Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bra for hva? Her er hensikten å minske hårtap, og til det fungerer den helt utmerket bra.

Anonymkode: 0a8b6...6cf

Nemlig! :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket ingredienslisten på produktene du bruker i hår og hodebunn, TS?

DMDM Hydantoin er et stoff som blir om til gift når det kommer i kontakt med vann, og det har vært flere rettssaker i USA hvor blant annet Tresemmé har blitt saksøkt av kvinner som har begynt å miste mye hår etter bruk av produktene deres. Her er en link: https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/consumer-products/beauty-products/tresemme-keratin-hair-smoothing-shampoo-leads-to-hair-loss-class-action-lawsuit-claims/

Jeg sjekket alle mine hårprodukter selv, kastet alle med farlige ingredienser - og opplever nå mange små babyhår som begynner å vokse ut igjen! 😀 Dette gjelder også hudprodukter.

Vær forberedt på et aldri så lite sjokk når du leser hva som faktisk er lov av ingredienser innen kosmetikk. Google har sensurert mye (grunnet samarbeid med store kosmetikkfirma), så jeg anbefaler DuckDuckGo-nettleseren til akkurat dette. 

Anonymkode: c2a2e...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du sjekket ingredienslisten på produktene du bruker i hår og hodebunn, TS?

DMDM Hydantoin er et stoff som blir om til gift når det kommer i kontakt med vann, og det har vært flere rettssaker i USA hvor blant annet Tresemmé har blitt saksøkt av kvinner som har begynt å miste mye hår etter bruk av produktene deres. Her er en link: https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/consumer-products/beauty-products/tresemme-keratin-hair-smoothing-shampoo-leads-to-hair-loss-class-action-lawsuit-claims/

Jeg sjekket alle mine hårprodukter selv, kastet alle med farlige ingredienser - og opplever nå mange små babyhår som begynner å vokse ut igjen! 😀 Dette gjelder også hudprodukter.

Vær forberedt på et aldri så lite sjokk når du leser hva som faktisk er lov av ingredienser innen kosmetikk. Google har sensurert mye (grunnet samarbeid med store kosmetikkfirma), så jeg anbefaler DuckDuckGo-nettleseren til akkurat dette. 

Anonymkode: c2a2e...4af

Hva bruker du nå av hårprodukter?:)

Anonymkode: e9c11...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du sjekket ingredienslisten på produktene du bruker i hår og hodebunn, TS?

DMDM Hydantoin er et stoff som blir om til gift når det kommer i kontakt med vann, og det har vært flere rettssaker i USA hvor blant annet Tresemmé har blitt saksøkt av kvinner som har begynt å miste mye hår etter bruk av produktene deres. Her er en link: https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/consumer-products/beauty-products/tresemme-keratin-hair-smoothing-shampoo-leads-to-hair-loss-class-action-lawsuit-claims/

Jeg sjekket alle mine hårprodukter selv, kastet alle med farlige ingredienser - og opplever nå mange små babyhår som begynner å vokse ut igjen! 😀 Dette gjelder også hudprodukter.

Vær forberedt på et aldri så lite sjokk når du leser hva som faktisk er lov av ingredienser innen kosmetikk. Google har sensurert mye (grunnet samarbeid med store kosmetikkfirma), så jeg anbefaler DuckDuckGo-nettleseren til akkurat dette. 

Anonymkode: c2a2e...4af

Står det DMDM hydantion eller er det forkledd i annet navn?

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser og mye mindre hår i sluken etter jeg startet med Nisim, men det har sannsynligvis like mye å gjøre med at man jo skal dusje hver dag 🤷‍♀️

 

Anonymkode: 04ecb...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 16.32):

Så hyggelig lesning, absolutt ikke mas ❤️❤️

Du har brukt shampooen i 2 dager sammenhengende nå, eller? :) Hvis du har brukt sulfater før i shampoo (sodium laureth sulfate eller sodium lauryl sulfate, tror jeg traff sånn noenlunde på navnene), så kan det være det som gir ekstra mykhet nå siden Nisim er uten sulfater. Håret mitt blir helt klart mykere når jeg unngår sulfater :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Er på min tredje dag idag så blir spennende å se. Jeg liker hvordan håret føles ut ned den, mykt og skinnende.😊 Tusen takk for tips ang sjampo.🌹

 

Ts

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser og mye mindre hår i sluken etter jeg startet med Nisim, men det har sannsynligvis like mye å gjøre med at man jo skal dusje hver dag 🤷‍♀️

 

Anonymkode: 04ecb...9ee

Hvilken dag er du på? Jeg startet på søndag, så i dag er det tre dager. Mindre hår i sluken ja, men som du sier så har det noe med at man vasker håret hver dag. Så jeg er spent på når 8 dager er gått og jeg går til min vanlige vask, dvs 2-3 ganger i uken. Gruer meg mest til det egentlig.🥺

 

TS

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig tynt hår. Jeg hadde tynt hår som barn og ungdom også men det har blitt mye tynnere som voksen. Når jeg har håret i hestehalen så er den så veldig tynn. Er det genetisk da? Jeg stresser en del men klarer ikke helt å stresse ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en bruke nisim shampoo lenge før effekt? Eller kan jeg kun kjøpe en shampoo flaske og å bruke opp denne også kanskje det er effekt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.24):

I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. 

Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt :( Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår.

Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. 

Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp?

Anonymkode: d8f62...886

Begynn med løshår eller parykk? Jeg går med løshår fordi håret har begynt å bli tynt. Ble det etter fødsel og fordi baby river ut mye hår fra meg i tillegg 🙄😫
Sjekk ut disse her! Jeg fester de i håret med en spenne på toppen av huet 😅men er flere måter å bruke de på, de er jo egentlig et strikk. Så har de mange forskjellige farger 😊

https://www.ebay.com/itm/BRAIDED-SCRUNCHIE-PONYTAIL-HOLDER-HAIRPIECE-EXTENSIONS-CURLY-STRAIGHT-HAIR-WOMEN/361544332519?var=630930224328

eller denne varianten.

https://www.ebay.com/itm/11-Braided-Scrunchie-Ponytail-Holder-Hairpiece-w-Mix-of-straight-curly-hair/302086547700?_trkparms=aid%3D1110006%26algo%3DHOMESPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20190917065201%26meid%3D4c962696dd6c477fb4868a6b0e105cf2%26pid%3D100935%26rk%3D7%26rkt%3D12%26mehot%3Dco%26sd%3D361544332519%26itm%3D302086547700%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2332490%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWebWithDarwoV3BBEV2b%26brand%3DMona+Lisa&_trksid=p2332490.c100935.m2460

Anonymkode: 6400b...f91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 23.52):

Begynn med løshår eller parykk? Jeg går med løshår fordi håret har begynt å bli tynt. Ble det etter fødsel og fordi baby river ut mye hår fra meg i tillegg 🙄😫
Sjekk ut disse her! Jeg fester de i håret med en spenne på toppen av huet 😅men er flere måter å bruke de på, de er jo egentlig et strikk. Så har de mange forskjellige farger 😊

https://www.ebay.com/itm/BRAIDED-SCRUNCHIE-PONYTAIL-HOLDER-HAIRPIECE-EXTENSIONS-CURLY-STRAIGHT-HAIR-WOMEN/361544332519?var=630930224328

eller denne varianten.

https://www.ebay.com/itm/11-Braided-Scrunchie-Ponytail-Holder-Hairpiece-w-Mix-of-straight-curly-hair/302086547700?_trkparms=aid%3D1110006%26algo%3DHOMESPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20190917065201%26meid%3D4c962696dd6c477fb4868a6b0e105cf2%26pid%3D100935%26rk%3D7%26rkt%3D12%26mehot%3Dco%26sd%3D361544332519%26itm%3D302086547700%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2332490%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWebWithDarwoV3BBEV2b%26brand%3DMona+Lisa&_trksid=p2332490.c100935.m2460

Anonymkode: 6400b...f91

Ja for de var jo fine 🙄

Anonymkode: 27a04...d23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja for de var jo fine 🙄

Anonymkode: 27a04...d23

Enig🙈

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 15.03):

Kan være jeg tar feil, men mener at Nioxin inneholder både sulfater og lukter litt pepperminte? Kanskje det ble for sterkt for hodebunnen din?

Dra til Vitus apotek og kjøp Nisim shampoo. Håret skal shamponeres sammenhengende 8 dager på rad og håret skal vaskes to ganger. Følg anvisningen NØYE, før du "gir opp" ❤️

https://www.nisim.no/Product/Shampoo-for-normal-til-tørr-hodebunn-og-tørt-hår-240ml-184 Finnes for normalt til fett hår også, men jeg synes håret blir så trått av den, så foretrekker den for normalt til tørt hår.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Hei ❤️

Jeg startet med Nisim shampo på førrige søndag, vasket håret søndag, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag. Skal jeg vaske håret i dag også da? Eller er det nok? Har jo vasket håret 8 ganger, i 7 dager. Blir litt usikker og stresset når jeg ikke vet om jeg har gjort riktig. Dessuten tar det på kroppen og huden å bli vasket hver dag, særlig nå når det er kaldt.😣

 

Ts

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei ❤️

Jeg startet med Nisim shampo på førrige søndag, vasket håret søndag, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag. Skal jeg vaske håret i dag også da? Eller er det nok? Har jo vasket håret 8 ganger, i 7 dager. Blir litt usikker og stresset når jeg ikke vet om jeg har gjort riktig. Dessuten tar det på kroppen og huden å bli vasket hver dag, særlig nå når det er kaldt.😣

 

Ts

Anonymkode: d8f62...886

Hvis du har vasket håret søndag, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag så blir det totalt 8 dager på rad, så nå burde du kunne begynne og vaske det annenhver dag :) Opplever du fremdeles god effekt?

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du har vasket håret søndag, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag så blir det totalt 8 dager på rad, så nå burde du kunne begynne og vaske det annenhver dag :) Opplever du fremdeles god effekt?

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Bra 😊

Ja, jeg merker god effekt, mister nesten ikke i nærheten av det jeg gjorde. Men ser best når jeg går til min vanlige vask. Kroppen min tåler ikke å bli vasket hver dag, det klør og svir, men det har gitt seg nå. Jeg har alltid vasket håret 2 ganger i uka og det har gått greit. Tenkte fra nå av å vaske det 3 ganger i uken, mer enn det tror jeg ikke kroppen tåler altså. Så får jeg se hvordan det går. 

Har også kjøpt meg den kuren, for håret trenger fuktighet merker jeg, ser ganske tørt ut. Det holder ikke bare med shampo. 

Hvordan går det med deg? Hvor lenge har du brukt Nisim? Håper jeg ikke oppleves som mas🌹

Ts

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bra 😊

Ja, jeg merker god effekt, mister nesten ikke i nærheten av det jeg gjorde. Men ser best når jeg går til min vanlige vask. Kroppen min tåler ikke å bli vasket hver dag, det klør og svir, men det har gitt seg nå. Jeg har alltid vasket håret 2 ganger i uka og det har gått greit. Tenkte fra nå av å vaske det 3 ganger i uken, mer enn det tror jeg ikke kroppen tåler altså. Så får jeg se hvordan det går. 

Har også kjøpt meg den kuren, for håret trenger fuktighet merker jeg, ser ganske tørt ut. Det holder ikke bare med shampo. 

Hvordan går det med deg? Hvor lenge har du brukt Nisim? Håper jeg ikke oppleves som mas🌹

Ts

Anonymkode: d8f62...886

Skjønner ❤️ Men prøv å vaske 3 ganger i uken fremover da. Du burde prøve en parfymefri dusjolje til kroppen forresten siden du er så sensitiv, og prøv Biotin tablettene til håret også :)

Jeg mister lite hår vil jeg si. Vasker håret med en kombinasjon av Nisim og en parfymefri shampoo hver 2. til 3 dag, veksler litt. Tar Biotin tilskudd hver dag. Sliter med mye stress til vanlig, gjort det i mange år, men har funnet mitt middel mot hårtap, så slipper iallfall stress over håravfall :)

Dersom håravfallet øker igjen, intensiverer jeg bare Nisim bruken igjen 🤗 Det er f*** meg genialt! 🤩

 

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skjønner ❤️ Men prøv å vaske 3 ganger i uken fremover da. Du burde prøve en parfymefri dusjolje til kroppen forresten siden du er så sensitiv, og prøv Biotin tablettene til håret også :)

Jeg mister lite hår vil jeg si. Vasker håret med en kombinasjon av Nisim og en parfymefri shampoo hver 2. til 3 dag, veksler litt. Tar Biotin tilskudd hver dag. Sliter med mye stress til vanlig, gjort det i mange år, men har funnet mitt middel mot hårtap, så slipper iallfall stress over håravfall :)

Dersom håravfallet øker igjen, intensiverer jeg bare Nisim bruken igjen 🤗 Det er f*** meg genialt! 🤩

 

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Reagerer ikke på det jeg bruker å vaske kroppen med men at jeg har bader hver eneste gang, tror ikke kroppen min tåler det. Spesielt nå når det er så kaldt.

Hm, jeg trodde at om en bruker Nisim så skal ikke man bruke andre produkter. Og du sier du veksler litt mellom shampoene🤔 Åhh, jeg synes det er så mye kronglete det her med Nisim, bruk det og det, unngå det å det.. Meeeen, jeg skal fortsette med shampoen, selv om jeg ikke forventer noen mirakler.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 10.04):

Ganske smart det du sier her, var det jeg også tenkte.. Prøver først med shampo, tenkte å stikke innom apoteket å spørre dem. ❤️

Anonymkode: d8f62...886

Husker at jeg fikk testerpakker på nisim shampo. 

Ellers så har jeg begynt å miste en del hår selv, altså mye mer enn normalt. Nå utredes jeg innen revmatisme og spesialisten sa til meg at håravfallet kunne være pga at jeg er i aktiv sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skjønner ❤️ Men prøv å vaske 3 ganger i uken fremover da. Du burde prøve en parfymefri dusjolje til kroppen forresten siden du er så sensitiv, og prøv Biotin tablettene til håret også :)

Jeg mister lite hår vil jeg si. Vasker håret med en kombinasjon av Nisim og en parfymefri shampoo hver 2. til 3 dag, veksler litt. Tar Biotin tilskudd hver dag. Sliter med mye stress til vanlig, gjort det i mange år, men har funnet mitt middel mot hårtap, så slipper iallfall stress over håravfall :)

Dersom håravfallet øker igjen, intensiverer jeg bare Nisim bruken igjen 🤗 Det er f*** meg genialt! 🤩

 

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Jeg brukte den kuren i håret, satt med den i 5 min og hele ansiktet mitt fikk allergisk reaksjon 😓 Det er helt for jævlig🥺

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel ikke vaske kroppen/dusje hver gang du vasker håret? Du kan jo bare stå i dusjen bøyd fremover og bare vaske håret?

Anonymkode: 4b992...9c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...