Gå til innhold

Han vil ikke gifte seg igjen, jeg føler meg utenfor


miss_li

Anbefalte innlegg

Prøv å gi TS litt pusterom her. Dette er tydelig sårt for henne, og hun har nok skjønt poenget nå.

 

 

 

Anonymkode: 2861c...387

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan forstå mannen og hans holdninger. Han har tre små barn, en eks som skaper trøbbel i livet - det er overhodet ikke rett tid i livet for å tenke ekteskap eller hund. Når du har tre små barn og er skilt må du nesten være egoistisk og selvsentrert overfor deg selv og barna. Egentlig ganske håpløst tilfelle å være samboer med! 

Dere burde ikke ha flyttet sammen. Han begrenser ditt liv at for mye, og dere burde heller vårt særboere. Utfordrer deg til å diskutere det med han, helt konkret. Si at han også vel ser at hans liv begrenser ditt liv, og hvordan dere skal håndtere det? Ser han noen bedre løsning enn at du flytter ut? Da slipper dere å diskutere økonomi, du kan få deg hund og du kan leve DITT liv samtidig som han slipper å ha en hund han ikke vil ha. Han kan ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler du i husleie, og hvor mye betaler han i lån?

Jeg tror du ville fått det mye bedre om du fikk deg egen leilighet. Enten dere blir særboere eller at det blir slutt. Du fortjener så mye mer enn å bli utnyttet av den dusten der!

Anonymkode: 3274c...4c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame. Har vært gift (forferdelig ekteskap, med mann som viste seg å være farlig). Vil aldri gifte meg igjen/avgi noen løfter om for evig og alltid. Min nåværende samboer i over 20 år har gitt opp å fri 😉. For meg virker det helt rart å gifte seg flere ganger. Disse løftene har ingen verdi da. Vedr kjæledyr, så er jeg enig med samboeren din i at man bør vente med det til barna er større. Roligere forhold i huset for en hund når barna er store. 

Anonymkode: ecc04...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (42 minutter siden):

Der lo jeg litt 😆 fordi det er litt sant det....

Jeg skal kjøpe meg inn i huset etter hvert, men jeg må spare egenkapital først. Nei får ikke lagt av så mye penger og jeg tapte sånn 15 tusen når jeg solgte alle mine møbler når jeg flyttet inn her 😬 vi deler alle løpende utgifter (kommunale, strøm, abonnement, mat), men har tar klær å sånt til barna selv oftest.

Huff, du er jo dum som et brød. Her forteller folk om valgene du tar som er totalt feil, men du svarer svada hele tiden, og da blir ikke tilværelsen din bedre heller. Du er og blir en dørmatte, og eier ikke ryggrad. 

Anonymkode: 54d66...b01

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (34 minutter siden):

Enten så er du hjernevasket eller så er du hjernevasket - Klarer du ikke innse at han manipulerer deg?! 

Får helt vondt av situasjonen din! Du har enda tid og mulighet til å møte på en mann som faktisk elsker deg. 

Meinte der at han sier "mine" som i mine, altså ikke kun hans... "mine" og (altså jag) 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrot skrev (33 minutter siden):

Er det et aldersgap melloom dere? Hvordan stiller dere økonomisk i forhold til hverandre? 

Du skrev at han ler bort dine bekymringer, gjelder det andre ting enn de som er relatert til dette emnet om forhold hogså, altså viser han at dine tanker og meninger betyr noe og er like viktige som hans egne? 

Jeg sier ikke du har en dårlig kjæreste, men jeg torr nok du har en kjæreste som på grunn av sin hitorie er veldig selvfokusert og at det i et forhold med en slik person er viktig at du også er i stand til å ha hovedfokus på deg og dine behov og leve godt selv om det trosser hans ønsker på en måte. Som ved å ikke la deg bruke til åt a mye av ansvaret for hans barn, ikke legge opp fremtiden din etter hans mål men også flette inn dine egne, skaffe deg hund med forutsetning om at det er ditt ansvar osv osv.. 

Vi er like gamle, men han har mer penger spart enn det jeg har (jeg har bodd aleine lenge å ikke hatt mulighet at spare så mye som jeg hadde hatt lyst til) Men vi tjener omtrent det samme men han eier hus, det gjør ikke jeg.

Han er veldig "sånn her er jeg å sånn er det, det kan jeg ikke endre på" 🙄 og jeg er helt enig i det at han har en historie og en bagasje som er vanskelig, både for han og for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Selvsagt får du ikke spart noe når du betaler så mye som du gjør ved å bo sammen med han. 
 

Du blir faktisk utnyttet av han. Hele samlivet deres går på hans premisser hele tiden. Du betaler langt større andel enn fornuftig. Du kjøper klær til ungene.

 

Samboeren din vil aldri tillate hund, det er alltid noe i veien. Og boligen, den tviler jeg sterkt på at du blir deleier i. Men det er kanskje greit, da er det lettere for deg å flytte ut. 
 

Dumt gjort å selge alle møblene dine, men du klarer sikkert å få kjøpt nytt på samme måte som du fikk solgt de. 
 

Du høres ut som har romantisert forholdet og lever i håp om at det vil endre seg. Sorry, men slik det er nå vil det veldig sannsynlig forbli. 

Anonymkode: cb536...249

Men blir vel urettferdig om jeg skal betale mindre enn jeg gjør nå? Betaler vel ca samme som han gjør på lånet, kanskje litt mindre. Men han sier han legger unna de pengene han får av meg for leien, at han ikke bruker dem. Han vil vi skal gjør noe med de pengene i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Prøv å gi TS litt pusterom her. Dette er tydelig sårt for henne, og hun har nok skjønt poenget nå.

 

 

 

Anonymkode: 2861c...387

❤️ er veldig sårt, men godt å høre hvordan andre tenker om dette, det hjelper litt å får meg at se det på avstand

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvor mye betaler du i husleie, og hvor mye betaler han i lån?

Jeg tror du ville fått det mye bedre om du fikk deg egen leilighet. Enten dere blir særboere eller at det blir slutt. Du fortjener så mye mer enn å bli utnyttet av den dusten der!

Anonymkode: 3274c...4c5

Men vet ikke om han utnytter meg? Jeg får en familie og va del av hans og vårt liv, føler meg litt dust egentlig når jeg klager på alt dette 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er dame. Har vært gift (forferdelig ekteskap, med mann som viste seg å være farlig). Vil aldri gifte meg igjen/avgi noen løfter om for evig og alltid. Min nåværende samboer i over 20 år har gitt opp å fri 😉. For meg virker det helt rart å gifte seg flere ganger. Disse løftene har ingen verdi da. Vedr kjæledyr, så er jeg enig med samboeren din i at man bør vente med det til barna er større. Roligere forhold i huset for en hund når barna er store. 

Anonymkode: ecc04...58d

Barna er 5, 9 og 11 så dem er ikke så små altså 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (34 minutter siden):

Jeg kan forstå mannen og hans holdninger. Han har tre små barn, en eks som skaper trøbbel i livet - det er overhodet ikke rett tid i livet for å tenke ekteskap eller hund. Når du har tre små barn og er skilt må du nesten være egoistisk og selvsentrert overfor deg selv og barna. Egentlig ganske håpløst tilfelle å være samboer med! 

Dere burde ikke ha flyttet sammen. Han begrenser ditt liv at for mye, og dere burde heller vårt særboere. Utfordrer deg til å diskutere det med han, helt konkret. Si at han også vel ser at hans liv begrenser ditt liv, og hvordan dere skal håndtere det? Ser han noen bedre løsning enn at du flytter ut? Da slipper dere å diskutere økonomi, du kan få deg hund og du kan leve DITT liv samtidig som han slipper å ha en hund han ikke vil ha. Han kan ikke 

Det var egentlig begge to som ville flytte sammen, men han som pushet 🙄 ettersom vi var her hele tiden så føltes dumt å betale på to plasser...

Men enig, jeg skal ta en skikkelig prat med han neste uke når ungene ikke er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor mye betaler du i husleie, og hvor mye betaler han i lån?

Jeg tror du ville fått det mye bedre om du fikk deg egen leilighet. Enten dere blir særboere eller at det blir slutt. Du fortjener så mye mer enn å bli utnyttet av den dusten der!

Anonymkode: 3274c...4c5

Han har en kjellerleilighet som og gir han inntekter (ca 8t), han betaler vel 6 eller 7t og jeg betaler 5t i leie å sen deler vi som sagt på alt annet... han betaler tusen kr mer enn meg i mat hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miss_li skrev (Akkurat nå):

Men vet ikke om han utnytter meg? Jeg får en familie og va del av hans og vårt liv, føler meg litt dust egentlig når jeg klager på alt dette 🥺

Jeg syns du har all rett til å klage, men enda bedre hadde det vært om du hadde sagt til mannen din det jeg sa i første innlegget mitt her: jeg får egentlig ikke så mye ut av dette forholdet, jeg vil ha hund, det vil ikke du. Det beste er nok om vi bor hver for oss. 

Bare si at du vil ha hund nå og det er et valg du har tatt og hvis det ikke passer han så passer det best at dere bor hver for dere. 

Jeg skjønner at han har dårlige erfaringer med ekskona si og ikke ønsker å gifte seg, men han sammenligner deg og henne, han er redd du skal være som henne og så blir han unødig hard. Det gjør det allikevel ikke greit at han sier at "sånn har det alltid vært og sånn skal det alltid være"

Har du noen stemmerett overfor noenting i heimen der?

 

Og det at eksen ga han ansvaret for en hund han ikke ville ha er ikke ditt ansvar. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger selvsagt ikke å spare opp til egenkapital for å kjøpe deg inn i huset hans, du forstår vel det?

På meg virker det som om dette med ekteskap er det minste problemet i forholdet deres.

Anonymkode: 817d1...060

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, miss_li said:

Men blir vel urettferdig om jeg skal betale mindre enn jeg gjør nå? Betaler vel ca samme som han gjør på lånet, kanskje litt mindre. Men han sier han legger unna de pengene han får av meg for leien, at han ikke bruker dem. Han vil vi skal gjør noe med de pengene i fremtiden.

 

2 minutter siden, miss_li said:

Men vet ikke om han utnytter meg? Jeg får en familie og va del av hans og vårt liv, føler meg litt dust egentlig når jeg klager på alt dette 🥺

Du betaler halvparten av lånet, men uten å få eierandel i huset. Hvis han legger til sides alle pengene så kunne de heller blitt lagt på en sparekonto slik at du får spart opp egenkapital. Han trenger åpenbart ikke pengene selv. Om det blir slutt eller han dør så er pengene hans, og siden dere ikke er gift så blir det barnas penger. Du sponser altså en sparekonto til ham. Det virker som at han har mye som "skal skje om noen år", men jeg tror helt ærlig at det bare er noe han sier fordi det gir deg håp og gjør at du finner deg i alt. Jeg tror verken det kommer til å bli hund eller at sparekontoen du sponser kommer til å gå til deg.

Anonymkode: 3274c...4c5

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

miss_li skrev (10 minutter siden):

Vi er like gamle, men han har mer penger spart enn det jeg har (jeg har bodd aleine lenge å ikke hatt mulighet at spare så mye som jeg hadde hatt lyst til) Men vi tjener omtrent det samme men han eier hus, det gjør ikke jeg.

Han er veldig "sånn her er jeg å sånn er det, det kan jeg ikke endre på" 🙄 og jeg er helt enig i det at han har en historie og en bagasje som er vanskelig, både for han og for meg.

Helt greit å kjenne seg selv og å være åpen om det, mennår man velger å dele livet med noen velger man også å legge seg selv litt til side i enkelte sammenhenger, uansett hvem man er, det å dele livet med noen handler om å finne en felles vei videre, kanskje partneren din har vanskelig for å se deg, dine behov og dine ønsker som like viktige som sine? Da er det greit å minne han på at dere faktisk er like viktige og at hvis han vil ha deg i livet sitt slik du vil ha han må det en balanse på plass. Det er fint at man i starten er "firkantet" med tanke på særkullsbarn vs hund osv, men det betyr ikke at man alltid skal være den parten som må gi og aldri den som får. 
Greit nok, han har vært helt åpen på det med giftermål og barn, er det viktig for deg må du velge en annen en han, men - når det gjelder andre ting som er viktige for deg må du ha en følelse av å bli dett og hørt, har du ikke det er det ikke liv laget i lengden tenker jeg, så sant du ikke er helt tilfreds med å spille annenfiolin, noe denne tråden kan tyde på du ikke er.
Da må du finne ut hva som er viktigst for deg, redselen for å være alene eller ønsket om å ha det bra? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (9 minutter siden):

Men vet ikke om han utnytter meg? Jeg får en familie og va del av hans og vårt liv, føler meg litt dust egentlig når jeg klager på alt dette 🥺

Unnskyld meg men du får lov å være en del av hans familie og liv? 

Newsflash finingen, han får også lov å være en del av ditt liv, din omsorg og din varme så han er minst like heldig, og det ser ikke ut til å stanse han når han sier ting som går i retning av  "mitt hjem mine regler" ?? 

Du er snill, jeg skjlnner det, du liker han, jeg skjønner det også - men er du sikker på at du ikke er den som elsker mest i dette forholdet og at du med fordel kan stå litt mer opp for deg selv? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er urettferdig. Greit nok at han ikke vil gifte seg, det er en økonomisk forpliktelse mye mer enn romantisk faktisk. Men du burde ikke sitte med mye ansvar for unger og hus som ikke er ditt, og bli nektet hund hvis du tar deg av alt med den.

Du kan jo si at du vil ha hund nå, og du vil ta deg av alt med den. Han har unger som han tar seg av i forholdet deres, en hund tar mindre oppmerksomhet og plass. (Indirelte sier du da at han får stelle ungene mer selv, fordi du vil bruke tiden din på hund også)

Anonymkode: 54d51...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (16 minutter siden):

Men blir vel urettferdig om jeg skal betale mindre enn jeg gjør nå? Betaler vel ca samme som han gjør på lånet, kanskje litt mindre. Men han sier han legger unna de pengene han får av meg for leien, at han ikke bruker dem. Han vil vi skal gjør noe med de pengene i fremtiden.

Det er ikke helt rett om du betaler det samme på lånet som han. Du eier ikke boligen, det han betaler ned på boliglånet øker jo han sin formue. Så sånn sett kan ikke dette direkte sammenliknes med en annen boutgift som strøm etc. Rentene på lånet derimot er det nok naturlig å se som en boutgift. Så jeg personlig ville ikke likt å betale ned på lånet uten å få igjen noe av det. Hvis han setter av disse pengene håper jeg de går til din egenkapital, slik at du eventuelt får kjøpt deg inn i boligen om du fortsatt ønsker det.

Får litt vondt av at han begrenser deg såpass mye i å leve det livet du ønsker. Har forståelse for at barn, vanskelig skillsmisse osv. gjør at man må prioritere litt slik han gjør, men syns det er feil av han å forvente at du skal ta såpass mye ansvar i det hele. Ut i fra det du skriver høres det ikke ut som han tar deg og dine ønsker på alvor, det minste han kan gjøre er  å lytte og prøve å finne løsninger.

Det finnes dessuten mange fine omplasseringshunder, som omplasseres pga sykdom hos eier eller annet som gjør at de ikke kan ha hunden lengre. Går an å høre litt rundt å be folk/oppdrettere// ta kontakt om en barnevandt, rolig omplasseringshund dukker opp. Da vet du hva du får, og slipper mye styr og ekstra uro rundt valpetiden. 

Ønsker deg masse lykke til! Håper du finner en løsning som ivaretar deg og lar deg leve det livet du ønsker ❤️

Anonymkode: bbcd6...119

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...