Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

 

Jeg har forresten vært plaget av håravfall selv og har tynt hår så jeg opplevde det veldig dramatisk. (Tynt hår men mye når jeg var ungdom). Det har vært fra at du kan se hodebunnen over alt, til viker (ofte en side av gangen)... Akkurat nå er det bedre enn det har vært på mange år. Jeg vet helt ærlig ikke hvorfor, for det er mye som er annerledes. Jeg har sluttet med antibiotika (pga kroniske sykdommer) og prøvd sprøe dietter istedenfor. Så kanskje det er pga medisiner og kanskje det er pga diett. I tillegg har jeg sluttet å dille så mye med det. Ingen hårfarge eller striper. Bruker shampo uten silikon og ofte uten sulfat. Jeg har funnet ut at går jeg over en viss lengde faller ene hår ut, antar det er svake føtter. Jeg har sluttet med hestehale og hårstikk og bruker bare klemmer. Jeg sover som regle med håret satt opp, men ikke stramt. 

Som sagt, aner ikke hva som hjalp men det er bedre enn på lenge.

Anonymkode: e21d8...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Au da. Her hadde jeg mange skrivefeil. Telefonen er helt tullete. 

Men føtter=røtter osv

Anonymkode: e21d8...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, har veldig tynt hår selv.  Har brukt Nisim nå i et par mnd og er på min andre flaske med The Ordinary hårserum.  Vasker håret 2 g i uka og bruker serumt ca 5 g i uka. Ser en ørliten forskjell.  Ser at det ikke er så tynt oppå lengre og at små hårstrå begynner å stå opp fra hodebunnen, så noe skjer.  Har også begynt å ta biotin 1000 mikrogram, nattlysolje, omega 3 og har tatt ølgjær, lenge.  Har ikke forventninger om tykt hår men at det skal bli noe bedre. 

Er håret ditt ekstremt tynt kan det være du få penger i tilskudd til en fin parykk, har du spurt legen om det?

 

 

Anonymkode: 798fa...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler med deg, har veldig tynt hår selv.  Har brukt Nisim nå i et par mnd og er på min andre flaske med The Ordinary hårserum.  Vasker håret 2 g i uka og bruker serumt ca 5 g i uka. Ser en ørliten forskjell.  Ser at det ikke er så tynt oppå lengre og at små hårstrå begynner å stå opp fra hodebunnen, så noe skjer.  Har også begynt å ta biotin 1000 mikrogram, nattlysolje, omega 3 og har tatt ølgjær, lenge.  Har ikke forventninger om tykt hår men at det skal bli noe bedre. 

Er håret ditt ekstremt tynt kan det være du få penger i tilskudd til en fin parykk, har du spurt legen om det?

 

 

Anonymkode: 798fa...0a5

Dette serumet du bruker, blir håret fett av det? Og hvor kjøper du den?

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette serumet du bruker, blir håret fett av det? Og hvor kjøper du den?

Anonymkode: d8f62...88

Det blir ørlite fett men bruker litt tørrsjampo dagen etter så det går fint.  Har bestilt forskjellige steder der det er biiligst og akkurat nå er det Eleven som er billigst.  En flaske varer i 3-4 uker, bruker 4-5 pipetter hver kveld. 

https://eleven.no/harpleie/harpleieprodukter/spesielle-behov/hartap/the-ordinary-multi-peptide-serum-for-hair-density?gclid=Cj0KCQjwvYSEBhDjARIsAJMn0liUmfQESjzoz0p6ylhDWfsEI--DlPE1uTTSeYRg-LY_dLzWAG6N9qIaAmRqEALw_wcB#75859

Endret av Peonjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er diskusjoner om tørrsjampo kan gi hårtape. Tetter porene etc. Det hadde jeg sluttet med umiddelbart om man har hårtap, for å være på den sikre siden.

Anonymkode: e21d8...6ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er diskusjoner om tørrsjampo kan gi hårtape. Tetter porene etc. Det hadde jeg sluttet med umiddelbart om man har hårtap, for å være på den sikre siden.

Anonymkode: e21d8...6ba

Jeg bruker det ikke så ofte men har litt mistanker til Osis pudder og prøver å ikke bruke det så ofte....men det er fantastisk for å få et løft på toppen av håret. 

Anonymkode: 798fa...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bruker det ikke så ofte men har litt mistanker til Osis pudder og prøver å ikke bruke det så ofte....men det er fantastisk for å få et løft på toppen av håret. 

Anonymkode: 798fa...0a5

Leste bakepulver på børsten gjør samme jobben, uten risiko. Har ikke prøvd selv.

Jeg har ikke prøvd annet en Batise(?) men siden jeg klødde i hodebunnen tenkte jeg dette er ikke noe å bruke ofte. 

Anonymkode: e21d8...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har skrevet at jeg har vært hos lege og hudlege, hudlegen mente genetisk håravfall og sa at det eneste som hjalp var Recrea forte. Fastlegen bryr seg ikke.

Anonymkode: d8f62...886

Recrea Forte, shampooen Fungoral og medisinen finasterid er de eneste tingene med bevist effekt som brukes i Norge, så jeg ville i hvert fall begynt med recrea forte.

Endret av Aranciata
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd fungoral shampoo? Skal ha dokumentert effekt mot håravfall. Viktig å først bruke vanlig/ rensende shampoo og deretter fungoral som skal virke 5 min, deretter vanlig balsam. 

I tillegg viktig med minst mulig friksjon; dvs ikke gre håret, bruke silkepute, aldri stram strikk etc.

Anonymkode: 4b992...9c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 18.04):

Har du prøvd fungoral shampoo? Skal ha dokumentert effekt mot håravfall. Viktig å først bruke vanlig/ rensende shampoo og deretter fungoral som skal virke 5 min, deretter vanlig balsam. 

I tillegg viktig med minst mulig friksjon; dvs ikke gre håret, bruke silkepute, aldri stram strikk etc.

Anonymkode: 4b992...9c3

Jeg vil ikke anbefale Fungoral. Jeg får økt hårtap av det.

Anonymkode: fdd32...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig situasjon. Jeg var i en lignende situasjon for et par år siden, og mistet så mye hår at jeg merket det ble vesentlig tynnere og flekker uten mye hår. Det som hjalp meg var å gå til psykolog. Jeg hadde ikke noe spesielle problemer så jeg tenkte ikke over muligheten før en venninne anbefalte det. Jeg fant ut at det rett og slett kom fra stress, men det begynte jo et par måneder etter den stressende perioden i livet hadde startet, så jeg koblet ikke sammenhengen der og da. Uansett - jeg syns det hjalp å snakke med noen, og etter hvert minsket håravfallet mitt også, selv om jeg fortsatt hadde like mye på gang i livet ellers. Nå vet jeg ikke om det kan være tilfelle for deg, i og med at du skriver at hudlegen sa det var kronisk hårtap, men om du ikke har tenkt over det, så hjalp det hvertfall for meg å prate med noen generelt.

Ser også noen nevnte at du kan få støtte til hårdeler eller parykk, dette kan jo også være et alternativ. Blant annet Hairtalk har en hårdel utviklet for folk med ulike problemer rundt hårtap. Kanskje verdt å sjekke ut? 🙂 Fant denne lenken på Alopeciaforeningen også om hvilken støtte man kan få til parykk og extensions (ikke nødvendigvis bare til de som har alopecia).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina
Aranciata skrev (På 22.4.2021 den 21.15):

Recrea Forte, shampooen Fungoral og medisinen finasterid er de eneste tingene med bevist effekt som brukes i Norge, så jeg ville i hvert fall begynt med recrea forte.

Ikke om det er snakk om diffust håravfall såvidt jeg har forstått.

Tørrshampo er forøvrig døden når man sliter med håravfall - det beste er at man ikke utsetter hårvask. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod en artikkel i Daily Mail om dette merket, at det skulle være bra mot håravfall:

Watermans Hair Growth Trio | lyko.com 

Usikker på om det funker, jeg sliter mye med håravfall selv og tror det er pga stress. Vurderer å este produktene. 

Her er artikkelen fra Daily Mail:

Trichologist shares £14 shampoo used to treat hair loss caused by COVID-19 stress | Daily Mail Online 

Anonymkode: 6d6f7...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det stod en artikkel i Daily Mail om dette merket, at det skulle være bra mot håravfall:

Watermans Hair Growth Trio | lyko.com 

Usikker på om det funker, jeg sliter mye med håravfall selv og tror det er pga stress. Vurderer å este produktene. 

Her er artikkelen fra Daily Mail:

Trichologist shares £14 shampoo used to treat hair loss caused by COVID-19 stress | Daily Mail Online 

Anonymkode: 6d6f7...5c0

At ingrediensene ikke er tilgjengelig er et dårlig tegn. 

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.54):

I vinteren kjøpte jeg meg Nioxin, leste mye bra om det. Men måtte slutte da jeg ble allergisk, ble helt rød i huden pluss at det kløddd sinnsykt. 

Nisim shampo er det eneste jeg IKKE har prøvd, da jeg nesten har gitt opp å prøve  når ingenting hjelper. 

Og det som er enda verre er at håret mitt blir fort fett, aldri hatt så fett hår som nå. Etter 2 dager må jeg vaske det.

Anonymkode: d8f62...886

Det kan være hormoner, når du sier du har fått fet hodebunn. Pcos kan gi håravfall hos kvinner

Anonymkode: b432c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 15.12):

Stemmer i det med Nisim shampo og extract. Har brukt de to produktene sammen nå i et halvt år og har fått mer hår rundt hårfestet, som var der jeg så det begynte å bli tynnere. Men ser det er masse nye hår som stikker ut overalt. Masserer også hodebunnen noen minutter morgen og kveld, sittende med hodet mellom knærne. Det stimulerer tilveksten av hår ytterligere. 

 

K 33.

Anonymkode: e1daf...370

Hvilket virkestoff i Nisim er som som skal stimulere til hårvekst isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henry02 skrev (11 timer siden):

Hvilket virkestoff i Nisim er som som skal stimulere til hårvekst isåfall?

Brukte nisim i ca 2 mnd og det gjorde håret mitt knusktørt.  Hadde heller ingen effekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aranciata skrev (På 22.4.2021 den 21.15):

Recrea Forte, shampooen Fungoral og medisinen finasterid er de eneste tingene med bevist effekt som brukes i Norge, så jeg ville i hvert fall begynt med recrea forte.

Kan du linke til den fungoral shampoen? Søkte og fikk opp noen treff, men sto ikke at den var mot hårtap, men mot tørr og irritert hodebunn.

Anonymkode: 301af...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...