Molly_ Skrevet 5. mars 2021 #461 Del Skrevet 5. mars 2021 Neutral90 skrev (4 minutter siden): Hcg er nokså lavt, så det kan tenkes du har hatt en kjemisk. Da var jo progesteronnivået høyere. Så når hcg begynte å gå ned gikk progesteronnivået ned også og det var bare tilførselen av lutinus som gjorde at du ikke blødde. Nå når du ikke tilfører lutinus så kan det være at progesteronnivået er så lavt at den blødningen du opplever kan regnes som mensen. Eller så festet det seg sent og du produserer hcg sent. Var prøven på 6 på 14 dpo? Det vanskelige er egentlig å ikke vite, og pessimistisk som jeg er av natur så klarer jeg liksom ikke helt se at det går. Blødningen er ikke helt lik tidligere så jeg tror fortsatt der er lutinusen sin skyld, foreløpig. Jeg satt inn 16.april, og prøven ble tatt 4. Mars, så veldig lavt er det. La det inn i en kalkulator og det kom opp et kanskje. Men det er bare en ny blodprøve som kan si noe helt sikkert. Vet ikke helt hvor lenge et 5dagers egg kan bruke på å feste seg egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 5. mars 2021 #462 Del Skrevet 5. mars 2021 Molly_ skrev (1 time siden): Det vanskelige er egentlig å ikke vite, og pessimistisk som jeg er av natur så klarer jeg liksom ikke helt se at det går. Blødningen er ikke helt lik tidligere så jeg tror fortsatt der er lutinusen sin skyld, foreløpig. Jeg satt inn 16.april, og prøven ble tatt 4. Mars, så veldig lavt er det. La det inn i en kalkulator og det kom opp et kanskje. Men det er bare en ny blodprøve som kan si noe helt sikkert. Vet ikke helt hvor lenge et 5dagers egg kan bruke på å feste seg egentlig. Uff, ja, skjønner så godt. Det er nok ikke så lovende, men håper selvsagt at det kan gå. Jeg krysser fingre, håper og tror du får et svar etter helga 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 5. mars 2021 #463 Del Skrevet 5. mars 2021 Neutral90 skrev (1 time siden): Uff, ja, skjønner så godt. Det er nok ikke så lovende, men håper selvsagt at det kan gå. Jeg krysser fingre, håper og tror du får et svar etter helga 🤞 Takk ❤️ Endret seg kjapt her til å bli mye mer blødning, så tenker nok alt håpe er ute for denne gang. Glad jeg sluttet på lutinus så det ikke ble utsatt mer enn nødvendig. Tar blodprøve på mandag for å være 100% sikker og kontakt med klinikken igjen for veien videre. Har et på frys men lurer på om en operasjon kan legge forholdene enda mer til rette, for om det kan det så vil jeg opereres først kjenner jeg. Nå er det "sørgehelg" med film og godis på planen, så er jeg klar for fight når ting skal skje igjen ❤️ Vi må vel komme ut som supermennesker på andre siden av dette 🦸🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 5. mars 2021 #464 Del Skrevet 5. mars 2021 aishaaa skrev (På 4.3.2021 den 12.55): Ja, må jo bare håpe! Dag 3 i dag, har ikke hørt noe enda, så det utvikler seg nok fint så langt🤞🏼 Herregud så nervepirrende hele denne prosessen er.. det fysiske er piece of cake i forhold til alt det psykiske.. Har vært sykemeldt siden uttaket på Mandag, gleder meg til å komme meg tilbake på jobb over helga, blir jo koko av dette😅 Usikker på om det blir innsett nå, vurderer en runde til med stimulering og uttak (om vi får lov av ST.Olavs).. vi skal ha møte med de om 14 dager for å diskutere vegen videre❤️ Har hørt at Lutinus gir en god del bivirkninger😫 får håpe de blir verdt det! Håper det går bra med deg ❤️ Ønsker deg en fin helg sammen med de du er glad i 😍 og håper du får gode nyheter 🏆 Jeg tenkte først i prosessen at jeg skulle innstille meg på at testen blir helt sikkert negativ og at jeg ikke skulle bli skuffet. Men nå er jeg så spent og håper sånn den er positiv og skulle den være negativ så kommer jeg til å bli så lei meg. Det er jammen meg tøft for psyken det her IVF livet. Alt er helt kokko 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #465 Del Skrevet 6. mars 2021 Lille fjasa skrev (På 3.3.2021 den 12.25): Da har mensen meldt ankomst og jeg starter med menopur i morgen. Er så spent og nervøs for alt som skal skje 😬 Er det andre som er i oppstart av forsøk nå før påske? Jeg:) jeg startet med menopur idag:) men er nå livredd for at der blir avbrutt siden det kanskje kommer ny nedstengning😔 Anonymkode: 35fc2...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
watermeloon Skrevet 6. mars 2021 #466 Del Skrevet 6. mars 2021 Rita90 skrev (På 3.3.2021 den 6.24): Jeg har kun hatt et fryseforsøk på riksen, da med styrt syklus. Spurte sykepleier om hvorfor jeg ble satt på styrt syklus og da sa hun at det var rutine hos de. Vil tro det har noe med at de lettere kan styre kontroller og innsett. Har foreløpig hatt et uttak. Ble da dyrket i to dager før innsett og frys så jeg har samme inntrykk som deg. Har stilt spørsmål om dette også til sykepleier. Hun sa at de kan dyrke til blasto dersom pasienten har et godt antall egg som utvikler seg fint. Tror de er redd alle skal falle fra før innsett. Jeg hadde ni egg da som de sa er et godt tall, men ingen dyrking til blasto. Må vel være fler enn ni de ønsker for å dyrke. Fikk ut 14 egg i går, og fikk beskjed i dag om at 5 var med videre og at de skal dyrke til blasto. Fikk du ut 9 eller fikk du 9 befruktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
watermeloon Skrevet 6. mars 2021 #467 Del Skrevet 6. mars 2021 DNX skrev (På 2.3.2021 den 20.35): Hei, er det noen her som har erfaring med fryseforsøk på riksen? Er det slik at de alltid går for styrt syklus uavhengig av om mensen er regelmessig, fordi de da kan tilpasse dagen for innsett og unngå at det må avbrytes pga helg? Noen som vet om det er større/mindre/lik sjanse for graviditet ved styrt vs. naturlig syklus? Blir bare litt mange tanker her i disse prosessene. Jeg har liksom tenkt at de ulike offentlige sykehusene sikkert gjør ting ganske likt. Men det virker som at St. Olavs kjører naturlig syklus så lenge de kan, og i hovesak dyrker til blasto, mens Riksen kjører styrt syklus og i hovesak dyrker til 2/3-dagers? Det er sikkert mye mer nyansert enn det, i virkeligheten, men er det inntrykket jeg har fått gjennom å lese om fryseforsøk her og der. Og det hadde jo vært greit å vite litt mer om årsaken til valgene sykehusene tar😊 Tror vi har hatt rundt 4 fryseforsøk på riksen, alltid I styrt syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #468 Del Skrevet 6. mars 2021 aishaaa skrev (På 4.3.2021 den 8.22): 🤞🏼!! Positiv er positiv😀 Hvilket sykehus hører du til? Anonymkode: f56e0...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #469 Del Skrevet 6. mars 2021 Noen som har opplevd å få telefon fra Fertilitetssenteret ved Haugesund sjukehus på en lørdag? De har egentlig stengt i helga, men de har prøvd å ringe oss i dag.. Og vi fikk ikke tatt tlf!! Vet at de på laben er innom og sjekker en gang i døgnet.. men vi hadde ingen avtale om at noen skulle ringe. Lurer på om det er positivt eller negativt?! Anonymkode: f56e0...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 6. mars 2021 #470 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har opplevd å få telefon fra Fertilitetssenteret ved Haugesund sjukehus på en lørdag? De har egentlig stengt i helga, men de har prøvd å ringe oss i dag.. Og vi fikk ikke tatt tlf!! Vet at de på laben er innom og sjekker en gang i døgnet.. men vi hadde ingen avtale om at noen skulle ringe. Lurer på om det er positivt eller negativt?! Anonymkode: f56e0...81e Ja di ringte oss en lørdag! Da hadde vi uttak dagen før, da fortalte di hvordan det hadde gått med eggene. Men jeg ble også informert av sykepleieren at di ikke ringte da. Men var di på labben så ringte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #471 Del Skrevet 6. mars 2021 Mizzluna skrev (6 minutter siden): Ja di ringte oss en lørdag! Da hadde vi uttak dagen før, da fortalte di hvordan det hadde gått med eggene. Men jeg ble også informert av sykepleieren at di ikke ringte da. Men var di på labben så ringte. *de Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 6. mars 2021 #472 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): *de Anonymkode: f004b...ab9 "Di" er dialekt, men viktig for deg å rette på dette tydeligvis. Håpe du føle deg bedre nå 👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #473 Del Skrevet 6. mars 2021 Mizzluna skrev (3 timer siden): Ja di ringte oss en lørdag! Da hadde vi uttak dagen før, da fortalte di hvordan det hadde gått med eggene. Men jeg ble også informert av sykepleieren at di ikke ringte da. Men var di på labben så ringte. Takk!!! Vi hadde også uttak fredag, håper de bare har ringt for å fortelle gode nyheter ❤️ Anonymkode: f56e0...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 6. mars 2021 #474 Del Skrevet 6. mars 2021 Jeg var til innsett av 2 dagers egg på riksen i dag. Det ble ikke helt som det skulle. Legen strevde med å få kateteret inn i livmoren og til slutt sier han at han tror han er i livmoren. Virket svært usikker på om det var inne eller ikke. Etter mye styr og både lege og embryolog forsvant ut av rommet, resulterte det hele resulterte i at han sier han ikke vet om embryoet nå er i livmoren eller ikke. De gir meg tilbudet om å sette inn et embryo de egentlig skulle kassere iom de ikke vet om det første og beste embryoet er i livmoren eller om det er tapt. Jeg takker ja. Hele opplevelsen i dag gjør meg helt uvel. Jeg følte med usynlig og uten handlingskraft under behandling av en lege som virket svært usikker. Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg hadde et inntrykk av at innsett skulle være uten store utfordringer, men her har vi faktisk mss mistet vårt beste embryo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #475 Del Skrevet 6. mars 2021 Rita90 skrev (Akkurat nå): Jeg var til innsett av 2 dagers egg på riksen i dag. Det ble ikke helt som det skulle. Legen strevde med å få kateteret inn i livmoren og til slutt sier han at han tror han er i livmoren. Virket svært usikker på om det var inne eller ikke. Etter mye styr og både lege og embryolog forsvant ut av rommet, resulterte det hele resulterte i at han sier han ikke vet om embryoet nå er i livmoren eller ikke. De gir meg tilbudet om å sette inn et embryo de egentlig skulle kassere iom de ikke vet om det første og beste embryoet er i livmoren eller om det er tapt. Jeg takker ja. Hele opplevelsen i dag gjør meg helt uvel. Jeg følte med usynlig og uten handlingskraft under behandling av en lege som virket svært usikker. Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg hadde et inntrykk av at innsett skulle være uten store utfordringer, men her har vi faktisk mss mistet vårt beste embryo. Oi! Jeg har opplevd at det har vært kronglete å kone inn til livmor , men legene har sjekka at kateteret er i livmor med ultralyd før de har satt inn embryoet 🤷♀️ men det var privat. Sa også fra til Riksen fordi innsett har vært helvete, og da gjorde de klart til ultralyd i tilfelle. Uproft! Anonymkode: f004b...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #476 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi! Jeg har opplevd at det har vært kronglete å kone inn til livmor , men legene har sjekka at kateteret er i livmor med ultralyd før de har satt inn embryoet 🤷♀️ men det var privat. Sa også fra til Riksen fordi innsett har vært helvete, og da gjorde de klart til ultralyd i tilfelle. Uproft! Anonymkode: f004b...ab9 Uproft måten du i innlegget jeg siterte ble behandlet på altså. Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #477 Del Skrevet 6. mars 2021 Rita90 skrev (5 minutter siden): Jeg var til innsett av 2 dagers egg på riksen i dag. Det ble ikke helt som det skulle. Legen strevde med å få kateteret inn i livmoren og til slutt sier han at han tror han er i livmoren. Virket svært usikker på om det var inne eller ikke. Etter mye styr og både lege og embryolog forsvant ut av rommet, resulterte det hele resulterte i at han sier han ikke vet om embryoet nå er i livmoren eller ikke. De gir meg tilbudet om å sette inn et embryo de egentlig skulle kassere iom de ikke vet om det første og beste embryoet er i livmoren eller om det er tapt. Jeg takker ja. Hele opplevelsen i dag gjør meg helt uvel. Jeg følte med usynlig og uten handlingskraft under behandling av en lege som virket svært usikker. Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg hadde et inntrykk av at innsett skulle være uten store utfordringer, men her har vi faktisk mss mistet vårt beste embryo. Ville faktisk forsøkt meg på å si at du syns forsøket ikke burde telle så du får et uttak til. Om du ikke fikk mange på frys da? Anonymkode: f004b...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 6. mars 2021 #478 Del Skrevet 6. mars 2021 Rita90 skrev (10 minutter siden): Jeg var til innsett av 2 dagers egg på riksen i dag. Det ble ikke helt som det skulle. Legen strevde med å få kateteret inn i livmoren og til slutt sier han at han tror han er i livmoren. Virket svært usikker på om det var inne eller ikke. Etter mye styr og både lege og embryolog forsvant ut av rommet, resulterte det hele resulterte i at han sier han ikke vet om embryoet nå er i livmoren eller ikke. De gir meg tilbudet om å sette inn et embryo de egentlig skulle kassere iom de ikke vet om det første og beste embryoet er i livmoren eller om det er tapt. Jeg takker ja. Hele opplevelsen i dag gjør meg helt uvel. Jeg følte med usynlig og uten handlingskraft under behandling av en lege som virket svært usikker. Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg hadde et inntrykk av at innsett skulle være uten store utfordringer, men her har vi faktisk mss mistet vårt beste embryo. What!? Aldri hørt om/opplevd lignende. Har bare hatt ett innsett da (Riksen), men det gikk på 1-2-3. Skal ha fryseforsøk der i neste syklus, så kjente jeg ble litt urolig nå🙈 Det er jo virkelig uprofesjonelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 6. mars 2021 #479 Del Skrevet 6. mars 2021 Rita90 skrev (46 minutter siden): Jeg var til innsett av 2 dagers egg på riksen i dag. Det ble ikke helt som det skulle. Legen strevde med å få kateteret inn i livmoren og til slutt sier han at han tror han er i livmoren. Virket svært usikker på om det var inne eller ikke. Etter mye styr og både lege og embryolog forsvant ut av rommet, resulterte det hele resulterte i at han sier han ikke vet om embryoet nå er i livmoren eller ikke. De gir meg tilbudet om å sette inn et embryo de egentlig skulle kassere iom de ikke vet om det første og beste embryoet er i livmoren eller om det er tapt. Jeg takker ja. Hele opplevelsen i dag gjør meg helt uvel. Jeg følte med usynlig og uten handlingskraft under behandling av en lege som virket svært usikker. Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg hadde et inntrykk av at innsett skulle være uten store utfordringer, men her har vi faktisk mss mistet vårt beste embryo. Oi, det var tragiske greier! Greit nok at det kan være vanskelig å komme til, men er det ikke vanlig å sjekke hvor de er med ultralyd før de setter det inn, når de har utfordringer som det bør de jo hvertfall sjekke. Har ikke opplevd det samme, men føler virkelig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. mars 2021 #480 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville faktisk forsøkt meg på å si at du syns forsøket ikke burde telle så du får et uttak til. Om du ikke fikk mange på frys da? Anonymkode: f004b...ab9 Støtter dette 100% Dersom du klager og de krangler med argument at et embryo nr 2 ble sikkert satt inn i livmor, så ville jeg svart med at de sa at det skulle kasseres likevel. Dermed kan og bør det ikke telles som et forsøk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå