Gå til innhold

Siams Sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Hei så flink du er til å trene!!

Her har også vårfølelsen kommet snikende de siste dagene, men jeg er redd for at det kommer mer vinter enda, så jeg tør ikke glede meg for mye!

Så morsomt med tenner, her er det ingen tegn til tenner enda.... men de dukker vel opp snart!

Ønsker deg noen fine dager så lenge, også gleder jeg meg veldig til onsdag!

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: shy!

I dag drar vi til Oslo etter barseltreffet, og blir til torsdag. Gleder meg til å tusle rundt i byen, dra innom Bikuben og bruke penger, møte venninner og rett og slett kose oss. Blir så fint, atte. En liten ferie, nesten.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Soul og Holly Hobbie (grattis med nytt nick, forresten!)

Det var en fin og ganske dyr tur. Aller dyrest ble tirsdag hvor jeg startet dagen med å ødelegge speilet på bilen, for å så dra til Bikuben og Ikea. :sjenert:

Onsdag møtte vi shy og Pernille, og det var veldig koselig.

På torsdag var vi bare en liten tur i sentrum og på Aker Brygge før vi dro hjem.

Det har blitt masse gåing og shopping, og det var deilig å være i Oslo igjen.

Leiligheten til svigersene ble nedpakket mens vi var der, og det er overtakelse av ny leilighet i dag. Gleder meg til å se den. Vi skal kanskje bo der allerede neste helg, siden mannen må jobbe hele helgen. Deilig å slippe å dra hjem på kvelden, og koselig for han å se oss (les Oliver) litt på morgenen før han må jobbe.

Jeg har blitt potte-forkjølet og er ikke helt i form, og Oliver har hatt feber i går og i dag. Vet ikke om det er forkjølelsen eller tann nr. 4 som plager han.

Mannen er på hytta med gutta, og Oliver og jeg er alene hjemme i kveld. I morgen drar vi til morfar og blir der til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten hos tannlegen i dag, og det var som vanlig ingen hull! Heldigvis. Var litt spent siden jeg har hørt at det er lett å få hull etter en graviditet.

Og da jeg kom hjem var det brev fra legen min om at stoffskiftet mitt nå var altfor høyt. Det var et skikkelig bekymret brev hvor hun spurte om det gikk bra med meg... Men jeg har absolutt ingen symptomer, så jeg føler meg slett ikke syk. Men jeg skulle gjerne ha hatt noen av symptomene... Tynn og med masse arbeidslyst hadde ikke vært å forakte. Håper ikke det er noe farlig å ha høyt stoffskifte, jeg finner ikke helt ut om det er det. Legen skal ringe meg på mandag, så da får jeg spørre.

Vaksinen til Oliver har kommet, så vi må se og få satt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke: I går kjørte jeg rundt og rundt i byen din i en halvtime for å finne et kjøpesenter jeg har vært i en gang før. Men jeg fant det ikke... :sjenert::forvirret: Endte opp i det ved E6 nok en gang... :ler: Tenkte på deg og Oliver hver gang jeg så noen med barnevogn, da. "Kanskje det er dem...?"

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for sist... var veldig koselig, og deilig å gå en tur og skravle litt!! Hyggelig at du sier ifra innimellom når du er i byen, er så koselig å se dere begge "live" innimellom.

Håper at du ikke blir syk nå, og at Oliver holder seg frisk og fin.

Så fint med null hull. Jeg skal straks til tannlege jeg også, og er selvsagt litt nervøs for det.

Ønsker deg en fin uke. Hils vakkre Oliver fra Pernille og meg!

kos kos :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagsengel?: så du kanskje etter kjøpesenteret som ligger midt i gå-gata? For hvis du kjørte rundt er det ikke så rart at du ikke fant det... ;)

Det var nok ikke meg du så, noen av dem med barnevogn, for jeg var ikke i byen da. :)

shy: Vi melder i fra neste gang, vettu! Alltid koselig. :klem:

Oliver er frisk igjen, feberen var borte på lørdag. Vi var hos pappa og B på feriestedet deres, og vi har storkost oss. Oliver har fått masse oppmerksomhet, og det liker han jo. Det var litt skummelt å legge seg på et nytt rom, men det gikk bra til slutt. Han sovnet i åtte-tiden.

I går var vi på babysvømmingen, og han har blitt så flink til å dykke! Det er helt tydelig at han elsker å være i vannet.

Mannen kom hjem fra hyttetur og møtte oss på babysvømmingen, han måtte jo få med seg det!

Nå sitter Oliver på gulvet, ser på meg og sier "mamma-mamma-mamma" :hjerter: Han er bare så nydelig!

Han har i det siste blitt mye mer "verbal", han sitter og skravler uten stopp, og tester ut stemmen sin så det gjaller i veggene. Morsomt at det er litt lyd i han. Han har vært veldig stille og rolig frem til nå.

Han våknet klokka halv seks i dag, og ville absolutt ikke sove mer, og det skjønner jeg jo egentlig siden han ble lagt klokka seks i går kveld. SÅ da måtte vi opp, men han ville sove igjen i halv ni-tiden, og la jeg meg også... Og så klarte vi å forsove oss til treningen! Vel, vel, det er andre dager å trene på.

Nå skal vi på barseltreff!

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! :vinke:

Saa rart at stoffskiftet loeper loepsk. Og rart at du ikke merker noe til det...men saa lenge du faar det under kontroll snart saa er det vel ikke saa farlig?

Kos deg paa barsletrff med mammagutten! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam :)

Skjønner tiden stort sett går fort hos dere. Håper barseltreffet var hyggelig.

Har ikke skjedd stort her, bortsett fra at vi var en tur i Tromsø denne helgen, veldig godt å få litt luft under vingene! Satser på at vi sees snart, hils til gutta!

Hei så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly Hobbie: det er visst vanlig at det skjer i forbindelse med svangerskap, og ofte regulerer det seg igjen, så jeg håper på det.

Snakket med legen i dag, og jeg prøvde å få vite om det var farlig, men jeg fikk et litt ullent svar. Det som kunne være farlig var visst om man hadde mye hjertebank og høy puls, så kunne man overbelaste hjertet. Jeg skal inn igjen og ta en ny blodprøve om et par uker.

Heisann bryggejenta! Lenge siden nå, så det er vel på tide å treffes. :klem:

Barseltreff var hyggelig. På vei hjem var vi innom ICA Maxi, selv om jeg bare skulle ha bacon kom sluttsummen på over 800,- :overrasket:

Mannen kom hjem i halv sju-tiden og rakk akkurat og se gutten før han la seg.

Fikk en veldig trist beskjed i dag, svigermort har fått påvist en ondartet svulst i det ene brystet. Hun skal til legen i morgen for å sjekke om det har spredd seg til lymfekjertlene og opereres på tirsdag.

Hun er selvsagt veldig redd og gruer seg til operasjoenen.

Jeg håper alt går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyprat er så herlig.. og spesielt ens egen babys babling.. :rosasmil:

Mannen har et opptak av Sebastian som skravler i 8-9 mnd alderen som ringetone på mobilen sin han.. :ler:

Trist med svigermoren din, håper det går bra med henne :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagsengel?: så du kanskje etter kjøpesenteret som ligger midt i gå-gata? For hvis du kjørte rundt er det ikke så rart at du ikke fant det...  ;) 

Jeg er ikke helt sikker på hvor det kjøpsenteret ligger, jeg. Husker at vi parkerte rett utenfor, så da er det sikkert ikke i gågata?

Så gøy at han har begynt å skravle mye! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryggejenta: :klem: Kanskje vi sees til helgen?

Salamandra: Ja, det er herlig med babypludring! :hjerter_rundt:

sødagsengel? Det er en parkeringsplass bak, så det er mulig å parkere rett ved. Da går man inn på baksiden av senteret. Du får si i fra neste gang du prøver, så kan jeg guide deg inn. :)

Svigermor var hos legen i dag for å sjekke lymfekjertlene og det ser bra ut, men hun får ikke svar før om en uke. De kommer kanskje innom her en tur senere i dag.

I dag skal vi på forsinket 6-månederskontroll. Er veldig spent på hvor stor han har blitt nå.

Stakkars gutten min har treg mage igjen. Jeg forer han med havregrøt med maltekstrakt og han får sviskesaft til. Heldigvis elsker han det, så det er ikke vanskelig å få det i han. Så får vi håpe at det gir resultater snart.

Mannen skal jobbe sent igjen i dag. Nå er det bare ut denne uken + helgen så er han ferdig med rushet for denne gang.

Vi skal til Oslo til helgen også, blir spennende å se den nye leiligheten.

Gamleleiligheten var forresten på Valen og de i går. Den scenen med The Osbournes er filmet der. Så vi må følge med på de andre episodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, det var daarlige nyheter med svigermor. :tristbla: Skal krysse fingrene for at det gaar bra.

:klem:

ps. Si meg en ting - er dere proevere igjen?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam... da så jeg gamleleiligheten i går ja... han spiller forresten veldig bra i den sketsjen!!!

Så trist med svigermor, håper at det går bra, og at det ikke har spredd seg. Jeg har selv en onkel som fikk lymfekreft, og var igjennom kjempeharde behandlinger, men nå er han helt frisk, og oddsene er visst ikke så supre, så det var helt fantastisk, men det er tøft mens det står på, både for de innvolverte og de rundt... krysser alt jeg har for at det skal gå bra!!!

Ønsker deg en suuper tirsdag, og takk for oppmuntringer i boka mi!!

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med svigermoren din, håper det går bra med henne! :klem:

Høres ut som du og Oliver har det fint? Bortsett fra dette med stoffskiftet ditt da, krysser fingrene for at det roer seg så du slipper behandling! Så morsomt at han har begynt med babling! :) Nå er du kanskje på kontroll, kan tenke meg det er artig å se hvor mye han har vokst ja.

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly Hobbie: Vi prøver ikke veldig aktivt, men vi bruker ikke prevensjon heller. Om vi får lov til å bestemme, blir jeg gravid rundt st.hans. Men vi tar det som det kommer, og blir jeg gravid nå er det supert, tar det litt tid, så er ikke det så veldig farlig. Vi har jo verdens vakreste i hus allerede.

shy: det er godt å høre at det kan gå bra. Hun har veldig gode odds siden hun fant det tidlig, og det ser bra ut mht spredning. Men det er ikke noe moro uansett.

Soul: Takk for koselig melding.

Nå har akkurat svigersene dratt, og det sto ganske bra til med dem. Spiste lunch og drakk kaffe. De hadde med seg boller og hvetestang.

Kontrollen gikk bra, han veier nå 10.176 og er 74,5 cm. Vektoppgangen har bremset litt, og det er helt normalt.

Legen så på han, og alt var perfekt.

Magen er fremdeles treg, men vi får ta tiden til hjelp. Han har fått grøt med maltekstrakt og sviskesaft, så det bør vel gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...