Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg brukte den kuren i håret, satt med den i 5 min og hele ansiktet mitt fikk allergisk reaksjon 😓 Det er helt for jævlig🥺

Anonymkode: d8f62...886

Nisim kur? Kur har ingen virkning for håravfall :) Er kun shampooen og ekstraktet som hjelper mot det.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Reagerer ikke på det jeg bruker å vaske kroppen med men at jeg har bader hver eneste gang, tror ikke kroppen min tåler det. Spesielt nå når det er så kaldt.

Hm, jeg trodde at om en bruker Nisim så skal ikke man bruke andre produkter. Og du sier du veksler litt mellom shampoene🤔 Åhh, jeg synes det er så mye kronglete det her med Nisim, bruk det og det, unngå det å det.. Meeeen, jeg skal fortsette med shampoen, selv om jeg ikke forventer noen mirakler.

Anonymkode: d8f62...886

Jeg veksler nå fordi jeg ikke har problemer med håravfall nå, ting er i sjakk. Men skulle det komme tilbake så vil jeg kun bruke NIsim. Bruker Nisim shampooen fast fordi jeg føler den renser godt, og holder ting i sjakk, selv om jeg ikke har håravfall-periode nå. 

Siden du sliter med håravfall nå så ville jeg kun brukt Nisim shampooen og alltid vaske to ganger med den.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du må vel ikke vaske kroppen/dusje hver gang du vasker håret? Du kan jo bare stå i dusjen bøyd fremover og bare vaske håret?

Anonymkode: 4b992...9c3

Stemmer for dette jeg også, det enkle er ofte det beste :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nisim kur? Kur har ingen virkning for håravfall :) Er kun shampooen og ekstraktet som hjelper mot det.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Ja, den condisioner mask eller hva den heter. Kjøpte den da shampoen tørket ut håret mitt, så tenkte den var fin å bruke for å gi fuktighet. Men den reagerer jeg på, ble helt rød i ansiktet og flekkete. 

ts

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 10.20):

Har du sjekket ingredienslisten på produktene du bruker i hår og hodebunn, TS?

DMDM Hydantoin er et stoff som blir om til gift når det kommer i kontakt med vann, og det har vært flere rettssaker i USA hvor blant annet Tresemmé har blitt saksøkt av kvinner som har begynt å miste mye hår etter bruk av produktene deres. Her er en link: https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/consumer-products/beauty-products/tresemme-keratin-hair-smoothing-shampoo-leads-to-hair-loss-class-action-lawsuit-claims/

Jeg sjekket alle mine hårprodukter selv, kastet alle med farlige ingredienser - og opplever nå mange små babyhår som begynner å vokse ut igjen! 😀 Dette gjelder også hudprodukter.

Vær forberedt på et aldri så lite sjokk når du leser hva som faktisk er lov av ingredienser innen kosmetikk. Google har sensurert mye (grunnet samarbeid med store kosmetikkfirma), så jeg anbefaler DuckDuckGo-nettleseren til akkurat dette. 

Anonymkode: c2a2e...4af

😮😮😮Er det andre ting som er farlig?

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

😮😮😮Er det andre ting som er farlig?

Anonymkode: 04d30...30f

Det er mye som ikke er direkte bra for hodebunn og hår (parfyme blant annet), men dette har fått stor oppmerksomhet da det faktisk blir om til et giftig stoff når det kommer i kontakt med vann. Sjekk produktene dine 😊

 

Jeg bruker Neutral shampoo, LoveBeautyPlanet, Urtekräm osv. Sikkert ikke perfekte de heller, men hår og hodebunn tåler de i alle fall 🥰

Anonymkode: c2a2e...4af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er mye som ikke er direkte bra for hodebunn og hår (parfyme blant annet), men dette har fått stor oppmerksomhet da det faktisk blir om til et giftig stoff når det kommer i kontakt med vann. Sjekk produktene dine 😊

 

Jeg bruker Neutral shampoo, LoveBeautyPlanet, Urtekräm osv. Sikkert ikke perfekte de heller, men hår og hodebunn tåler de i alle fall 🥰

Anonymkode: c2a2e...4af

Ja jeg synes det er så vanskelig å finne en bra sjampo som passer håret mitt og er uten skumle greier.Leter og leter...

Anonymkode: 04d30...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er mye som ikke er direkte bra for hodebunn og hår (parfyme blant annet), men dette har fått stor oppmerksomhet da det faktisk blir om til et giftig stoff når det kommer i kontakt med vann. Sjekk produktene dine 😊

 

Jeg bruker Neutral shampoo, LoveBeautyPlanet, Urtekräm osv. Sikkert ikke perfekte de heller, men hår og hodebunn tåler de i alle fall 🥰

Anonymkode: c2a2e...4af

Kan bruke de jeg også, men de hjelper ikke på håravfall noe Nisim sjampo gjør, så da bruker jeg heller den.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er du fortsatt fornøyd, ts? ❤️

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Ja, faktisk så er jeg det ja🙂 Det er mindre håravfall, men føler det ikke hjelper på hårvekst, flekkene er der 😕Men vet jo at sjampoen kun minsker håravfall og ikke hjelper på hårvekst.

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, faktisk så er jeg det ja🙂 Det er mindre håravfall, men føler det ikke hjelper på hårvekst, flekkene er der 😕Men vet jo at sjampoen kun minsker håravfall og ikke hjelper på hårvekst.

Anonymkode: d8f62...886

Bra :)  Når det gjelder flekkene, så tar det sikkert litt tid før nytt hår vokser ut. Evt kan du booste med Nisim ekstrakt :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bra :)  Når det gjelder flekkene, så tar det sikkert litt tid før nytt hår vokser ut. Evt kan du booste med Nisim ekstrakt :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Ja, det vet jeg. Har tenkt på den, men jeg synes det er et ork å smøre på både morgen og kveld, hver dag 🥱Men mye står på vilja, og jeg har mistet viljen. 
 

Hvordan går det med deg? 🌸

Så koselig at du stikker innom tråden min og lurer på hvordan det går, snill du er.❤️

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, det vet jeg. Har tenkt på den, men jeg synes det er et ork å smøre på både morgen og kveld, hver dag 🥱Men mye står på vilja, og jeg har mistet viljen. 
 

Hvordan går det med deg? 🌸

Så koselig at du stikker innom tråden min og lurer på hvordan det går, snill du er.❤️

Anonymkode: d8f62...886

Da tenker jeg du kan se det an litt, og hvis du ser at det ikke kommer gjenvekst, så kan du ta en ny vurdering da. Vilja spiller jo mer på lag hvis man ser at man ikke har noe annet valg :)

Det går greit med meg, mister lite hår. Frisøren min sier jeg har fått så tjukt hår, at nesten alt jeg mistet har kommet ut igjen.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da tenker jeg du kan se det an litt, og hvis du ser at det ikke kommer gjenvekst, så kan du ta en ny vurdering da. Vilja spiller jo mer på lag hvis man ser at man ikke har noe annet valg :)

Det går greit med meg, mister lite hår. Frisøren min sier jeg har fått så tjukt hår, at nesten alt jeg mistet har kommet ut igjen.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Åhhhh lucky u 😍 Glad på fine vegne🙂🙂 

Jeg vet det du sier er sant, men føler jeg har prøvd det meste uten noen hjelp. Nioxin hjalp ikke, urteshjampo mot håravfall, har skylt også håret med brennesle te, tatt Priorin i mer enn 6 mnd, uten at det hjalp noe som helst. Så da blir liksom vilja borte og håpet.😕Tror nok rett og slett at hudlegen hadde rett, at jeg genetisk håravfall. Håret mitt har aldri vært fett, men nåååå er det fett på dag 2. Pluss at hårstråene har forandret seg, de er mer stive og når jeg ser meg selv i speilet så er det nesten som om det ikke er mitt hår, om du skjønner. Og min egen farge er blitt mørkere, jeg har aldri vært så mørk. Jeg kler det ikke, og det hjelper heller ikke. Men det hjelper ikke å ta striper, de blir borte i løpet av to uker. Skulle bare ønske at jeg en natt legger meg og neste dag så er denne dritten borte. Det tar på å leve med dette. 🥺🥺

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.24):

I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. 

Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt :( Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår.

Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. 

Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp?

Anonymkode: d8f62...886

Jeg prøvde noe som heter Arcon tisane, det var veldig effektivt, men litt dyrt. 

Anonymkode: 6fe58...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Åhhhh lucky u 😍 Glad på fine vegne🙂🙂 

Jeg vet det du sier er sant, men føler jeg har prøvd det meste uten noen hjelp. Nioxin hjalp ikke, urteshjampo mot håravfall, har skylt også håret med brennesle te, tatt Priorin i mer enn 6 mnd, uten at det hjalp noe som helst. Så da blir liksom vilja borte og håpet.😕Tror nok rett og slett at hudlegen hadde rett, at jeg genetisk håravfall. Håret mitt har aldri vært fett, men nåååå er det fett på dag 2. Pluss at hårstråene har forandret seg, de er mer stive og når jeg ser meg selv i speilet så er det nesten som om det ikke er mitt hår, om du skjønner. Og min egen farge er blitt mørkere, jeg har aldri vært så mørk. Jeg kler det ikke, og det hjelper heller ikke. Men det hjelper ikke å ta striper, de blir borte i løpet av to uker. Skulle bare ønske at jeg en natt legger meg og neste dag så er denne dritten borte. Det tar på å leve med dette. 🥺🥺

Anonymkode: d8f62...886

Det kan hende du har for mye protein i håret, da blir mitt sånn. Proteiner er i hårprodukter så da må man finne ut hvor og kutte ned bruken av de. Du kan evt også prøve med en god fuktighetskur først som du bruker hver gang du vasker håret eller 1-2 ganger i uken etter behov. 

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Åhhhh lucky u 😍 Glad på fine vegne🙂🙂 

Jeg vet det du sier er sant, men føler jeg har prøvd det meste uten noen hjelp. Nioxin hjalp ikke, urteshjampo mot håravfall, har skylt også håret med brennesle te, tatt Priorin i mer enn 6 mnd, uten at det hjalp noe som helst. Så da blir liksom vilja borte og håpet.😕Tror nok rett og slett at hudlegen hadde rett, at jeg genetisk håravfall. Håret mitt har aldri vært fett, men nåååå er det fett på dag 2. Pluss at hårstråene har forandret seg, de er mer stive og når jeg ser meg selv i speilet så er det nesten som om det ikke er mitt hår, om du skjønner. Og min egen farge er blitt mørkere, jeg har aldri vært så mørk. Jeg kler det ikke, og det hjelper heller ikke. Men det hjelper ikke å ta striper, de blir borte i løpet av to uker. Skulle bare ønske at jeg en natt legger meg og neste dag så er denne dritten borte. Det tar på å leve med dette. 🥺🥺

Anonymkode: d8f62...886

Også kan du bytte til den shampoen mot fett hår om du bruker den andre. 

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan hende du har for mye protein i håret, da blir mitt sånn. Proteiner er i hårprodukter så da må man finne ut hvor og kutte ned bruken av de. Du kan evt også prøve med en god fuktighetskur først som du bruker hver gang du vasker håret eller 1-2 ganger i uken etter behov. 

Anonymkode: 04d30...30f

Bruker bare Nisim shampo, ingen balsam eller kur, så skjønner ikke. Bruker balsam noen ganger bare, men kun i lengdene uten at det berører hodebunnen.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bruker bare Nisim shampo, ingen balsam eller kur, så skjønner ikke. Bruker balsam noen ganger bare, men kun i lengdene uten at det berører hodebunnen.

Anonymkode: d8f62...886

Jeg ser det er protein i shampooen, du bør absolutt begynne med balsam og en fuktighetskur uten proteiner for å balansere det. Da blir håret mer normalt igjen:)

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har genetisk håravfall, den typiske kvinnetypen som er generell og ikke flekkvis(måne/viker). Har hårdel(nymotens tupé som man skifter hver 4-7 uke). Får dekket 5000-6000kr i året av nav. Går til et senter som er spesialisert på hårtap. Man barberer bort håret der hårdelen festes og så limes den på m kirurgisk superlim.
 

Koster 10.000 per hårdel, man bør ha to å veksle mellom samtidig, de varer i ca halvannet år alt ettersom man har 100% ekte hår eller en blanding av ekte og syntetisk. For meg er dette verdt pengene. Tipper det koster meg i snitt 2000kr /mnd, ikke iberegnet de 6000. Koster 1000kr å skifte hårdel, men mitt hår vokser så sent + frisyren min viser ikke hårfestet så trenger bare skifte hver 7.uke. Hatt det i 8 år nå, og aldri angret et sekund. De som går til frisør og striper/bleker/bruker extensions er nok ille såååå langt unna utgiftsmessig. 
Jeg kan svømme, trene, style (fordi jeg har 100% ekte hår) med krølltang/rettetang. Er ikke lenger selvbevisst, føler ikke lenger for å hele tiden sjekke om frisyren kamuflerer mest mulig hodebunn, eller  redd for vind. 

(har forøvrig en kollega som gjorde det også og hun var ikke fornøyd. Sluttet og lot sitt eget vokse ut igjen og falt til ro med sitt tynne hår. Så det er litt individuelt, men de fleste er veldig fornøyde )

Anonymkode: 09944...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...