Gå til innhold

Flere som har sluttet med snus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Purple_Pixiedust skrev (Akkurat nå):

Ja det er sant det. Jeg er avhengig av så mangt jeg da, og planen er jo å I løpet av dette året slutte med alt. Det er hardt! :)

Hardt å slutte med ting man er avhengig av. Men verdt det med tanke på alt man får tilbake, og alt man slipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

paxi skrev (Akkurat nå):

Hardt å slutte med ting man er avhengig av. Men verdt det med tanke på alt man får tilbake, og alt man slipper...

Håper det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har dere gått opp i vekt etter dere har slutta og snuse? Ikke for å være frekk 😊

Anonymkode: 0523f...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor mye har dere gått opp i vekt etter dere har slutta og snuse? Ikke for å være frekk 😊

Anonymkode: 0523f...5e9

Har ikke gått opp i vekt av det. Jeg har gått opp i vekt av andre årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor mye har dere gått opp i vekt etter dere har slutta og snuse? Ikke for å være frekk 😊

Anonymkode: 0523f...5e9

Greit å spørre om det, vel.

Jeg har ikke gått opp i vekt. Første uka tillot jeg meg å spise det jeg ville siden snusslutten var viktigst. Og det var ekstremt ubehagelig med abstinensene, så måtte ha noe å ta av for det med.

Andre uka var jeg tilbake på vanlig opplegg. Drikker mye vann og noe lettbrus + sukkerfri pastiller his jeg har et hardt øyeblik. Men sånn ellers prøver jeg faktisk å gå ned noen kg  i vekt nå. Jeg er ikke stor sånn i utgangspunktet, men har et par kilo som godt kan tas av. Så bruker denne anledningen med snusslutt til å holde fokus på mat og trening sånn at snusslutten ikke skal ha noen kjipe konsekvenser. Så jeg har heller gått ned enn opp i vekt. Funker bra for meg.

Er dødsmotivert, da, hehe. Har en bra periode. Er bare å bestemme seg. Sånn på ordentlig, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det tungt igjen. Migrene, svimmel, dunker som bare det under leppa. Og jeg er irritert på ALT! På sola jeg får i trynet og folk som maser på tlf 😕

Har så lyst på snus nå......

Anonymkode: 81e31...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Idag er det tungt igjen. Migrene, svimmel, dunker som bare det under leppa. Og jeg er irritert på ALT! På sola jeg får i trynet og folk som maser på tlf 😕

Har så lyst på snus nå......

Anonymkode: 81e31...daa

Hvor lenge har du vært uteb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Idag er det tungt igjen. Migrene, svimmel, dunker som bare det under leppa. Og jeg er irritert på ALT! På sola jeg får i trynet og folk som maser på tlf 😕

Har så lyst på snus nå......

Anonymkode: 81e31...daa

Vanlig å ha det sånn de første to ukene. Det går over, hold ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (På 27.7.2023 den 11.41):

Hvor lenge har du vært uteb? 

Åssen gikk det med deg? Fortsatt snusfri??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire uker uten snus i dag.

Synes nå at jeg er over kneika og kan betegne med selv som en ikke-snuser :) Har ikke abstinenser lenger bortsett fra at jeg kommer på med et ubehagelig stikk at jeg gjerne skulle hatt snus. Det skjer en gang om dagen eller noe sånt.

Ikke noe stort problem å stå imot lenger.

Hvordan går det med dere andre?

Endret av paxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir motivert av denne tråden. Min plan er å slutte i morgen. 

Anonymkode: 4f021...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir motivert av denne tråden. Min plan er å slutte i morgen. 

Anonymkode: 4f021...44c

Gjør det! Er så verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paxi skrev (1 time siden):

Fire uker uten snus i dag.

Synes nå at jeg er over kneika og kan betegne med selv som en ikke-snuser :) Har ikke abstinenser lenger bortsett fra at jeg kommer på med et ubehagelig stikk at jeg gjerne skulle hatt snus. Det skjer en gang om dagen eller noe sånt.

Ikke noe stort problem å stå imot lenger.

Hvordan går det med dere andre?

Flink du er!

Hos meg har heldigvis de mest intense abstinensene lagt seg. Nå er kroppen roet ned men det psykiske kjøret er i gang. 

Går nå masse tur men hver gang jeg kommer hjem tenker jeg "nå hadde det vært hinmelsk med en snus"

Prøvd å begynne nye hobbyer eller gjøre nye ting for å merke en ny era. F.eks begynt å pusle puslespill. Mens jeg sitter der å leter etter riktig brikke og prøver å konse: "åh nå hadde det gjort seg med en snus"

Kutter opp grønnsaker og har litt pastiller og godis liggende som jeg kan trøsteknaske litt på: "tenk hvor deilig det hadde vært med en snus under leppa etter jeg er ferdig med å spise opp denne lakris stanga 🤤"

Haha blir gal. 

Savner også ekstremt den unike følelsen snus ga meg etter å nettopp lagt en under leppa. Dunkinga, killinga, den deilige følelsen av svimmelhet blandet med lykkerus 💔

Anonymkode: 81e31...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

paxi skrev (1 time siden):

Åssen gikk det med deg? Fortsatt snusfri??

Ja er fortsatt snusfri. :) Men savnet er der. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Ja er fortsatt snusfri. :) Men savnet er der. Hehe. 

Da er det ekstra bra jobbet at du ikke begynner pån igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på mandag (2 dager uten). Mest fordi jeg har et sår i tannkjøttet som gjør vondt. Så da var det en gyllen mulighet til å stoppe. 

Anonymkode: 05331...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flink du er!

Hos meg har heldigvis de mest intense abstinensene lagt seg. Nå er kroppen roet ned men det psykiske kjøret er i gang. 

Går nå masse tur men hver gang jeg kommer hjem tenker jeg "nå hadde det vært hinmelsk med en snus"

Prøvd å begynne nye hobbyer eller gjøre nye ting for å merke en ny era. F.eks begynt å pusle puslespill. Mens jeg sitter der å leter etter riktig brikke og prøver å konse: "åh nå hadde det gjort seg med en snus"

Kutter opp grønnsaker og har litt pastiller og godis liggende som jeg kan trøsteknaske litt på: "tenk hvor deilig det hadde vært med en snus under leppa etter jeg er ferdig med å spise opp denne lakris stanga 🤤"

Haha blir gal. 

Savner også ekstremt den unike følelsen snus ga meg etter å nettopp lagt en under leppa. Dunkinga, killinga, den deilige følelsen av svimmelhet blandet med lykkerus 💔

Anonymkode: 81e31...daa

Haha! Fantastisk beskrivelse.

Kjenner meg igjen i alt du skriver. Det er ingenting som slår en snus etter/til maten/dusjen/jobben/søvn/film/turen/kosen/alt-som-finnes-i-verden. Det som er bra er at man etterhvert glemmer snus. Når behovet er borte er det ikke noe som trykker.

Men ja, det er herlig å ha den lille belønningen i løpet av dagen. Og akkurat det er det ingenting som kan ertstatte, egentlig. Kaffe har litt den samme følelsen for meg. Men snus er enda bedre da. Men til noen som ikke skjønner greia men som er avhengig av kaffe kan det kanskje forklares med at kaffen blir borte.

Morsomt at du har begynt med puslespill for å markere en ny era.  Og bra jobba med å holde deg unna snusen. Nå er du snart gjennom den verste perioden. Blir bare lettere fra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så lei at jeg kastet boksen. Savnet den ikke ett sekund. Snuset i 6 år.

Anonymkode: ffb82...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var så lei at jeg kastet boksen. Savnet den ikke ett sekund. Snuset i 6 år.

Anonymkode: ffb82...c80

Motiverende å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuset sterk snus i 20 år! Starter nå. Har forsøkt mange ganger men har stoppet fordi jeg blir så ufattelig svimete (og hissig). Denne gangen må det bare skje. 

Anonymkode: 742b5...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...