Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Hei igjen Siam!

Godt å høre at svigermor er ved godt mot... Har tenkt på dere i dag.

Vi skal hjem dit jeg kommer fra i helgen, 30årslag (samboeren til bror), så det spørs om vi sees... Regner med at dere skal hjem til svømminga.

Kjente igjen huset forresten (bare helt på slutten, tenkte ikke på det før da). Vi nileste rulleteksten etter svogeren din, men vi fikk han ikke med oss.

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei bryggejenta! Vi blir nok til mandag og skulker svømmingen, mannen skal jobbe ganske sent på søndag også. Men vi får se.

Svogeren var ikke med på Valen, men på Sydenliv som går på søndager. Det var en som hadde vært på fest i leiligheten som spurte han om de kunne filme der. Og det var greit for svigersene. De er greie sånn, vettu.

Ha en fin-fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Oliver fått første Prevenar-sprøyten, neste er om en måned, og siste er når han er rundt 1 1/2. Han var veldig flink og gråt bitte-bittelitt akkurat da nålen ble satt, men det gikk fort over.

Han har ikke reagert på den enda, men jeg får se an formen hans i morgen.

Om han er i fin form, MÅ jeg på trening. Jeg har ikke vært der på leeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 10 kg :overrasket: Må si han vokser gitt.Var på 10 mndskontroll med Nicolai på mandag og han veide 9580g :ler: Men de er like lange de gutta.Nøyaktig 74,5cm var Nicolai også.

Håper det går bar med svigermora di.Vi har også fått prevenar vaksinen,skal bestille time hos legen og få satt den.Godt å høre at Oliver ikke reagerte på den da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nat26! Koselig at du er innom.

Oliver holdt seg i god form i hele dag, heldigvis.

Så da ble det trening på meg. Deilig å være i gang igjen. Men det blir første og siste gang denne uken, vi drar til Oslo igjen i morgen og blir til mandag.

Vi kommer til å "skulke" svømmingen.

Mannen må jobbe, så det er koselig at vi er i nærheten.

Og så har jeg masse venninne-avtaler, det blir ikke mer shopping på meg i alle fall, for jeg er blakk etter forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontrollen gikk bra, han veier nå 10.176 og er 74,5 cm. Vektoppgangen har bremset litt, og det er helt normalt.

Da har Micro faktisk gått forbi Oliver. :ler: Han er 1 cm kortere, men mer enn 300 gram tyngre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der minnet du meg på noe ja, den vaksinen må jeg få hentet snart! Har ligget en stund. Men Victoria kan uansett ikke ta noe før etter 15. april. Hun fikk vaksine 15. mars, så det haster jo ikke riktig enda.

Victoria veier litt over 9kg og er 73cm.. Men det er jo så stor forskjell på disse små så!

Håper dere har det fint!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonchild: Jaggu har ikke Micro tatt igjen Oliver!! Flink til å vokse han.

Poca: Takk, takk.

April: :klem:

Vi har hatt en fin Oslo-tur, men neste gang skal jeg prøve å ha litt mer penger, det er ikke så lett å trave rundt i byen uten et rødt øre. Men det har gått.

Det har blitt mye trasking, har fått gått mye rundt i de delene av Oslo jeg ikke gikk så mye i sist gang jeg var der. Greit å få litt variasjon. Har fått møtt et par venninner.

Oliver har begynt å vinke. Så nå vinker han som besatt. :ler2: Han er så søt, atte.

Han har forresten også helt sluttet å si mamma-mamma, nå er det bare baba-pappa som gjelder. :forvirret: Håper jeg blir poppis igjen, det var så koselig...

Tann nr. 4 har brutt gjennom. Det har den forresten gjort for en stund siden også, men den forsvant igjen. Rart det der.

Stakkars lille har slitt med hard mage de siste dagene, bæsjen har vært så hard at han har grått når han har bæsjet. Stakkars liten. Men nå tror jeg han har fått ut alt. Lurer på hva som forårsaket det. Tror kanskje det var pære, men jeg har jo hørt at pærer som regel har motsatt effekt... Jeg drøyer uansett med å gi han mer pære på en stund. Selv om han synes det var sååå godt. Han spiste en hel pære av gangen, kanskje han rett og slett fikk for mye?

Svigermor ble operert i går. Det viste seg at det hadde spredd seg til lymfen allikevel, så de har fjernet ganske mye. Vi var på sykehuset og besøkte henne i dag, og hun er etter forholdene ved godt mot. Stakkars, jeg har så vondt av henne. Jeg krysser armer og bein for at hun kommer seg.

Etter påske skal hun i gang med cellegift og stråling. Håper hun takler det bra, og ikke blir dårlig av det.

Mannen har hatt bursdag i dag, og vi har feiret med brownies med flytende fyll og vaniljeis. Siden han fikk velge middag, ble det pizza (surprise...! :ler: ).

Bursdagen ble litt overskygget av svigermors sykdom, men sånn er det bare.

Jeg tror han synes det er trist og litt skummelt, men han har hatt kreft selv (føflekk) og det gikk bra, så han er optimistisk. Men han er jo veldig optimistisk av natur, og det er heldigvis jeg også, så vi tror begge at dette skal gå bra.

Vi skal være sammen med svigersene i siste halvdel av påsken, og det blir sikkert hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs.Potter: :klem:

K har vært på besøk i dag, vi har vært på trening, hentet bildet hennes, spist lunch og prøvd brudekjole.

Fikk mensen i dag, så nå er jeg i rute igjen. Denne syklusen var 29 dager.

I morgen drar vi til mamma, og skal være der til tirsdag. Etter det blir det en tur på fjellet. Håper på fint vær og fine dager med familien.

God påske alle sammen! :)

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro grytidlig i går, og tok 7-ferjen til Horten. Mannen dro videre på et møte etter å ha sluppet oss av hos mamma.

Han kom tilbake sammen med mormor på ettermiddagen.

Det er veldig koselig å være her, Oliver får masse-masse oppmerksomhet, og han storkoser seg. :ler:

Han har virkelig blitt en skravlebøtte, han babler og roper så vi knapt får snakket sammen. Men det er morsomt, da.

I dag rakk vi å gå en liten tur før regnet kom. Resten av dagen har vi vært inne og kost oss.

Snart skal vi ha lammestek! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så deilig det var å komme hjem og se at all snøen har forsvunnet mens vi har vært borte! :hoppe::hoppe: Våren er her, endelig.

Vi dro hjem en dag tidligere fra fjellet en vi egentlig hadde planlagt. Svigerforeldrene dro hjem på fredag etter middag fordi hun hadde litt ubehag etter operasjonen og ville føle seg litt tryggere hjemme. Og siden det ikke var noe fint vær i dag, dro vi like gjerne hjem. Det er masse å finne på her. Vi har skrevet en lang liste med gjøremål både ute og inne. Håper ikke det blir så stygt vær som det er meldt, så vi får holdt på litt i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
I dag har Oliver fått første Prevenar-sprøyten, neste er om en måned, og siste er når han er rundt 1 1/2. Han var veldig flink og gråt bitte-bittelitt akkurat da nålen ble satt, men det gikk fort over.

Han har ikke reagert på den enda, men jeg får se an formen hans i morgen.

Om han er i fin form, MÅ jeg på trening. Jeg har ikke vært der på leeenge.

Hva er denne sprøyten for? Emma har fått 2 sprøyter som jeg husker... Trippelvaksinen. Stor gutt Oliver :) Emma har ikke blitt over 9 kilo enda hun. Men iforhold til de andre babyene jeg kjenner er hun tyngst, faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Siam.. velkommen hjem fra påskeferie. Var nok lurt av dere å reise hjem en dag tidligere... vi har stått i kø i dag... :frustrert:

Hvordan gikk det med gjøremålene deres da? Så moro med Oliver og alle lydene hans... han er bare helt skjønn!!

Pernille har også fått Prevenar sprøyten, men vi har alerede fått satt 2 dose... vi starter litt tidligere enn dere tror jeg.. men i paknikngsvedlegget vårt står det at de skal gis med ca. 1 mnd mellomrom....? Eller er det feil? Jeg hadde regnet med at hun skulle få siste dose om ca. 1mnd nå jeg? Eller tar jeg feil... fint om du forteller meg om du har annen info.

Ønsker dere en fin kveld, og siste fridag sammen før hverdagen er tilbake!

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthepia: Prevenar er vaksine for hjernehinnebetennelse og kommer ikke inn i vaksinasjonsprogrammet for våre småttiser. De ble født et par måneder for tidlig...

Derfor ordner vi det selv og får fastlegen til å sette sprøytene.

Shy: Siden det var så lang ventetid på Prevenar hadde Oliver blitt så stor at han bare trengte 2 "skudd", jeg tror at skillet på 2 og 3 går på 6 måneder? Han skal derfor få en ny dose etter en måned. Det var legen som leste pakningsvedlegget og hun sa at det skulle settes en ny dose i andre leveår. Det er sikkert forskjell etter når man setter den første dosen.

Vi fikk faktisk gjort masse i dag.

- vært på Plantasjen

- kalket plenen

- feid terassen

- feid gårsplassen

- vært på hytta og målt hvor stor båt vi har plass til

- hatt svigersene på besøk, servert kaffe og vafler

- byttet fra bag til sportsdel på vogna, Oliver har allerede sovet formiddagsluren sin i den.

- vannet blomster

- byttet dekk på mannens bil

- bakt muffins

- sett film

- vært på KG

De to siste punktene sto vel egentlig ikke på to do-lista.

I morgen har jeg planer om å få vasket vinduene, men det er væravhengig. Jeg synes at vinduer skal vaskes i solskinn. I det minste må det være opphold.

Mannen skal kanskje avgårde å se på en båt i morgen. Vi fikk solgt vår i påsken, så vi må jo sørge for at vi har en ny før våren setter inn for fullt. På vei hjem fra fjellet så vi på en, men mannen er mer klar for en annen. Han har fått faren sin til å være med å spleise så vi kan kjøpe en som er litt dyrere enn vi egentlig har råd til. Snille svigersene! Men planen er jo at hele familien skal bruke den, da.

Vi har begynt å gi Oliver 4 måltider med mat (3 grøt og 1 middag), og håper at han snart vil slutte å våkne på natta for å få pupp. Foreløpig har det ikke vært noen suksess. Han våkner stort sett en gang, spiser, og sovner igjen.

Han trenger nok egentlig ikke mat midt på natta, så hvis han ikke slutter av seg selv, er vi nok nødt til å prøve på få han til å slutte.

Neste helg skal pappa'n gå inn og gi han vann i stedet for at jeg kommer inn og gir pupp, så får vi håpe at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Soul!

Fint-fint vinduspussevær, så nå er vinduene blanke og fine! Det gikk overraskende fort, bare jeg kom i gang.

Mens jeg holdt på med det fikk mannen unna en del andre småting som sto på lista vår.

Vi har også hatt besøk av et vennepar, som vi har gått en tur sammen med, og vært på café og spist verdens beste boller! Tror nok det blir noen turer innom der ved senere anledninger!

Nå har jeg akkurat bestilt hotell i Split, så da er de to første nettene på turen vår booket. Resten tar vi ettersom vi reiser. Det er greit å vite hvor vi skal dra fra flyplassen, så slipper vi å stresse med å finne hotell når vi er slitne etter reisen.

Vi skal bo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...