Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Følger. 

Jeg har tidvis selv hatt sår hodebunn og mye hårtap. Nå har min datter fått samme problem, og vi fikk det samtidig denne gangen. Noe vi begge to har reagert på kanskje? 

Anonymkode: 4f027...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp håret ofte, og ha det gjerne satt opp i dult når du er hjemme. Og bruk Nisim, som noen nevner. De har både sjampo, balsam og et slikt middel du kan ha i hodebunnen for å motvirke hårtap.

Anonymkode: 9da39...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Forskjell på stressrelatert (telogent effluvium) og genetisk.

Jeg har selv telogent effluvium, og tester produkter. 

TS har genetisk, og må dessverre prøve annet.

Det kan være Minoxidil (resten av livet), eller, hårdel/parykk. 

Anonymkode: 04ecb...9ee

Vel, Nisim KAN hjelpe mot arvelig håravfall også. Se her:

https://www.nisim.no/Category/ShowNoSub/746/Spørsmål-og-Svar

«Stopper NISIM arvelig og genetisk betinget håravfall?   

Ja, NISIM stopper også håravfall som er genetisk/hormonelt betinget. Dette er klinisk dokumentert.»

 

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg oppdaget at jeg mister hår, har jeg kun brukt shampo, ingen balsam ingen kur. Bruker jeg kur mister jeg dobbelt så mye hår, vet ikke hvorfor. Balsam trenger jeg ikke. 

Det verste er at jeg blir påminnet på håret hver dag, på tv ser jeg alle har så fint hår, går jeg i butikken ser jeg andre med fint hår og jeg er misunnelig. Det må jeg innrømme. Jeg har alltid hatt tynt og fint hår, men jeg hadde mye pluss at jeg hadde masse volum. Men jeg var alltid fornøyd med håret mitt. Nå har volumet blitt borte og det er blitt tynt i vikene. Hårfestet bak ørene går mer og mer opp. Jeg studere meg alltid i bakspeilet og på sidene, for å se om det begynner å komme nye hår eller at det er blitt bedre, men nei. 

Jeg føler at alle ser på meg og undrer, det er hva jeg føler, ikke sikkert de gjør det. Setter jeg det opp stikker det ut på sidene, som en kost eller noe. 

Jeg vet bare at jeg ikke kan godta dette og gjør alt for at det skal slutte å falle.

Hudlegen har sagt til meg at jeg kan prøve Minoxidil, men det vil jeg ikke, pga av bivirkninger og at jeg må ta det i håret flere ganger om dagen, hele livet. :(

TS

 

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan være jeg tar feil, men mener at Nioxin inneholder både sulfater og lukter litt pepperminte? Kanskje det ble for sterkt for hodebunnen din?

Dra til Vitus apotek og kjøp Nisim shampoo. Håret skal shamponeres sammenhengende 8 dager på rad og håret skal vaskes to ganger. Følg anvisningen NØYE, før du "gir opp" ❤️

https://www.nisim.no/Product/Shampoo-for-normal-til-tørr-hodebunn-og-tørt-hår-240ml-184 Finnes for normalt til fett hår også, men jeg synes håret blir så trått av den, så foretrekker den for normalt til tørt hår.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å forklare meg, det setter jeg utrolig pris på. Godt å vite at det finnes gode mennesker i verden.❤️

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også det problemet at jeg mistet MYE hår når jeg kuret det. Men ikke med wellaplex. Det er ikke en vanlig mykgjørende hårkur men en som skal bygge nye bindinger i håret. Har ikke helt peiling på disse tingene men det virket på mitt tynne flisete hår 😊

Anonymkode: 4309a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde også det problemet at jeg mistet MYE hår når jeg kuret det. Men ikke med wellaplex. Det er ikke en vanlig mykgjørende hårkur men en som skal bygge nye bindinger i håret. Har ikke helt peiling på disse tingene men det virket på mitt tynne flisete hår 😊

Anonymkode: 4309a...e91

Er det denne du mener? 

Jeg har brukt Olaplex no3, men etter den mistet jeg mye hår også.

https://www.blivakker.no/product/3098543/wella-professionals-wellaplex-no3-100ml#reviews

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det denne du mener? 

Jeg har brukt Olaplex no3, men etter den mistet jeg mye hår også.

https://www.blivakker.no/product/3098543/wella-professionals-wellaplex-no3-100ml#reviews

Anonymkode: d8f62...886

Nei, denne: https://www.blivakker.no/product/3098543?gclid=EAIaIQobChMI9cPf1u3c7QIVBgCiAx2lEQdPEAQYAiABEgJgVvD_BwE

virket på mitt hår, men det kan jo være individuelt  

 

Anonymkode: 4309a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, denne: https://www.blivakker.no/product/3098543?gclid=EAIaIQobChMI9cPf1u3c7QIVBgCiAx2lEQdPEAQYAiABEgJgVvD_BwE

virket på mitt hår, men det kan jo være individuelt  

 

Anonymkode: 4309a...e91

Hm, er ikke det samme som jeg la ut i linken over? 🤔🤔Synes den du la ut her er samme som jeg la ut. Eller er jeg litt ute å kjøre?

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke noe ode råd å komme med. Mulig du har alopesia? Jeg har det, begynte med flekkvis håravfall i 20-årene og jeg mistet alt når jeg bikket 30. Går nå med parykk, har gjort det i 5 år nå og dessverre med denne sykdommen er det ikke noe å gjøre. Men jeg synes det var fælt for all del, misforstå meg rett, men jeg mistet en venn til kreft når han var 35 år så da tenker jeg som så at det kunne vært verre. Og det er mange fine parykker der ute nå. Men for all del, jeg har vært der hvor du er, men skjer det så skjer det og prøv å minn deg på at det kunne vært verre. ❤️🌹

Anonymkode: a9d29...f59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hm, er ikke det samme som jeg la ut i linken over? 🤔🤔Synes den du la ut her er samme som jeg la ut. Eller er jeg litt ute å kjøre?

Anonymkode: d8f62...886

Å Sorry, trodde linken var olaplex siden det var den du skrev om. Jepp da er det samme link som du la ut. Du kan jo prøve den 😀

Anonymkode: 4309a...e91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke noe ode råd å komme med. Mulig du har alopesia? Jeg har det, begynte med flekkvis håravfall i 20-årene og jeg mistet alt når jeg bikket 30. Går nå med parykk, har gjort det i 5 år nå og dessverre med denne sykdommen er det ikke noe å gjøre. Men jeg synes det var fælt for all del, misforstå meg rett, men jeg mistet en venn til kreft når han var 35 år så da tenker jeg som så at det kunne vært verre. Og det er mange fine parykker der ute nå. Men for all del, jeg har vært der hvor du er, men skjer det så skjer det og prøv å minn deg på at det kunne vært verre. ❤️🌹

Anonymkode: a9d29...f59

Ja! Så mange fine parykker og da kan du få drømmehåret. Bare tenk på alle kjendisene som går rundt med parykk

Anonymkode: 4309a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også mistet ekstremt mye hår siden i fjor sommer. Har mistet 2/3 av håret mitt og det er for jævlig :(  Håret ved tinningene er kjempetynt nå og hårfestet bak ørene har blitt høyere. Hadde ganske tykt hår før, men nå er det skikkelig tynt. I tillegg er jeg ekstremt stygg og håret var det eneste som så OK ut på meg og nå mister jeg det og. Sliter med sterk angst og depresjoner, indre stress og tvangslidelser, så mulig det spiller inn. Har begynt på hårpiller fra hairlust nå. Har egentlig ikke troa, men jeg er desperat, så måtte bare prøve. Har også kjøpt shampoen og balsamen derfra.

Så føler virkelig med deg, ts ♥️ Håper virkelig du får håret ditt tilbake. 

Anonymkode: 71823...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke noe ode råd å komme med. Mulig du har alopesia? Jeg har det, begynte med flekkvis håravfall i 20-årene og jeg mistet alt når jeg bikket 30. Går nå med parykk, har gjort det i 5 år nå og dessverre med denne sykdommen er det ikke noe å gjøre. Men jeg synes det var fælt for all del, misforstå meg rett, men jeg mistet en venn til kreft når han var 35 år så da tenker jeg som så at det kunne vært verre. Og det er mange fine parykker der ute nå. Men for all del, jeg har vært der hvor du er, men skjer det så skjer det og prøv å minn deg på at det kunne vært verre. ❤️🌹

Anonymkode: a9d29...f59

Alopecia? Jeg skrev genetisk håravfall, mister ikke flekkvis men over hele, altså volumet. Kommer vel ikke til å miste all håret??? 😢

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Å Sorry, trodde linken var olaplex siden det var den du skrev om. Jepp da er det samme link som du la ut. Du kan jo prøve den 😀

Anonymkode: 4309a...e91

En liten missforståelse bare 😃 

Takk for tips, kan jo prøve den, ikke så dyr var den heller. ❤️

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å stoppe hårtap må man først og fremst finne årsaken til det, gå til lege altså.  Og ikke bare behandle det med kosmetiske midler og prosedyrer.

Årsakene kan være forskjellige. For eksempel hvis mora du hadde lite hår i din alder så er det en mulighet for at du har det arvelig. Hvis ikke det da kan det være noe i forbindelse med helsa du, kanskje et tegn på en sykdom du ikke vet om. Hos meg for eksempel var årsaken til hårtapet  problemer med stoffskifte (hormonforandringer). Det er jo bare lege som kan finne.

Anonymkode: 490b6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har også mistet ekstremt mye hår siden i fjor sommer. Har mistet 2/3 av håret mitt og det er for jævlig :(  Håret ved tinningene er kjempetynt nå og hårfestet bak ørene har blitt høyere. Hadde ganske tykt hår før, men nå er det skikkelig tynt. I tillegg er jeg ekstremt stygg og håret var det eneste som så OK ut på meg og nå mister jeg det og. Sliter med sterk angst og depresjoner, indre stress og tvangslidelser, så mulig det spiller inn. Har begynt på hårpiller fra hairlust nå. Har egentlig ikke troa, men jeg er desperat, så måtte bare prøve. Har også kjøpt shampoen og balsamen derfra.

Så føler virkelig med deg, ts ♥️ Håper virkelig du får håret ditt tilbake. 

Anonymkode: 71823...58e

Dette er som om jeg hadde skrevet det selv, helt likt. Håret mitt var det eneste jeg likte ved meg også, så det er enda verre.

Har lest mye om Hairlust jeg også, men ikke prøvd det, har blandede meninger. Håper de kommer til å hjelpe deg 🤞🏽 ❤️

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å stoppe hårtap må man først og fremst finne årsaken til det, gå til lege altså.  Og ikke bare behandle det med kosmetiske midler og prosedyrer.

Årsakene kan være forskjellige. For eksempel hvis mora du hadde lite hår i din alder så er det en mulighet for at du har det arvelig. Hvis ikke det da kan det være noe i forbindelse med helsa du, kanskje et tegn på en sykdom du ikke vet om. Hos meg for eksempel var årsaken til hårtapet  problemer med stoffskifte (hormonforandringer). Det er jo bare lege som kan finne.

Anonymkode: 490b6...d87

Ser nå at ts har det genetisk. Men genetisk betyr at hun kan ha det, men det behøver ikke å være sånn hvis hun har normalt stoffskifte og ingen spesielle hormonforansringer.

Jeg har også dårlig arv, tynt hår, dårlige tenner og hud. Ingen av kosmetiske midler har hjulpet. Det ordnet seg etter hormontabletter.

Anonymkode: 490b6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å stoppe hårtap må man først og fremst finne årsaken til det, gå til lege altså.  Og ikke bare behandle det med kosmetiske midler og prosedyrer.

Årsakene kan være forskjellige. For eksempel hvis mora du hadde lite hår i din alder så er det en mulighet for at du har det arvelig. Hvis ikke det da kan det være noe i forbindelse med helsa du, kanskje et tegn på en sykdom du ikke vet om. Hos meg for eksempel var årsaken til hårtapet  problemer med stoffskifte (hormonforandringer). Det er jo bare lege som kan finne.

Anonymkode: 490b6...d87

Jeg trodde at jeg skrev alt i innlegget mitt, har vært hos lege og hudlege. Alle i min familie, på begge sider har hår, ingen har mistet. Faktisk så har moren min også mye hår, hun nevnte for meg at hun også mistet hår i fjor sommer. Jeg vet ikke om det er noe som går.

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...