AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #161 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja men ikke ksilt og hadde aldri funnet meg ei ny ei - MEN skjønner han da godt. Kona er nærmeste familie og den man bor med hele livet, og såklart vil de sikre seg i EGET hus. At dere flyr rundt og vil gjøre livet til pappas store kjærlighet hardt etter å attpåtil miste sin aller nærmeste og være i dyr sorg og kun tenke penger er helt kvalmt i mine øyne. Anonymkode: a1072...206 Seriøst? Du har barn, men mener kona er nærmeste familie??????? Barna er... hva da...? og de flyr ikke rundt og gjør livet til «pappas store kjærlighet» hardt. Det er vel heller omvendt; at de gir faen i barna og ja, papp beviser som du selv sier; HUN er nærmeste familie, ikke de. Stakkars stakkars barn:( Anonymkode: acf1a...138
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #162 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg synes ærlig talt ikke svar av denne typen er innafor i en seriøs diskusjon (alt er sitater fra dine innlegg, har uthevet det jeg synes er ekstra ille): Ta litt selvkritikk, dette er ikke å diskutere saklig. Anonymkode: 0a6c0...951 Jeg synes det er fullstendig saklig🤷♀️🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: acf1a...138
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #163 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det har han rett til, og det synes jeg er ondskapsfullt som far. Være så tydelig på at ny kone betyr alt, barn betyr ingenting Anonymkode: acf1a...138 Jeg er litt spent på hva du mener er det riktige og gjøre i dette tilfelle. Ta med i beregningen at stemor har betalt mer enn far på huset og dermed eier en høyere andel enn han. Anonymkode: 46ee1...a34 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #164 Skrevet 19. desember 2020 Har bare lest hovedinnlegget .. men Ærlig talt: dere hadde alt å vinne på dealen faren deres kom med - da ville dere til slutt arvet begge.. faren og hans nye kone har bygget opp hjemmet sammen- at hun da får rett til å sitte i uskiftet bo burde vært en selvfølge. Og når hun i tillegg ikke har arvingerer er det lite risiko for dere. I uskiftet bo kan man ikke uten videre forringe verdien så dere hadde som sagt lite å tape... trist for dere og deres forhold til far at dere har satt dere i denne situasjonen .. og veldig synd for deres umyndige søsken.. får håpe at stemor setter disse som arvinger i sitt testamente.., Anonymkode: 05867...4e7 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #165 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk. Jeg mener også at han burde tenkt seg om, også med tanke på at de kan skilles. Og han kunne vist større forståelse for våre bekymringer enn å bare plutselig gjøre seg blakk. Anonymkode: 63e7b...4b5 Det var jo ikke hans opprinnelige ønske- men for at ekteskapet skulle bli rettferdig/ begge skulle kunne sitte trykt i felles bolig så måtte det bli slik fordi dere ikke var villige til å skrive under.. syns flere burde gjøre det samme.. Far din har barn som gjør at de ellers ville hatt en utrolig skjevhet... Anonymkode: 05867...4e7 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #166 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er litt spent på hva du mener er det riktige og gjøre i dette tilfelle. Ta med i beregningen at stemor har betalt mer enn far på huset og dermed eier en høyere andel enn han. Anonymkode: 46ee1...a34 Det sto det vel ikke i første innlegget? Eller tar jeg feil? Deg sto vel kun at fordi han hadde barn brukte han mer penger på det. Begge er tydelig velstående her. Om hun eier feks 70% så er det jo kun 30 som barna kan dele. Så stemor klarer seg vel uansett? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor det er så klart at hans nye kone skal ha alt og barna ingenting. Jeg vil gjerne høre fra en her som har barn Og synes det er helt innafor å gjøre de arveløse. Anonymkode: acf1a...138 3
Sessan_ Skrevet 19. desember 2020 #167 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sto det vel ikke i første innlegget? Eller tar jeg feil? Deg sto vel kun at fordi han hadde barn brukte han mer penger på det. Begge er tydelig velstående her. Om hun eier feks 70% så er det jo kun 30 som barna kan dele. Så stemor klarer seg vel uansett? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor det er så klart at hans nye kone skal ha alt og barna ingenting. Jeg vil gjerne høre fra en her som har barn Og synes det er helt innafor å gjøre de arveløse. Anonymkode: acf1a...138 Hallo...nå må du gi deg. En annen bruker har markert ut dette i RØD SKRIFT, bare for deg, på forrige side. Ja, du tar feil. Og: når du diskuterer så aggressivt som du gjør, så bør du også kunne komme med et konkret eksempel på hva du mener er den beste løsningen. I innlegget du svarer her, så blir du bedt om nettopp det. Men du svarer ikke på spørsmålet. Du bare maler videre på de samme argumentene, som ikke beskriver noen løsning overhode. 18
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #168 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det sto det vel ikke i første innlegget? Eller tar jeg feil? Deg sto vel kun at fordi han hadde barn brukte han mer penger på det. Begge er tydelig velstående her. Om hun eier feks 70% så er det jo kun 30 som barna kan dele. Så stemor klarer seg vel uansett? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor det er så klart at hans nye kone skal ha alt og barna ingenting. Jeg vil gjerne høre fra en her som har barn Og synes det er helt innafor å gjøre de arveløse. Anonymkode: acf1a...138 Hvis far og stemor er gift, arver hun 50% av de 30%. Samme hvis de hadde skrevet gjensidig testamente på boligen. Nå vet vi hverken fordelingen på eierskapet eller verdien på boligen, men det er smålig av ts og søskene og forlange å bli kjøpt ut og trosse fars ønske for kanskje 1/4 eller mindre av boligen. Anonymkode: 46ee1...a34 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #169 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): først. Begrunnelsen er at hun har bidratt mer fordi hun er alene, mens han på ett tidspunkt hadde seks barn halve året. Han vil ikke at hun skal måtte kjøpe oss ut. Videre så sier Regner med at det er dette du mener. Å «bidra» betyr ikke at hun har lagt mest inn i huset. Og har hun det så er vel eierandelen hennes også derimot. Anonymkode: acf1a...138 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #170 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo helt tydelig for alle her at du ikke har les hverken HI eller andre innlegg av ts her, derfor siterer jeg ikke siden du sikkert ikke tar deg bryet med å lese teksten der det står ekspander under. Kopierer heller og limer sånn at alt kommer med. HI kommer under her med rød skrift: eg skal forsøke å gjøre dette kort. Jeg er eldst av seks søsken, fire av oss er myndige, og to er i ungdomsskolealder. Mamma og pappa skilte seg for 11 år siden, da jeg var 14. Pappa tok ikke med seg noe i skillsmisseoppgjøret da han ville trygge oss barna og ikke etterlate mamma med dårlig råd. Han hadde, og har fortsatt, en veldig godt betalt jobb. De har hele tiden hatt 50/50 omsorg, og så vidt jeg vet også et godt samarbeid. Pappa traff stemor etter rundt to år som single og de kjøpte seg raskt hus i lag. Stemor har også en godt betalt jobb. De har allerede betalt ned huset. Hun har ikke barn. Så til saken: Pappa ville at vi som er myndige skulle skrive under på at stemor kunne sitte i uskifte hvis han dør først. Begrunnelsen er at hun har bidratt mer fordi hun er alene, mens han på ett tidspunkt hadde seks barn halve året. Han vil ikke at hun skal måtte kjøpe oss ut. Videre så sier han at han selv er enearving etter stemor, slik at hvis hun dør først, så vil arven etter henne også komme oss til gode på sikt. Vi ville ikke skrive under på dette, for hvem vet om ikke stemor hadde brukt opp alt på seg selv da? Hun sitter jo dessuten godt i det uansett. En stund etter denne diskusjonen så overdro pappa sin del av huset til stemor. Han sa også at både sparekontoen og pensjonskontoen hans nå var i hennes navn og med en ektepakt som ga henne særeie ved hans død. Etter dette har det vært en merkelig stemning mellom oss, og stemor holder seg unna når jeg er innom. De hjemmeboende søsknene mine sier at alt er greit når de er hos pappa. Kan han gjøre dette? Kan man omgå arveloven så enkelt? Et annet innlegg av ts: Er det? Det kommer ikke til å være noe å arve etter mamma. Huset hennes er nedslitt og ikke verdt stort. Jeg synes pappa og stemor er litt urimelige. De kunne jo for eksempel tilbudt oss forskudd på arv nå mot at hun kan sitte i uskifte, men det ville han ikke. Det er vel ikke rimelig at ungene skal kreve forskudd på arv når far enda er i live. Ts skriver også at de satset på arven fra far da det ikke er noe å arve etter mor. Altså, man kan da ikke satse på arv. Mye kan skje innen en av foreldrene dør. Her har stemor sagt at de kommer til å arve henne siden de ikke har egne barn, men den muligheten har de selv skuslet bort nå. Stemor har sagt at vi kommer til å arve etter henne, men med ulike summer etter alder og hvor vi er i livet hvis pappa dør først. Men du har nok rett i at vi eldste ikke kommer til å få noe nå. Hun har et ganske uforsonende vesen. Jeg synes at pappa kunne prøvd å forstå hvorfor vi tenker som vi tenker, men det vil han ikke Mener du fortsatt at stemor og far er drittsekkene her? Anonymkode: 46ee1...a34 Ja, det mener jeg. Stemor har ikke sagt de skal arve henne. Dette er kun en konsekvens hvis han dør sist. En far som gjør barna arveløse og gir alt til ny kone er en jævel i mine øyne Anonymkode: acf1a...138 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #171 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønner ikke hvem dere menneskene er? Far har «ofret» seg med å gå fra familien? Det hadde vel vært mer trygghet for barna om foreldrene holdt sammen. Hvorfor dette enorme forsvaret for en stemor? Og hva gjør barna egoistiske? Det er helt normalt å Arve sine foreldre! Og det er IKKE å trygge barna å gjøre de arveløse!!! Du MÅ være stemor selv for p ha disse meningene! Anonymkode: acf1a...138 Nope, er ikke stemor. Er bonusmor og mamma! Ungene ble trygget da far lot mor beholde alt ved samlivsbrudd istedenfor å ta med seg sin halvpart derfra. Ungene ville også være sikre på arv hvis stemor kunne sitte i uskiftet bo. Nå eier hun alt og kan gjøre som hun vil. Og selvfølgelig skal da en mann ha ansvar for sin partner, og motsatt! Når hun har gått inn med mest penger, med arbeid og med innsats i huset så skulle det da bare mangle at hun slapp å flytte ut umiddelbart etter at han evt døde! Ungene er egoistiske fordi de ikke skjønner at stemor er viktig for far, fordi de ikke skjønner at dette dreier seg om mer enn dem selv, fordi de bare tenker på de pengene (far og stemors penger!) de synes selv de er så veldig berettiget til å få. Ja det er helt normalt å arve sine foreldre men det er da også normalt å ta vare på hverandre! Anonymkode: f96f4...1df 16
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #172 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det mener jeg. Stemor har ikke sagt de skal arve henne. Dette er kun en konsekvens hvis han dør sist. En far som gjør barna arveløse og gir alt til ny kone er en jævel i mine øyne Anonymkode: acf1a...138 Det står i innlegget fra ts at stemor har sagt de skal arve henne... Anonymkode: f96f4...1df 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #173 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nope, er ikke stemor. Er bonusmor og mamma! Ungene ble trygget da far lot mor beholde alt ved samlivsbrudd istedenfor å ta med seg sin halvpart derfra. Ungene ville også være sikre på arv hvis stemor kunne sitte i uskiftet bo. Nå eier hun alt og kan gjøre som hun vil. Og selvfølgelig skal da en mann ha ansvar for sin partner, og motsatt! Når hun har gått inn med mest penger, med arbeid og med innsats i huset så skulle det da bare mangle at hun slapp å flytte ut umiddelbart etter at han evt døde! Ungene er egoistiske fordi de ikke skjønner at stemor er viktig for far, fordi de ikke skjønner at dette dreier seg om mer enn dem selv, fordi de bare tenker på de pengene (far og stemors penger!) de synes selv de er så veldig berettiget til å få. Ja det er helt normalt å arve sine foreldre men det er da også normalt å ta vare på hverandre! Anonymkode: f96f4...1df Eh, så ja, du er stemor. Da forstår jeg hvorfor du vil ha alle pengene, og driter i de du kaller (muligens) bonusbarn Anonymkode: acf1a...138 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #174 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står i innlegget fra ts at stemor har sagt de skal arve henne... Anonymkode: f96f4...1df Nei. Det står at far sier at om hun dør først får HAN alle pengene hennes, og vi vet jo hvor lite han vil sine egne barn skal Arve, så de pengene ser de nok ingenting til. Anonymkode: acf1a...138 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #175 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, så ja, du er stemor. Da forstår jeg hvorfor du vil ha alle pengene, og driter i de du kaller (muligens) bonusbarn Anonymkode: acf1a...138 Feil igjen. Vi eier hver vår del og både mine og hennes barn har skrevet under på at vi sitter i uskiftet bo ved dødsfall. Og vet du hva? De er likt tilgodesett i testamentene våre alle 4. Dessuten burde du gå til sengs nå istedenfor å trolle forumet. Anonymkode: f96f4...1df 14
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #176 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det står at far sier at om hun dør først får HAN alle pengene hennes, og vi vet jo hvor lite han vil sine egne barn skal Arve, så de pengene ser de nok ingenting til. Anonymkode: acf1a...138 Les innlegget på nytt. Og les det som en annen bruker her har vært tålmodig nok til å utheve med rød skrift for deg. Anonymkode: f96f4...1df 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #177 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil igjen. Vi eier hver vår del og både mine og hennes barn har skrevet under på at vi sitter i uskiftet bo ved dødsfall. Og vet du hva? De er likt tilgodesett i testamentene våre alle 4. Dessuten burde du gå til sengs nå istedenfor å trolle forumet. Anonymkode: f96f4...1df Og du bør kanskje finne en måte å ta vare på barna dine på:) Anonymkode: acf1a...138
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #178 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du bør kanskje finne en måte å ta vare på barna dine på:) Anonymkode: acf1a...138 Ok, så du er et nettroll Helt uinteressert i å lese svarene du får. Du får ha en god natts søvn, håper morgendagen blir bedre for deg Og hvis du troller fordi du er ensom, husk at det finnes mange hjelpetelefoner å ringe ❤️ Anonymkode: f96f4...1df 12
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #179 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Videre så sier han at han selv er enearving etter stemor, slik at hvis hun dør først, så vil arven etter henne også komme oss til gode på sikt. Er det dette dere mener betyr at stemor har sagt at de skal arve henne? Anonymkode: acf1a...138 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #180 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Les innlegget på nytt. Og les det som en annen bruker her har vært tålmodig nok til å utheve med rød skrift for deg. Anonymkode: f96f4...1df Jeg gjorde det. Hva mener du her tilsier at stemor har sagt at de skal arve henne? Anonymkode: acf1a...138
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå