Gå til innhold

Han vil ikke gifte seg igjen, jeg føler meg utenfor


miss_li

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, miss_li said:

Føler rart at bo i "deres" hus som dem kjøpte sammen, men han elsker denne plassen å barna går på skole og i barnehage her så blir ikke snakk om å flytte 😬 

Han har barna hver annen uke og av å til litt mer. Jeg har aldri følt at jeg "trenger" biologiske barn så for meg går det fint, men det med hund og forlovelse er noe jeg føler sterkt for. 

Vet du, jeg synes du skal kjøpe deg hund og finne en partner som har kjærlighet og respekt nok for deg til å synes at det som er viktig for deg er viktig for ham.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du er au-pairen hans. Og hans hore. Si meg, hva gjør han for deg? 
 

Altså, så fikser hus og barn og han. Men du får ikke kjøpe deg inn i huset. Får du i det hele tatt lagt av penger slik at du ikke står på bar bakke når forholdet tar slutt?? Du står vel ikke for alt av de løpende utgifter som mat og klær, strøm etc? 

Anonymkode: cb536...249

Der lo jeg litt 😆 fordi det er litt sant det....

Jeg skal kjøpe meg inn i huset etter hvert, men jeg må spare egenkapital først. Nei får ikke lagt av så mye penger og jeg tapte sånn 15 tusen når jeg solgte alle mine møbler når jeg flyttet inn her 😬 vi deler alle løpende utgifter (kommunale, strøm, abonnement, mat), men har tar klær å sånt til barna selv oftest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambria skrev (14 timer siden):

Jeg lurer fortsatt på hva denne mannen gir deg i forholdet. Hver gang du svarer på det er det svevende og på hans premisser. Men hva får du ut av dette? 

Jeg synes også det er ubehagelig med mennesker som har felles barn, skiller seg og snakker dritt om hverandre. Hva er dette med at de konkurrerer om å bli best likt av barna? Det er ikke bra for dem, de gjennomskuer det fort. Hva om det blir slutt mellom dere. Når han prater stygt om og hater ekskona, hvorfor skulle han ikke da gjort det samme om deg? 

Jeg synes du bør tenke nøye gjennom hva du ønsker og hva du ønsker å oppgi. Er han mannen i ditt liv, eller er du med han fordi han er grei nok og det ikke er andre muligheter?

Har snakket med han mange ganger at jeg er lei av at det snakkes å konkurreres så mye med moren, men hun er akkurat like og dem hater hverandre like mye 😩 jeg prøver at va nøytrale mot barna så jeg i hvert fall ikke skal bete meg som de to andre voksne gjør. Har og sagt til han at han gir så ekstremt mye energi til henne fortsatt når han "hater" henne sånn. Men hun er en snylter å presser han på penger via nav siden hun ikke gidder jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg får en følelse av at du sitter midt i det hele og angrer på at ikke du tok stilling til/satte andre krav tidligere?

Jeg kjenner meg igjen mtp å ikke tenke igjennom hva jeg trengte og ønsket meg før jeg gikk inn i et forhold, og så satt jeg plutselig der med noe jeg ikke ønsket meg.

Jeg valgte å avslutte og nå har jeg vært sammen med kjæresten i 1,5 år, men vi bor ikke sammen. Jeg vil være gift før vi velger å ha felles bolig da dette for meg betyr at vi går «all inn» mtp fremtiden vår sammen. Det blir ikke ennå for vi har ikke kommet dit naturlig ennå, pluss at jeg har andre ting som må samordnes mer om vi skal ha ansvar for felles bolig (rydding og vasking feks, der må vi jobbe for å møtes mer)

Anonymkode: a5f22...de2

Nå angrer jeg på at jeg flyttet inn så tidlig 😟 var ikke klar over at han så fremtiden sånn som han gjør, va klar over at han ikke vil/kan ha flere barn så den er greie, men ikke alt det andre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (13 timer siden):

Her tenkte jeg mitt om motivasjonen hans for å be deg om å flytte inn,

men så kommer du meg i forkjøpet. At han bad deg om å flytte inn kan ha helt andre årsaker enn kjærlighet til deg.

Denne tar jeg; du må finne ut hvor selvutslettende du er. Når du har funnet ut det så vet du hva du gjør.

Sa til han (og gjort det før) at når han "forventer" så mye av meg så vil jeg gjerne ha noe tilbake, men da møter jeg en vegg å han sier at det er mitt hus og å mine unger å at vi skal ha hund om 3-5 år 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (26 minutter siden):

Han er ikke like romantisk som meg, men det kan man ikke forlange heller 🤭 så jeg er den som gir komplimenter og gaver, han viser det på sin måte da, som at støtte meg i hverdagen, høre på meg når jeg forteller noe. Men har sagt til han flere ganger at jeg trenger høre fine ord i tillegg, fordi sånn er jeg, men da får jeg tilbake at han ikke er sånn og det visste jeg fra før av fordi det har han sagt. Og når jeg da sier at jeg ønsker at han skal prøve fordi jeg er en person som trenger høre det og så får jeg ikke noe svar eller så sier han bare "hva vil du jeg skal si da?" 🙄

Testamente - nei, samboerkontrakt har vi nå, men der deles alt som det gjorde når som før vi flyttet sammen. Jeg betaler "leie" til han på huset og halvparten av alle fellesutgifter å kommunale avg samt halvparten av mat å sånt. Han sier som de fleste andre sier når det kommer til hvor mye leie jeg skal betale - at det er det samme som om jeg sko ha leiet en annen plass ^^ 

Hvordan i alle dager kan du betale halvparten av all mat, når de er fire, og du er en person? Du skal ikke komme dårligere ut av et samboerskap, enn hvis du bodde alene! Det er ikke tvil om at han utnytter deg.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Flytt ut og skaff deg hund. Dere kan fortsatt være kjærester, «han elsker deg» jo og «det er deg han vil være sammen med». Så finner du ut om giftermål dom sådan er viktig for deg, og tar en beslutning på om du ønsker å gjøre det slutt og finne en annen ektemann, eller om dere to vil kjøpe noe sammen, bli samboere eller gift og leve resten av livet som et par. Om mange pr. Når barna hans har flyttet hjemmefra for eksempel. Er ikke det bedre for deg, slippe alt ansvar som ikke er ditt, og leve slik du ønsker uten så mange hensyn å ta? Dere kan ha 40 år sammen allikevel, så lenge barn er uaktuelt har dere all verdens tid. Hvis barn ikke er uaktuelt for deg, hund er bare et kompromiss, ville jeg bare gjort det slutt og sett meg om etter noen andre. Finner du ingen så finner du ingen, du er da i samme posisjon som nå, bare slipper å være hushjelp for tre andre barn og en mann. 

Anonymkode: b4aae...522

Men jeg liker familielivet, syns det er koselig mestedels av tiden 😊 og at se at ungene (når dem ikke er frekke mot meg) holder på at bli glade i meg og jeg får hjelpe dem bli små mennesker. Jeg trenger ikke egne barn, men vil gjerne ha en hund, så da blir "min" på en måte... om du skjønner? Og det er det jeg sagt til han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg lurer på om han nekter dere hund fordi han er redd det tar oppmerksomhet fra pliktene dine i hjemmet? Altså bortsett fra å ta vare på HANS hus, HANS barn, HANS greier, hva har du å gjøre som gjør at DU ikke kan ta deg av en hund? Hva trenger du de ungene til å hjelpe med hunden for? Om de vil leke med hunden så supert, i regi av deg, det er jo DU som får hund, ikke barna? 

Anonymkode: 8c109...514

Akkurat det jeg sagt... men får fortsatt at "vi skal gjør det om ett par år, men nå passer det ikke, vi har ikke tid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han utsetter det med hund noen år, fordi han ikke ønsker hund i det hele tatt. Det blir ingen hund. Jeg mener av erfaring at det er viktig at en hund er ønsket av hele familien. Ellers blir den en kilde til krangel og uenighet, og det er et levende individ som kan bli rammet av utfallet av slik uenighet.

Når det gjelder giftemål, så må du vel være enig i at det å tvinge noen til å gifte seg med deg må være det minst romantiske som finnes. Og å stadig mase og krangle om det, vil tære på forholdet deres. Dette er en så vesentlig ting, at her må du enten respektere at han ikke ønsker å gifte seg, eller så må du finne en annen kjæreste som både ønsker å være gift med deg, og å ha hund sammen med deg.

Anonymkode: 2861c...387

Har sagt til han at jeg ikke kommer tvinge han til noe som helst, ikke sånn jeg vil ha det. Men ettersom det ikke har noe å si for han å er viktig for meg så hadde jeg ønsket at han kunne gjør det for meg, så jeg får føle meg mer som en del av alt dette her...

Han elsker hunder å vil ha en, men tidspunktet er feil sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du med og betaler klær til barna hans også? De har jo to foreldre.

Du betaler veldig mye allerede, dette er lønnsomt for ham...

Anonymkode: 2861c...387

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (16 timer siden):

Han sier han hører at det er viktig for meg, men han skjønner ikke hvorfor jeg trenger noe mer enn at vi bor sammen og at han elsker meg. Å vi skal ha hund sier han, men ikke nå, seinere... 

Ord og handling, to helt ulike ting i et forhold, der handling teller mer enn ord. Dessuten er det alltid slik at om man virkelig elsker noen så strekker man seg veldig langt for at de skal ha det best mulig, hvor langt strekker han ser for deg?

Dævendøtte skrev (14 timer siden):

Er det ikke sånn at det du tar med deg inn i et ekteskap, kan du også ta med deg ut igjen? 

Ikke alltid, når man gifter seg får mani utgangspunkteet felleseie på alt så lenge det ikke er skrevet spesifikt særeie på noe, men man kan be om skjevdeling ved skilsmisse om man møter gitte forutsetninger og kan dokumentere osv osv.. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Flytt ut og skaff deg hund. Dere kan fortsatt være kjærester, «han elsker deg» jo og «det er deg han vil være sammen med». Så finner du ut om giftermål dom sådan er viktig for deg, og tar en beslutning på om du ønsker å gjøre det slutt og finne en annen ektemann, eller om dere to vil kjøpe noe sammen, bli samboere eller gift og leve resten av livet som et par. Om mange pr. Når barna hans har flyttet hjemmefra for eksempel. Er ikke det bedre for deg, slippe alt ansvar som ikke er ditt, og leve slik du ønsker uten så mange hensyn å ta? Dere kan ha 40 år sammen allikevel, så lenge barn er uaktuelt har dere all verdens tid. Hvis barn ikke er uaktuelt for deg, hund er bare et kompromiss, ville jeg bare gjort det slutt og sett meg om etter noen andre. Finner du ingen så finner du ingen, du er da i samme posisjon som nå, bare slipper å være hushjelp for tre andre barn og en mann. 

Anonymkode: b4aae...522

Godt råd, jeg villeogså tatt en samtale med partneren i forkant, forklart at jeg ikke ønske gjøre han opprørt eller krangle men at dette er viktig for meg og mitt beste, at jeg elsker han og barna, men at jeg ikke kan leve hele mitt liv på hans rammer så om vi ikke kan starte møtes på ting ønsker jeg å ha et forhold med særbo selv om vi er kjærester.

Da får du også se hvor viktig du er for han, er han ikke i stand til å møte deg på noen av de tingene som er viktig for deg er du ikke viktig nok for han. Så brutalt enkelt er det faktisk.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fjern deg fra denne plagsomme autisten. Han plager deg. 

Anonymkode: 70c02...166

autist? Virkelig? 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så han har fått en hushjelp og en økonomisk støtte i hverdagen, sex og selskap. Men han hater egentlig kvinner litt, og ingen kvinne skal på nytt komme og kreve noe av han slik eksen gjorde? 

Hmmmm. Jeg tror jeg hadde takket for meg. 

Dette med hund blir jo toppen av kaka. Hunden blir din, som du sier. Han har tre barn, og nekter deg en hund? Det er bare smålig. Du bor der, dette er ditt hjem. 

Anonymkode: 38669...89e

Ja, satt på spissen så er det sånn det er 😬 har faktisk sagt det til han og men da ler han bare det vekk...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt han bruker deg som en barnepasser og hushjelp. For en idiot. Hva er det vi ikke ser som er så fantastisk med han som du ikke har skrevet? Finn deg en barnløs mann å skap det romantiske livet du drømmer om, en som ikke nekter deg en hund du selv vil ta hånd om. Gud bedre.

Anonymkode: f921c...d8b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjekk ut Tony Gaskin på You Tube. Han sier en god del fornuftig om problemstillingen din. 

Du har mye å gi den rette ❤ Tror ikke din samboer vil gi deg hva du fortjener. Han kjører egoløp. 

Anonymkode: 9161c...073

Skal sjekke ut han ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosmarin(ert) skrev (16 minutter siden):

Vet du, jeg synes du skal kjøpe deg hund og finne en partner som har kjærlighet og respekt nok for deg til å synes at det som er viktig for deg er viktig for ham.

Kjenner jeg får vondt i magen når jeg leser dette 😥

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 minutter siden):

Ord og handling, to helt ulike ting i et forhold, der handling teller mer enn ord. Dessuten er det alltid slik at om man virkelig elsker noen så strekker man seg veldig langt for at de skal ha det best mulig, hvor langt strekker han ser for deg?

Ikke alltid, når man gifter seg får mani utgangspunkteet felleseie på alt så lenge det ikke er skrevet spesifikt særeie på noe, men man kan be om skjevdeling ved skilsmisse om man møter gitte forutsetninger og kan dokumentere osv osv.. 

Godt råd, jeg ville også tatt en samtale med partneren i forkant, forklart at jeg ikke ønske gjøre han opprørt eller krangle men at dette er viktig for meg og mitt beste, at jeg elsker han og barna, men at jeg ikke kan leve hele mitt liv på hans rammer så om vi ikke kan starte møtes på ting ønsker jeg å ha et forhold med særbo selv om vi er kjærester.

Da får du også se hvor viktig du er for han, er han ikke i stand til å møte deg på noen av de tingene som er viktig for deg er du ikke viktig nok for han. Så brutalt enkelt er det faktisk.

autist? Virkelig? 🤔

Det var faktisk veldig godt forklart å skrevet ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ærlig talt han bruker deg som en barnepasser og hushjelp. For en idiot. Hva er det vi ikke ser som er så fantastisk med han som du ikke har skrevet? Finn deg en barnløs mann å skap det romantiske livet du drømmer om, en som ikke nekter deg en hund du selv vil ta hånd om. Gud bedre.

Anonymkode: f921c...d8b

Jeg trudde han va drømmemannen ❤️ ikke følt sånn her før, han var en "voksen" mann som tar ansvar og ser meg var sånn jeg så det i begynnelsen 🙄 trur det har endret seg litt nå

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, miss_li said:

Sa til han (og gjort det før) at når han "forventer" så mye av meg så vil jeg gjerne ha noe tilbake, men da møter jeg en vegg å han sier at det er mitt hus og å mine unger å at vi skal ha hund om 3-5 år 🙄

Enten så er du hjernevasket eller så er du hjernevasket - Klarer du ikke innse at han manipulerer deg?! 

Får helt vondt av situasjonen din! Du har enda tid og mulighet til å møte på en mann som faktisk elsker deg. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (1 minutt siden):

Jeg trudde han va drømmemannen ❤️ ikke følt sånn her før, han var en "voksen" mann som tar ansvar og ser meg var sånn jeg så det i begynnelsen 🙄 trur det har endret seg litt nå

Er det et aldersgap melloom dere? Hvordan stiller dere økonomisk i forhold til hverandre? 

Du skrev at han ler bort dine bekymringer, gjelder det andre ting enn de som er relatert til dette emnet om forhold hogså, altså viser han at dine tanker og meninger betyr noe og er like viktige som hans egne? 

Jeg sier ikke du har en dårlig kjæreste, men jeg torr nok du har en kjæreste som på grunn av sin hitorie er veldig selvfokusert og at det i et forhold med en slik person er viktig at du også er i stand til å ha hovedfokus på deg og dine behov og leve godt selv om det trosser hans ønsker på en måte. Som ved å ikke la deg bruke til åt a mye av ansvaret for hans barn, ikke legge opp fremtiden din etter hans mål men også flette inn dine egne, skaffe deg hund med forutsetning om at det er ditt ansvar osv osv.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (22 minutter siden):

Der lo jeg litt 😆 fordi det er litt sant det....

Jeg skal kjøpe meg inn i huset etter hvert, men jeg må spare egenkapital først. Nei får ikke lagt av så mye penger og jeg tapte sånn 15 tusen når jeg solgte alle mine møbler når jeg flyttet inn her 😬 vi deler alle løpende utgifter (kommunale, strøm, abonnement, mat), men har tar klær å sånt til barna selv oftest.

Selvsagt får du ikke spart noe når du betaler så mye som du gjør ved å bo sammen med han. 
 

Du blir faktisk utnyttet av han. Hele samlivet deres går på hans premisser hele tiden. Du betaler langt større andel enn fornuftig. Du kjøper klær til ungene.

 

Samboeren din vil aldri tillate hund, det er alltid noe i veien. Og boligen, den tviler jeg sterkt på at du blir deleier i. Men det er kanskje greit, da er det lettere for deg å flytte ut. 
 

Dumt gjort å selge alle møblene dine, men du klarer sikkert å få kjøpt nytt på samme måte som du fikk solgt de. 
 

Du høres ut som har romantisert forholdet og lever i håp om at det vil endre seg. Sorry, men slik det er nå vil det veldig sannsynlig forbli. 

Anonymkode: cb536...249

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...