Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.25):

Jeg er dame i 40 årene. Synes håret har blitt mye bedre. Ikke voldsom endring, men mye mindre hårtap og tydelig økt hårvekst ifht mitt hår som serisøt "aldri" vokste. Nå etter 3  mnds bruk ser jeg jo at håret har vokst fra å rekke knapt ned til starten av sportsbh delen til nå å ha vokst typ flere cm og kommet endel under bh-delen. 

Men viktig å bruke den riktig: Først vaske håret med vanlig shampoo (da bruker jeg shampoo fra kerastase for tørt/slitt hår) og deretter massere fungoral godt inn i hodebunn i minst 1 minutt, og drar med fingrene gjennom så shampooen har dekket hele håret. Lar det virke i 5 min, deretter skylle godt ut og bruke en god fuktbalsam etter det. For MEG har den i hvertfall fungert bedre enn noen annen shampoo/kur og jeg ser definitivt forskjell. 

Anonymkode: 4b992...9c3

Hvor lenge har du brukt Fungoral shampo av gangen? Jeg har brukt den i en mnd slik det står på flaska, også etterpå innimellom. Bruker du den fast?

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 21.56):

🤔 Er dette noe som går? Jeg har også hatt mye hårtap siste halve året. Håret blir fett etter 1,5 dager og jeg har ikke hatt antydning til fett hår siden tenårene! Og det er noen år siden, for å si det slik...

Må vaske håret hver 3.dag, helst annenhver dag (iallfall om jeg skal ut av huset).  

Håret har blitt veldig tynt ved tinningene, så tynt at der er det bare hodebunn nå, jeg har fått kjempestore viker. Det er ikke mulig å gå med håret i hestehale, ikke at jeg har gjort det ofte, men en sjelden gang var det lettvint. Men ikke nå lenger, det ser helt koko ut.  

Anonymkode: 67353...c05

Slik er det også blitt hos meg å, på høyre side hadde jeg alltid tynnere hår da jeg har sideskill, og etter håravfallet startet hos meg, så har jeg fått hårløs vike på høyre side. På venstre side hadde jeg alltid mer hår, og det begynner å vises vike der også. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal hjelpe meg selv, hvor lete, hvor gå?😟

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slik er det også blitt hos meg å, på høyre side hadde jeg alltid tynnere hår da jeg har sideskill, og etter håravfallet startet hos meg, så har jeg fått hårløs vike på høyre side. På venstre side hadde jeg alltid mer hår, og det begynner å vises vike der også. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal hjelpe meg selv, hvor lete, hvor gå?😟

Anonymkode: d8f62...886

Gå til en hudlege og få undersøkt hodebunnen. Spør også om du kan få tatt en biopsi for å slå fast om det er telogen effluvium eller androgen alopeci. Om du bruker Reddit så er det en fin gruppe der for kvinner som opplever alle typer håravfall. r/FemaleHairLoss.

Anonymkode: e1daf...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei 

Tenkte å oppdatere litt i tråden min, selv om jeg ikke får noen svar, men vil skrive.

Da har jeg vært hos privat hudlege i Oslo, hun er tydeligvis best ifølge helse-norge komentarer fra folk. Hun så på hodebunnen min og konstaterte at jeg har Seboreisk eksem. :( Hodebunnen min klør, røde prikker og det drysser av hodebunnen. Hun ga meg resept på Elocon liniment, smøres 3 ganger i uken i maks 2 mnd. Etter påføring av den, så skal håret vaskes med Roshe Posay extra gentle(blå flaske) sjampo fra apoteket. Pga Seboreisk eksem, så er hodebunnen min fett, hun sa vi må få vekk fett før håret kan begynne å vokse ut. 

Startet med Elocon 30 november. Hodebunnen har roet seg litt ned, det klør nesten ikke. Men det er fortsatt røde prikker i hodebunnen og håret blir tynnere og tynnere. :( Sjampoen føler jeg får håret mitt til å se flatt ut og føler at med denne sjampoen så blir håret fett allerede neste dag. Og det har ikke vært sånn før, at håret blir så fort fett som med denne sjampoen. Men må bruke den, har ikke noe annet valg.

Jeg skjønner ikke hvordan dette linimentet jeg påfører i hodebunnen min vil gjøre det bedre, at jeg mister mindre hår at håret vil vokse ut? Jeg har ikke merket noe annet forandring enn at kløen har minsket. Alt det andre er det samme som før. Bare at nå drysser det fra håret mitt :( 

Hudlegen var helt ok, men det var på en måte fort inn og fort ut. Jeg føler at ingen vil ta meg seriøst, spurte om hun kunne ta biopsi av mitt hodebunn, nei det var ikke nødvendig. 

Vet ikke hva mer jeg kan gjøre, dette går bare en vei :( 

TS

Anonymkode: d8f62...886

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

jeg tror jeg har fått lichen planus.  Har fått høye viker og håret er helt hvitt i hårfestet. Har prøvd i 3 år å fortelle dette til diverse leger , men ingen gidder å høre.  Jeg sier de må ta biopsi , men de bryr seg ikke. Er så deppa . Går med lue og pannebånd hele tiden for å skjule den fæle panna.  Orker ikke noen kjæreste siden jeg føler meg så fæl.  livet er helt meningsløst. 

Anonymkode: e7135...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei dere ❤️

Jeg har lest gjennom hele tråden min nå og bare innsett at jeg var dum og teit som klaget over håret mitt, nesten pinlig å lese min tråd etter så mange år. Fra den første dagen jeg merket at det er blitt tynnere så har jeg faktisk hatt godt med hår, klaget unødvendig. Det ser jeg tydelig nå, men hva hjelper det meg…

I fjor så brukte jeg for andre gang Elocon liniment og den gang i to mnd og det hjalp. Kløen ble borte, håravfallet minsket, håret så og føltes mye sunnere og det var så befriende for meg, kunne ha det løst etter vask, så fint ut også.

Nå i slutten av januar kom kløen tilbake, håravfallet kom også tilbake, og på bare noen mnd har håret blitt såååå tynt at det ikke ser pent ut uansett hva jeg gjør. På den tiden da jeg brukte Elocon liniment så sa hudlege at jeg må bruke sjampo fra Ducray i 4 uker. Mens jeg brukte den sjampoen hver gang jeg vasket håret så mistet jeg bunker med hår, hver gang. Jeg tenkte at det kanskje måtte være sånn men før det hadde gått 4 uker så sluttet jeg med den. Da innså jeg hvor mye av håret mitt ble borte. På den ene siden hvor jeg hadde masse hår og volum ble tynt og volumet er borte, overhåret er liksom borte og jeg er helt flatt i bakhodet der jeg hadde mye hår og volum. Nå er det liksom tynt nederst og uten noe som helst volum, og når jeg har det løst så føles det som om at jeg ikke har hår og det tynne håret plager meg så jeg må ha det fortest mulig opp i hestehale. Jeg vet at det heller ikke er bra, men…

Håret mitt er nå litt over skuldrene og jeg bør klippe det fordi det ikke ser ut men jeg synes det er så pinlig å gå til frisør med dette tynne helvete. :(  Jeg synes det føles så pinlig og jeg får meg ikke til å bestille time hos frisør. Det er jo blitt så tynt. :( 

Fra den første dagen jeg opprettet denne tråden så angrer jeg for at jeg bekymret meg så mye som jeg gjorde, fordi jeg nå ser at jeg ikke hadde noe grunn til det, burde ha slappet av. Nå er det ille, nå! 

Mannen maser på meg om å bestille time igjen hos en annen hudlege, men det blir da den tredje hudlegen jeg går til, hvor mage skal jeg liksom gå til? Hvilken diagnose kommer jeg til å få denne gangen? Jeg piner meg selv, jeg vet det men vet ikke hva jeg skal gjøre? 

Har jo prøvd alt fra sjampoer til tabletter uten at det har hjulpet. Linimentet har jeg brukt 2 ganger og den er det eneste som har hjulpet, men i 2 mnd så blir det ille igjen.

Har dere tips til en hudlege i Akershus område dere vil anbefale? Hvordan skal jeg gå fram?

Ts

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...