Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Hei Siam, så utrolig deilig at vi begge nå har fått tilbake nettene våre! Vi har vel utrolig gode barn!!

Det er deilig å gå ut litt, ikke sant? Jeg var også ute fedag med venninner, og det er litt deilig nå som jeg vet at P har det fint med pappaen sin. Ikke noe å bekymre seg over lenger! Sånn har vel du også det tenker jeg?

Nå kommer våren med stormskritt, og vi skal bli brunest av alle.. ikke sant?

Ønsker deg en deilig uke!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siam, så utrolig deilig at vi begge nå har fått tilbake nettene våre! Vi har vel utrolig gode barn!!

Det er deilig å gå ut litt, ikke sant? Jeg var også ute fedag med venninner, og det er litt deilig nå som jeg vet at P har det fint med pappaen sin. Ikke noe å bekymre seg over lenger! Sånn har vel du også det tenker jeg?

Nå kommer våren med stormskritt, og vi skal bli brunest av alle.. ikke sant?

Ønsker deg en deilig uke!

kos :klem: shy

Det er kjempedeilig å vite at småttisene har det bra uten oss! Jeg tror det er værre for meg å være uten Oliver enn omvendt.

Og gjett om vi skal bli brune a'! Sola må bare komme frem snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mulig du har skrevet det før, men jeg minnes ikke, så derfor spør jeg: når la dere Oliver på eget rom? Har du vært oppe og ammet han mens han har ligget på eget rom? (Vi jobber nemlig med nattavvenningen, og det er jaggu ikke lett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at Oliver har begynt å sove hele natta :klappe: Det er som en ny verden, ikke sant!

Har Oliver hatt noe bivirkninger etter prevenar? Victoria skulle fått sin første i morgen, men siden hun er syk vil heller vente litt.

Ser ut til at du koser deg hjemme og det er jo kjempe flott at du har mulighet til å være lenger hjemme. Det vil jeg også være neste gang, hvis jeg får sjansen til det. Savner Victoria masse når jeg er borte fra henne...

Ha en fin 1. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonchild: Vi la Oliver på eget rom da han var 6-7 måneder. Husker ikke helt. Han hoppet da automatisk over et nattmåltid og vi var nede i en amming hver natt en god stund. Nå er det ingen etter at pappa'n gikk inn med vann i stedet.

April: Oliver fikk ingen bivirkninger etter Prevenar. Kanskje bare ørlittegrann trøttere, men det er vanskelig å si om det skyldes sprøyten eller ikke.

I dag var det min tur til å sove, og jeg sov helt til klokken 11!

Vi fikk besøk klokken 12 så det var på tide å komme seg opp. Besøket har akkurat dratt og det har vært veldig hyggelig.

Gutta har vært ute og fisket, og kom tilbake med en 2-kilos torsk.

Vi har vært hjemme og trillet tur, og lekt med Oliver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver sov til halv ni i dag, flinke sovegutten min. Vi må vel bare konstantere at han har slått seg til ro med å sove hele natten. Det gikk jammen lettere enn jeg hadde fryktet. Flinke gutten min.

Var en tur på trening, og han sov gjennom hele timen, han hadde akkurat våknet da jeg kom og hentet han. De tar godt vare på han der, og jeg er storfornøyd med barnepassen.

Etterpå dro vi rett på barseltreff, og jammen sov han ikke godt over en time der også.

Alle de andre barna på barselgruppa mi enten krabber eller skyver seg fremover, men ikke lillegutten min. Han skyver seg bare bakover han, og ikke går det så veldig fort heller. Og det er litt tilfeldig hvor han ender opp hen, stakkar.

Men jeg regner med at det ikke tar så veldig lang tid før han fyker rundt på gulvet. I løpet av uken må jeg kjøpe trappegrind og stikkontaktsikringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at Oliver sover gjennom natta. Husker at det var stort da Torstein gjorde det og. Det har vært noen tilbakefall, men stort sett sover han natta gjennom. De gangene han har hatt urolige netter har det vært sykdom eller tenner inne i bildet, og da er det liksom lov føler jeg ;)

Høres ut som om dere hadde en fin 1. mai. Deilig å sove lenge.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Oliver sov til halv ni i dag, flinke sovegutten min. Vi må vel bare konstantere at han har slått seg til ro med å sove hele natten. Det gikk jammen lettere enn jeg hadde fryktet. Flinke gutten min.

Var en tur på trening, og han sov gjennom hele timen, han hadde akkurat våknet da jeg kom og hentet han.  De tar godt vare på han der, og jeg er storfornøyd med barnepassen.

Etterpå dro vi rett på barseltreff, og jammen sov han ikke godt over en time der også.

Alle de andre barna på barselgruppa mi enten krabber eller skyver seg fremover, men ikke lillegutten min. Han skyver seg bare bakover han, og ikke går det så veldig fort heller. Og det er litt tilfeldig hvor han ender opp hen, stakkar.

Men jeg regner med at det ikke tar så veldig lang tid før han fyker rundt på gulvet. I løpet av uken må jeg kjøpe trappegrind og stikkontaktsikringer.

Jeg har ikke vært på barseltreff enda, blir ikke før Emma er 10 mnd. Hun kryper ikke enda hun heller. Skyver seg mest bakover og det går heller ikke så fort :ler: Jeg har bestemt at hun skal ligge mer på gulvet nå, for det gjorde hun egentlig ikke. Hun var mye å gåstolen (mer en anbefalt). Håper det går litt fortere framover da :) Men barn er da så forskjellige. Kanskje de ikke begynner å krype?

Går Oliver framover når du holder han i hendene? Her springer hun nesten når vi gjør det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, Mrs.Potter.

marthepia: Oliver går ikke så mye når vi holder han i hendene, men litt.

Jeg synes han gjør fremgang med "krabbing"/skyving/rumpeaking for hver dag. Han beveger seg nå rundt på gulvet, og han er tydelig stolt over at han gjør det.

I går kveld begynte jeg å bli småkvalm, og jeg la meg tidlig. Rundt klokka ti måtte jeg bare stå opp og det kom ut i begge ender, så jeg har enten blitt matforgiftet eller fått omgangssyken.

Jeg var ikke så veldig dårlig bortsett fra oppkast og diaré, så da er det sikkert bare omgangssyken. Hadde nok litt feber i natt for jeg holdt på å fryse ihjel.

Har spist et kvart rundstykke, 4 skjeer ertesuppe og en banan i dag, men nå begynner jeg å bli litt sulten så da er jeg nok på bedringens vei.

Mannen var heldigvis hjemme i dag, jeg hadde nok ikke vært noen god mamma for lilleskatt i dag. Men stakkars han har så utrolig mye å gjøre på jobben for tiden, så det passet ikke så veldig bra med en hjemmedag. Han fikk jobbet litt innimellom, men Oliver krever jo litt tilsyn.

Jeg har ligget som et slakt på sofaen i hele dag. Blæh! Jeg hadde masse planer for i dag, men jeg får vel heller gjøre det i morgen, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam, oensker deg god bedring slik at du kan virkelig nyyyyyyte helgens sol og varme!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, marthepia.

Jeg er frisk nå, Hollie. Heldigvis, det var et kjedelig døgn. Men i dag har jeg hatt så mye energi og virkelyst. Så jeg har fått gjort masse, men nå er jeg sliiiiten.

Vi har leid minigraver, og mannen har gravd rundt halve tomta. For i morgen eller på søndag skal vi plante tujahekk. Det blir nok bra. Gjerdet vi tok vekk var pill-rottent, så det var på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du er frisk igjen, det ER kjedelig å være syk. Håper dere får en fortsatt fin helg Siam! :)

Blir nok fint med tjuahekkk forresten, skulle gjerne ha plantet det selv her vi bor. Men det er et sameie og vi leier bare, så det er vel ikke opp til oss.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg igjen, Soul!

I dag har mannen vært syk, han har hatt, eller har, akkurat det samme som jeg hadde. Vi skulle egentlig ha vært på samlivskurs for førstegangsforeldre i regi av helsestasjonen, men det utgikk.

Håper vi får vært med en annen gang.

Jeg og Oliver har vært masse ute i det nyyydelige været. Det har vært knallvarmt. Vi har gått noen småturer, vært en tur i byen og bare vært i hagen. Det er litt stusselig i hagen nå, med en dyp grøft rundt hele i stedet for gjerdet og hekken som var der før. Men i morgen kommer plantene og da blir det nok mye bedre.

Håper mannen blir frisk så vi får gjort noe. Oliver og jeg skal en tur på babysvømming midt på dagen. Ellers blir det så mye hagejobbing som Oliver tillater. Han må underholdes en del, veldig kjedelig for en liten gutt å sitte og se på oss lenge av gangen.

Nå er det blitt helt grønt ute, og det bare på de to siste dagene. Åh, det er så fiiiint! Tulipanene mine har nesten sprunget ut.

For en deilig tid! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekken er oppe! Det var mye sjauing og bæring, og det tok mye tid. Men så ble det fint, da! Det står igjen en del finpussing, men det får vi ta senere. Nå er vi helt utslitte, i alle fall mannen som ikke er helt frisk enda. Han har gått og lagt seg allerede.

Oliver og jeg var på babysvømming i dag, men det var ikke så fristende å gå inn når det var så fint vær. Heldigvis er det bare to ganger igjen.

Jeg fikk forresten mensen på fredag, så nå er jeg i rute. Og klar for å begynne prøvingen om en måned eller to! Litt skummelt er det, faktisk... :sjenert:

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Siam! Så kiipt med sykdom, men bra det varte så kort da. Så flinke dere er med hagen deres! Vi har også fått gjort litt i det siste.. veldig tilfredstillende!

Så moro med prøving igjen da! Vi drøyer det til over sommeren vi, men da skal vi muligens sette igang igjen..... rart å tenke på, enda en liten en.... :)

Vel, ønsker dere en suuper uke, i knallfint vær!

Kos shy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy! :klem:

I dag har vi vært på barseltreff, koselig å treffe jentene og babyene. Vi satt litt ute og koste oss i sola.

Tok en tur på Smart Club for å kjøpe reker, jeg har nemlig bestemt meg for å servere reker på 17. mai. Enkelt, greit og kjempegodt.

Så nå har jeg bare litt baking igjen. Må jo ha noen kaker å servere.

Vi har holdt på litt i hagen i dag også. Det er mange forbipasserende som har gitt oss komplimenter for den nye hekken. Det blir nemlig fint.

Søte gutten gjør små fremskritt på veien til krabbing. Han lener seg frem og vil avgårde, men det er litt igjen.

Verdens søteste er han i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællæ.

Så koselig med hilsen i boka mi :) Måtte inn å kikke for å se om du hadde skrevet ;) Ble litt satt ut av dine kloke ord om at tida går fort og om litt savner man de små søte barna sine. Det er såå sant, det er bare det at når man er oppe i det så tenker man ikke på det på den måten. Jeg syns jo at ungene er kjempedeilige og jeg koser meg illle med dem, men jeg drømmer jo om litt egen tid også. Dina sovnet for kun 10 min siden, og jeg er er mer enn klar for senga jeg også, men jeg nekter å legge meg før jeg har slappet av litt alene.

Det er ikke vanlig at ho sovner såå sent, men jeg tror ikke ho er helt i form, har ikke spist sånn som ho pleier og også vært grinete.

Tror nok at den tida man har småbarn er noe av den beste tiden man har i livet, iallefall om man klarer å bevare litt voksentid med kjæresten og venner. Det finnes jo ikke noe deiligere enn en liten varm kropp som man får en god kos, eller et strålende smil av eller for ikke å snakke om en våt suss :)

Erlend er jo 8 år nå, men han vil fortsatt sitte på fanget og her om dagen klaget han over at han fikk for lite kos..Alle aldrer har sin sjarm, for det er moro når de blir så store også.

Skal ta orda dine til meg og ikke klage et sekund over manglende barnevakter. Film er best på dvd ;)

Veldig koselig å se dere i dag, og jeg skal snakke med J om en helg i nær framtid.

Klemmer fra Jente 29 ( og jeg må ordne meg nytt nick ja..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny hekk! Deilig når hagen blir litt fornyet.

Spennede med forestående prøving da! Gikk jo svært så bra sist, perfekt resultat! ;)

Håper dere har noen fine dager i flott sommervær! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...