Gå til innhold

Han vil ikke gifte seg igjen, jeg føler meg utenfor


miss_li

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift en gang, og jeg ville aldri giftet meg igjen, uansett hvor forelsket jeg var. Dette har jeg vært klar på fra dag en, slik at det ikke blir noe forventninger ift det . ( jeg er kvinne) Du kan ikke tvinge han til å gifte seg, så enten må du finne deg en annen mann og få drømme bryllupet ditt med, ellers må du respektere hans ønske der og leve godt med han uten å være gift. 

Anonymkode: 481de...f9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miss_li skrev (3 minutter siden):

Det har vi skrevet... men ikke det dette handler om 🙄

Handler det ikke om at du vil gifte deg og ikke han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men for svarte jævla faen, det betyr noe for DEG, kjæledyret du ønsker deg betyr noe for DEG, betyr det ikke noe hva DU ønsker deg, har han ikke noe ønske om å møte deg halveis om så BARE for deg?!

Anonymkode: 8c109...514

Haha, nå lo jeg litt, faktisk akkurat sånn jeg føler.... men han vil ikke diskutere det nå på en stund 😥 blir bare dårlig stemning. Så får la det ligge litt da ^^ 

Å hund må jeg vente med i sånn 3-5 år... har tatt opp det veldig ofte men da bare får jeg beskjed om at det er uaktuelt nå når ungene ikke kan gå ut med hunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært gift en gang, og jeg ville aldri giftet meg igjen, uansett hvor forelsket jeg var. Dette har jeg vært klar på fra dag en, slik at det ikke blir noe forventninger ift det . ( jeg er kvinne) Du kan ikke tvinge han til å gifte seg, så enten må du finne deg en annen mann og få drømme bryllupet ditt med, ellers må du respektere hans ønske der og leve godt med han uten å være gift. 

Anonymkode: 481de...f9f

Ja, begynner skjønne det nå, men trudde vi kunne møtes litt halvveis med tanke på at vi ikke kommer ha barn eller noe sånt sammen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmer skrev (16 minutter siden):

Det MINSTE han kunne gjort for deg er å fri til deg og skaffe deg en forlovelsesring, med enighet om at dere ikke tar neste skritt som er ekteskap. 

Så han skal spørre henne om hun vil gifte seg med han, selv om begge parter vet at det aldri kommer til å skje? Jeg synes egentlig ikke det høres ut som en veldig god idé.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (2 minutter siden):

Haha, nå lo jeg litt, faktisk akkurat sånn jeg føler.... men han vil ikke diskutere det nå på en stund 😥 blir bare dårlig stemning. Så får la det ligge litt da ^^ 

Å hund må jeg vente med i sånn 3-5 år... har tatt opp det veldig ofte men da bare får jeg beskjed om at det er uaktuelt nå når ungene ikke kan gå ut med hunden.

Men hvordan ser han behovene dine ellers da? Blir du lyttet til, respektert og prioritert? 

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miss_li skrev (8 minutter siden):

Er faktisk veldig enig med deg - ventet på om noen sko komme med samme tanke som meg...

Vi er begge over 35 år så vi er ikke ungdommer lenger for å si det sånn, og som jeg sier til han, når man er i den alderen så kan man ta neste steg sammen. Har og sagt at vi kan gjør en kompromiss - at vi forlover oss men ikke gifter oss. Da sier han "vi kan sikker forlove oss en gang, kanskje, men det betyr ikke noe for meg så jeg har ikke lyst i det heile tatt" 😟

Jeg behandler ungene som mine egne og stiller opp på alt, turer, ferier, lekser, fritidsaktiviteter og ta dem aleine når han er på reise med jobben sin. Betaler på hus å alle andre utgifter vi har sammen.

Spurte han i går, når vi snakket om dette for andre gang der jeg prøver at forklare min side... å da fikk jeg som svar at han elsker meg og det er meg han vil skape en fremtid med, ellers så hadde han ikke presentert meg for ungene eller bedt meg flytte inn her.

Så... hva gjør denne mannen for deg egentlig? Det handler om å ønske hverandre det beste og gi hverandre det man trenger. At han nekter deg ekteskap og nekter deg kjæledyr, noe du ønsker deg veldig, er et dårlig tegn. Hva når forholdet blir tøft, slik det ofte blir? Hva gjør han for deg i hverdagen som viser deg at du er den han elsker? 

Hvis du har flytta inn til han må dere som et minimum skrive gjensidig testamente (så du kan sitte i boet om noe skulle skje), og ha livsforsikring begge to. Har du betalt deg inn i huset?

Han høres rett og slett kjip ut. Og hva i helvete er poenget med å forlove seg om man ikke gifter seg? :P Da er du ikke forlovet... Forlovet betyr at du aktivt planlegger å gifte deg innen et år fra gammelt av, eller et par år i dagens samfunn. 

Anonymkode: 04396...676

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (Akkurat nå):

Så han skal spørre henne om hun vil gifte seg med han, selv om begge parter vet at det aldri kommer til å skje? Jeg synes egentlig ikke det høres ut som en veldig god idé.

Har du noen råd eller tips i denne situasjonen jeg er i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (2 minutter siden):

Har du noen råd eller tips i denne situasjonen jeg er i? 

HVA får du ut av dette? En ting er å gifte seg, men som noen sa til meg "om han er en drittsekk som kjæreste så vil han være en drittsekk som ektemann", jeg sier ikke at han er en drittsekk, men FØLER du deg elsket og verdsatt, prioritet og høyt satt?

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så... hva gjør denne mannen for deg egentlig? Det handler om å ønske hverandre det beste og gi hverandre det man trenger. At han nekter deg ekteskap og nekter deg kjæledyr, noe du ønsker deg veldig, er et dårlig tegn. Hva når forholdet blir tøft, slik det ofte blir? Hva gjør han for deg i hverdagen som viser deg at du er den han elsker? 

Hvis du har flytta inn til han må dere som et minimum skrive gjensidig testamente (så du kan sitte i boet om noe skulle skje), og ha livsforsikring begge to. Har du betalt deg inn i huset?

Han høres rett og slett kjip ut. Og hva i helvete er poenget med å forlove seg om man ikke gifter seg? :P Da er du ikke forlovet... Forlovet betyr at du aktivt planlegger å gifte deg innen et år fra gammelt av, eller et par år i dagens samfunn. 

Anonymkode: 04396...676

Han viser på sin måte at han elsker meg, å han sier at han vil ha meg her og at vi skal va en familie sammen. Har ikke betalt meg inn i huset ennå, det tar vi etter hvert om det blir aktuelt. Er veldig mye styr fortsatt med eks-kona som han hater over alt annet så hører fortsatt om det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (1 minutt siden):

Har du noen råd eller tips i denne situasjonen jeg er i? 

Tja. Jeg skjønner at dere i utgangspunktet har det bra sammen, men jeg tror likevel du må vurdere om forholdet er riktig for deg. Jeg skjønner hans side av saken også. Du kommer sannsynligvis aldri til å bli tilfreds med å vite at han giftet seg med deg fordi han følte seg presset til å gjøre, eller at dere skaffet et kjæledyr han egentlig ikke ville ha. Det kommer til å bli store kompromisser for dere begge som kan være ødeleggende for forholdet.

Du kan selvfølgelig bli, legge det på hylla og ta sjansen på at han kanskje ombestemmer seg, men du kommer aldri til å kunne påvirke det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvordan ser han behovene dine ellers da? Blir du lyttet til, respektert og prioritert? 

Anonymkode: 8c109...514

Jeg respektere at ungene alltid kommer først, det skal dem! ☺️ men han forventer at jeg skal ta veldig mye ansvar både overfor ungene og huset...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (1 time siden):

Min samboer og kjæreste siden 3,5 år har tre barn som jeg kommer godt overens med. Uansett om dem har sine stunder opp å ned med hvor mye dem setter pris på meg. Av å til er det veldig tøft at va bonusmamma 😩

Men - det denne posten handler om er at han har vært gift før og han sier han aldri vil va det igjen. Han ser rett å slett ikke noen som helst vits med å va forlova eller gift. Ser ikke noen poeng i det å det er heilt unødvendig for han... han sier det er nok for han å va samboer. Og det er meg han vil være med.

😢 Men jeg har alltid ønsker at va forlovet å gifte meg en dag. Jeg er en veldig romantisk person så for meg handler det ikke om at få papirer på noe, jeg vil ha den romantiske biten av det, der vi viser hverandre at det er oss to. At vi er en familie sammen med ungene. Fordi nå føler jeg meg på utsiden, flyttet inn i hans hus med hans unger. Han vil ikke ha flere barn å jeg er helt ok med det. Så dette er egentlig alt jeg "ønsker" meg fra han sin side. For meg hadde det vært en ting som føles at jeg er mer inkludert om det "make sense"

Jeg får heller ikke skaffe kjæledyr fordi det passer ikke nå sier han, fordi han vil ungene skal bli eldre så dem kan gå tur med den... men jeg sier jeg skal ta ansvar for den, da får jeg noe som er "mitt" på en måte, om dere skjønner. Vanskelig at forklare uten å høres teit ut merker jeg 🙄

Hver gang vi snakker om dette at jeg vil at vi skal forlove oss i fremtiden og han sier blankt nei og at det ikke er viktig for han er det som om jeg får en kniv rett i hjertet og jeg begynner grine. Har forklart alt dette for han men han sier han ikke skjønner min side å at det er vel like bra at vi er samboer som om vi er forlovet ettersom det betyr ikke noe, det betyder mer om man bor sammen synes han.

Vi har et veldig godt forhold ellers og han er en veldig fin kjæreste som støtter meg i andre deler av livet mitt, men føler det er på en måte HANS liv vi skal leva... kan noen komme med litt tips å råd om hvordan jeg kan snakke med han om dette? 🤞

 

Tøft situasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miss_li skrev (1 minutt siden):

Han viser på sin måte at han elsker meg, å han sier at han vil ha meg her og at vi skal va en familie sammen. Har ikke betalt meg inn i huset ennå, det tar vi etter hvert om det blir aktuelt. Er veldig mye styr fortsatt med eks-kona som han hater over alt annet så hører fortsatt om det hele tiden.

Beklager at jeg gnåler men, han elsker deg på SIN måte, og hva er det? Er det din måte og? Og han hater eks kona og du må høre om det hele tiden? Altså... det er mye som er drepen for intimitet og et forhold, men å gnåle om eks er en sikker vinner..! Orker du å være psykolog?

Jeg gnåler her fordi jeg har en følelse av at du blir både overkjørt og ikke sett.. korriger meg om jeg tar feil. 

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg stått ganske hardt på krava, enda jeg scorer skyhøyt på medgjørlighet og ydmykhet på sånne HR-tester.

Føler du deg ellers sett og ivaretatt? Forstår han at dette er viktig for deg? Skjønner han hva du faktisk gir av deg selv både rent praktisk, men også økonomisk og emosjonelt for at denne husholdningen og dens medlemmer skal ha det bra?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager at jeg gnåler men, han elsker deg på SIN måte, og hva er det? Er det din måte og? Og han hater eks kona og du må høre om det hele tiden? Altså... det er mye som er drepen for intimitet og et forhold, men å gnåle om eks er en sikker vinner..! Orker du å være psykolog?

Jeg gnåler her fordi jeg har en følelse av at du blir både overkjørt og ikke sett.. korriger meg om jeg tar feil. 

Anonymkode: 8c109...514

Dem deler ju ungene sammen og må holde kontakten for å snakke om dem, men det er ekstremt mye konkurranse om hvem av dem som har det best så ungene vil va der mest... å han trenger noe å snakke om det med å diskutere de meldingene og kranglingene dem har 🥺 hvor dårlig det va sammen med henne er noe både han å hans familie/venner tar opp ofte, føler ikke jeg kommer vekk fra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har vært gift før, samboer vil gifte seg, men det frister ikke meg så mye igjen. men jeg kan gå med på å forlove oss for å få ring på fingeren. bytte navn gjør jeg aldri igjen.
Forstår kjæresten din. og det er ikke sååå fritende med tanken om å gifte seg når man har gått hele runden en gang før og det har skjært seg. men for min samboer har jeg sagt at vi kan forlove oss etterhvert å heller se hva som skjer, men pr i dag vil jeg ikke gifte meg igjen.

Anonymkode: 7694b...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får han alle sine behov dekket og du ingen??

Du ser vel selv hvor urettferdig det er? Han høres ut som en stor egoist. Hvorfor i all verden skal man ikke kunne gifte seg mer en en gang - giftemål er annet er romantikk det er også en trygghet i femtiden, særlig med særkullsbarn. Spør du meg så vil han ikke gifte seg for han vil at barna skal ha alt og du intet. Selv det unner han deg ikke, vil kun at du gir-ikke får... makan!

Anonymkode: e6496...d20

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (4 minutter siden):

Her ville jeg stått ganske hardt på krava, enda jeg scorer skyhøyt på medgjørlighet og ydmykhet på sånne HR-tester.

Føler du deg ellers sett og ivaretatt? Forstår han at dette er viktig for deg? Skjønner han hva du faktisk gir av deg selv både rent praktisk, men også økonomisk og emosjonelt for at denne husholdningen og dens medlemmer skal ha det bra?

Han sier han hører at det er viktig for meg, men han skjønner ikke hvorfor jeg trenger noe mer enn at vi bor sammen og at han elsker meg. Å vi skal ha hund sier han, men ikke nå, seinere... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her får han alle sine behov dekket og du ingen??

Du ser vel selv hvor urettferdig det er? Han høres ut som en stor egoist. Hvorfor i all verden skal man ikke kunne gifte seg mer en en gang - giftemål er annet er romantikk det er også en trygghet i femtiden, særlig med særkullsbarn. Spør du meg så vil han ikke gifte seg for han vil at barna skal ha alt og du intet. Selv det unner han deg ikke, vil kun at du gir-ikke får... makan!

Anonymkode: e6496...d20

Har sagt det til han og på den måten... at jeg gir veldig mye av meg selv og min fremtid og vil gjerne ha noe av de sakene jeg ser i fremtiden min. Men det hjelper ikke ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...