Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Rar påstand. For de fleste er det hårbøsten og ikke kur som drar ut løse hår. Det detter ikke ut mer hår av kur enn av shampo og balsam. 

Anonymkode: 04d30...30f

Jo, fordi håret blir glattere. Hva er ellers forklaringen på at man mister mer hår ved bruk av hårkur? 

Anonymkode: 4309a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo, fordi håret blir glattere. Hva er ellers forklaringen på at man mister mer hår ved bruk av hårkur? 

Anonymkode: 4309a...e91

Tror ikke man mister mer hår av kur.  Når jeg vasker håret uten kur eller balsam faller det ikke av så mye i dusjen fordi håret da er blir trått, det faller av når det blir greid etterpå.  Bruker jeg kur/balsam faller det av i dusjen og lite når jeg greier meg. 

Anonymkode: 798fa...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som anbefaler nisim ekstrakt:

Ser det er to forskjellige ekstrakter. Denne her: 

20210328_160126.thumb.jpg.d497a08f48558b37b39571bfe6cd4b3a.jpg

Og en blå. Hvilken er riktig for gjenvekst av hår? 

Veldig dumt å bruke 500 kr på feil type. 

Anonymkode: 32850...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et annet spørsmål; hvilken Shampo skal man bruke med ekstraktet? Står bare at den må brukes med shampoen, men det er jo flere forskjellige sjampoer fra nisim. 

Anonymkode: 32850...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Og et annet spørsmål; hvilken Shampo skal man bruke med ekstraktet? Står bare at den må brukes med shampoen, men det er jo flere forskjellige sjampoer fra nisim. 

Anonymkode: 32850...a3f

Er det ikke en for fett hår og en for tørt da?

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det ikke en for fett hår og en for tørt da?

Anonymkode: 04d30...30f

Jo, Det er kanskje det det var! :)

Men fungerer de? Leste så mye negativt om de nå, og at folk heller anbefaler recrea forte 5% 😕

 

 

Anonymkode: 32850...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jo, Det er kanskje det det var! :)

Men fungerer de? Leste så mye negativt om de nå, og at folk heller anbefaler recrea forte 5% 😕

 

 

Anonymkode: 32850...a3f

For noen så funker Nisim for andre ikke. Du må nesten prøve så ser du, men da må du gjøre sånn som det står i beskrivelsen. 

Og Recrea Forte, det er som å sprøyte fett og olje direkte i hodebunn, det blir klissete og ekkelt, pluss at den har en del bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jo, Det er kanskje det det var! :)

Men fungerer de? Leste så mye negativt om de nå, og at folk heller anbefaler recrea forte 5% 😕

 

 

Anonymkode: 32850...a3f

Recrea forte er som som å sprute ren olje i hodebunnen.  Med mindre man ikke skal vaske håret hver dag kan ikke den brukes. 

Anonymkode: 798fa...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jo, Det er kanskje det det var! :)

Men fungerer de? Leste så mye negativt om de nå, og at folk heller anbefaler recrea forte 5% 😕

 

 

Anonymkode: 32850...a3f

Recrea forte er som som å sprute ren olje i hodebunnen.  Med mindre man ikke skal vaske håret hver dag kan ikke den brukes. 

Anonymkode: 798fa...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konvall skrev (17 timer siden):

Ikke lest hele tråden, ,men har du prøvd Hair luxious? Kjøpes på noen av apotekkjedene eller nettet. Får lengre hår, men gir også nye hår!! Hjelper for meg🙏

Nei, har ikke prøvd nei og har ikke mye tro på den heller. Akkurat som andre hårpiller 😒

TS

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2021 at 8:54 AM, AnonymBruker said:

Nei, har ikke prøvd nei og har ikke mye tro på den heller. Akkurat som andre hårpiller 😒

TS

Anonymkode: d8f62...886

Hei TS! Jeg lagde nettopp en egen tråd spesifikt om minoxidil og finasterid, burde kanskje bare skrevet her i stedet, men skrev som anonym så da får den bare bli. :)

Jeg har også kvinnelig androgent hårtap og synes det er ganske kjipt... Men fikk nå resept på finasterid, og skal begynne med minoxidil. (Jeg vet at finasterid ikke er et alternativ om du ønsker å bli gravid eller kanskje kan bli det, så det kan godt hende at dette ikke er et alternativ for deg.)

Det var noen rare kommentarer om minoxidil her, så jeg tenkte jeg skulle skrive litt om det: Det aktive stoffet i Recrea Forte, Minoxil, Rogaine etc. er alltid det samme - minoxidil. Det er ingen forskjell på å bruke Recrea Forte og Kirkland minoxidil, for eksempel. Om det er litt forskjeller i innholdsfortegnelsen så går ikke det på virkestoffene. Og det er ikke som å helle ren olje i hodebunnen, skjønner ikke den kommentaren som en person kom med! Jeg har selv brukt minoxidil tidligere, men ble lat og gadd ikke gjøre det hver dag - men nå er jeg gira på å starte igjen. Hadde ingen bivirkninger mens jeg brukte det.

Som andre har skrevet så er det få ting som har en faktisk virkning på hårtap, og i Norge er det stort sett minoxidil, finasterid, og shampoo med ketokonazol, slik som Fungoral. (Spironolakton brukes også mot hårtap, det er et anti-androgent middel på samme måte som finasterid, men jeg vet ikke så mye om det.) Jeg har ingen mangler på vitaminer eller mineraler, men har flere kvinnelige slektninger med samme type hårtap. Jeg tar B-vit, D-vit og jern men tror ikke det har noen innvirkning på min type hårtap.

TS, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, så jeg sender deg en stor klem!!

Anonymkode: 8923c...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei TS! Jeg lagde nettopp en egen tråd spesifikt om minoxidil og finasterid, burde kanskje bare skrevet her i stedet, men skrev som anonym så da får den bare bli. :)

Jeg har også kvinnelig androgent hårtap og synes det er ganske kjipt... Men fikk nå resept på finasterid, og skal begynne med minoxidil. (Jeg vet at finasterid ikke er et alternativ om du ønsker å bli gravid eller kanskje kan bli det, så det kan godt hende at dette ikke er et alternativ for deg.)

Det var noen rare kommentarer om minoxidil her, så jeg tenkte jeg skulle skrive litt om det: Det aktive stoffet i Recrea Forte, Minoxil, Rogaine etc. er alltid det samme - minoxidil. Det er ingen forskjell på å bruke Recrea Forte og Kirkland minoxidil, for eksempel. Om det er litt forskjeller i innholdsfortegnelsen så går ikke det på virkestoffene. Og det er ikke som å helle ren olje i hodebunnen, skjønner ikke den kommentaren som en person kom med! Jeg har selv brukt minoxidil tidligere, men ble lat og gadd ikke gjøre det hver dag - men nå er jeg gira på å starte igjen. Hadde ingen bivirkninger mens jeg brukte det.

Som andre har skrevet så er det få ting som har en faktisk virkning på hårtap, og i Norge er det stort sett minoxidil, finasterid, og shampoo med ketokonazol, slik som Fungoral. (Spironolakton brukes også mot hårtap, det er et anti-androgent middel på samme måte som finasterid, men jeg vet ikke så mye om det.) Jeg har ingen mangler på vitaminer eller mineraler, men har flere kvinnelige slektninger med samme type hårtap. Jeg tar B-vit, D-vit og jern men tror ikke det har noen innvirkning på min type hårtap.

TS, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, så jeg sender deg en stor klem!!

Anonymkode: 8923c...367

Finasterid blir brukt mot forstørret prostata, tviler på et kvinner kan få dette utskrevet.  Recrea Forte er kjempefett.  Skal bruke den opp men bare de kveldene før jeg har fri eller før jeg skal vaske håret.  Man kan ikke bruke det også gå f.eks på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Peonjenta said:

Finasterid blir brukt mot forstørret prostata, tviler på et kvinner kan få dette utskrevet.  Recrea Forte er kjempefett.  Skal bruke den opp men bare de kveldene før jeg har fri eller før jeg skal vaske håret.  Man kan ikke bruke det også gå f.eks på jobb. 

Du leste det jeg skrev, ikke sant, at jeg har kvinnelig androgent hårtap, og at jeg fikk dette utskrevet nylig? Kan legge til at det var hos en dermatolog i Oslo. Og du har rett i at finasterid brukes mot forstørret prostata, men en kjent bivirkning er at hårtap stopper, og hos noen, mer hårvekst. Det var legen som foreslo det, og jeg takket ja. (Hadde allerede lest en del på amerikanske fora og visste at det er ganske vanlig at kvinner bruker finasterid.) Kvinner kan ta 5mg om dagen, mens menn tar 1/4 av det, for å minske bivirkninger.

Og recrea forte: Jeg har som sagt brukt minoxidil/recrea forte før, og syntes ikke det var fett... Hadde null problemer med å bruke det hver dag, også om morgenen. Bare så ikke alle tror at minoxidil er fett!

Anonymkode: 8923c...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 16.10):

Hadde også det problemet at jeg mistet MYE hår når jeg kuret det. Men ikke med wellaplex. Det er ikke en vanlig mykgjørende hårkur men en som skal bygge nye bindinger i håret. Har ikke helt peiling på disse tingene men det virket på mitt tynne flisete hår 😊

Anonymkode: 4309a...e91

Jeg bestilte denne på blivakker, mottok i posten i dag. Og på esken står det advarsel😱 Hvis du under bruken opplever smerte eller utslett, stopp behandlingen. Kan forårsake hudirritasjon hos enkelte personer. Hva i alle dager? Er ikke dette kur? 

🤭🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. En liten oppdatering fra meg, skulle ønske at jeg kunne komme med gode nyheter men dessverre er det dårlige. 😢 Håret mitt blir bare verre og ikke bedre. Det faller av like mye som første dag, og det blir tynnere og tynnere. Det er ikke engang fint etter jeg vasker det, vanskelig å ordne det. Vikene blir bare større og der jeg hadde mye hår har blitt lite igjen. Har også brukt Wellaplex 4 ganger hittil og det faller av da også, så heller ikke den kuren hjalp noe. Går på jern og b-kompleks, har gjort det i 2 måneder, men har ikke sett noen positiv forskjell.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer, er bekymret 24h for håret mitt, uansett hva jeg gjør så minner alt meg på håret. Klør jeg meg i panna, merker jeg at det nesten ikke er noe hår, rart men føler det slik. Har stor klump i magen dagen lang og jeg skjemmes rett og slett. Uansett hvordan jeg setter opp håret, opp i klype, hestehale, løst, Føler ikke at jeg har hår, før jeg ser meg i speilet eller tar i det. 😔 

Beklager at jeg høres sytete ut men det er helt utrolig hvordan håret går inn på meg, jeg kan ikke noe for det. 
Om det stemmer at jeg har genetisk håravfall, når slutter det å falle eller blir det sånn til jeg dør. Fordi dette piner meg så til de grader. Skulle bare ønske at jeg så noe som helst positiv retning, men det er bare negativt hele tiden. 

TS

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. En liten oppdatering fra meg, skulle ønske at jeg kunne komme med gode nyheter men dessverre er det dårlige. 😢 Håret mitt blir bare verre og ikke bedre. Det faller av like mye som første dag, og det blir tynnere og tynnere. Det er ikke engang fint etter jeg vasker det, vanskelig å ordne det. Vikene blir bare større og der jeg hadde mye hår har blitt lite igjen. Har også brukt Wellaplex 4 ganger hittil og det faller av da også, så heller ikke den kuren hjalp noe. Går på jern og b-kompleks, har gjort det i 2 måneder, men har ikke sett noen positiv forskjell.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer, er bekymret 24h for håret mitt, uansett hva jeg gjør så minner alt meg på håret. Klør jeg meg i panna, merker jeg at det nesten ikke er noe hår, rart men føler det slik. Har stor klump i magen dagen lang og jeg skjemmes rett og slett. Uansett hvordan jeg setter opp håret, opp i klype, hestehale, løst, Føler ikke at jeg har hår, før jeg ser meg i speilet eller tar i det. 😔 

Beklager at jeg høres sytete ut men det er helt utrolig hvordan håret går inn på meg, jeg kan ikke noe for det. 
Om det stemmer at jeg har genetisk håravfall, når slutter det å falle eller blir det sånn til jeg dør. Fordi dette piner meg så til de grader. Skulle bare ønske at jeg så noe som helst positiv retning, men det er bare negativt hele tiden. 

TS

Anonymkode: d8f62...886

I din situasjon ville jeg klippet det helt kort og skaffet meg en pen parykk. Du pines jo at situasjonen som den er nå.

Anonymkode: b8579...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du prøvd legemidler fra fastlegen? Eller blitt henvist videre?

Og så vil jeg gjerne si at det er ikke sikkert det er så ille som du føler. Vi har det med å gjøre det vi fokuserer på verre en det er❤️ 

Anonymkode: e21d8...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du prøvd legemidler fra fastlegen? Eller blitt henvist videre?

Og så vil jeg gjerne si at det er ikke sikkert det er så ille som du føler. Vi har det med å gjøre det vi fokuserer på verre en det er❤️ 

Anonymkode: e21d8...6ba

Har skrevet at jeg har vært hos lege og hudlege, hudlegen mente genetisk håravfall og sa at det eneste som hjalp var Recrea forte. Fastlegen bryr seg ikke.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 22.27):

Jeg har også veldig tynt hår, er medfødt men nå er jeg 47 og det blir stadig tynnere.  Har hår til skuldrene men har det aldri løst fordi det er så pistrete. Så blir nok kjerringklipp på meg om et par år.  Jeg har ikke fett hår og vasker det ca 2 g i uken. Føler jeg mister mer hår samt at hårfargen (farger ettervekst hver 3 uke)  sklir fortere ut hvis jeg vasker det for ofte.  Vil Nisim shampo ha effekt hvis håret bare vaskes hver 3-4 dag tro??

Anonymkode: 798fa...0a5

Jeg ville først og fremst sluttet å farge det så ofte. Det er utrolig mye slitasje for hår og hodebunn. Og alle de kjemikaliene. Det er ikke bra. Det er kun godt ment og jeg ønsker ikke skremme. Men jeg tror mange mister hår pga det også. 

Jeg hadde også veldig tynt hår som knakk før. Men så sluttet jeg å farge det og rette det. Lot det lufttørke og sov med fletter om natten i stedet for å få bølger i håret. Brukte kun rettetang /krølltang hvis jeg skulle pynte meg. 

Håret så forferdelig ut leeenge, men jeg gav ikke opp. To-tre år etter, ble håret kjempe fint og langt, mye tykkere og ingen knekte hårstrå. Helt utrolig hvor stor forskjell det har gjort. 

Ikke sikkert det fungerer på alle, men man må være tålmodig og all den fargingen er ikke bra for håret 🙂

Anonymkode: efda8...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har skrevet at jeg har vært hos lege og hudlege, hudlegen mente genetisk håravfall og sa at det eneste som hjalp var Recrea forte. Fastlegen bryr seg ikke.

Anonymkode: d8f62...886

Håper du finner en løsning. Du har min medfølelse. Jeg forstår godt at det er vanskelig.

Anonymkode: e21d8...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...