Gå til innhold

Gikk ped.leder over streken her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man velger sine kamper. En tynnere jakke til og fra bilen hadde virkelig ikke vært min kampsak. En tynnere jakke i kort tid er ikke avgjørende for hvilken omsorgsperson man er eller hvilken omsorgsadferd man utøver. Akkurat som en sjokolade på en onsdag, cherrox i juli og en femåring med selvfletta hår ikke er sjokkerende. Det er ikke utviklingshemmende, det er ikke skadelig og det er ikke en urimelig belastning for barnet. Ro ned. Dette er ikke en stor sak og ped.leder var urimelig

Hilsen bv.pedagog og COS-veileder

Anonymkode: 54c7e...57e

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså,  her fremstår du som en dårlig mor. Jeg hadde glatt meldt deg til BV om du ikke kler ungen din ordentlig. Det er kaldt ute. At du lar ungen vinne ved å ta på en annen jakke tyder på dårlig oppdragelse. punktum!

Anonymkode: 3844d...e8a

Give me a break! Melde henne til barnevern fordi barnet går med for tynn jakke til og fra bilen? Håper du spøker.

Sløsing av viktige samfunnsressurser kalles det.

Anonymkode: e9a9f...cfc

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De skal ikke ha jakke på seg i bilen uansett. Jeg tar bare på ungen min ulldress og lue på vei fra barnehagen og bilen

Anonymkode: e8282...16a

Eg ser ofte barn med kun ulldress eller fleecedress gå gjennom porten ja. Forstår godt at foreldrene  ikkje gidd å styre med å ta på vinterdress for så å ta den av igjen etter 200 meter. 🙂 

Anonymkode: e51cd...192

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å true med barnevernet da folkens, herregud. Det er snakk om til og fra parkeringsplassen, et par 100 meter. Som andre nevner så skal man ikke bruke tykke dresser og jakker i bilstol pga sikkerhet. Skal man da virkelig bruke en time på å presse og skvise barnet i en dress som skal av igjen etter 2 min? 

Anonymkode: 4cc30...1d3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man velger sine kamper. En tynnere jakke til og fra bilen hadde virkelig ikke vært min kampsak. En tynnere jakke i kort tid er ikke avgjørende for hvilken omsorgsperson man er eller hvilken omsorgsadferd man utøver. Akkurat som en sjokolade på en onsdag, cherrox i juli og en femåring med selvfletta hår ikke er sjokkerende. Det er ikke utviklingshemmende, det er ikke skadelig og det er ikke en urimelig belastning for barnet. Ro ned. Dette er ikke en stor sak og ped.leder var urimelig

Hilsen bv.pedagog og COS-veileder

Anonymkode: 54c7e...57e

Yess!! Det finst vel ingen foreldre som er perfekte når det gjeld grensesetting heile tida. Vil tro at alle har eit eller anna slags form for svakt punkt. ☺️

Anonymkode: e51cd...192

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det som er galt i denne situasjonen er at du lar en 2 åring bestemme hva han skal ha på seg selv!!!! Fjærn alternativet og ta kampen uansett om det tar en time eller en mnd!!!! 

Anonymkode: c5e0c...515

Har du barn?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi har en sønn på 2 år som er midt i verste trassalder, og har lagt sin elsk på en tynn parkas. Jeg er fullstendig klar over at denne er for tynn til å brukes nå, og har prøvd iherdig å få han til å bruke en annen jakke uten hell. Det blir så mange kamper nå for tia med mat, tannpuss, legging osv at akkurat denne kampen med jakka har vi lagt litt på hylla siden han egentlig bare bruker den til og fra bilen og barnehagen. Det er ca 100 meter til barnehagen fra parkeringsplassen. 

I dag kledde jeg på barnet og ped.leder sier: "har du varm bil på parkeringsplassen?" i en veldig spørrende og litt klandrene tone. Svarte at det hadde jeg. Skjønte ikke helt hvorfor hun spurte men tenkte ikke mer over det. Så sier hun: "ok. Ja hadde du ikke hatt det hadde jeg ikke latt deg ta han med deg altså, den jakka er alt for tynn!".

Ble paff og svarte henne at det er jeg såklart klar over men nå er det den eneste jakka han aksepterer og han er utrolig bestemt. Så lirer hun ut at det tror hun på men at vi som foreldre må bare bestemme og at sånn er det bare. 

Ble sjokkert av hele greia, følte jeg måtte forsvare meg selv og synes det er veldig uprofesjonelt å true med å holde igjen barnet mitt, uten å i det hele tatt spørre om hvorfor han går i den jakka og ikke noe annet. Senest på søndag hadde jeg en kamp på over 1 time for å få på han vinterdress, guttungen vrir seg og river av seg klæra og føler jo ikke akkurat at jeg kan brekke armene hans inn i jakka heller. Er jo ikke det at jeg driter i, men føler at for den korte turen på 2 min har det ikke så mye å si, men vi har jo såklart prøvd veldig mange ganger med tykkere jakke. Han har t-skjorte og en litt tykkere genser under denne tynne parkasen. 

Var dette uprofesjonelt eller er det bare meg? Føler med utilstrekkelig nok som det er, så følte ikke helt at jeg fortjente den. Spesielt ikke når jeg har prøvd ganske mange ganger. 

Anonymkode: 023d2...35d

Både og. T-skjorte og genser under en tynn jakke?? i mange minus.. Og 2år?  Ja det blir mange kamper og du må velge hvilke du vil ta. Det er kaldt no.Og de få meterene har ikke så mye å si. Men varme klær må de ha no.  Men syns det var drøyt at ped lederen. Men samtidig bra hun sa det rett ut istedenfor bak ryggen din som mange gjør. Gjem jakken og heng fram kun varme jakker? Om det er ett engsngstilfelle så var det drøyt å si.Har det derimot vært flere ganger så skjønner jeg hun. Men uansett varm eller kald bil så skal de ikke sitte med jakke pga sikkerheten med beltestrammingen.Så håper bilen var veldig varm.

Anonymkode: cfd3c...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Altså,  her fremstår du som en dårlig mor. Jeg hadde glatt meldt deg til BV om du ikke kler ungen din ordentlig. Det er kaldt ute. At du lar ungen vinne ved å ta på en annen jakke tyder på dårlig oppdragelse. punktum!

Anonymkode: 3844d...e8a

Sykt mange foreldre som bør meldes til barnevernet i så fall om det å løpe 10 meter til ei varm bil er en barnevernssak. Jeg gjør forøvrig akkurat det samme selv, gidder ikke ta på meg ytterjakka, bærer den bare på arma inn i den varme bilen siden jeg uansett ikke vil sitte med jakka på i bilen da den allerede er varm. Blir vel innleggelse på psykiatrisk for meg neste da, som kan gjøre noe så «crazy»... 🙄

Anonymkode: a74c4...8fa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å gjøre som bikkja; pisse, sparke grusen over, å gå videre :hund:

Med kun èn side av saken, så holder jeg meg nøytral. Kan være det var flere ting som bikket det over. 

Anonymkode: 1b66f...342

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig ting å henge seg opp i. Barnet mitt har bare ulldress på i bilen, de skal faktisk ikke ha tykke jakker under bilbeltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykt mange foreldre som bør meldes til barnevernet i så fall om det å løpe 10 meter til ei varm bil er en barnevernssak. Jeg gjør forøvrig akkurat det samme selv, gidder ikke ta på meg ytterjakka, bærer den bare på arma inn i den varme bilen siden jeg uansett ikke vil sitte med jakka på i bilen da den allerede er varm. Blir vel innleggelse på psykiatrisk for meg neste da, som kan gjøre noe så «crazy»... 🙄

Anonymkode: a74c4...8fa

Det er jo bare bra av deg, man skal helst ikke ha jakke under bilbeltet, det skal jo ligge nærmest mulig kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Altså,  her fremstår du som en dårlig mor. Jeg hadde glatt meldt deg til BV om du ikke kler ungen din ordentlig. Det er kaldt ute. At du lar ungen vinne ved å ta på en annen jakke tyder på dårlig oppdragelse. punktum!

Anonymkode: 3844d...e8a

Fikk du med deg at det var snakk om noen meter til bilen? Neppe. 

Her høres det jo nesten ut som TS har sendt ungen ut for å leke i snøen i bleia. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å henge seg opp i, her bruker ikke ungen jakke til og fra bilen ved bhg, har en tykk ulldress med passende antall lag under etter temperatur. 

Anonymkode: 7b079...97d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hun gikk ikke over streken. Mulig hun burde vært mer dillete og dallete med deg og spurt i det vide og det breie om hvor mye barnet brukte denne jakka, hvor langt det var til bilen osv, men det får da være måte på hvor hårsår man skal være. Husk at det er utrolig stor forskjell på foreldrene i barnehagen, og noen trenger faktisk litt mer veiledning enn man skulle tro.

Siden barnet har gått sånn i vranglås angående den jakka: hva bruker egentlig barnet når de har utetid i barnehagen? Regner med at barnet bruker varmere klær da, og at de barnehageansatte tydeligvis klarer noe mor ikke gjør, nemlig å ta avgjørelser for barnet sitt på områder barnet selvsagt ikke er kompetent til å bestemme selv. 

Anonymkode: 14407...9d0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (Akkurat nå):

Fikk du med deg at det var snakk om noen meter til bilen? Neppe. 

Her høres det jo nesten ut som TS har sendt ungen ut for å leke i snøen i bleia. 

Det jeg reagerer på er at hun lar en unge på 2 år bestemme. Det tyder på dårlig oppdragelse og resulterer i en bortskjemt drittunge det kommer til å stå noe om i avisa. Da ikke i positiv sammenheng. 

Anonymkode: 3844d...e8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at hun lar en unge på 2 år bestemme. Det tyder på dårlig oppdragelse og resulterer i en bortskjemt drittunge det kommer til å stå noe om i avisa. Da ikke i positiv sammenheng. 

Anonymkode: 3844d...e8a

Du må ha lest et avsnitt som ikke er synlig for meg, utifra den konklusjonen. Sto det at barnet fikk ta alle avgjørelser selv eller noe? 

Endret av Nerine_
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her:

Ja for all del, barnevernet er hjertelig velkommen på både kaffe og kake her, jeg vet godt at jeg ikke forsømmer barna mine på noe vis så barnevernet er strengt tatt ingen trussel for meg. Jeg føler virkelig ikke at enhver kamp er verdt å ta. Da det hverken er fare for liv eller helse den korte veien bort til bilen, ser jeg heller ikke hva som er det store problemet. Skulle vi vært lenger ute hadde jeg såklart ikke slått meg til ro med den tynne jakka. Og som flere nevner må man jo også kle av barnet dersom jakka er tykk eller barnet har på seg vinterdress før det settes i bilen. 

Jeg tenker jo også at det er en positiv ting innenfor rimelighetens grenser at toåringen er i stand til vite hva han vil og tenke litt selv også. Styrer dere hvert eneste aspekt av livet til barna deres til punkt og prikke? 

Dere med konstruktive tips: takk! Vi får vi forsøke å rådet å gjemme jakka, og heller fortelle at den kommer tilbake når det er varmere vær. 

Anonymkode: 023d2...35d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ønsker at ungen skal bruke den jakka kan det være lurt å ikke ha den liggende i barnehagen. Et lite tips bare. 
 

Anonymkode: 5d9ea...597

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (Akkurat nå):

Du må ha lest et avsnitt som ikke er synlig for meg, utifra den konklusjonen. Sto det at barnet fikk ta alle avgjørelser selv eller noe? 

Mor som ikke tåler tilbakemelding fra ped. Leder og lager tråd på KG fordi noen påpeker at hun muligens burde gjøre ting annerledes. Klassisk mitt barn skal bæres på sølvfat og alltid få det som han vil. 

Anonymkode: 3844d...e8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at en 2-åring får bestemme over en voksen dame jeg da men.

Oppdragelse. Det går an å Google.

Anonymkode: 72307...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...