Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for besøk, April! :)

:klem: Lille Ballerina!

Møtte trillevenninne K på café, ruslet en tur i byen før Oliver og jeg møtte mannen. Siden det er Valentins i dag spiste vi ute i dag. Koselig, vi har ikke spist ute på lenge, lenge. Oliver er veldig lett å ha med seg, han er så rolig, og det er ekstra lett nå som han kan sitte i høystol ved bordet.

Vi skal kjøpe Tripp-Trapp-stol snart så han kan sitte ved bordet hjemme også.

Oliver er så grei å legge! Han er kjempetrøtt ved leggetider, klokka sju, og han grynter som regel en gang før han sover. Nå har han sluttet å våkne etter en time slik han har gjort tidligere, første gang han våkner nå er vanligvis mellom 23 og 1, så våkner han en gang til i 5-6-tiden før han skal opp i 8-9 tiden.

Denne rytmen passer mamma'n helt utmerket, jeg lider i alle fall ikke av søvnmangel.

Jeg har gått og kvernet på en forretningidé, og jeg tror jeg må sette i gang undersøkelser snart. Det hadde vært veldig moro å starte noe eget, men jeg hadde jo egentlig tenkt å ta noen rolige år sammen med barn. Så jeg får se. Jeg kan jo undersøke litt? Greit å ha noe å drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver våknet tidlig i dag! Halv åtte... Så da rakk vi å dra på spinning klokka 10 før vi dro til byen og så på Casanova på babykino. Oliver synes det er morsomt å være på kino, han sitter som et tent lys. :ler:

Han er fremdeles ikke helt god i magen, men han er ikke like sår på rumpa i hvert fall. Håper han snart blir helt bra.

I dag har han fått tilbake den gode, gamle matlysten, så da er vi nok på riktig vei.

Jeg har kjøpt meg to nye QK alfabet i dag! :hoppe: Har egentlig ikke råd, men siden de snart går ut, og jeg fikk dem brukt (sparte faktisk 600,-!) er jeg meget fornøyd. Mannen er ikke så fornøyd, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig deilig at han er så lett å ha med å gjøre, og at han sover så godt om natten! Håper min lille prins også blir sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg som regel til etterhvert, søndagsengel?. Oliver har ikke vært så enkel hele tiden, men det har jeg nesten glemt.

I dag ville han ikke sove klokka sju. Det var sikkert fordi han for en gangs skyld har sovet ganske mye på dagen. Han skrek og skrek, og det svake mamma-hjertet orket ikke å høre på det, så jeg tok han opp. Han var ikke trøtt nok til å sove. Så nå har han sittet på fanget vårt og sett på tv en times tid, så da vi la han nå for 5 minutter siden sovnet han som en stein.

Han satt alene for første gang i dag! Det gikk ikke så veldig lenge før han veltet over på siden, men lenge nok til at jeg rakk å ta bilder både på kameraet og telefonen. Han var så søt der han satt, rank og rett i ryggen og lekte med bamsen sin. :hjerter:

Det har bøttet ned med snø i dag også, og det var litt av en ekspedisjon å komme seg til butikken. Men jeg har tross alt hele dagen på meg, og det er gratis trim, så jeg klager ikke. Det er så fint ute, atte. Snøtunge trær, og hvitt og mykt overalt.

Jeg lagde fiskekaker med chili og hvitløk fra bunnen av i dag. Det ble så godt! Og det var ikke så vanskelig og tidkrevende som jeg trodde. Jeg burde være flinkere til å lage mat fra bunnen av. Det blir så mye sunnere. Og bedre. Og billigere.

Men så mye som jeg har å gjøre, er det ikke ofte jeg rekker det... :sjenert:

I morgen drar vi til Oslo og blir der til søndag. Vi skal møte en del venner og kose oss. Det blir nok bra.

Og så må vi få med oss en del ting som står i boden til svigersene før de nye eierne overtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere i Oslo! Må være deilig å ha et sted å være sånn, så man kan reise å ha en weekend der i ny og ne..

Riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble ikke noen Oslo-tur på oss, April. Det har snødd så fælt og det er ikke noe særlig å være der da. Vi hadde jo tenkt å gå litt rundt, men det er jo ikke så koselig nå. Ikke er det noe særlig å kjøre bil heller.

Så vi avlyste alle avtaler, og tar det heller en annen helg.

Det er veldig deilig å ha den leiligheten til disposisjon, det er så greit å kunne overnatte der.

I dag har vi vært på sangen, vi gikk frem og tilbake og det var litt av en jobb i det føret som er nå. Fortauene var ikke brøytet, så vi var nødt til å gå midt i veien.

Heldigvis tok bilistene hensyn, så det gikk bra.

Da vi kom hjem var det bare å sette i gang med måking igjen. Nå har vi endelig fått kjøpt oss en stor skuffe, så det er mye lettere nå. Og så så fort som det går!

Men Oliver var ikke like tålmodig i dag, så jeg rakk ikke å ta mer enn halvparten før han ville inn. Resten tok mannen da han kom hjem.

Nå ligger Oliver nede og skriker mens mannen prøver å roe han ned. Stakkars liten, jeg har så lyst til å ta han opp, men mannen er streng.

Snart er det Idol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at han har skreket hysterisk i 15 minutter fikk jeg endelig lov til å komme ned (streng mann, assa :ler: ), han fikk pupp og endelig roet han seg. Nå tror jeg faktisk at han sover.

Det er så utrolig sjeldent at han holder på noe etter at vi har lagt han så vi får nesten skrive dette på unntaket som bekrefter reglen.

Nå: IDOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! I dag kom jeg meg endelig til frisøren. Så nå er etterveksten borte for en stund.

Vi har vært en tur på Ski Storsenter (dærsken så mange fine butikker det var der, da! Har aldri vært der før, men jeg tar nok en tur igjen. Også er det visstnok en scrappebutikk rett utenfor også... :sjenert: )

Kjøpte Tripp-Trapp stol til Oliver, så nå blir det nok livatt ved bordet fremover.

Resten av kvelden brukte vi til å se et par filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det min tur til å sove lenge. Sov til klokka 10, og det var deilig for vi kom oss ikke i seng før klokka 2.

Oliver våknet ganske mye i natt, og i tillegg ville han stå opp klokka 7. Det har han begynt med nå i det siste, så det er vel bare å venne seg til at dagen begynner litt før.

Vi møtte et vennepar som skulle se på et hus her, kanskje de flytter hit de også? Det hadde vært koselig. Men det er så mye frem og tilbake med dem at jeg ikke regner med at det skjer.

Var på café sammen med dem og sønnene deres. Den yngste er snart 4 uker, og jeg kan virkelig ikke huske at Oliver var så liten for bare noen måneder siden. Det skjer jammen mye på kort tid.

Deretter var vi på babysvømming. Oliver skulle egentlig dykke for første gang i dag, men han var så ukonsentrert at det utgikk. Men han koste seg skikkelig i vannet, så det var gøy allikevel. Meningen med babysvømming er uansett ikke å dykke.

Svigersene var med og så på, og etterpå gikk vi alle ut for å spise middag. Koselig.

post-4174-1140382485_thumb.jpg

Bilde av Oliver som ser på stafetten sammen med pappa i dag.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poca: :klem:

Moonchild: :)

For et fantastisk vær det har vært i dag! Vi gikk frem og tilbake til barseltreff i dag, og jeg fikk ordentlig vårfølelse. I alle fall da jeg hadde solen i ansiktet.

Oliver fikk sitt første middagsglass i dag, og det likte han!

Han var så søt der han satt i sin nye Tripp Trapp-stol med mat i hele fjeset.

Også er han så glad i vann!

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Siam! :vinke:

Det var et flott bilde av Oliver, han er jo nydelig! :hjerter: Så forresten ut som han syns stafetten var spennende, han så virkelig konsentrert ut der. :)

Sove godt Siam! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soul; jeg er helt enig i at han er nydelig! ;) Nydeligste i hele verden, faktisk!

Kom meg på trening tidlig i dag. Fikk testet det nye programmet, og er spent på om jeg blir støl i morgen. Jeg føler meg ikke så sliten nå, men den første nybegynner slitingen er vel kanskje over?

Vi skulle ha vært på 6-månederskontroll i dag, men da vi kom til helsestasjoen viste det seg at den var stengt pga oppussing i etg over! De hadde ringt meg, men jeg var selvfølgelig på trening...

Stakkars Oliver som var så trøtt, så da måtte jeg nesten tusle rundt i byen så han fikk sovet litt. Shoppet ikke så mye... ;)

Nyyydelig vær i dag også, måtte en tur ut etter at et firma var her for å kikke på kjelleren. Må få et anbud fra flere, det forrige anbudet var altfor dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt er han!! :hjerter:

Hvilke alfabeter har du kjøpt deg forresten..?

Jeg får snart no' penger å shoppe for, så jeg tenkte jeg skulle spandere på meg et nytt alfabet, men jeg tror kanskje det kommer flere nye snart, siden så mange skal tas ut av produksjon.

Får høre på Bikuben om han vet noe om når de nye kommer, så får jeg prøve å smøre meg med tålmodighet i mellomtiden.. :sjenert:

Er det forresten scrappebutikk i Ski?

Det er ikke Bikuben som ligger utenfor Strømmen Storsenter du tenker på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Salamandra. Jeg har kjøpt Khaki. Jeg har hatt lyst på det i månedsvis. Fikk det i posten i dag! :hoppe:

Det er en butikk som heter Minne Hjørnet som ligger rett utenfor Ski Storsenter. Jeg har ikke vært der enda, så jeg vet ikke om den er noe bra.

I dag hadde jeg ikke noe lyst til å dra på trening, så da droppet jeg det. Gikk en liten tur i stedet.

Var på linsekontroll i byen, men dro hjem igjen så fort det var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tok seg fri i dag, så vi har vært på harrytur til Strømstad i dag. Jeg mente å huske at den byen var ganke koselig, men det var den langt i fra! Vi klarte ikke å oppdrive en eneste koselig café, og endte opp med å spise på kafeteria'n over matbutikken! :sur: Der var det skikkelig stygt, en klassisk kafeteria.

Vaskedamen har vært hos oss igjen, men det blir siste gang hun er der. Hun skal flytte hjem til Polen. Hva er det som skjer med vaskedamene våre? Alle slutter etter kort tid. Skulle nesten tro vi hadde gjort dem noe galt...

Men det er nok bare tilfeldig (håper jeg!). Kjæresten til broren hennes kan kanskje overta.

Oliver får nå middagsglass på kvelden, og det er han skikkelig glad i. Han liker nok det bedre enn grøt for han gaper som bare det til middagen. Hvis jeg blander i et halvt revet eple i grøten hans glir det forresten fint ned, så jeg får bare fortsette med det.

Han har begynt å strekke ut armene for å bli løftet opp. Han er så søt, atte. :hjerter:

Og så har han begynt å "nusse" (eller det er vel mer å spise meg på kinnet, kanskje?)

Magen hans har nå endelig stabilisert seg, og det var bra for vi var storforbrukere av bleier en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...