt. Så lirer hun ut at det tror hun på men at vi som foreldre må bare bestemme og at sånn er det bare. 

Ble sjokkert av hele greia, følte jeg måtte forsvare meg selv og synes det er veldig uprofesjonelt å true med å holde igjen barnet mitt, uten å i det hele tatt spørre om hvorfor han går i den jakka og ikke noe annet. Senest på søndag hadde jeg en kamp på over 1 time for å få på han vinterdress, guttungen vrir seg og river av seg klæra og føler jo ikke akkurat at jeg kan brekke armene hans inn i jakka heller. Er jo ikke det at jeg driter i, men føler at for den korte turen på 2 min har det ikke så mye å si, men vi har jo såklart prøvd veldig mange ganger med tykkere jakke. Han har t-skjorte og en litt tykkere genser under denne tynne parkasen. 

Var dette uprofesjonelt eller er det bare meg? Føler med utilstrekkelig nok som det er, så følte ikke helt at jeg fortjente den. Spesielt ikke når jeg har prøvd ganske mange ganger. 

Anonymkode: 023d2...35d

Neste gang sier du dette: "Jeg er opptatt av bilsikring og barn skal ikke ha på tykke jakker når de sitter fastspent, pga da kan de skli ut av selene ved kollisjon. Jeg tar heller å rir av en forkjølelse, enn å måtte ofre tre år på Sunnaas rehabiliteringssenter på kidden".👍👍👍👍😊

Anonymkode: 2fcc0...85d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rart hvor store forskjeller det er. Ped leder i min barnehage kjeftet litt i forrige uke. Guttungen ville gå i shorts, så vi ble noe forsinket. Fortalte historien i lattermild tone ved levering. 

Fikk beskjed om at man må velge sine kamper, og at jeg vbidro til en dårlig start på dagen for gutten. Jeg kunne jo bare latt han gå i shorts og ta med en ekstra bukse i sekken hans. 

Her var ikke det å gå i shorts ute et problem heller, og vi kjører ikke bil engang vi går 😅

Anonymkode: 73905...564

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at hun lar en unge på 2 år bestemme. Det tyder på dårlig oppdragelse og resulterer i en bortskjemt drittunge det kommer til å stå noe om i avisa. Da ikke i positiv sammenheng. 

Anonymkode: 3844d...e8a

Nei, det stemmer ikkje. Det blir nok folk av dei ungane som foretrekker å gå tynnkledd til bilen også skal du sjå. 🙂

Merk svaret fra bv-pedagogen lenger opp i tråden. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke at en 2-åring får bestemme over en voksen dame jeg da men.

Oppdragelse. Det går an å Google.

Anonymkode: 72307...b0c

Du har funne link til tips for å få på ungen dressen? Så bra, men det er ikkje sikkert at dette vil fungere i praksis. Oppdragelse er så mykje meir enn å få på den vinterdressen når barnet ikkje vil. Det som er viktig, er at foreldrene bestemmer det meste, ikkje at dei bestemmer alt. 

🙂

Anonymkode: e51cd...192

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over streken fra hennes side, men ærlig talt, slike kamper må du bare tåle! Han er 2 år!! 😅

Anonymkode: 89d0b...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner ikke at en 2-åring får bestemme over en voksen dame jeg da men.

Oppdragelse. Det går an å Google.

Anonymkode: 72307...b0c

Man kan ikj ta alle kamper for da blir dagene trasige og triste. Viktigere å levere eit barn som er glad og begge får ein fin start på dagen. Høyrt om psykisk helse. Dette er ingen problem. 20 meter. Hilsen barnevernspedagog og beredskapshjem. 

Anonymkode: 84240...fae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...