Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. 

Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt :( Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår.

Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. 

Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp?

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Du kan jo heller Google frisyrer du kan ha selv om håret er tynt 😊

Anonymkode: c47a9...9a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg. Jeg hadde fyldig, tykt og fint hår inntil noen år siden. Siden har det stadig blitt tynnere, og nå har jeg ganske tynt hår. Jeg syns også det er trist og forferdelig. Har ikke undersøkt hvorfor, men har en mistanke om at det for min del kommer av for mye kjemiske behandlinger opp igjennom årene (hårfarging/bleking). 
 

Har ikke noen tips, for jeg har ikke funnet ut noe som fungerer selv. Ville bare si at jeg forstår deg, og dine følelser rundt det. Ja, det er verre ting som foregår i verden, men det betyr ikke at vi ikke kan bli lei oss av mindre hendelser også.

Anonymkode: 72ffd...7de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mann eller kvinne? Det er vel ikke så mye å gjøre med det, dessverre, annet enn å barbere hodet hvis du er mann eller bruke løshår el hvis du er kvinner. Og hvis det blir totalprisen, så finnes det jo veldig flotte parykker der man ikke kan se at det er parykk.

Jeg føler virkelig med deg. Jeg har selv mistet halvparten av håret jeg hadde og jeg kjenner at det er trist å ikke ha en tykk manke lenger.

Anonymkode: 84870...050

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er mann synes jeg at menn med tredagers hårstubber og litt skjegg er det mest sexy som finnes. 
 

C9D68E15-BC2D-4DBC-B3C3-3E96C1C7773A.jpeg

BF9D3EE4-3EC3-43B2-9D47-BE341A5FD3DF.jpeg

Anonymkode: 4309a...e91

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister og håret, sånn er det, kan ikke gjøre noe med det. Hos meg er det en blanding av hormoner pcos og alopecia. Heller nå i slutten av 30 årene enn da jeg var tenåring, kan alltid være verre vet du så man må ta det man får. :P

Anonymkode: 5ef1a...a9c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. 

Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt :( Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår.

Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. 

Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp?

Anonymkode: d8f62...886

Hør på meg. Det er ikke noe særlig hyggelig, men jeg har hatt gode gode kompiser og kjærester som mistet håret i ung alder og var veldig lei seg og opprørt, og det gikk helt fint med dem alle. Du skal ikke bruke tid og stress på diverse mirakelkurer og produkter, du bare tømmer lommeboken og påfører deg selv mer angst. Du blir tynn i håret, i likhet med millioner av av andre menn før deg, og det kommer du til å klare helt fint når du får roet deg. 

Kjøp et par luer/caps og begynn å bearbeide denne tenkningen at det er helt katastrofe. Det er mange ting som både kvinner og menn får av ting med kropp, hud og hår som ikke var helt det vi hadde tenkt oss. Det et ikke noe morsomt, men det må vi bare akseptere. 

Du kommer til å klare deg helt fint!

Anonymkode: 1348a...48a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er du mann eller kvinne? Det er vel ikke så mye å gjøre med det, dessverre, annet enn å barbere hodet hvis du er mann eller bruke løshår el hvis du er kvinner. Og hvis det blir totalprisen, så finnes det jo veldig flotte parykker der man ikke kan se at det er parykk.

Jeg føler virkelig med deg. Jeg har selv mistet halvparten av håret jeg hadde og jeg kjenner at det er trist å ikke ha en tykk manke lenger.

Anonymkode: 84870...050

Jeg er kvinne. Og jeg har alltid hatt langt hår og alltid trivdes med det. Dette året har jeg klippet håret 3 ganger, og ganske godt på lengden, men det har ikke hjulpet noe :( Håret mitt nå er akkurat over skulderen og jeg klarer ikke å ha kort hår. Klarer det bare ikke.

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisim shampoo, og følg anvisningen nøye.

Det har hjulpet meg i flere sammenhenger ❤️

Anonymkode: 0c8d0...7d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nisim shampoo, og følg anvisningen nøye.

Det har hjulpet meg i flere sammenhenger ❤️

Anonymkode: 0c8d0...7d6

I vinteren kjøpte jeg meg Nioxin, leste mye bra om det. Men måtte slutte da jeg ble allergisk, ble helt rød i huden pluss at det kløddd sinnsykt. 

Nisim shampo er det eneste jeg IKKE har prøvd, da jeg nesten har gitt opp å prøve  når ingenting hjelper. 

Og det som er enda verre er at håret mitt blir fort fett, aldri hatt så fett hår som nå. Etter 2 dager må jeg vaske det.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hør på meg. Det er ikke noe særlig hyggelig, men jeg har hatt gode gode kompiser og kjærester som mistet håret i ung alder og var veldig lei seg og opprørt, og det gikk helt fint med dem alle. Du skal ikke bruke tid og stress på diverse mirakelkurer og produkter, du bare tømmer lommeboken og påfører deg selv mer angst. Du blir tynn i håret, i likhet med millioner av av andre menn før deg, og det kommer du til å klare helt fint når du får roet deg. 

Kjøp et par luer/caps og begynn å bearbeide denne tenkningen at det er helt katastrofe. Det er mange ting som både kvinner og menn får av ting med kropp, hud og hår som ikke var helt det vi hadde tenkt oss. Det et ikke noe morsomt, men det må vi bare akseptere. 

Du kommer til å klare deg helt fint!

Anonymkode: 1348a...48a

Jeg er fullt klar over det, tro meg. Jeg har verdens beste mann som stiller opp for meg, han har sagt alt sånt som du skriver men problemet er at jeg IKKE kan la det gå. Jeg vet at jeg er rar eller lignende, men det er nesten så jeg føler at jeg blir gal. :( Vet ikke hvordan jeg kan klare å hjelpe meg selv.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I vinteren kjøpte jeg meg Nioxin, leste mye bra om det. Men måtte slutte da jeg ble allergisk, ble helt rød i huden pluss at det kløddd sinnsykt. 

Nisim shampo er det eneste jeg IKKE har prøvd, da jeg nesten har gitt opp å prøve  når ingenting hjelper. 

Og det som er enda verre er at håret mitt blir fort fett, aldri hatt så fett hår som nå. Etter 2 dager må jeg vaske det.

Anonymkode: d8f62...886

Kan være jeg tar feil, men mener at Nioxin inneholder både sulfater og lukter litt pepperminte? Kanskje det ble for sterkt for hodebunnen din?

Dra til Vitus apotek og kjøp Nisim shampoo. Håret skal shamponeres sammenhengende 8 dager på rad og håret skal vaskes to ganger. Følg anvisningen NØYE, før du "gir opp" ❤️

https://www.nisim.no/Product/Shampoo-for-normal-til-tørr-hodebunn-og-tørt-hår-240ml-184 Finnes for normalt til fett hår også, men jeg synes håret blir så trått av den, så foretrekker den for normalt til tørt hår.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvis du er kvinne kan jeg relatere. Jeg har tynt, nordisk hår som fort blir fett i hodebunnen men er tørt i lengdene og brekker superlett. Begynte med wellaplex kur og det har hjulpet mye. Bruker også en mild sjampo som er snill mot hodebunnen. Mister ikke like mye hår i dusjen lenger. I tillegg tar jeg møllers dobbel og prøver å få i meg sunn mat og drikke mye vann. 

Anonymkode: 4309a...e91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er fullt klar over det, tro meg. Jeg har verdens beste mann som stiller opp for meg, han har sagt alt sånt som du skriver men problemet er at jeg IKKE kan la det gå. Jeg vet at jeg er rar eller lignende, men det er nesten så jeg føler at jeg blir gal. :( Vet ikke hvordan jeg kan klare å hjelpe meg selv.

Anonymkode: d8f62...886

Skjønner at dette er vondt for deg ❤️ Jeg har selv hatt tynt hår en lang periode, men har nå fått ganske tjukt hår igjen. Takket være Biotin tabletter og Nisim. Jeg stresser like mye som jeg alltid har gjort, så kan ikke akkurat si at håret har kommet tilbake fordi jeg har sluttet å stresse, men mister mye mindre enn før, derav blir det også tjukkere :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er fullt klar over det, tro meg. Jeg har verdens beste mann som stiller opp for meg, han har sagt alt sånt som du skriver men problemet er at jeg IKKE kan la det gå. Jeg vet at jeg er rar eller lignende, men det er nesten så jeg føler at jeg blir gal. :( Vet ikke hvordan jeg kan klare å hjelpe meg selv.

Anonymkode: d8f62...886

Jeg forstår deg så godt. Jeg vil bare ikke at du skal kaste deg på diverse produkter fordi det hjelper ikke mot genetisk håravfall og du bare forlenger den pinen du er i nå. Du kan snakke med hudlegen hvis du vil høre det fra en ekspert. Ville du føle deg bedre hvis du kjøper en proff parykk til å ha som trygghet/backup? Du kan også kjøpe noen skjerf osv. Det er veldig vondt, men jeg vil råde deg til å forsøke å unngå å bli helt fiksert på dette. Det er vanskelig, men du har en god mann og du kommer til å klare dette fint. ♥️

Anonymkode: 1348a...48a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nisim shampoo, og følg anvisningen nøye.

Det har hjulpet meg i flere sammenhenger ❤️

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Det hjelper ikke for genetisk håravfall, det eneste med påvist effekt for noen er Minoxidil. 

Noen velger å få tilpasset hårdel/parykk - det ville nok jeg gjort i samme situasjon om det blir for merkbart og hemmende for en selv. 

Anonymkode: 04ecb...9ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i det med Nisim shampo og extract. Har brukt de to produktene sammen nå i et halvt år og har fått mer hår rundt hårfestet, som var der jeg så det begynte å bli tynnere. Men ser det er masse nye hår som stikker ut overalt. Masserer også hodebunnen noen minutter morgen og kveld, sittende med hodet mellom knærne. Det stimulerer tilveksten av hår ytterligere. 

 

K 33.

Anonymkode: e1daf...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner at dette er vondt for deg ❤️ Jeg har selv hatt tynt hår en lang periode, men har nå fått ganske tjukt hår igjen. Takket være Biotin tabletter og Nisim. Jeg stresser like mye som jeg alltid har gjort, så kan ikke akkurat si at håret har kommet tilbake fordi jeg har sluttet å stresse, men mister mye mindre enn før, derav blir det også tjukkere :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Forskjell på stressrelatert (telogent effluvium) og genetisk.

Jeg har selv telogent effluvium, og tester produkter. 

TS har genetisk, og må dessverre prøve annet.

Det kan være Minoxidil (resten av livet), eller, hårdel/parykk. 

Anonymkode: 04ecb...9ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...