Gå til innhold

Flere som har sluttet med snus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Annikus skrev (1 time siden):

Hærlig tråd å lese i! 
Jeg bestemte meg etter 11år for å endelig slutte med snus.. Jeg ønsker ikke å være nikotinslave lengre. Og jeg orker ikke å skjule at jeg kjøper det eller bruker det lengre, og skamme meg over forbruket. Jeg har møtt kjærligheten i mitt liv og han snuser ikke, så jeg ser at man kan leve et helt vanlig og fint liv uten snusen også. Drømmemannen vil heller ikke være sammen med noen som snuser i fremtiden, med tanke på barn, graviditet og familieøkonomi. Hvilket er fornuftig og jeg er enig. 
 

Nå håper jeg på å holde motivasjonen på topp frem til abstinenser og avhengighet er ferdig for godt. 
 

Ble veldig motivert av å se dere som klarte det i denne tråden hvertfall - hvordan går det med dere nå? 
Og har dere noen tips til meg? 

Hei! Så flott at du vil slutte! 

Jeg er 9 mnd snusfri kommende tirsdag. Nå for tiden savner jeg det veeeeeldig! 

Har egentlig ingen gode tips. Jeg bare har bestemt meg for at jeg aldri skal slutte med snus igjen. Så det er skikkelig dumt hvis jeg begynner igjen. 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annikus skrev (2 timer siden):

Hærlig tråd å lese i! 
Jeg bestemte meg etter 11år for å endelig slutte med snus.. Jeg ønsker ikke å være nikotinslave lengre. Og jeg orker ikke å skjule at jeg kjøper det eller bruker det lengre, og skamme meg over forbruket. Jeg har møtt kjærligheten i mitt liv og han snuser ikke, så jeg ser at man kan leve et helt vanlig og fint liv uten snusen også. Drømmemannen vil heller ikke være sammen med noen som snuser i fremtiden, med tanke på barn, graviditet og familieøkonomi. Hvilket er fornuftig og jeg er enig. 
 

Nå håper jeg på å holde motivasjonen på topp frem til abstinenser og avhengighet er ferdig for godt. 
 

Ble veldig motivert av å se dere som klarte det i denne tråden hvertfall - hvordan går det med dere nå? 
Og har dere noen tips til meg? 

Så bra! Det høres ut som du er motivert og at du kommer til å klare det! Jeg har vært snusfri siden 10 juni og er veldig stolt av meg selv. Jeg har ingen plager med tannkjøttet lengre og slipper å bekymre meg for helsen :)  Men jeg må innrømme at det fortsatt kan være krevende. I går kjøpte en kunde foran meg i køen favorittsnusen min. Det var triggende. Jeg blir også fristet når venninner/kjente tar seg en snus. Noen ganger har jeg lyst på snus etter middag eller på fest. Jeg håper at suget forsvinner helt etter hvert

Anonymkode: d263d...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og støtte :) 

jeg har i skrivende stund klart meg i 3 dager og 6 timer. Jeg bruker nikotinfri snus og det hjelper veldig. Jeg kaldsvettet og sov lite de 3 første nettene. Jeg har tenkt mye på snus og kjent et enormt savn. Det begynner heldigvis å bli bedre nå. Idag fant jeg en boks i hylla mi på jobb og jeg kastet (!) all snusen i søpla og boksen deretter. Det føltes deilig. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på atter en gang her, og håper at dette er gangen man klarer å holde motivasjonen! 
mine grunner for å slutte; nå snuser jeg skikkelig på «måfå», og bruker lett en boks per dag, tannkjøttet er vondt, og det er for dyrt å holde på sånn! 
 

er bare skikkelig redd for vektøkning (sliter allerede med å gå ned noen ønskelige kose/postgravid kilo (minstemann er 3………….)) 😅 får tygge tyggis som en gal 🙊

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klart 2 uker! Men shit… Jeg tenker fortsatt på det hver dag og savner det skikkelig. Er derimot glad for at jeg har klart å slutte så lenge og skal absolutt ikke gi meg nå. 
Jeg må motivere meg selv hver dag med grunnene for hvorfor jeg sluttet. I tillegg hjelper det veldig at ingen rundt meg snuser, for da hadde jeg sikkert bommet litt her og der 😅 

Men! Nå SKAL jeg være snusfri. Håper bare hodet snart kan være enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerven skrev (På 29.3.2023 den 14.37):

Hiver meg på atter en gang her, og håper at dette er gangen man klarer å holde motivasjonen! 
mine grunner for å slutte; nå snuser jeg skikkelig på «måfå», og bruker lett en boks per dag, tannkjøttet er vondt, og det er for dyrt å holde på sånn! 
 

er bare skikkelig redd for vektøkning (sliter allerede med å gå ned noen ønskelige kose/postgravid kilo (minstemann er 3………….)) 😅 får tygge tyggis som en gal 🙊

Det er bedre for helsa å ha ett par kilo ekstra en periode, de kan tross alt trenes bort og trening er også sunt :) Snus er derimot bare gift vi betaler for. Gift som ødelegger tannkjøttet, etterhvert tennene, gir høyere blodtrykk og økt fare for kreft - hvor dustete er det ikke å hive penger etter store selskaper for dette? 
Jeg har prøvd å fokusere på dette og tenkt at «nei, nå skal jeg ha pengene mine for meg selv!» 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hei,

Noen flere her som har slutta å snuse?

Jeg slutta for 11 dager siden, og har hatt en relativt tung periode. Den første uka var grusomt, men har klart meg greit. Men har fortsatt perioder med sug og indre raseri.

Hvordan har det gått med dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paxi skrev (12 timer siden):

Hei,

Noen flere her som har slutta å snuse?

Jeg slutta for 11 dager siden, og har hatt en relativt tung periode. Den første uka var grusomt, men har klart meg greit. Men har fortsatt perioder med sug og indre raseri.

Hvordan har det gått med dere andre? 

Grattis med 11 dager. :)

Jeg hadde 9 mnd snusfri, så begynte jeg igjen av ulike grunner. Etter 2 mnd sluttet jeg igjen, og det er 7 uker siden. 

Jeg savner snusen veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Grattis med 11 dager. :)

Jeg hadde 9 mnd snusfri, så begynte jeg igjen av ulike grunner. Etter 2 mnd sluttet jeg igjen, og det er 7 uker siden. 

Jeg savner snusen veldig!

Takk! 12 dager nå;) og grattis til deg også, med både 9 mnd og 7 uker. Det er bra innsats! 

For meg er snusen en herlig, liten gave gjennom dagene. Dagene mine er ofte stressende. Lever med mye prestasjonspress, mas fra andre i ulike situasjoner og kjipe situasjoner som må håndteres, daglig. Blir glad hver gang jeg kommer på at snus finnes og at jeg kan ta en, det gjør liksom livet litt bedre. Det er det verste med å ikke ha snus... å komme på at, ånei, stemmer det, har slutta, så det blir ingen kos som gjør det lettere å komme gjennom kjedelige møter, oppgaver, masing, ubehagelige samtale4 eller hva det måtte være....uff...

Er du sikker denne gangen, og hvordan er abstinensene etter 7 uker? Glemmer du som regel at snus fins eller er det fortsatt en daglig kamp?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paxi skrev (32 minutter siden):

Takk! 12 dager nå;) og grattis til deg også, med både 9 mnd og 7 uker. Det er bra innsats! 

For meg er snusen en herlig, liten gave gjennom dagene. Dagene mine er ofte stressende. Lever med mye prestasjonspress, mas fra andre i ulike situasjoner og kjipe situasjoner som må håndteres, daglig. Blir glad hver gang jeg kommer på at snus finnes og at jeg kan ta en, det gjør liksom livet litt bedre. Det er det verste med å ikke ha snus... å komme på at, ånei, stemmer det, har slutta, så det blir ingen kos som gjør det lettere å komme gjennom kjedelige møter, oppgaver, masing, ubehagelige samtale4 eller hva det måtte være....uff...

Er du sikker denne gangen, og hvordan er abstinensene etter 7 uker? Glemmer du som regel at snus fins eller er det fortsatt en daglig kamp?

 

 

Jeg er like sikker som sist. At jeg aldri vil slutte igjen derfor må jeg ikke begynne. Men jeg gikk på medisiner som gav meg enormt matsug derfor tenkte jeg snus var bedre. Samme kan skje når jeg skal slutte å drikke. Får se. 

Jeg har enda psykisk sug etter snus. Husker ikke når det bedrer seg sist, men helt bra etter ni mnd var det ikke. Men det var lettere å stå imot. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (13 minutter siden):

Jeg er like sikker som sist. At jeg aldri vil slutte igjen derfor må jeg ikke begynne. Men jeg gikk på medisiner som gav meg enormt matsug derfor tenkte jeg snus var bedre. Samme kan skje når jeg skal slutte å drikke. Får se. 

Jeg har enda psykisk sug etter snus. Husker ikke når det bedrer seg sist, men helt bra etter ni mnd var det ikke. Men det var lettere å stå imot. 

Morsom vinkling, at du aldri vil slutte igjen osv. Støtter den. Den første uka er ikke noe jeg er veldig gira på å gjenta, hehe.

Fortsatt sug etter snus, ja.. ikke veldig motiverende å tenke på at det varer så lenge.. ønsker meg til den ubevisste tilstanden der det bare ikke er en del av tankemønsteret.

Slutta å drikke også, wow, er du på et større livsforbedringsprosjekt eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paxi skrev (1 time siden):

Morsom vinkling, at du aldri vil slutte igjen osv. Støtter den. Den første uka er ikke noe jeg er veldig gira på å gjenta, hehe.

Fortsatt sug etter snus, ja.. ikke veldig motiverende å tenke på at det varer så lenge.. ønsker meg til den ubevisste tilstanden der det bare ikke er en del av tankemønsteret.

Slutta å drikke også, wow, er du på et større livsforbedringsprosjekt eller noe sånt?

Hehe nei egentlig ikke, men jeg har et alkoholisert drikkemønster med store mengder alkohol. Så det skal jeg i behandling for. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (45 minutter siden):

Hehe nei egentlig ikke, men jeg har et alkoholisert drikkemønster med store mengder alkohol. Så det skal jeg i behandling for. 

Bra du får støtte til å endre det. Krysser fingrene for at du får det til uten snus. Selv er jeg bestemt på at nå er det slutt. Uansett hva slags andre stressmomenter som dukker opp fremover. Får bare finne andre måter å takle det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

paxi skrev (8 minutter siden):

Bra du får støtte til å endre det. Krysser fingrene for at du får det til uten snus. Selv er jeg bestemt på at nå er det slutt. Uansett hva slags andre stressmomenter som dukker opp fremover. Får bare finne andre måter å takle det på.

Takk. :) Krysser fingrene for deg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tre uker uten snus i dag. Bare YES!

Nå går det veldig mye bedre.Glemmer snus store deler av tiden. Har noen få øyeblikk i løpet av en dag der jeg kommer på at det hadde vært godt med en snus. Og humøret er fortsatt litt opp og ned. Men ellers er det lite ubehag nå.

Tenker tilbake på det kroppslige ubehaget som var i starten (det var kaldsvette om natta og veldig mange negative følelser) og er veldig fornøyd med at jeg har stått imot abstinensene.

Håper det går bra med dere andre også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paxi skrev (6 minutter siden):

Tre uker uten snus i dag. Bare YES!

Nå går det veldig mye bedre.Glemmer snus store deler av tiden. Har noen få øyeblikk i løpet av en dag der jeg kommer på at det hadde vært godt med en snus. Og humøret er fortsatt litt opp og ned. Men ellers er det lite ubehag nå.

Tenker tilbake på det kroppslige ubehaget som var i starten (det var kaldsvette om natta og veldig mange negative følelser) og er veldig fornøyd med at jeg har stått imot abstinensene.

Håper det går bra med dere andre også!

 

 

Så flott. :) Hehe jeg skrev akkurat på et annet forum at jeg savner snusen. Innimellom vurderer jeg å begynne igjen, men jeg er jo lei av å slutte. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

paxi skrev (3 minutter siden):

Tre uker uten snus i dag. Bare YES!

Nå går det veldig mye bedre.Glemmer snus store deler av tiden. Har noen få øyeblikk i løpet av en dag der jeg kommer på at det hadde vært godt med en snus. Og humøret er fortsatt litt opp og ned. Men ellers er det lite ubehag nå.

Tenker tilbake på det kroppslige ubehaget som var i starten (det var kaldsvette om natta og veldig mange negative følelser) og er veldig fornøyd med at jeg har stått imot abstinensene.

Håper det går bra med dere andre også!

 

 

Yeeeey du er flink! 😄😄

Begynner å nærme meg ei uke selv. Flaks at denne tråden poppet opp for jeg trengte litt motivasjon nå. Verste hittill for meg er morgenkvisten, savner virkelig morgensnusen. Å det deprimerende øyeblikket rett etter oppvåkning hvor du først gleder deg til en snus og så går det noen sekunder før du husker at du faktisk har sluttet ☹️☹️☹️

Det er tungt å starte dagen sånn og jeg håper det snart blir lettere - at ,,huet henger med,, og faktisk husker at vi er snusfrie nå. Drømmer jo om snus også vett 😭 gaaaaahh slitsomt

Anonymkode: 81e31...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (Akkurat nå):

Så flott. :) Hehe jeg skrev akkurat på et annet forum at jeg savner snusen. Innimellom vurderer jeg å begynne igjen, men jeg er jo lei av å slutte. 😛

Ja, kjennes bra :) Å slutte er så brutalt at man ikke bør utsette seg for det mer enn nødvendig hehe. Håper du står imot. Bare pengene man sparer! Og helsa. Og å slippe å være ahengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paxi skrev (Akkurat nå):

Ja, kjennes bra :) Å slutte er så brutalt at man ikke bør utsette seg for det mer enn nødvendig hehe. Håper du står imot. Bare pengene man sparer! Og helsa. Og å slippe å være ahengig.

Ja det er sant det. Jeg er avhengig av så mangt jeg da, og planen er jo å I løpet av dette året slutte med alt. Det er hardt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Yeeeey du er flink! 😄😄

Begynner å nærme meg ei uke selv. Flaks at denne tråden poppet opp for jeg trengte litt motivasjon nå. Verste hittill for meg er morgenkvisten, savner virkelig morgensnusen. Å det deprimerende øyeblikket rett etter oppvåkning hvor du først gleder deg til en snus og så går det noen sekunder før du husker at du faktisk har sluttet ☹️☹️☹️

Det er tungt å starte dagen sånn og jeg håper det snart blir lettere - at ,,huet henger med,, og faktisk husker at vi er snusfrie nå. Drømmer jo om snus også vett 😭 gaaaaahh slitsomt

Anonymkode: 81e31...daa

Takk, jeg er temmelig stolt av meg selv og, har snust lenge :)

De første to ukene er tunge. Vet akkurat hva du mener med den følelsen og så kommer man på at det ikke blir noe snus. Det er et grusomt øyeblikk hehe. Men... det er SÅ verdt det i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...