AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #61 Del Skrevet 26. februar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Så flink du er! Det gir meg håp, i dag er jeg så utrolig nært å svinge innom butikken og kjøpe meg en boks.. 😛 Har kompensert med nikotintyggis og godis ( IDAG er det fredag, tross alt!), men kjenner at jeg er farlig nær å kjøpe en boks nå.. Har gått ganske OK frem til i dag, men nå på fjerde dagen kjenner jeg at jeg har et vanvittig sug. Anonymkode: 9fb3e...835 Jeg merket det veldig godt de første helgene selv. Helg forbindes med kos, kanskje alkohol. Alkohol=snus/røyk 😅⛔ Jeg drakk noen glass vin her for noen helger siden og det er egentlig et under at jeg ikke sprakk mtp snus da. Hvis noen rundt meg hadde hatt snus da så hadde jeg nok sprukket. Bra du har kjøpt godis! Unn deg selv både godteri og masse god mat nå i starten, det gjorde hvertfall jeg 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vil også slutte!! Sitter nå med to snus i munnen, og da tenker jeg jo selvsagt at jeg må klare å slutte. Problemet er at jeg tror jeg kommer til å bli skilt dersom jeg faktisk slutter! Har snust i 13 år og blir så sur etter noen timer uten snus at jeg eksploderer på mannen helt uten grunn 😶 Og ikke kan jeg be om forståelse derifra heller, siden mannen ikke vet at jeg har begynt å snuse igjen etter vi fikk barn 😶 Jeg kan jo nesten ikke komme nå, når poden er 5 år, og innrømme at jeg har smugsnust i mange år 🙈 Så; Hvis jeg faktisk skal prøve å slutte så kommer jeg til å behøve MYE «samtaleterapi» herifra. Jeg vet hellet ikke om å slutte cold turkey er noe for meg, siden jeg blir så sur, gretten og rett og slett eitrende forbanna. Samtidig som jeg hittil ikke har klart å trappe ned (kunne jo ha putte en pose i munnen i steden for to, for eksempel. Men neida, deeet klarer jeg tydeligvis ikke 🤦♀️) Skal spytte ut snusen nå og rapportere tilbake om noen timer. Hvis jeg oppfører meg slik at mannen trolig mister alt av følelser for meg etterpå så ryker jeg nok... 😶 Anonymkode: 98d2b...702 Dette var faktisk en av hovedgrunnene til at jeg bestemte meg for å slutte! Samboeren min og familien min tror at jeg sluttet for snart ett år siden, dvs jeg har smugsnust en god stund og det er vanvittig slitsomt! Var en befrielse å bare slutte, og slippe være redd for at noen skal finne snusboksen min/lukte på ånden min at jeg har snust/være forbannet de gangene jeg ikke får vært alene for å ta meg en snus osv osv.. Hva med å ta deg noen dager alene et sted de første dagene uten snus sånn at du får "rast fra deg" mtp temperament og krigshumør? 😁 Anonymkode: 09ae7...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #62 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil også slutte!! Sitter nå med to snus i munnen, og da tenker jeg jo selvsagt at jeg må klare å slutte. Problemet er at jeg tror jeg kommer til å bli skilt dersom jeg faktisk slutter! Har snust i 13 år og blir så sur etter noen timer uten snus at jeg eksploderer på mannen helt uten grunn 😶 Og ikke kan jeg be om forståelse derifra heller, siden mannen ikke vet at jeg har begynt å snuse igjen etter vi fikk barn 😶 Jeg kan jo nesten ikke komme nå, når poden er 5 år, og innrømme at jeg har smugsnust i mange år 🙈 Så; Hvis jeg faktisk skal prøve å slutte så kommer jeg til å behøve MYE «samtaleterapi» herifra. Jeg vet hellet ikke om å slutte cold turkey er noe for meg, siden jeg blir så sur, gretten og rett og slett eitrende forbanna. Samtidig som jeg hittil ikke har klart å trappe ned (kunne jo ha putte en pose i munnen i steden for to, for eksempel. Men neida, deeet klarer jeg tydeligvis ikke 🤦♀️) Skal spytte ut snusen nå og rapportere tilbake om noen timer. Hvis jeg oppfører meg slik at mannen trolig mister alt av følelser for meg etterpå så ryker jeg nok... 😶 Anonymkode: 98d2b...702 Jeg smugsnuste også det siste året! Det viste seg dog at samboer har visst hele veien at jeg er en svak faen, han har bare vært grei nok å ikke bringe det opp som tema. Vært superforsiktig med snusbruk og prøvd å kun bruke på jobb, i tillegg til å "skylle munnen" godt før hjemreise med noe smakssatt i håp om at dette tar lukta/smaken, sjekke tenner for svarte prikker eller lignende og hele pakka. Jeg visste nok deep down at han egentlig var klar over det, derfor fortalte jeg ham også at jeg hadde tatt min siste snus mandag ettermiddag. Da kunne han endelig meddele at han hadde visst hele tiden at jeg ikke hadde greid å slutte, det var nemlig veldig enkelt å lukte på meg til tross for mine iherdige forsøk med å skjule det. 😅 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg merket det veldig godt de første helgene selv. Helg forbindes med kos, kanskje alkohol. Alkohol=snus/røyk 😅⛔ Jeg drakk noen glass vin her for noen helger siden og det er egentlig et under at jeg ikke sprakk mtp snus da. Hvis noen rundt meg hadde hatt snus da så hadde jeg nok sprukket. Bra du har kjøpt godis! Unn deg selv både godteri og masse god mat nå i starten, det gjorde hvertfall jeg Dette var faktisk en av hovedgrunnene til at jeg bestemte meg for å slutte! Samboeren min og familien min tror at jeg sluttet for snart ett år siden, dvs jeg har smugsnust en god stund og det er vanvittig slitsomt! Var en befrielse å bare slutte, og slippe være redd for at noen skal finne snusboksen min/lukte på ånden min at jeg har snust/være forbannet de gangene jeg ikke får vært alene for å ta meg en snus osv osv.. Hva med å ta deg noen dager alene et sted de første dagene uten snus sånn at du får "rast fra deg" mtp temperament og krigshumør? 😁 Anonymkode: 09ae7...720 Ja, ikke sant? Hvor er fredagsfølelsen uten snusen under leppa liksom? Blir litt drikking i helga, men kjenner jeg er heller lunken. Redd for å sprekke, men heldigvis er det sammen med en venninne som også forsøker å slutte. Vi får fylle munnen med alt annet enn snus da, heheh. Anonymkode: 9fb3e...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #63 Del Skrevet 22. april 2021 On 2/25/2021 at 3:38 PM, AnonymBruker said: Dette skrev jeg i januar, og 1.februar prøvde jeg på nytt. Jeg har snart vært snusfri i 1 mnd! 😄 Det føles helt fantastisk men samtidig helt jævlig hvis dere forstår. Men absolutt mest fantastisk! Det jævlige slipper mer og mer for hver dag som går. IKKE trodd at jeg skulle klare meg så lenge uten snus! *happy* Anonymkode: 09ae7...720 Det var jeg som skrev dette, tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Jeg greide meg sååå bra i over 2 mnd uten en eneste snus, helt til jeg gikk på en smell en helg jeg drakk...😒 Det som bare skulle være EN snus som belønning for at jeg hadde vært så flink ble fort til at jeg bommet flere, og til slutt kjøpte jeg min egen boks. Helt idiotisk!!! Det gikk jo så fint med meg, jeg gikk fra å være veldig snusavhengig til å omtrent ikke gidde å tenke på snus etterhvert som ukene gikk og jeg hadde klart meg (til å være meg) LENGE uten snus! 😪 Det dummeste er at det var ikke godt med snus engang. Jeg kjente ingen rus eller godfølelse, og snusen lå trangt og ubehagelig og strammet under leppa, det føltes unaturlig og egentlig bare ekkelt. Men etterhvert kom jo den vane-følelsen snikende tilbake, og jeg går nå igjen med snus under leppa store deler av døgnet. Så, nok en sprekk på meg. Men jeg gir meg ikke. Trøsten er jo at jeg har benyttet meg av Slutta-appen hele tiden, og jeg har lagt til side de pengene jeg har spart på å ikke snuse, så jeg har nå spart opp tusenvis av kroner, noe som er en veldig god motivasjon. Det tenker jeg fortsette med! Skal slutte å snuse igjen i morgen, og da setter jeg den appen på null igjen og starter på nytt! Mitt mål har hele tiden vært og gå sommeren i møte uten å være snusavhengig, og jeg har heldigvis enda mulighet til det. Note to self: Husk at man blir svak for røyk og snus når man drikker 🙈. Skal be folk pent om å ha de boksene i lomma/ute av syne neste gang i stedetfor på bordet. Hvordan går det med TS og dere andre i tråden? Anonymkode: 09ae7...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uakseptabel Skrevet 22. april 2021 #64 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 10.28): Regner med at det kanskje er flere som sluttet med snus på nyåret? Jeg måtte bli ferdig med en nattevaktshelg først, så er 4 dager uten snus nå. Kun litt nattesvette som abstinens, og ellers litt følsom og grinete. Suget kommer og går. Hvordan går det med dere andre som slutter? Hvor lenge har dere vært uten, og hvor lenge brukte dere snus? Anonymkode: c5b88...bb0 Brukte snus av og på i 8 år, sluttet i august i fjor. Siden 2012 gikk det gjerne 1-3 mnd mellom, så ble det oftere og oftere. Så klarte jeg å la være i 2 mnd igjen, men vanket jeg med venner som brukte det da begynte jeg bare å tigge. Fikk alltid, men følte det ble litt flaut så når vi skulle på fest så måtte jeg kjøpe en egen følte jeg og det var i gang igjen. Så begynte jeg å bruke det på jobb, så var det deilig på frititiden også. Så var det slutt en periode og så begynte jeg å reise og når jeg var i et land som ikke solgte det fikk jeg kjempe abstinenser, så på neste reiser tok jeg med meg. Ble liksom selskap i den, satt på flyet og kjedet meg: ta en snus Kjedelig på jobb: snus Ikke noe å si til folk på fest: snus Få fokus på noe annet: snus I august begynte jeg på Wellbutrin fordi jeg ville teste antidepressiva da jeg har moderat tilbakevennende. (brukte det bare i 1 mnd) Det er egentlig noe som brukes for nikotinslutt og så presterte jeg å kjøpe da også men den var ikke like god. Deretter har jeg bare ikke kjøpt mer. Jeg likte egentlig ikke å drive å kjøpe det fordi: - Det var egentlig ikke så veldig god en følelse. Det var kun godt når jeg var stappmett, ellers ble jeg egentlig bare småkvalm, svimmel og trett.. - Jeg følte jeg hadde for mye penger. Betale store sumer i året for å øke sjansen for sykdom, stygge tenner, bli dårlig, på noe du ikke trenger i det hele tatt. - Det øker søppel. Jeg samlet opp alle boksene mine og pantet dem. Det var veldig mye!! Nå er det bare deilig å slippe stresset med "skal jeg kjøpe en ny?" Endret 22. april 2021 av Uakseptabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #65 Del Skrevet 24. april 2022 Hehe, TS her! Jeg sprakk i løpet av februar i fjor 😂 Nå er jeg på dag 8 snusfri igjen. Måtte lete frem denne tråden og lese om hvordan det føltes sist. Kanskje noen av dere som var med å slutte i fjor er her og kan oppdatere meg på hvordan det har gått? Kanskje noen flere har sluttet? Anonymkode: c5b88...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #66 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 20.37): Hehe, TS her! Jeg sprakk i løpet av februar i fjor 😂 Nå er jeg på dag 8 snusfri igjen. Måtte lete frem denne tråden og lese om hvordan det føltes sist. Kanskje noen av dere som var med å slutte i fjor er her og kan oppdatere meg på hvordan det har gått? Kanskje noen flere har sluttet? Anonymkode: c5b88...bb0 Litt sent på ballen her, men jeg er med! Fra i morgen; null snus! Har to små, sluttet å snuse når jeg var gravid med de, men etterhvert i permisjonen med mindre amming har jeg begynt på igjen begge ganger (vet, idiot!). Men nååå er jeg SÅ lei av denne avhengigheta.. bruker så masse penger på dritet.. en boks om dagen. Ingen på jobb snuser nå, og ingen her hjemme. Har noen faste treningsvenninner som heller ikke snuser, så skal greie å unngå de fristelsene. Er bare så redd for vektøkningen 🫣 Har liksom enda noen kg for masse etter svangerskapene som føles umulig å ta av, og vil ikke adde på det.. Tanken er å erstatte kveldskos med snus med en løpetur når trangen slår skikkelig til, hørt det hjelper mot abstinens (og forhåpentligvis vektøkning). ting som motiverer meg til slutt; - bedre helse for ungene mine sin del -penger spart (mer klær!❤️) - bedre ånde - finere smil (holder igjen på smilet pga snus der konstant!) - bli kvitt avhengigheten, konstant uro om boksen nærmer seg tom, eller å gå ut uten.. tror jeg må holde meg unna alkohol ei stund dog! håper flere er med?🤞 har lest gjennom denne tråden nå etter googling for snusslutt🙈 Anonymkode: bac93...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilletrille88 Skrevet 31. mai 2022 #67 Del Skrevet 31. mai 2022 (endret) Jeg henger meg på! Jeg har snust for det meste i 12 år. Har hatt to tilfeller (graviditet) hvor jeg har holdt meg fra snus i over ett år og flere små tilfeller der jeg har klart å holde meg i ett par måneder. Men jeg har alltid begynt igjen.. den krypende nysgjerrigheten: «Åå lurer på hvordan det hadde følt med en snus nå..» har jeg bitt på hver gang.. Nå er jeg drittlei! I dag prøvde jeg faktisk å slutte etter å ha tenkt på dette (og prøvd halvhjertet flere ganger) siden nyttårsaften uten hell. Jeg følte meg sååå motivert! Jeg klarte meg i totalt 3 timer og 30 minutt før jeg til slutt måtte kaste inn håndkleet å dra på butikken. Jeg klarer ikke disse vanvittige abstinensene! Jeg blir bomullsdott i hode, svært irritabel og føler på en hunger som ikke kan tilfredsstilles med mat eller drikke, ei heller godis… Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut abstinensene. Jeg vet at de kommer til å sitte i, i minst en måned og jeg orker ikke tanken på å gå rundt i sommer å ikke føle meg tilfreds… Jeg er så irritert over at jeg ikke klarte å slutte i vinter!!! Da hadde jeg vært helt ferdig med det nå… føler nesten det er for sent å slutte nå i og med at sommeren er rett rundt hjørnet og mye sosialt skal skje de neste ukene 😫 puh… Endret 31. mai 2022 av Lilletrille88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilletrille88 Skrevet 31. mai 2022 #68 Del Skrevet 31. mai 2022 FUN FACT: Jeg har alltid irritert meg litt over at noen klarer å slutte med snus så lett. Har mange ganger fått høre «ååh, jeg synes ikke det var så vanskelig å slutte jeg..» og jeg har ikke skjønt hvorfor det har vært så lett for dem, men så vanskelig for meg. Jeg tok så å leste litt forskning angående nikotin og fant ut at det visstnok er genetisk hvor avhengig man blir av nikotin. Noen har flere reseptorer i hjernen som nikotinet binder seg til. Mer reseptorer = mer velvære og avhengighet. Disse personene liker nikotin bedre og får verre abstinenser. Så da fikk jeg svar på hvorfor det er så vanskelig for meg og min familie å slutte med nikotin (hele familien min snuser omtrent). Vi har sannsynligvis mange av disse reseptorene tydeligvis! 😣 Så man er ikke noe dårligere enn andre hvis man sprekker. Man er simpelthen bare mer avhengig enn andre på grunn av flere reseptorer i hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilletrille88 Skrevet 31. mai 2022 #69 Del Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 15.38): Litt sent på ballen her, men jeg er med! Fra i morgen; null snus! Har to små, sluttet å snuse når jeg var gravid med de, men etterhvert i permisjonen med mindre amming har jeg begynt på igjen begge ganger (vet, idiot!). Men nååå er jeg SÅ lei av denne avhengigheta.. Anonymkode: bac93...1e2 Hvordan har det gått? Jeg har også to små og jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg tenker på at de har en mor som snuser… ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 31. mai 2022 #70 Del Skrevet 31. mai 2022 Skjønner ikke hvordan noen kan begynne en gang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #71 Del Skrevet 31. mai 2022 Jeg har holdt meg 1 mnd uten snus i morgen. Føler det går fint, drakk i helgen og takket nei til "idiotene" som skulle prøve å få meg til å sprekke. Anonymkode: 9d97b...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilletrille88 Skrevet 31. mai 2022 #72 Del Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har holdt meg 1 mnd uten snus i morgen. Føler det går fint, drakk i helgen og takket nei til "idiotene" som skulle prøve å få meg til å sprekke. Anonymkode: 9d97b...7c4 Hvor lenge hadde du abstinenser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #73 Del Skrevet 1. juni 2022 Lilletrille88 skrev (13 timer siden): Hvordan har det gått? Jeg har også to små og jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg tenker på at de har en mor som snuser… ☹️ Hei:-) har ikke gått kjempebra, greide meg i et døgn, så ble det kurs (sitte i ro timesvis på teams), og fant ei unnskyldning i det.. OFF! Må bare slutte på igjen.. hva med deg? 🙂 vi må bare greie det 🫣 Anonymkode: bac93...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #74 Del Skrevet 1. juni 2022 Fantastisk tråd for meg nå. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jeg har også mye plager med tannkjøttet som følge av langvarig snusbruk. Jeg begynte da jeg var 16 år. Nå må jeg ta tak i avhengigheten. Jeg har kun 10 snus igjen nå. Planen er å nyte de siste jeg har, for så å slutte helt på fredag. Jeg har gått gjennom dette før og det var beintøft. Jeg savnet snusen hver dag hele det året. Jeg ga til slutt etter for fristelsen og begynte igjen etter 1 år som snusfri! Det var fryktelig dumt av meg. Jeg håper virkelig at det blir enklere denne gang Anonymkode: d263d...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #75 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg er med! Når boksen jeg har nå går tom (i løpet av dagen) er det nok. Orker ikke dette mer.... Men så veit jeg at abstinensene er særdeles krevende.... Gi oss styrke! Anonymkode: 98980...2a1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilletrille88 Skrevet 4. juni 2022 #76 Del Skrevet 4. juni 2022 Hei hei! En liten oppdatering… prøvde å slutte på onsdag, eller rettere sagt jeg skulle prøve å trappe ned. Ha den siste boksen over flere dager… gikk greit i starten, men så merket jeg at jeg mistet selvkontrollen etterhvert. Plutselig hadde jeg snust flere enn planlagt. Nå sitter jeg her igjen med en ny boks… prøver å ikke ta snus så ofte og ha den i munnen veldig kort, men det er ikke lett.. burde egentlig bare kjøre cold turkey men jeg blir svak med en gang jeg kjenner abstinensene kommer etter noen timer!! 😫 tenker hele veien.. «en siste» «bare én til»… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #77 Del Skrevet 4. juni 2022 Heier på dere! Jeg har selv snust av og på i 10 år. Har sluttet flere ganger, og på det meste holdt meg unna i to år sammenhengende. Utfordringen for min del er ikke å kutte snusen. Jeg opplever ikke abstinensene som veldig ille. For min del handler det om at jeg i mer stressende perioder ikke har funnet noe annet som kan erstatte den roen som snus medbringer, og jeg begynner da å snuse igjen. Noen som har samme erfaring og har funnet et mindre helseskadelig alternativ til snus i stressende perioder? Anonymkode: 69298...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #78 Del Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 10.19): Jeg er med! Når boksen jeg har nå går tom (i løpet av dagen) er det nok. Orker ikke dette mer.... Men så veit jeg at abstinensene er særdeles krevende.... Gi oss styrke! Anonymkode: 98980...2a1 Åssen gikk det? ❤️ Anonymkode: 5db3e...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #79 Del Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Åssen gikk det? ❤️ Anonymkode: 5db3e...688 Det gikk bra i 6 timer. Så kjøpte jeg ny boks.... MEN! Den snuste jeg veldig fort opp, og kjente at dette vil jeg virkelig bare bli ferdig med. 2 dager 5 timer og 27 minutter siden siste snus nå🥳. Anonymkode: 98980...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #80 Del Skrevet 5. juni 2022 Jeg hadde abstinenser i 2 uker også var alle ønsker etter snusen borte. Nå syns jeg det lukter vondt også. Anonymkode: 69403...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå