Gå til innhold

Flere som har sluttet med snus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er, kan tenke meg at det er litt vanskeligere etter 15 år! 

 

Jeg har også kjøpt meg gave, både som belønning og trøst 😂 Riktig nok ting jeg trenger/hatt lyst på lenge, som jeg nå tenker at jeg har råd til fordi jeg ikke snuser mer. Regner med at jeg kommer til å savne min faste venn, epok ice blue leenge. Har vært en ekstra glede når jeg var glad, trøst når jeg var trist, nedstressing når jeg var stressa, det beste med måltidene. Men som sagt, så går det fint. Savner den, men ikke sånn at jeg er på randen og vurderer å kjøpe hver gang jeg er på butikken. 

Anonymkode: c5b88...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 1/13/2021 at 3:05 PM, AnonymBruker said:

ofte to sterke Epok om gangen, veldig avhengig med andre ord. 

Samme her. 2 Epok under leppa om gangen. Sluttet på dagen, og selve nikotinsuget har gått overraskende rolig for seg. Skal sies at jeg fikk litt gratis drahjelp de første dagene siden jeg fikk influensa (ikke corona) og da har jeg som regel ikke lyst på snus uansett.

Så hadde jeg på forhånd kjøpt inn MASSE godteri og mat jeg liker, og ga meg selv grønt lys til å bare fråtse og spise i noen dager for å unngå at jeg tar til snus. 

Nå går det stort sett greit, selv om suget er der hele tiden i større eller mindre grad. Jeg savner å fikle med snusboksen, og får vann i munnen når jeg ser andre kose seg med snus. 

Problemet med snus er jo at i motsetning til røyk hvor du ofte må ut for å få deg en røyk, så kan du snuse hvor du vil og hele tiden. Og snus fyller et tomrom i nesten alle hverdagssituasjoner: 

Kjede seg på venterommet hos legen *ta seg en snus*

Lang flyreise *ta seg en snus*

Sitter på do og trøkker *ta seg en snus*

Møte på jobben som drøyer ut *ta seg en snus*

Kl er 3 på natta og får ikke sove *ta seg en snus*

Det gjøres liksom på automatikk, nesten like automatisk som å puste spør du meg. Og de "hellige" snusene; snusen til morgenkaffen, og snusen etter en digg middag 🤤🤤 Nei, det er som at noe veldig vakkert er tatt fra deg. 

Så problemet mitt er nok at mye av livets gleder blir borte når snusen forsvinner. Å kompensere med å tygge Pastiller osv hjelper ikke for meg. 

Anonymkode: 09ae7...720

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med gjengen? Henger dere fortsatt på? Har nå 18 dager og 19 timer, men ble dessverre overtalt av en venn til å ta 1 (!!!) snus forrige uke, og har fortsatt dårlig samvittighet haha. Kjenner lite sug, kun de gangene jeg har blitt skikkelig irritert eller stresset, men har heldigvis ikke fått angst 🙂  Så ja, hvordan går sluttingen for dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willi2 skrev (41 minutter siden):

Hvordan går det med gjengen? Henger dere fortsatt på? Har nå 18 dager og 19 timer, men ble dessverre overtalt av en venn til å ta 1 (!!!) snus forrige uke, og har fortsatt dårlig samvittighet haha. Kjenner lite sug, kun de gangene jeg har blitt skikkelig irritert eller stresset, men har heldigvis ikke fått angst 🙂  Så ja, hvordan går sluttingen for dere andre? 

Så lenge det ble med den ene, så synes jeg at du ikke skal være så hard mot deg selv! Bra jobba 😄 Selv har jeg 15 dager og 13 timer nå, stolt! Blir en prøvelse når jeg snart reiser hjem til familien for en uke, der snuser både pappa og brødre. Og de begge snuser den eneste snusen jeg virkelig har elsket. Jeg kjenner også litt på sug når jeg er irritert eller stressa. Har ellers gått veldig fint. Selv om det til og med er priskrig på snus nå som jeg har slutta.. 

Anonymkode: c5b88...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og virkelig godt jobbet selv! 😄  Ja, kun den ene! Det er litt dårlig gjort av venner å tilby, men nå vet jeg at dårlig samvittighet kjennes ikke bra ut når det kommer til snus 😂 vil jo helst stoppe helt! Ja, det blir nok kanskje en prøvelse, men jeg heier på deg! Du får si ifra at de ikke må tilby deg og si nei om du blir fristet! Er det blitt mye billigere med snus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76,- for en epok ja... Har du sett. Du tror ikke dette er et sleipt markedsføringstriks fordi flere har begynt å skjønne at snus er noe dritt og faller fra? Ellers så har vi bare timet denne slutten vår litt krøket 😂  nå handler det mye om prinsipp og helse for min del da heldigvis, ikke bare kostnad 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er superavhengig og hadde aldri greid å slutte cold turkey. Måtte nok ha trappet ned til mildere styrke for så å gått over til nikotinfritt en periode.  Begynte fordi jeg sluttet å røyke men så endte jeg opp med å gjøre begge deler.  Er nede i 1-2 røyk om dagen nå da.....og snuser en boks styrke 4 på ca 2 dager, mer hvis jeg drikker alkohol.  

Anonymkode: b89c3...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er superavhengig og hadde aldri greid å slutte cold turkey. Måtte nok ha trappet ned til mildere styrke for så å gått over til nikotinfritt en periode.  Begynte fordi jeg sluttet å røyke men så endte jeg opp med å gjøre begge deler.  Er nede i 1-2 røyk om dagen nå da.....og snuser en boks styrke 4 på ca 2 dager, mer hvis jeg drikker alkohol.  

Anonymkode: b89c3...713

Har du lyst å slutte da? De gangene jeg har klart det lengst har vært fordi jeg er så drittlei av å være avhengig, og jeg klarer å slutte å se på meg selv som en snuser. Jeg sier til meg selv at "jeg er ikke en snuser, jeg er snusfri" og så hjelper det. Å kutte ned til lavere styrke og prøve nikotinplaster/ tyggis kan jo kanskje også funke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert et sleipt triks, mange som slutter på nyåret. Har sett flere artikler på Facebook om det, der kommentarene er sånn "kan jo ikke slutte nå som det er så billig". Burde ikke vært lov, men kjenner at jeg synes det er litt bittert at det blir så mye billigere først nå 😂 

 

Enig med deg, Willi2. De gangene jeg har holdt lengst er det fordi jeg har vært drittlei av å snuse. Så ille at jeg kunne legge inn en snus, og etter 2 min tenke "æsj fy faen, dette var ikke noe godt, jeg er så ferdig med snus". Det kjipe er at den følelsen er vanskelig å huske som snusfri, da husker jeg som regel bare den deilige følelsen og roen. For meg funker det best å slutte cold torkey, har ikke selvkontroll til å trappe ned. Er alt eller ingenting, haha. Det som har fungert tidligere er at jeg ikke har hatt en boks selv, fått 1-2 snus ila dagen av broren min, og så kutte helt. Denne gangen ble det bråslutt, og jeg lå hele natten og "snuset meg opp" på nattevakt, sånn for en siste gang.. Så kasta jeg resten boksen på jobb før jeg dro hjem og var ferdig med det😅

Anonymkode: c5b88...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo trøste oss med at prisen kommer til å bli skrudd opp igjen, sakte men sikkert. Og 76,- er dyrt for noen som verken gjør deg mett eller hydrert 🙂  Samme her, som du sier alt eller ingenting. Sykt bra jobbet! Vi får bare fortsette den gode jobben og oppdater meg gjerne på hvordan det går! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit, hvorfor har Slutta-appen sluttet med den "telleren" som viser hvor mye penger du har spart fra dag til dag/uke til uke? Da er jo litt av vitsen borte, slettet appen nå 😡

Anonymkode: 09ae7...720

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viser det fortsatt, du må bare dra ned de to strekene under der tiden står. De har gjort det om til en fane som ligger under der det står "slutta" øverst :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willi2 skrev (3 timer siden):

Vi kan jo trøste oss med at prisen kommer til å bli skrudd opp igjen, sakte men sikkert. Og 76,- er dyrt for noen som verken gjør deg mett eller hydrert 🙂  Samme her, som du sier alt eller ingenting. Sykt bra jobbet! Vi får bare fortsette den gode jobben og oppdater meg gjerne på hvordan det går! 😄 

De koster fortsatt 73 kr på nett så ikke vits å bestille lengre.  Kan like gjerne kjøpe i butikk.  Hadde håpet de skulle skru ned prisene 15-20 kr boksen tilsvarene prisforskjell før avgiftskuttet.  

Anonymkode: b89c3...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye har dere spart nå da? Står 1055 på min slutta. Meen nå har jeg også hatt en liten sprekk. Klarte ikke å dy meg da jeg kom hjem, det verste er at ingen hjemme spurte om jeg ville ha engang, jeg bare snek til meg en snus fra boksen mens pappa var på do.. Det var ikke verdt det 😔 Føler meg så svak når jeg ryker på denne måten. Men jeg må bestemme meg for at det ble med denne ene. 

Anonymkode: c5b88...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Sluttet for litt over et år siden. Så nå har jeg ingen trang til å begynne igjen 🙂 Snuste i 10 år, så oppdaget jeg det begynte å tære på tannkjøttet. Det var nok motivasjon for meg til å legge det på hylla for godt. Var verst den første måneden, og for meg hjalp det med nikotinspray den første måneden, som jeg tok noen ganger om dagen og gradvis reduserte etter det. 

Det er virkelig herlig og ikke være avhengig av noe og samtidig spare mer penger 😄😄

Anonymkode: 231ac...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mye har dere spart nå da? Står 1055 på min slutta. Meen nå har jeg også hatt en liten sprekk. Klarte ikke å dy meg da jeg kom hjem, det verste er at ingen hjemme spurte om jeg ville ha engang, jeg bare snek til meg en snus fra boksen mens pappa var på do.. Det var ikke verdt det 😔 Føler meg så svak når jeg ryker på denne måten. Men jeg må bestemme meg for at det ble med denne ene. 

Anonymkode: c5b88...bb0

Neeeeei, stå på! Og jeg har også tatt en forrige uke, og bare en! Og da sa du at det går greit, så da går det greit! Vi er jo så godt i gang 😄  Og etter den ene har jeg ikke sprukket. Du er kjempeflink og du kommer til å være så sykt glad for å holde ut nå når det er gått et par måneder! 

 

Har spart 1466 kr så langt! Det er nye joggesko det 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Willi2 skrev (1 time siden):

Neeeeei, stå på! Og jeg har også tatt en forrige uke, og bare en! Og da sa du at det går greit, så da går det greit! Vi er jo så godt i gang 😄  Og etter den ene har jeg ikke sprukket. Du er kjempeflink og du kommer til å være så sykt glad for å holde ut nå når det er gått et par måneder! 

 

Har spart 1466 kr så langt! Det er nye joggesko det 😄 

Ja, jeg synes vi er flinke jeg! Kanskje jeg trengte denne ene for å minne meg selv på hvor lite det egentlig ville gi meg å snuse igjen. Det ga meg jo ikke mer lyst til å snuse, det eneste jeg fikk av det var nikotinsjokk og dårlig samvittighet 😅 Nå er det viktig å huske denne følelsen når fristelsen kommer igjen. 

 

Det er så deilig å se at vi sparer! Jeg har allerede kjøpt meg noe for pengene som er spart da, men heller bruke de på noe nyttig enn å kaste de bort på snus. 

Anonymkode: c5b88...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Hadde det på samme måte etter jeg tok en, men etter flere år med den dårlige uvanen så syns jeg ikke 1 liten snus er noe særlig mer enn en pitteliten bump i veien, og ikke verdt å kaste bort all den gode jobben vi gjør på! 

Så gøy! Hva kjøpte du? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg jakke og bukse til å gå på langrenn i, veldig fornøyd med det😄 

Anonymkode: c5b88...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2021 at 10:17 PM, AnonymBruker said:

Hvor mye har dere spart nå da? Står 1055 på min slutta. Meen nå har jeg også hatt en liten sprekk. Klarte ikke å dy meg da jeg kom hjem, det verste er at ingen hjemme spurte om jeg ville ha engang, jeg bare snek til meg en snus fra boksen mens pappa var på do.. Det var ikke verdt det 😔 Føler meg så svak når jeg ryker på denne måten. Men jeg må bestemme meg for at det ble med denne ene. 

Anonymkode: c5b88...bb0

Jeg har også sprukket 😔 i går...faen. og jeg som følte det gikk så bra! Var over de verste abstinensene og anså meg selv som en ikke-snuser. Verste er at jeg nøyde meg ikke med 1 snus, gikk å kjøpte en hel boks jeg. Problemet mitt er at jeg finner ikke noen erstatning til snusen. Det er noe som mangler til ølen, til netflix-titting. Men snus er jo ikke noe godt sånn egentlig kjenner jeg nå når jeg sitter her og snuser. Jeg bare "må ha det". Ufffffff......

Anonymkode: 09ae7...720

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...