Gå til innhold

Flere som har sluttet med snus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et år☺️ Går fint. Sprukket en gang i form av tobakk og nikotonfri snus. 

Anonymkode: c4633...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Et år☺️ Går fint. Sprukket en gang i form av tobakksfri og nikotinfri snus

Anonymkode: c4633...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har også sprukket 😔 i går...faen. og jeg som følte det gikk så bra! Var over de verste abstinensene og anså meg selv som en ikke-snuser. Verste er at jeg nøyde meg ikke med 1 snus, gikk å kjøpte en hel boks jeg. Problemet mitt er at jeg finner ikke noen erstatning til snusen. Det er noe som mangler til ølen, til netflix-titting. Men snus er jo ikke noe godt sånn egentlig kjenner jeg nå når jeg sitter her og snuser. Jeg bare "må ha det". Ufffffff......

Anonymkode: 09ae7...720

Arrrrh så kjedelig! Man skal jo ikke på død og liv slutte heller da, om det går utover livskvalteten og den går ned. MEN! Samtidig så er du jo kjempegodt i gang! Jeg har troen på deg! Hva med å snuse boksen sakte og når den er tom så slutter du igjen? Jeg hadde en periode på noen måneder hvor jeg lot meg selv kjøpe en boks hver helg og bare i helgen, det funket en liten stund. Du klarer fint å slutte! Når jeg klarer det så er det fysisk og psykisk mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 23.1.2021 at 2:27 PM, Willi2 said:

Arrrrh så kjedelig! Man skal jo ikke på død og liv slutte heller da, om det går utover livskvalteten og den går ned. MEN! Samtidig så er du jo kjempegodt i gang! Jeg har troen på deg! Hva med å snuse boksen sakte og når den er tom så slutter du igjen? Jeg hadde en periode på noen måneder hvor jeg lot meg selv kjøpe en boks hver helg og bare i helgen, det funket en liten stund. Du klarer fint å slutte! Når jeg klarer det så er det fysisk og psykisk mulig :)

Ja, snuste opp den boksen jeg kjøpte og har må vært snusfri i snart tre dager :) abstinensene er ikke så ille nå som sist, men jeg savner snuskosen VELDIG 🥺 Hvor lenge har du vært snusfri?

Anonymkode: 09ae7...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sykt lyst til å slutte selv, men samtidig ikke.. Er så godt med den snusen av og til (hele tiden 🙄) og hver gang jeg (litt halvhjertet) prøver forsøker jeg å si til meg selv at siste snusen før jeg går hjem på fredager er siste, men så ender jeg opp med å kjøpe ny boks enten fredag eller mandag uka etter igjen.. 😫 

Som mange andre skriver finner også jeg «trøst» i snus, spesielt om det er noe kjipt som skjer eller i stressende perioder på jobb. Nå har jeg en ny stressende periode på vei om en måneds tid, og optimalt sett skulle jeg helst greid å slutte FØR dette - om ikke er det bare å glemme til perioden er over igjen 😅 Hjelp! 
 

Dere andre her er superflinke! Kanskje jeg greier å finne litt motivasjon i deres suksess 🤩

Anonymkode: 9fb3e...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Så gøy å se at flere har svart her. Sist skrev jeg at jeg sprakk med én snus etter å ha vært snusfri i 18 dager. Dessverre ble etter hvert en snus til flere, og jeg tillot meg plutselig å snuse 1-5 snus om dagen i ca en uke. Til tross for at det gav meg skikkelig dårlig samvittighet og jeg følte meg mislykket når jeg var så godt i gang med 18 dager uten. 

 

Nå er jeg 3 dager snusfri igjen. Merker ikke noe særlig til abstinenser slik som sist, jeg har sovet normalt, svetter ikke om natten og er ikke forstoppet. Går også rimelig greit med snussuget, følte mer på det sist gang.  

Til AB over, skjønner godt at du vil prøve å slutte helt før en stressperiode! Jeg klarte det forrige gang, da sluttet jeg ca 1mnd før eksamen, og holdt meg faktisk snusfri gjennom hele eksamensperioden og noen måneder etter. Den gangen sprakk jeg fordi at det endelig var sommer og sommeren var ikke helt det samme uten snus da vettu.. Håper jeg klarer å holde meg snusfri nå (og helst for alltid), har eksamen om akkurat en mnd nå 😅 men jeg er forberedt på at det vil komme noen tanker som "det er min siste eksamen på høyskolen, synes det må være lov å snuse da, kan slutte helt etter eksamen" osv. Men vil ikke gi opp. 

Håper det går bedre med din slutt, Willi2! 

Anonymkode: c5b88...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra TS! En liten glipp går jo fint, du er kjempeflink! Jeg kjører på dag 36 og 15 timer, har kun tatt 2 snus totalt i løpet av denne perioden, mener det er helt innafor og har ikke lyst å begynne igjen! Målet mitt er å være snusfri, men kanskje kunne ta en (!) snus feks en gang hver 2-3 mnd uten å begynne igjen.  Så ja, jeg er fortsatt snusfri :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folket i denne tråden kan ha hatt så milde abstinenser. Sluttet for noen uker siden, og de 10-12 første dagene var grusomme, og jeg trappet gradvis ned og snuste bare 1/3 til en 1/2 boks om dagen uansett (styrke 2). Første dagen helt uten var okey, men etter 36 timer når cotinin nivået var mer eller mindre lik null var det grusomt. Svimmel, forvirret, hodepine, null kognitive evner, grusom brainfog føltes ut som noen hadde erstattet hjernen med et stykke vatt, ute av kroppen opplevelse, følte meg helt tom i kroppen/muskelaturen. Tilbakefall av PTSD osv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det høres heavy ut Kattekusken! Har det blitt noe bedre da, eller fortsatt like ille? Dette er vel tiende gangen (eller mer) jeg slutter, noen ganger har det vært bedre, andre ganger verre. Det kan jo også være andre ting som spiller inn, årstid, søvnkvalitet osv. Men ja, det er noe dritt med abstinenser. Og som en skrev her inne fikk h*n også skikkelig angst av å slutte, så det er nok ikke uvanlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kattekusken said:

Skjønner ikke hvordan folket i denne tråden kan ha hatt så milde abstinenser. Sluttet for noen uker siden, og de 10-12 første dagene var grusomme, og jeg trappet gradvis ned og snuste bare 1/3 til en 1/2 boks om dagen uansett (styrke 2). Første dagen helt uten var okey, men etter 36 timer når cotinin nivået var mer eller mindre lik null var det grusomt. Svimmel, forvirret, hodepine, null kognitive evner, grusom brainfog føltes ut som noen hadde erstattet hjernen med et stykke vatt, ute av kroppen opplevelse, følte meg helt tom i kroppen/muskelaturen. Tilbakefall av PTSD osv. 

 

 

Dette er faktisk en god motivasjon jeg bruker hver gang jeg får lyst på snus. Tenker tilbake på det HELVETET jeg gikk gjennom de første ukene når jeg slutta. Vil jeg gå gjennom det igjen - neii 🤯!! Og dessuten, tenk at kroppen går gjennom en så heavy omveltning med hodepine, uvirkelighetsfølelse, nedstemthet og hele pakka, hva er det egentlig vi har drevet å hatt i oss???? Tenk at en liten pute med "lykke" kan gi oss et sånt helvete når vi vil skille oss fra den. Får nesten dårlig samvittighet på kroppen min sin vegne når jeg tenker på det. 

En annen ting som jeg tenker mye på er at mange snusere hviler seg veldig på dette med at ja men snus er hvertfall mindre skadelig enn røyk osv. Det kreves mange års forskning for å finne ut hvor skadelig snus faktisk er. Vi er tidlig i den prosessen ennå. Se bare hvor lang tid det tok å finne ut hvor farlig røyking er. Før i tiden var det helt normalt å røyke som en svamp selv om du var gravid, hadde et spedbarn på armen eller du satt blant masse ikke-røykere. De færreste brydde seg. Det er jo helt utenkelig i dag. 

Jeg tror snusing faktisk er mye farligere enn vi tror, og den dagen forskerne kan banke i bordet med resultatet en gang i fremtiden tror jeg vi er mange som er glad for at vi sluttet i går. Eller i dag. Eller i morgen :) Bli med og slutt med snus folkens!!!! 🤗

Hilsen snusfri i 1 uke på mandag :)

Anonymkode: 09ae7...720

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg tok min siste snus mandag ettermiddag! Kjøpte nikotintyggegummi på butikken istedenfor, og har brukt dette flittig siden. 5-6 stk om dagen, føler kanskje det hjelper litt på det verste. 

Men i kjent stil har jeg nå - neeeesten to dager etter slutt, fått meg en snus fra en kollega. Helt sjukt digg, og helt sjukt krise. Får håpe det holder med den ene.. 😅 Er generelt en lettrørt person, men i går var helt krise. Holdt på å gråte meg ihjel til Superman vs Batman-filmen! 😂

Anonymkode: 9fb3e...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å fortsette! Kjempebra jobbet 😄  Tillat deg å gråte og kjefte noen uker, stapp alt du vil i munnen (av mat) og minn deg selv på hvorfor du vil slutte. For min del har jeg kjøpt mye mer klær de siste to månedene, uten dårlig samvittighet fordi jeg vet at jeg ikke bruker 2-3000 i måneden på snus. Det føles bra! 

 

Er det noen flere her som fortsatt henger med fra starten av? 😄  gi gjerne en lyd om hvordan det går! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willi2 skrev (20 timer siden):

Da er det bare å fortsette! Kjempebra jobbet 😄  Tillat deg å gråte og kjefte noen uker, stapp alt du vil i munnen (av mat) og minn deg selv på hvorfor du vil slutte. For min del har jeg kjøpt mye mer klær de siste to månedene, uten dårlig samvittighet fordi jeg vet at jeg ikke bruker 2-3000 i måneden på snus. Det føles bra! 

 

Er det noen flere her som fortsatt henger med fra starten av? 😄  gi gjerne en lyd om hvordan det går! 

Åh, så moro!🤩  Ser for meg at jeg også kan shoppe litt klær eller sko etter hvert, eventuelt unne meg en tur til frisøren. Men enn så lenge har jeg tatt deg på ordet og gir litt (totalt) faen i kosthold og forsiktighet. Jeg craver snus, men ender opp med en melkerull eller noe annet som heller ikke er bra for meg istedenfor 😅🤦‍♀️ Nå må Norge snart åpne opp igjen, så denne tjukka kan komme seg på treningssenter igjen og bruke cravingen til noe mer fornuftig.

Anonymkode: 9fb3e...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/23/2021 at 10:38 AM, AnonymBruker said:

Jeg har også sprukket 😔 i går...faen. og jeg som følte det gikk så bra! Var over de verste abstinensene og anså meg selv som en ikke-snuser. Verste er at jeg nøyde meg ikke med 1 snus, gikk å kjøpte en hel boks jeg. Problemet mitt er at jeg finner ikke noen erstatning til snusen. Det er noe som mangler til ølen, til netflix-titting. Men snus er jo ikke noe godt sånn egentlig kjenner jeg nå når jeg sitter her og snuser. Jeg bare "må ha det". Ufffffff......

Anonymkode: 09ae7...720

Dette skrev jeg i januar, og 1.februar prøvde jeg på nytt. Jeg har snart vært snusfri i 1 mnd! 😄 

Det føles helt fantastisk men samtidig helt jævlig hvis dere forstår. Men absolutt mest fantastisk! Det jævlige slipper mer og mer for hver dag som går. IKKE trodd at jeg skulle klare meg så lenge uten snus! *happy*

Anonymkode: 09ae7...720

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trappet ned i ca 2 uker. Hadde min siste snus igår kl 2230. Så er på dag 1. Og jeg har det helt jævlig akkurat nå. 

Veldig sug, intens hodepine, svimmel, susete, utrolig ufokusert, spisesjuk til tusen, og ikke minst, konstant sint. Ikke bare gretten, men regelrett rasende, eitrende forbanna. Er glad jeg jobber stort sett alene, har seriøst måtte ta meg hardt sammen de få gangene jeg har pratet med folk idag. Og jeg er ganske avslappa og sjeldent sint til vanlig, så dette er både uvant og utmattende. 

Håper virkelig det gir seg innen rimelighetens tid, er motivert til snus slutt, både pga helse og økonomi. Men akkurat nå føles det helt uoverkommelig ut.

Anonymkode: 419b6...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! 

Jeg snuser ikke, men røyker. :( Ikke klart å slutte enda, men jeg har så lyst! Hater å sponse min egen dårlige helse på denne dyre måten.. 

Anonymkode: 889d7...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åh, så moro!🤩  Ser for meg at jeg også kan shoppe litt klær eller sko etter hvert, eventuelt unne meg en tur til frisøren. Men enn så lenge har jeg tatt deg på ordet og gir litt (totalt) faen i kosthold og forsiktighet. Jeg craver snus, men ender opp med en melkerull eller noe annet som heller ikke er bra for meg istedenfor 😅🤦‍♀️ Nå må Norge snart åpne opp igjen, så denne tjukka kan komme seg på treningssenter igjen og bruke cravingen til noe mer fornuftig.

Anonymkode: 9fb3e...835

Haha kjempebra! Det var en dag etter jobb hvor jeg så to kolleger gå rundt med snus i lommen, da måtte jeg løpe på butikken og kjøpe en muffins rett etterpå 😂 Har heldigvis ikke gått opp i vekt, kanskje 1-2 kg, men det har jo også vært mye innevær og god mat.

Skjønner godt deg som sier du er forbanna! Man blir det! Jeg ble også ukonsentrert, men faktisk merker jeg at humøret mitt har stabilisert seg. Jeg har mindre pms (har slitt veldig med det) og mindre angst og humørsvingninger. Det er IKKE uoverkommelig, og du er allerede i gang!

Fantastisk at så mange her slutter! Jeg syns faktisk det hjelper veldig å ha en gruppe her hvor vi kan snakke om hvordan det er å slutte sammen. Så tusen takk for det og at dere er så sporty og gir opp den dyre og dumme vanen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette skrev jeg i januar, og 1.februar prøvde jeg på nytt. Jeg har snart vært snusfri i 1 mnd! 😄 

Det føles helt fantastisk men samtidig helt jævlig hvis dere forstår. Men absolutt mest fantastisk! Det jævlige slipper mer og mer for hver dag som går. IKKE trodd at jeg skulle klare meg så lenge uten snus! *happy*

Anonymkode: 09ae7...720

Så flink du er! Det gir meg håp, i dag er jeg så utrolig nært å svinge innom butikken og kjøpe meg en boks.. 😛 Har kompensert med nikotintyggis og godis ( IDAG er det fredag, tross alt!), men kjenner at jeg er farlig nær å kjøpe en boks nå.. Har gått ganske OK frem til i dag, men nå på fjerde dagen kjenner jeg at jeg har et vanvittig sug. :( 

Anonymkode: 9fb3e...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willi2 skrev (15 timer siden):

Haha kjempebra! Det var en dag etter jobb hvor jeg så to kolleger gå rundt med snus i lommen, da måtte jeg løpe på butikken og kjøpe en muffins rett etterpå 😂 Har heldigvis ikke gått opp i vekt, kanskje 1-2 kg, men det har jo også vært mye innevær og god mat.

Skjønner godt deg som sier du er forbanna! Man blir det! Jeg ble også ukonsentrert, men faktisk merker jeg at humøret mitt har stabilisert seg. Jeg har mindre pms (har slitt veldig med det) og mindre angst og humørsvingninger. Det er IKKE uoverkommelig, og du er allerede i gang!

Fantastisk at så mange her slutter! Jeg syns faktisk det hjelper veldig å ha en gruppe her hvor vi kan snakke om hvordan det er å slutte sammen. Så tusen takk for det og at dere er så sporty og gir opp den dyre og dumme vanen! 

Haha, kjenner meg igjen der altså 😅 Min nærmeste kollega her snuser jo, og det finner jeg utrolig vanskelig. Nå har han heldigvis vinterferie i dag og i går, hadde det ikke vært for det hadde jeg nok røket på en smell med å bomme en snus eller 3 derfra.. Håper viljestyrken er med meg fra neste uke av igjen!

 

Synes det er kjempefint med en tråd som dette, hvor vi kan dele litt erfaringer, søke trøst og råd, eller rett og slett bare skryte litt av seg selv. Det er så utrolig fortjent for dere som har greid å holde dere unna så lenge nå! 😄 

Anonymkode: 9fb3e...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også slutte!! Sitter nå med to snus i munnen, og da tenker jeg jo selvsagt at jeg må klare å slutte. Problemet er at jeg tror jeg kommer til å bli skilt dersom jeg faktisk slutter! Har snust i 13 år og blir så sur etter noen timer uten snus at jeg eksploderer på mannen helt uten grunn 😶 Og ikke kan jeg be om forståelse derifra heller, siden mannen ikke vet at jeg har begynt å snuse igjen etter vi fikk barn 😶 Jeg kan jo nesten ikke komme nå, når poden er 5 år, og innrømme at jeg har smugsnust i mange år 🙈

Så; Hvis jeg faktisk skal prøve å slutte så kommer jeg til å behøve MYE «samtaleterapi» herifra. Jeg vet hellet ikke om å slutte cold turkey er noe for meg, siden jeg blir så sur, gretten og rett og slett eitrende forbanna. Samtidig som jeg hittil ikke har klart å trappe ned (kunne jo ha putte en pose i munnen i steden for to, for eksempel. Men neida, deeet klarer jeg tydeligvis ikke 🤦‍♀️)

Skal spytte ut snusen nå og rapportere tilbake om noen timer. Hvis jeg oppfører meg slik at mannen trolig mister alt av følelser for meg etterpå så ryker jeg nok... 😶

Anonymkode: 98d2b...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...