Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Hei Siam, saa nydelig avatar du har!! :hjerte:

Ser koselig ut i Split. Ferier er herlige...

Haaper svigermoren din kommer seg og taaler cellegiften bra. :klem:

Ha en fin uke!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Holly Hobbie og April! Jeg synes også det bildet av Oliver og Ole Brumm er så bra!

Snart skal jeg hente de store bildene hos fotografen, jeg gleder meg til å få dem opp på veggen.

I dag har det vært en nydelig dag, og vi har gått en lang tur med trillejentene, men innlagt lunchpause på café, selvsagt.

I natt sov Oliver helt til klokka 6, da fikk han pupp, og jammen sov han ikke videre til klokka halv ti! Jeg er helt overveldet. Men jeg kan vel nesten ikke regne med at det blir en vane.

Vi har kjøpt oss ny båt i dag! En sånn! Vi gleder oss til lange, late dager med badetøy og fiskestang.

Håper at Oliver vil trives i båten. Hvis ikke får han heller være på hytta med svigersene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

For et herlig bilde av Oliver og Ole Brumm!

Grattis med ny båt! Vi har også så lyst på båt,men må nok vente noen år før vi får råd til det.

Dere får sikkert en fin sommer ute på sjøen tenker jeg :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Mrs. Potter!

Det har vært noen fantastiske dager. Solen har virkelig begynt å varme, og jeg har vært masse ute. Har til og med fått litt farge i ansiktet. (Gjett om jeg skal bli brun i sommer, a'! Skal være ute masse-masse)

I går spiste vi lunch ute, og det var deilig.

Oliver har tydeligvis en tann til på gang, for han gnager på fingrene igjen. Jeg kan ikke kjenne noen, men de dukker nok opp snart.

Han har begynt å lene seg frem og til siden når han sitter, men han klarer ikke helt å ta seg for med armene, så han detter på magen. Det kan se ut som om det er et skritt i retning krabbing, men han har nok et stykke igjen.

I dag har jeg hentet bildene fra fotografen, og jeg håper vi får hengt dem opp i morgen. De ble så fine! Søte gutten vår.

:hjerter_rundt:

I morgen skal vi rydde i kjelleren (Hjelp! Edderkoppene har begynt å våkne til liv! :hår: ), og vi skal kjøre bort hageavfall.

Kanskje vi får satt ut utemøblene også?

Nå er det Idol-resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Mrs.Potter!

Og det har vært en fin helg. Vi har fått gjort masse, både ute og inne, men vi har igjen litt til en annen gang... ;)

Vi fikk kjørt et lass med avfall, og fyllt opp en ny henger, planert ut kjøkkenhagen (bedre å ha plen der for oss med ikke så veldig grønne fingre, jeg har mer enn nok med blomsterbeddene), handlet inn på Plantasjen, farget øyevippene ( :) ), ryddet bort vinterklær, hengt opp bildene av Oliver, ryddet huset til barseltreff, vært på babysvømming, hatt besøk av besteforeldre og onkel, vært ute og spist, vasket over terrassen med ny høyttrykkspyler og kost oss i sofaen med ikke så mye godteri som vi pleier (vi skal nemlig starte et nytt og bedre liv. Igjen!)

Ellers er vi igang med "Prosjekt ikke amme om natta", vi har i to netter nå latt mannen stå opp og gi Oliver vann når han våkner. Han har drukket vann, sutret littegrann og sovnet igjen. Så hittil har prosjektet vært vellykket, nå kan i alle fall mannen være alene med han om natten uten at det er noe å bekymre seg over. Kanskje til og med noen andre enn oss kan passe på han en natt også...?

Forhåpentligvis vil han tilslutt innse at det ikke er noe vits i å våkne om natten bare for å få vann, og sove hele natten igjennom. :Nikke:

Klokka 12 skal det være barseltreff hos meg, og jeg skal arrangere førstehjelpskurs for småbarnsforeldre. En venn fra da jeg var i hjelpekorpset skal holde kurset, og det kommer en del fler enn bare barselgruppa.

Jeg er ferdig med det meste av forberedelsene, jeg skal bare skjære opp frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var barseltreffet? Hoertes koselig - og ikke minst nyttig - ut!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min, forresten!

Ha en fin kveld og lykke til med ikke-amme-prosjektet i natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltreffet gikk kjempefint, Holly Hobbie. Det ble full fart med 11 voksne og 11 barn, men jeg tror at de fleste fikk med seg mye. Vi fikk prøve hjertekompresjon og munn til munn på baby og barnedukke, og det tror jeg var veldig nyttig. Håper vi ikke får bruk for det.

Mannen og jeg var på Smart Club da han kom hjem fra jobben for han måtte kjøpe noe til båten. Siden det ikke er sushi å oppdrive her ute i provinsen kjøpte jeg meg et brett, men jeg ble veldig skuffet. Det var ikke på langt nær så godt som på restaurant, så jeg får nok nøye meg med å spise det når jeg er i Oslo.

At ikke noen kan begynne med sushi har snart da!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er Oliver sammen med Ole Brum. Jeg lurte litt på det der da jeg så avataren din i en annen tråd. Utrolig nydelig bilde :hjerte:

Håper du får en fin tirsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ser ut til å gå bra å slutte med mat om natten! Blir sikkert deilig å få sove hele natten.

Du... kunne du laget en sånn søt liten gutt til meg eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Kjempefin avatar :hjerter:

Gratulerer med ny båt! Ser helt herlig ut!!! :grine2: Vi har en gammel tresnekke nå, men lurer på å selge den og heller kjøpe en liten, ny, rask båt. Mye jobb med trebåt!

Tenkte jeg skulle gå tilbake i dagboka di (en gang jeg har tid...) og lese om Oliver da han var på Leons alder. Litt moro å sammenlikne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Monja! :klem:

Poca: om jeg kunne, skulle jeg ha gjort det, vettu! :troest:

Søndagsengel?: mannen kom hjem med båten i stad, og nå står den i oppkjørselen vår. Så fin, atte!

Det er morsomt å sammenligne, men det er jammen stor forskjell på disse småttisen, så det er ikke verdt å ta det for alvorlig. Leon er en søting, forresten.

Holly Hobbie: jeg har faktisk tenkt tanken. Men jeg har aldri vært borti mat/restaurantbransjen. Og dessuten vil jeg være hjemem med Oliver i alle fall frem til jul.

Jeg så en stilling i avisen jeg kunne tenkt meg, men jeg vil egentlig ikke begynne å jobbe enda.

Oliver var mye våken i natt, mannen var inne hos han 3 ganger. Siden han skulle grytidlig opp fikk jeg så vondt av han, så jeg sto opp for å trøste Oliver en gang jeg også, men det gjorde bare vondt værre. Han begynte å hyle da han så meg, så det er tydelig at det ikke er noe vits for meg å gå inn annet enn for å gi pupp. Og det hadde vi jo tenkt å slutte med, da.... Han sovnet til slutt og sov helt til halv ni, så jeg er uthvilt. Det er verre med mannen som sto opp 5. Stakkars.

Håper det blir mer soving i natt.

Jeg var påkledd og ferdig pakket til å dra på trening da jeg fant ut at mannen hadde tatt med seg bilnøkkelen min på jobben! :frustrert: Så da ble det trilletur i stedet. Handlet inn litt båtpusseting til mannen, så nå er det klart til å begynne å stoffe i morgen.

I morgen skal sprøte nr 2 settes på Oliver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er kjipt når de ikke vil sove på natta. Og det er nok dessverre sånn at mamma gjør vondt verre ja. Kan heller ikke gå inn til min pode om natta, for da hyler han verre enn verst og sånn har han alltid vært. Men det går nok snart over ;) Håper han får sove godt i natt da.

Blir sikkert herlig med båt til sommeren.

Det står på ønskelista mi og, men ikke enda :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i natt sov Oliver hele natta!! Han våknet ikke før klokka 7, da hørte jeg "va-va-va-va" inne fra rommet hans. Jeg gikk og hentet han, og så sov han 2 timer ved puppen i senga mi. Deilig med så sløv start.

Litt synd at vi skulle til legen klokka 10, så vi fikk litt dårlig tid.

Sprøyta gikk bra, så nå er han vaksinert for pneumokokk-hjernehinnebetennelse.

Jeg har vondt i hodet i dag! Tror jeg går og legger meg litt på sofaen men gutten min sover i vogna si på terrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poca: om jeg kunne, skulle jeg ha gjort det, vettu!  :troest:

Satser på at jeg får en nesten like søt og god gutt som din Oliver ;)

Flink gutt som har sover hele natten da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du sikkert, Poca! Det tar tid å lage en perfekt baby.

Oliver sov hele denne natta også!! Han har aldri sovet to hele netter på rad, så dette kvalifiserer til kryss i taket. :hoppe:

I dag har vi fulgt farmor/oldemor til undersøkelse på geriatrisk avdeling. Det gikk fint det, hun er ikke helt bortevekk, men legen så jo at hun har problemer. Hun fikk øket dosen på "huskepillene".

Da vi kom hjem igjen skulle jeg ta meg en brødskive bare for å finne ut at hun ikke hadde noe mat i kjøleskapet! Bare en bitteliten brunostflis og et halvt brød.

Så da bar det rett på butikken for å handle. Det er litt skummelt at hun ikke kommer seg i butikken selv. I vinter har hun ikke hatt lyst til å gå fordi det har vært glatt, så da har pappa handlet for henne, men nå burde hun klare å handle selv. Hun er i kanonform fysisk. Men det kan jo rett og slett være at hun glemmer å handle, eller at hun er redd for å gå ut av andre grunner. Så vi får nok sjekke kjøleskapet fremover.

Jeg skulle egentlig ha vært hos frisøren, men det var blitt sykdom der. Og det var kanskje like greit, for mannen hadde glemt at jeg skulle dit og kom ikke hjem før klokka sju! Timen var klokka fem...

Jeg har bestemt meg for å gå igang med å scrappe bryllupsalbum. For at ikke oppgaven skal bli helt uoverkommerlig skal jeg scrappe i et litt mindre format enn jeg pleier og da må jeg gå til innkjøp av litt stasj. Men jeg har ikke penger!!! Det er så mange andre utgifter denne måneden, så jeg får nok ikke handlet noe før neste måned. Blæh! Det klør nemlig i lommeboka.

Var innom en stor hobbybutikk i dag, men de hadde ikke noe særlig scrappeting der. Fant en lilla stempelpute til 20,- da...

Nei, nå skal vi ha sjokoladekake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Siam! takk for kos hilsen i boka mi.

Ja, det er en herlig tid, og jeg er totalt "på trynet" forelsket i den lille kosegrisen min. Kikket litt på begynnelsen av dagboka di her, og ser at du er like håpløst forelsket. Bildet av Oliver og Ole Brumm er bare SÅÅÅ nydelig da!

Håper han begynner å sove hele natta for godt nå, det er helt herlig når det skjer. Alexander sover hele natta nå, har gjort det siden han var to måneder og det er helt ubeskrivelig godt.

Litt sent her i kveld, de fleste sover vel nå, men dere får ha en god natt ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver har begynt å sove hele natta!! Det er utrolig deilig.

På fredag var jeg ute sammen med en del jenter fra ungdomsskolen. Mange av dem har jeg ikke sett på 10-15 år, så det var kjempekoselig. De var seg selv lik, men det var enkelte som ikke hadde forandret seg i det hele tatt, og det er kanskje ikke like positivt... ;)

Mange hadde ganske store barn, så vi har levd ganske forskjellige liv, og har blitt ganske forskjellige. Men moro var det.

Og det var rart å være ute og kunne drikke så mye jeg ville. Men det ble bare 3 glass vin og en øl på meg. Jeg var livredd for å bli fyllesyk dagen etter, det har jeg ikke brydd meg noe om før. Så fornuftig jeg har blitt, assa! :ler:

Mannen var hjemme sammen med mannen til venninnen min, siden vi overnattet der. De har møtt hverandre et par ganger før, og kommer veldig godt overens. Så det var veldig greit.

Typisk at Oliver bestemmer seg for å våkne halv fem nettop på en sånn dag, men det var nok fordi han lå på samme rom som oss. Han roet seg ikke før han fikk pupp nærmere halv sju. Og så sov han til halv ni.

Båten er på vannet! Mannen har stått i og klargjort den. Men det er altfor kaldt for meg og lillegutt å være ute på vannet nå.

I går hadde vi også besøk av broren til mannen, han dro akkurat hjem.

Mamma har også vært her en tur i dag.

Det har begynt å komme knopper på busker og trær, og det har spirt og grodd i bedene en stund. Det er så koselig med hage. Gleder meg til det slutter å regne så vi kan være litt der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...