Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Jente 29: Jeg skjønner at det er et hav av forskjell på å ha et barn og ha tre. I tillegg har jeg vært veldig heldig med at Oliver hele tiden har sovet mye, så jeg har enda tilgode å være trøtt!

Prada: Grattis med nytt nick!

Nok en herlig dag! Vi har vært masse ute. Har jobbet mer i hagen. Vi har fått kjørt bort 2 lass med hageavfall, så nå begynner det å se bedre ut. Det er en del timers jobbing igjen, men vi ser slutten nå. Det meste er bare pynting, hvis vi ser bort i fra all steinen vi er nødt til å lempe opp på tilhenger og kjøre bort. Det er morgendagens oppgave.

Jeg har glemt å skrive at Oliver har begynt å snu seg fra magen til ryggen, så nå kan vi bare glemme å legge han på magen... Det blir nok ikke noe krabbing på god-ungen vår med det første. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerfar mente at Oliver klarte å sette seg opp selv i dag. Jeg så det ikke, og mannen var litt i tvil om han virkelig hadde satt seg helt opp selv. Men jeg holder en knapp på at han klarte det. :)

Ellers har det blitt mye hagejobbing i dag også, fikk rakt ned jorda på nesten hele baksiden, eller rundt 1/3 av hekken. Mannen har kjørt bort to lass med stein, og jeg har vannet en gang til. Jeg har vannet hver dag siden vi plantet, og det tar laaaang tid. Fordelen er at jeg får hilst på alle naboene. Noen av dem slår av en prat også. Men jeg føler at jeg står og glor på alle som går forbi... :sjenert:

Var en tur på senteret i dag, for å kjøpe noen sommerklær til Oliver (jeg ble overrasket over hvor mye folk det var der, jeg trodde jeg skulle være der alene siden det var så fint vær i dag), og da fant jeg et par bukser til meg selv også. En hvit sommerbukse og en olabukse med strass på. Jeg trenger virkelig nye klær så det var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Du er ikke alene om å trenge klær :) Jeg skal kjøpe meg noen bukser og singleter til sommers jeg også.

Emma vil ikke ligge på ryggen. Legger vi henne i gulvet på ryggen går det ikke lang tid før sytinga og grininga kommer. Derfor setter jeg henne i gulvet. det ender som regel med at hunhavner på magen og videre på rygg, så på mage igjen. så det har vel egentlig ikke noe å si. Var på kontroll med emma på mandag. Da var hun 9230g og 72,5 cm (tror det var det). Jeg blir så lei av maset til helsesøstra om maten. Hun spør hva hun spiser og hvor ofte... Jeg blir så lei. Jeg har ikke hatt noe behov for vanlige kontroller jeg med helsesøter. Bortsett fra når hun skal ha vaksine. Jeg dra jo å veier henne hver mnd likevel. Jeg synes det er så unødvendig. Lurer jeg på noe har jeg altids noen å spørre :) Men jeg skjønner at noen vil til helsesøster. Men det er bare meg :ler::)

Så..Hvor tung og lang er Oliver nå da? Tipper han er større enn emma? Synes å huske at han var over10 kg jeg for enstund siden...? Tar jeg helt feil nå?

jaja.. ha en (snart) god helg Siam :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke veid han siden slutten av mars, og da veide han 10,2 og var 74,5 cm. Men jeg tror ikke han har vokst så veldig mye mer, det har stoppet opp litt.

Phu! Nok en jobbedag i hagen, det er rene arbeidsleiren her! Men så har vi kost oss med vafler, is og jordbær som premie. :)

Nå er det natta for meg, er trøtt etter all den friske lufta og jobbingen denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam. Det høres ut som at dere får en flott hage altså.... veldig flinke er dere! Er jo veldig moro når det er ens eget hus, ikke sant?

Så fint at alt er bra med deg og Oliver, de vokser så fort nå og det skjer så mye i utviklingen, er skikkelig morro å følge med!

Jeg ønsker deg og din familie en riktig fin uke, og håper at dere får en flott 17.mai feiring!!! Olivers og Pernilles første!!!

stor mandagskos fra :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Hei Siam. Det høres ut som at dere får en flott hage altså.... veldig flinke er dere! Er jo veldig moro når det er ens eget hus, ikke sant?

Så fint at alt er bra med deg og Oliver, de vokser så fort nå og det skjer så mye i utviklingen, er skikkelig morro å følge med!

Jeg ønsker deg og din familie en riktig fin uke, og håper at dere får en flott 17.mai feiring!!! Olivers og Pernilles første!!!

stor mandagskos fra  :klem: shy

Ville bare si at Pernille er et nydelig navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøk shy og marthepia!

Så da var utdrikninslaget til K over! Det har vært mye planlegging, men jeg har ikke skrevet noe om det her i tilfelle hun skulle komme innom dagboka... ;)

Det ble vellykket, selv om hun ble altfor full og dårlig tidlig på kvelden. En del av arrangementet ble derfor avsluttet, og jeg ble med henne hjem i taxi. Aller mest kjedelig for henne, selvsagt!

Så nå er det bare talen i bryllupet som står igjen! Gruer meg fremdeles litt til det, men det må jo bare gå.

I dag har jeg begynt å forberede 17. mai. Jeg har ryddet og vasket litt, bakt havreboller, handlet inn mat og pynt. Resten gjør jeg i morgen, men jeg har tid til å gå en tur også. I dag droppet jeg barseltreffet.

Svigermor har vært innlagt på sykehus noen dager nå. Etter cellegiftkuren er immunsystemet helt nedbrutt og hun fikk en infeksjon. Hun ligger på isolat, og kommer vel ut snart. De blir ikke med på 17. mai-feiringen, siden det er fare for at hun kan få nye infeksjoner. Hun skal i gang med en ny kur til fredag, og hun må bli frisk til det. Stakkars, det er et hardkjør! Heldigvis blir hun ikke veldig dårlig av kuren, bare litt småuggen den første uken. Men hun blir sliten, og kan ikke ha så mye på programmet det neste halve året.

En av svigerforeldrene mine sine beste venner døde i dag. Hjerteinfarkt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg fortalt at gullet vårt nå setter seg opp selv? Han har blitt en racer, og kommer seg opp på null komma niks når han bestemmer seg. Ellers er det nok ikke lenge til han krabber nå. Han er på god vei.

Det er så morsomt å følge med på han nå, det skjer masse for tiden. Vi må jammen se å få ut fingeren og kjøpe trappegrind og lås til kjøkkenskapet med søppelkassen og vaskemidler i. Plutselig er han nok en racer til å krabbe også.

Har fått ordnet det jeg hadde tenkt i dag, så i morgen gjenstår borddekking og stryking av bunadsskjorter. Det siste er heldigvis mannen sin jobb.

Gjestene kommer i halv ellevetiden i morgen, så vi har ganske god tid. Vi skal bort og se på barnetoget i ellevetiden, traske litt rundt i byen og parken noen timer før vi drar hjem til oss og spiser lunch. Vi skal ha reker, så det har ikke vært så mye forberedelser.

Har bakt brownieskake i dag, så nå har vi nok av det meste i morgen. Av mamma har jeg lært at dessertbordet skal bugne... :ler:

Jeg gleder meg til i morgen, 17. mai er alltid koselig, og det er ekstra stas nå som vi har Oliver. Jeg forventer ikke at han skal ha noe særlig glede av det, han er altfor liten til å skjønne noen ting som helst av det, men det er nå koselig allikevel. Veldig synd at mannen må dra i halv tre-tiden, han må på møte i Strasbourg... Det er ulempen med å jobbe i et internasjonalt selskap, det er ingen som tar hensyn til nasjonaldagen vår!

Og så var det ikke Fruer i dag!! Bare fotball overalt. :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en vellykket 17. mai.

Været ble ikke av det beste, så vi tok bare en liten tur til byen, fikk sett slutten av barnetoget, gikk en tur til parken, spiste en is, og gikk hjem igjen. Mye bedre å være inne når været er som det er.

Farmoren min blir jo også fort sliten så det var greit for alle å dra hjem. Og så fikk mannen vært med på rekene også, før han måtte dra. Jeg syntes det var kjempetrist da han dro, og nå er det litt stusselig å sitte her alene. Savner han. :(

Men selv om han dro hadde vi det koselig. Oliver har fått bøttevis med oppmerksomhet og har strålt. Han fikk en superdyr heliumballong (eller egentlig var det vel jeg som ville ha den.... :sjenert: ) og har hatt det så moro med den.

Jeg vet at jeg skriver det hele tiden, men nå er det ikke lenge før han krabber! Han står på alle fire, men får ikke helt til å få armer og bein til å gå fremover. Han vil fremover, men vet ikke helt hvordan han skal styre kroppen sin dit. Søte skatten min, han blir så frustrert.

I morgen tar jeg nok en tur til mamma, må bare sjekke hvordan det er med fergestreiken. Jeg drar etter at vaskedamen har vært her.

Kjedelig å være hjemme alene. Mannen kommer ikke hjem før fredagsnatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... så kos at dere har hatt en fin dag! Tiltross for litt dårlig vær... har jo ikke så mye å si, så lenge man gjør noe koselig!! ;)

Så flink Oliver er... det går unna for tiden, utviklingen er helt utrolig nå om dagen.. det går så foooooort! Du skal se han krabber i høy hastighet om kun kort tid! :klappe:

Du får ha en super tur til mammaen din.. håper ikke fergestreiken rammer dere!

Si ifra hvis du skal til byen en dag da!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, shy! Klart jeg sier i fra om det blir Oslo-tur! Tror faktisk ikke det drøyer for lenge. Oslo er herlig om sommeren.

I kveld har jeg laget bryllupskort til K & T. Lagde et annet tidligere i uken, og det er jammen moro å lage kort også. Litt mindre prosjekt enn LO'er. Også så greit å få brukt litt restepapir, a gitt...

Morsomt å gi bort noe som er litt mer personlig.

Nei, nå er det natta. Er trøtt etter en lang dag med masse inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Det har vært en vellykket 17. mai.

Været ble ikke av det beste, så vi tok bare en liten tur til byen, fikk sett slutten av barnetoget, gikk en tur til parken, spiste en is, og gikk hjem igjen. Mye bedre å være inne når været er som det er.

Farmoren min blir jo også fort sliten så det var greit for alle å dra hjem. Og så fikk mannen vært med på rekene også, før han måtte dra. Jeg syntes det var kjempetrist da han dro, og nå er det litt stusselig å sitte her alene. Savner han.  :(

Men selv om han dro hadde vi det koselig. Oliver har fått bøttevis med oppmerksomhet og har strålt. Han fikk en superdyr heliumballong (eller egentlig var det vel jeg som ville ha den....  :sjenert: ) og har hatt det så moro med den.

Jeg vet at jeg skriver det hele tiden, men nå er det ikke lenge før han krabber! Han står på alle fire, men får ikke helt til å få armer og bein til å gå fremover. Han vil fremover, men vet ikke helt hvordan han skal styre kroppen sin dit. Søte skatten min, han blir så frustrert.

I morgen tar jeg nok en tur til mamma, må bare sjekke hvordan det er med fergestreiken. Jeg drar etter at vaskedamen har vært her.

Kjedelig å være hjemme alene. Mannen kommer ikke hjem før fredagsnatten.

Samma her :ler: Hun står på alle 4, men vet ikke helt hva hun skal gjøre :)

Jeg tror faktisk ikke hun kommer til å krype jeg. Kanskje hun kryper etter hun har lært å gå. Mange som gjør det?

Når du legger Oliver på ryggen på gulvet reiser han seg så han sitter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger Oliver på ryggen på gulvet reiser han seg så han sitter da?

Ja, da snur han seg over på magen og så vrir han seg opp i sittende derfra. Er så flink, atte.

Nå har jeg kommet meg til mamma, det var ikke noe problem å komme seg med fergen. Det var tydeligvis mange som enten lot være å dra eller kjørte rundt, for den fergen vi tok var langt fra full.

Det har vært et skikkelig møkkavær i dag, så det er deilig å ikke være hjemme alene nå. For jeg hadde nok ikke vært ute og gått i striregnet. Og en hel dag inne uten å se andre mennesker er rimelig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oliver bestemte seg for å ikke sove i går, så han sovnet ikke før halv ti, og så våknet han i 4-tia og var våken en time før han våknet klokka 7!

Dette er så ulikt han, og jeg tror det er første gang han har vært så kranglete med sovingen, så vi er veldig bortskjemte.

Det samme skjedde i kveld, og han har akkurat sovnet nå. Enten er det en ny tann som plager han litt, eller så er det uvant sovested han plutselig reagerer på. Eller kanskje det er for lyst på rommet?

Jeg har fått tak i kjole til bryllupet jeg skal være forlover i! En nydelig kjole i nougatfarge. Todelt, med glitter og stas på overdelen.

Mamma var grei og sponset den.

I tillegg fikk jeg også tak i undertøy, sko og veske til, så antrekket er komplett. Og det var deilig. Jeg trodde det kom til å bli et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten hilsen og en liten :klem: midt oppi Grand Prix (herregud, det går vel ikke bare an å se på, man må jo surfe eller gjøre noe annet samtidig.... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi, jeg har også sett på Grand Prix, Imax. Har ikke sett det på årevis, men nå hadde jeg lyst. Mannen har klaget og sutret hele tiden, men har holdt ut. Nå venter vi på avstemmingen.

Har drukket 2 glass deilig tørr hvitvin og begynner å bli på en snurr. Tåler ingenting lenger, gitt. :ler:

Oliver var "vanskelig" i natt også, han våknet i 4-tiden, men heldigvis sovnet han etter at jeg gav opp og ga han pupp. Han prøvde seg i kveld igjen, han hylte og hylte, men siden mannen er hjemme og han tok ansvaret og gikk inn og trøstet med jevne mellomrom, ga han seg til slutt og sovnet.

Det blir ikke noe pupping i natt, altså! Orker ikke å gå tilbake til nattamming nå.

Jeg dro hjemover ganske tidlig i dag, overfarten med ferja gikk bra i dag også, det er tydeligvis mange som dropper den for den var langt i fra full.

Vi var en tur og besøkte svigersene, svigermor var dårlig i går etter cellegiften, men bedre i dag. Hun er ved godt mot, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:grine: Tanten min som ble operert for tykktarmskreft for et års tid siden har fått spredning til den ene lungen. Uff, håper virkelig det går bra.

Hun er ikke 50 enda...

I dag satt vi pakket og klare i bilen for å dra på trening, men lysene har stått på i natt, så det var umulig å starte. Så da ble det hjemmedag i dag.

Lagde rørt blåbærsyltetøy til pannekakene vi hadde til middag, og begynte på en diger lapskausgryte. Fikk klargjort kjøttet, resten får jeg ta i morgen.

Vi håper på litt bedre vær snart. Det er kjedelig å ikke få vært ute. Og særlig når jeg ikke har bil i tillegg. Men mannen har vært ute og fikset den, så i morgen har jeg mulighet til å komme meg ut av huset.

I dag har vi bare vært en bitteliten tur i butikken, da var det faktisk sol et par minutter.

Ellers har jeg registrert med hos aetat, barselpermisjonen min går ut om et par uker. Herregud så fort det året har gått! Det har virkelig vært den aller beste tiden i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Hei hei :vinke:

Håper det går bra med tanten din :klem:

Er innom med jevne mellomrom for å se hvordan det går med dere. det er spennende å se hvordan utviklinga til Oliver går, ettersom de er født på samme dato.

Så hvordan er det? Tennene som begynner å komme? Emma holder på å få sin 5 tann nå. Det går faktisk bra om nettene. Det var en periode der hun var umulig, men da ga jeg henne paracet og det funket utmerket. :)

Jeg må bare skryte over henne idag! Jeg er den stolteste mamman nå :ler: Hun kryper! Å setter seg opp helt selv. Hun er kjempeflink. Det hele skjedde i går. Ting skjer fort nå...

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, marthepia.

Den tannen som er på vei nå er nr 5. Han har 2 oppe og 2 nede, og den som er på vei er også oppe.

Oliver står på alle fire og rugger frem og tilbake, men han har ikke skjønt at han må sette beina frem. Armene går greit, men så lenge ikke beina følger med kommer han ikke så langt. :ler:

I dag har vi vært en tur på treninga, og jeg fikk igjen masse skryt for at han er så snill og god. :hjerter_rundt: Men det visste jeg jo fra før... :sjenert:

Vel hjemme igjen lagde jeg en diger gryte lapskaus.

Etterpå gikk vi en tur med en venninne med baby. Det begynte å regne da vi var kommet et stykke så vi måtte rømme inn på en cafe.

I morgen får vi besøk av et vennepar. Det blir sikkert koselig. De har en datter på litt over 1 1/2, og hun er ganske lik Oliver i lynne, og de går godt sammen.

Håper på fint vær så vi kanskje kan ta en tur ut med båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...