Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Takk for det April!

Har jeg fortalt at Oliver har fått en tann til? Jeg så den på fredag, men kjente den først på lørdag. Så nå er det to små korn nede. Vi pusset tennene for første gang i går, og det gikk greit. Eller pussing og pussing... Det er mest å ha tannbørsten i munnen med litt tannkrem på.

Jeg synes Oliver har blitt mer aktiv i det siste, og det er jo bra for han har ikke akkurat slitt seg ut tidligere. Og han blir mer og mer blid og søt for hver dag som går. Hjertet mitt blir varmt når jeg ser på han, det er en helt utrolig forelskelse!

Jammen sa han ikke "mamma" i dag også!! Men jeg var selvfølgelig ikke der, men jeg hørte at han sa det. Det spørs vel om han mente det...

I dag har vi møtt barseljentene på café, vært hos legen og fått resept på vaksinen, fått sjekket noen føflekker hos meg, og fastslått at stoffskiftet mitt nå er normalt. Jeg skal tilbake å ta en ny blodprøve i midten av mars for å kontrollere om stoffskiftet holder seg der, eller om det er på vei nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siam! Saa koselig at han sa "mamma"! Det er jo ganske stort (uansett om han mente det eller ikke - jeg vedder for at han mente det jeg!)

Saa flott at stoffskiftet ditt er normalt!

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi, jeg velger å tro det jeg også, Popelka!

Han har i alle fall kommet et skritt videre i bablingen sin, nå kan han også si konsonanter. Det går mye i da-da-da, mø-møøøøø, og innimellom ma-ma. Mannen mente han sa pappa i sta også, men det hørte ikke jeg. ;)

Nå har vi kommet opp i 4 te-skjeer med grøtpulver, blandet med 3-4 teskjeer banan og eple-mos. Og Oliver spiste opp rubbel og bit, og etterpå var det også plass til litt pupp. Lille mat-monsteret mitt :lol:

I dag var vi hos fysioterapeut, men jeg har blitt mye bedre i ryggen mens jeg har ventet på time, så jeg fikk bare noen øvelser for rygg, mage og bekken. Så da får jeg legge dem inn i treningsprogrammet mitt.

Var på linsekontroll også, og jeg skal bytte fra dagslinser til døgnlinser. Det skal bli deilig å slippe å ta ut og inn linser hver dag.

Og så var det trilletur med jentene (se treningsdagbok), med innlagt laaaang café-stopp. Vi kapret et hjørne innerst i lokalet hvor vi la tepper på gulvet og la babyen oppå der. Både store og små koste seg der, og jeg tror ikke vi var til bry for noen.

Deilig vær å gå tur i!

Svigersene har kjøpt seg ny leilighet, så da blir vi ikke husløse når vi er i Oslo allikevel. Kjempefin leilighet, forresten!! Gleder meg til å ta en liten ferie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur på trening i elleve-tiden. Oliver oppførte seg nok en gang eksemplarisk på barnepassen. Jeg synes det er litt vanskelig å gå fra han der, men jeg får nok bare øve meg. Han har det så fint der atte. Og det er bare for 1 1/2 time.

I natt våknet han kl. 2 og ville ha mat, så da ble det bare 3 hele netter. Men noen tilbakefall må han nesten få lov til å ha.

I dag spiste han nesten 5 te-skjeer med grøtpulver i blandet med 3-4 teskjeer bananmos, og jeg tror faktisk at han kunne ha spist mer. I morgen får jeg lage masse og se hvor mye han egenlig orker. Kanskje han snart er klar for en full porsjon?

Jeg har lyst til å drøye litt før jeg innfører flere måltider om dagen med fast føde, jeg er litt redd for at det skal fortrenge morsmelken helt. Jeg har lyst til å amme en stund til.

Nydelig vær ute i dag også, så vi gikk en liten tur på en halvtimes tid etter lunch. Jeg gleder meg til våren og sommeren, det skal bli så deilig. I dag koste jeg meg med tanken på hvor brun jeg kommer til å bli, siden jeg ikke jobber og kan være ute og få med meg hver eneste solstråle. :sjarmor:

Vi kommer nok til å få noen fine dager på stranda som ligger bare 5 minutter fra huset, og på masse piq-niq turer med barsel og trillegruppene. Ah, det skal bli deilig.

Men først er det en del vinter igjen, og vi har store planer om å kose oss da også.

Vi planlegger en ukes tur til Barcelona i mai, mannen har en kamerat som bor der, så vi kan bo hos han. Og i september blir det 3 uker til Kroatia. Resten av sommeren skal vi være hjemme og på hytta. I mine ører høres det ut som en perfekt plan.

En gutt på barselgruppa har fått RS-viruset og er innlagt på sykehus. Vi satt ved siden av han på sangen på fredag, håper ikke Oliver ble smittet. Lurer på hvor lang inkubasjonstid det er...

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med RS-viruset :tristbla: Håper ikke Oliver har blitt smitta!

Er ferdig med scrappealbumet, så jeg sender deg bilder på mail snart :) Spent på å høre hva du synes..

Så du hadde meldt deg inn på vektklubben.no. Har tenkt litt på det jeg og.. Men det blir vel med tanken som alt annet! Ville bare si at jeg synes du er kjempe flink som trener og er så flink til ut å gå.. :kose:

Så moro at han har begynt med en tann til. Sånn var det med Victoria og. Først kom den ene litt frem og så kom det en ved siden av i full fart etter.. Er så søtt atte!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam... så flink du er til å trene... jeg synes også at det er litt rart å gå fra Pernille i barnepassen, men det har hittill alltid gått bra... og det virker faktisk som at hun har det gøy der.. andre leker å leke med, og masse oppmerksomhet..

Ellers ville jeg bare si at vi har innført to måltider til Pernille, grøt om morgenen, og middagsglass ca. 1 time før hun legger seg, og jeg ammer like mye allikevel... ikke noe puppevegring her i gården i allefall. Det har likssom bare blitt rutine, at etter maten, er det pupp, og hun spiser masse pupp da. I tillegg ammer jeg jo mange ganger innimellom der... så jeg tror egentlig ikke at de blir forvirret... men du må følge din egen rytme såklart...ikke stresse med noe du ikke har lyst til.. ville bare fortelle deg hvordan det går her, så du kanskje får noen tips.

Høres fint ut med en tur til våren... vi drar jo om en uke, og jeg gleder meg villt!

Ønsker deg en fin fredag, og helg!

stor kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

April: kjempefine scrappesider!! Flink er du. Det blir nok en kjempefin presang.

shy: Det er godt å høre at ikke puppen blir oversett selv om Pernille får mye mat. Kanskje vi skal prøve med noen middagsglass etterhvert. Han elsker grøt i alle fall. I dag spiste han dobbelt så mye som i går!

I dag har vi kjørt farmor til sykehuset, hun har vært på kontroll på geriatrisk avdeling. Hun er jo ganske glemsk, og noen ganger er hun klar over at hun glemmer, men hun glemmer like ofte at hun glemmer... Men hun er 80 år, så det er kanskje ikke annet å vente. Hun har fått medisiner som kan hjelpe på hukommelsen, men hun glemmer å ta dem... :forvirret: Så da er det ikke så lett. Hun svarte fint på spørsmålene fra legen, og noen av spørsmålene synes jeg var litt dumme. At hun ikke helt kan huske hvilken dag det er kan jeg nesten skjønne, det er ikke alltid jeg er klar over det selv. Dagene blir jo ganske like når man går hjemme alene sånn som henne.

Mannen er syk, og har vært hjemme fra jobben. Vet ikke hva som feiler han, han har vondt i kroppen, men har ikke feber. Så da får han bare slappe av til det går over.

Vi har avbestilt fotograferingen vi skulle på i morgen, i tilfelle han ikke blir frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam!

Koselig å lese om dere. Så stor Oliver holder på å bli. Og det er jo så herlig når de sier "mamma" for første gang :hjerte: Skjønningen.

Så flink du er til å trene :klappe:

Enn om jeg bare hadde litt av motivasjonen din.

God bedring til mannen din. Det er ikke noe sånn influensadritt han holder på å få da? Håper det ikke er det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, Monja.

Mannen er ikke frisk i dag heller, men litt bedre.

Oliver sov ikke hele natta mer enn tre dager, nå er det slutt på det, men han våkner ikke mer enn en gang. Så jeg er veldig fornøyd, egentlig.

I dag har vi vært på sangen, gått en liten tur, og ellers bare kost oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag ble mannen bedre og våget seg ut av huset. Jeg dro en tur på trening, og møtte resten av den lille familen min i byen etterpå. Spiste lunch og koste oss.

På kvelden ble vi litt rastløse og "bestilte" besøk av et vennepar. Heldigvis hadde de anledning til å ta turen ut i provinsen.

Så vi lagde mat og drakk rødvin, og spilte Buzz. (jeg vant 2 av 3. :sjarmor: )

La meg i 2-tiden, men sovnet ikke før nærmere 3. Oliver bestemte seg selvfølgelig for å spise ekstra mange ganger i løpet av den natten, så jeg var ganske trøtt på søndag.

På søndag spiste vi frokost alle sammen, gikk en liten tur, og måkte litt snø før besøket vårt dro hjem. Vi dro på første babysvømmingstimen.

Oliver storkoste seg i vannet.

Etterpå dro vi en tur til svigersene, fikk middag og mannen hjalp til med å flytte noen møbler.

I dag har jeg hatt barselgruppa hos meg, jeg serverte omelett med salat og brød, og det ble faktisk veldig vellykket. Det var første gang jeg lagde omelett i ildfast form, og den ble mye, mye bedre enn den jeg lager i panne.

Det har snødd noe helt forferdelig i natt, og jeg rakk bare å måke en sti fra veien og inn til døra før de kom.

En del hadde parkert langs veien og ble selvfølgelig innemåkt av måkebilen i løpet av dagen, så da de skulle dra var jeg ute og måkte dem fri. Så det var dagens trim. Det er igjen litt snø til mannen når han kommer hjem... :sjenert:

Men jeg hadde fremdeles besøk og kunne nesten ikke være ute i timesvis heller, de andre måtte jo se etter Oliver.

Er forresten på dag 37. Makan til lange sykluser a gitt!! Men de blir kanskje litt surrete så lenge jeg ammer såpass mye fremdeles? For sikkerhets skyld tok jeg en test i dag tidlig, og den var negativ. Heldigvis, for jeg drakk tross alt rødvin i helgen. Men det var bare litt mer enn et glass så det hadde ikke vært noen katastrofe.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi du.... så flink du var og måkte ut alle barsel-vennenne dine... jeg har tenkt på måking i hele daq, men det ble jammen bare med tanken... :sjenert:

Så spennende med syklusen din da? Tenk om du er gravid da? Da blir det to tette, men det er jo helt sikkert bare kos.... er litt klar for mere nyfødt baby jeg også.. men skal nok vente litt til ja... Har i allefall bare gitt mersmak å få barn.... og det er jo bra!

Så moro at Oliver liker svømmingen da.. det er jo så morro å se disse små i vannet!

Ønsker deg en fin uke....

Kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy! Det ble litt mer måking i dag. Måtte måke bak og rundt der bilen sto siden jeg hadde flyttet den.

Også var vi på babytrim-time på Spenst, og fyttikatta. Jeg begynner å bli skikkelig støl allerede nå, så det kommer til å bli et mareritt i morgen.

Derfor utgår morgendagens trening, og det blir kino i stedet.

Jeg ble så trist av å lese Peonys dagbok, ufattelig trist når sånt skjer. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam, her gaar det i ett med koselige aktiviteter som vanlig ser jeg! Du kommer nok tilbake i superform lynraskt naa tenker jeg!

Trist med Peony og Lillemann ja. Haaper inderlig legene har tatt feil...

Ha en fin dag vennen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe formen kommer tilbake, Popelka!

Jeg har glemt å fortelle at Oliver de siste dagene har fått skikkelig dreisen på å snu seg fra rygg til mage, og han kan ikke slutte å gjøre det. Det blir litt slitsomt for meg siden han ikke kan snu seg tilbake selv, for han blir fort sliten av å ligge på magen og begynner å sutre for å få meg til å snu han igjen. Og 10 sekunder senere ligger han på magen igjen...

Det var vel egenlig på tide at han lærte seg det på ordentlig. Han har snudd seg for mange måneder siden, men det ble kun enkelt-tilfeller. Han er ikke blant de raskeste der, men sånn går det når man er så bedagelig anlagt.

Det ble plutselig litt vanskelig å stelle han også, for han vrir seg som en mark for å komme seg over på magen hele tiden, må være rask for å få på bleia.

Men det jo morsomt å se hvor flink han har blitt, for to dager siden slet han med at han ble liggende på armen sin, men nå har han lært seg hvordan han skal får den fram.

Det ble ikke noe babykino i dag, det var ingen som kunne allikevel. Men vi dro en liten tur til byen, for vaskedamen var her, og da er det like greit å være et annet sted. Masse snø i gatene så det var litt tungt å trille. Men fikk gjort unna et par ærender.

I morgen drar vi på hytta og blir borte til søndag. Vi skal dit sammen med 3 andre vennepar, så det blir nok koselig. Det ene paret har en datter på 1 1/2.

Det blir ikke noe ski på meg, men det er like greit. Koselig å være på hytta også, om det ikke er altfor mye snø får vi ta noen trilleturer på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på hyttetur!

Jeg er veldig glad for at vi begynte på babysvømming, selvom vi bare har vært der en gang. Victoria likte seg og jeg angrer litt på at vi ikke har begynt før! Men, men.. Nå er vi i allefall i gang!!

Her er det også masse snø! Jeg var ute å måkte i stad. Men nå håper jeg ikke det kommer mer, jeg lengter sååå etter våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre om gullet ditt :-D Det er så morsomt å se når de sliter med å rulle rundt på mage, jeg får så lyst til å hjelpe til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem::klem: til April, Lille Ballerina og Mrs.Potter.

Det har vært en fantastisk hyttetur. Været var helt utrolig. Strålende sol, passe med minusgrader og gnistrende hvit snø! Fjellet har vist seg fra sin beste side.

Jeg tror alle har kost seg, og det var vel bare Oliver og jeg som ikke prøvde skiene. Men det får heller bli en annen gang.

Det ble i alle fall en passe dose frisk luft, sol, rødvin, mat, spill og ukebladlesing.

Selv om det var 8 voksne og 2 barn ble det ikke slitsomt, alle gikk fint overens, og lille E på 1 1/2 var sååå fascinert av Oliver ("bebitt") og Oliver elsket at lille E svermet rundt han. Han lo høyt første gang han så henne, og fulgte henne med blikket der hun stabbet rundt.

Vi skulle egentlig ha vært på babysvømming i dag, men Oliver har hatt diaré siden torsdag. Han er ikke i dårlig form så jeg regner med at han bare reagerer på noe av den nye maten. Han har blitt veldig sår i stumpen, men det går nok over så fort magen stopper opp. Jeg får høre med jentene på barselgruppa i morgen om noen av dem har noen råd eller erfaringer.

Mensen har fremdeles ikke kommet! :frustrert: Dag 43....

Har ikke følelsen av at jeg er gravid, så det er nok bare syklusene som ikke har kommet helt i gang enda. Jeg har noen tester liggende så jeg kan jo teste igjen om en stund. Tenker jeg like greit kan bestille noen fler fra billigeteste.dk snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har glemt å fortelle at vi har bestilt flybilletter til Kroatia. Så da blir det nesten 3 uker i september.

Vi flyr inn til Split og hjem igjen fra Dubrovnik. Gleder meg til å begynne å planlegge resten! Har kjøpt LP Croatia, så det er jo en god start.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Ååå, så moro å reise og være borte så lenge! Det høres koselig ut.

Håper Oliver blir i bedre form snart, ikke noe godt å ha diarè og være sår i stumpen..

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...