Gjest O.G. Skrevet 27. desember 2020 #221 Skrevet 27. desember 2020 I dette tilfelle er jeg totalt enig med far.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #222 Skrevet 27. desember 2020 Far er en hederlig mann som gjør det beste Anonymkode: f6007...40d 4
Daria Skrevet 27. desember 2020 #223 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 23.25): Stemor er barnløs, men har de siste 10-20 år hatt 6 barn boende i samme hus 50% av tiden. Vet du at det er det ikke mange damer som hadde orket/giddet. Hun må være så glad i din far! Så heldig han er som fant henne, og så godt det må være for dere at far ikke er alene nå mot alderdommen. Stemor må da vel ha bidratt mye opp igjen for dere? Lekser, kjøring, matlaging, klesvask og husarbeid? Vil tro hun og bryr seg om dere? Anonymkode: 1a0db...dcf Min første tanke også - stemor som frivillig flyttet sammen md en mann som hadde 6 barn og 50% samvær og investerer sine midler på at de skal få et skikkelig hjem med plass til alle fortjener heder og helgenglorie (mvh barnløs som er skeptisk til å involvere seg med menn selv med ett barn). Det minste hun kan forvente er å kunne fortsette å bo i dette hjemme også som enke. Faren min er gift på nytt, og han og kona eier felles bolig. Her er det barn på begge sider, så utgangspunktet er ikke det samme, men alle barna har skrevet under på at den som blir igjen skal kunne bli boende så lenge hen ønsker. For meg (og oss alle) var det en selvfølge å skrive under - min første reaksjon da de la dem fram var at jeg håper jo vi har anstendighet nok til at det egentlig ikke er nødvendig å ha det skriftlig. 15
Gjest someone_here Skrevet 27. desember 2020 #224 Skrevet 27. desember 2020 Faren er trolig hodeskader. H or gammel er kona hans?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #225 Skrevet 27. desember 2020 someone_here skrev (15 minutter siden): Faren er trolig hodeskader. H or gammel er kona hans? Hva? Er faren en som skader hoder?! Helt uenig, nekter å tro han gjør det! Slike grove påstander, uten noe bevis! Anonymkode: f6007...40d 8
Apis Skrevet 27. desember 2020 #226 Skrevet 27. desember 2020 Min umiddelbare tanke etter å ha skummet tråden er at det virker som TS sammen med søskene på den ene siden og far snakker litt forbi hverandre, dette er en så stor avgjørelse så far og barna bør være enige om hva de konkret diskuter og hva som er det faktiske som skjer ved de forskjellige avgjørelsene, som er at stemor kan risikere å bli hus løs ved fars død ved ingen avtale, eller at far igjen kan bli sittende på bar bakke ved en evt skilsmisse som er risikoen nå. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #227 Skrevet 27. desember 2020 Apis skrev (8 minutter siden): Min umiddelbare tanke etter å ha skummet tråden er at det virker som TS sammen med søskene på den ene siden og far snakker litt forbi hverandre, dette er en så stor avgjørelse så far og barna bør være enige om hva de konkret diskuter og hva som er det faktiske som skjer ved de forskjellige avgjørelsene, som er at stemor kan risikere å bli hus løs ved fars død ved ingen avtale, eller at far igjen kan bli sittende på bar bakke ved en evt skilsmisse som er risikoen nå. Det står tidligere i diskusjonen at far og stemor har en egen avtale ved skillsmisse, så det er ingen fare for at far blir stående på bar bakke. Anonymkode: 0392b...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #228 Skrevet 27. desember 2020 Stemmer i med flesteparten her at far har hatt gode ønsker for sine kjære, men grådige barn har presset han opp i et hjørne. Når det er sagt vil jeg komme i lignende situasjon i fremtiden når særkullsbarnet her blir myndig, men vi har da for all del livsforsikringen som gjør at hvis en av oss før får vi en sum tilsvarende det lånet på huset var den gang vi kjøpte. Så å løse ut arv til særkullsbarn vil da ikke være noe problem. Anonymkode: d2b7f...992 5
Gjest someone_here Skrevet 27. desember 2020 #229 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva? Er faren en som skader hoder?! Helt uenig, nekter å tro han gjør det! Slike grove påstander, uten noe bevis! Anonymkode: f6007...40d Hodeskadet. Det er noen ganger smarttelefonen som velger uriktige avslutninger.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #230 Skrevet 28. desember 2020 O.G. skrev (7 timer siden): I dette tilfelle er jeg totalt enig med far. Enig, far gjorde det rette her i dette tilfellet. Anonymkode: 46ee1...a34 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #231 Skrevet 28. desember 2020 someone_here skrev (12 timer siden): Hodeskadet. Det er noen ganger smarttelefonen som velger uriktige avslutninger. Faren i dette tilfellet har overhodet ikke noen hodeskader. Tvert imot! Han ønsket bare å sikre at konen hans kan bli boende i hjemmet de har bygd opp sammen, dersom han skulle falle fra først. En veldig forutseende og fornuftig mann! Anonymkode: 77125...83e 6
Gjest Nala79 Skrevet 28. desember 2020 #232 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 20.53): Har du lest innlegget? Far tjener godt og eier halve huset. De har ikke blitt «tilbudt» å Arve stemor, det skjer automatisk hvis hun dør først og han dør etterpå. Barn har rett til arv, derfor har vi ganske strenge arvelover, det er ikke lov med å testamentere bort alt i Norge, og det er det en grunn til. Å forvente arv til å spe på pensjonen sin er da ganske vanlig. De fleste foreldre unner jo barna sine dette. Men ikke denne mannen og hans herlige kone. Anonymkode: acf1a...138 De har vel rett til arv kun dersom det fins noe å arve. At man forventer sånt... Æsj! Denne nye konen er jo ikke ny heller. De har tydeligvis vært sammen i snart ti år og hun har helt sikkert også hjulpet til både logistisk, praktisk og økonomisk siden det er SEKS barn. All honnør til henne!
Gjest someone_here Skrevet 28. desember 2020 #233 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 22.50): Dette kan han gjøre ja. Han gjør hva han vil med verdiene sine så lenge han er i livet og ikke er dement osv. Hadde helt klart gjort det selv om barna mine hadde vært så tverr. Selvfølgelig vil han sikre konen sin som har bidratt så mye. Hvordan tror dere det vil bli for henne om din far dør først? Da må hun faktisk selge huset sitt for og betale dere ut. Hun kan uansett ikke gjøre hva hun vil i uskiftebo, eller bruke verdiene så boet minsker betraktelig. Og med tanke på at din far kommer til å arve henne om hun dør først, som betyr at dere får arv etter stemor er det ganske dårlig gjort av dere. Så får vi håpe det ikke blir skilsmisse mellom de da. Da stikker hun muligens av med alt av verdier. Det beste for dere nå er at hun dør først, ellers blir det nada på dere. Anonymkode: b2910...ef0 Hvordan vet du om hun har, eller ikke har en "hemmelige søsker"?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #234 Skrevet 28. desember 2020 19 hours ago, Apis said: Min umiddelbare tanke etter å ha skummet tråden er at det virker som TS sammen med søskene på den ene siden og far snakker litt forbi hverandre, dette er en så stor avgjørelse så far og barna bør være enige om hva de konkret diskuter og hva som er det faktiske som skjer ved de forskjellige avgjørelsene, som er at stemor kan risikere å bli hus løs ved fars død ved ingen avtale, eller at far igjen kan bli sittende på bar bakke ved en evt skilsmisse som er risikoen nå. Denne store avgjørelsen fikk barna mulighet til å ta del i, men ville ikke. Far har da tatt en fullstendig lovlig avgjørelse for egne eiendeler. Det er han i sin fulle rett til. Anonymkode: f6a4e...3d8 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #235 Skrevet 28. desember 2020 TS her. Jeg har fått snakket med pappa i løpet av julen. Stemor var ikke til stede. Jeg forklarte han at vi hadde trodd at stemor kunne gjøre hva hun ville med alt når hun satt i uskiftet bo, og at det var derfor vi ikke ville det. Dessverre har mamma i mellomtiden ringt pappa og sagt at hun ikke finner seg i at vi barna skal presses ut av en steforelder, så selv om pappa forstår at vi hadde misforstått, så sier han at tingene blir slik de er nå i alle fall til minstegutten fyller 18. Og stemor er antagelig sur. Hun pleier å invitere til nyttårsfest, men nå skal de ikke ha noe. Ja, jeg har vært dum, og jeg skjønner det. Anonymkode: 63e7b...4b5 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #236 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): TS her. Jeg har fått snakket med pappa i løpet av julen. Stemor var ikke til stede. Jeg forklarte han at vi hadde trodd at stemor kunne gjøre hva hun ville med alt når hun satt i uskiftet bo, og at det var derfor vi ikke ville det. Dessverre har mamma i mellomtiden ringt pappa og sagt at hun ikke finner seg i at vi barna skal presses ut av en steforelder, så selv om pappa forstår at vi hadde misforstått, så sier han at tingene blir slik de er nå i alle fall til minstegutten fyller 18. Og stemor er antagelig sur. Hun pleier å invitere til nyttårsfest, men nå skal de ikke ha noe. Ja, jeg har vært dum, og jeg skjønner det. Anonymkode: 63e7b...4b5 Bra du har snakket med han da, og forklart hva som skjedde Ordner seg nok alt, dere er jo glade i hverandre Anonymkode: f96f4...1df 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #237 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): TS her. Jeg har fått snakket med pappa i løpet av julen. Stemor var ikke til stede. Jeg forklarte han at vi hadde trodd at stemor kunne gjøre hva hun ville med alt når hun satt i uskiftet bo, og at det var derfor vi ikke ville det. Dessverre har mamma i mellomtiden ringt pappa og sagt at hun ikke finner seg i at vi barna skal presses ut av en steforelder, så selv om pappa forstår at vi hadde misforstått, så sier han at tingene blir slik de er nå i alle fall til minstegutten fyller 18. Og stemor er antagelig sur. Hun pleier å invitere til nyttårsfest, men nå skal de ikke ha noe. Ja, jeg har vært dum, og jeg skjønner det. Anonymkode: 63e7b...4b5 Den dummeste av alle her er jo moren din! Håper hun vet hva hun har gjort og at hun sannsynligvis har sørget for at dere blir frarøvet arven dere kunne fått etter deres far og stemor. Anonymkode: 77125...83e 12
Outlander Skrevet 28. desember 2020 #238 Skrevet 28. desember 2020 On 12/18/2020 at 7:15 PM, AnonymBruker said: Dere har jo ikke akkurat vist forståelse for deres tanker og følelser, og det er faktisk deres penger og noe de to har bygd opp sammen. Jeg hadde som far vært svært skuffet her, og mye mulig gjort det samme. Sikret min ektefelle, som har fortjent å få fortsette å bo i boligen DE har betalt for, til fordel for barn som var mer opptatt av å få mest mulig enn å forstå hvor urimelig det er at de skulle kunne kaste stemor ut av boligen hun har betalt mest angående. Sikkert korrekt det, for 6 barn er ikke gratis å ha. At mor har skuslet bort arven på sin side, selv om hun fikk fars del også, fordi hun ikke har holdt boligen vedlike, det er du/dere mindre opptatt av enn at han som har vært usedvanlig raus økonomisk kunne gi dere mer. Ved å ikke sørge for at stemor fikk bo i boligen hun også har jobbet og betalt for. Det som for dere var "gratis penger i hendene" er noe hun har betalt for og fortjener mer enn dere. Arv skal man ikke ta som selvfølgelig. Slikt er aldri deres penger før arven er fordelt. Dere tenker som det er det, selv om far har forklart at stemor har betalt mest, og det ikke er riktig da at hun må ut av huset om han dør. Foreldre er også mennesker med følelser, og kan bli skuffet og såret. Dere viste tydelig at pengene betyr mer for dere enn hva som er rett og rettferdig i denne situasjonen, og da forstår jeg at far gjorde som han gjorde, for å sikre partner fra å bli kastet ut av eget hjem. Med deres fokus på å få arv, og svært lite på riktig, menneskelig omtanke og rettferdighet, virket jo det svært sannsynlig. Jeg antar dere er ganske unge og umodne. Myndige betyr ikke at man er voksen og tenker lengre enn egen nesetipp. Anonymkode: b4893...e55 👏👏👏 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #239 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her. Jeg har fått snakket med pappa i løpet av julen. Stemor var ikke til stede. Jeg forklarte han at vi hadde trodd at stemor kunne gjøre hva hun ville med alt når hun satt i uskiftet bo, og at det var derfor vi ikke ville det. Dessverre har mamma i mellomtiden ringt pappa og sagt at hun ikke finner seg i at vi barna skal presses ut av en steforelder, så selv om pappa forstår at vi hadde misforstått, så sier han at tingene blir slik de er nå i alle fall til minstegutten fyller 18. Og stemor er antagelig sur. Hun pleier å invitere til nyttårsfest, men nå skal de ikke ha noe. Ja, jeg har vært dum, og jeg skjønner det. Anonymkode: 63e7b...4b5 Å da har ikke bare dere, men også moren deres sørget for at dere forblir arveløse. Får håpe det blir noen kroner igjen etter henne da. At stemor er sur er ikke rart mtp alt hun har gjort for dere barna, stilt opp både med penger og alt arbeidet som 6 unger innebærer. Skjønner godt at hun ikke vil stelle istand selskap på nyttårsaften for en gjeng med bortskjemte utakknemlige unger. Anonymkode: 46ee1...a34 10
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. desember 2020 #240 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her. Jeg har fått snakket med pappa i løpet av julen. Stemor var ikke til stede. Jeg forklarte han at vi hadde trodd at stemor kunne gjøre hva hun ville med alt når hun satt i uskiftet bo, og at det var derfor vi ikke ville det. Dessverre har mamma i mellomtiden ringt pappa og sagt at hun ikke finner seg i at vi barna skal presses ut av en steforelder, så selv om pappa forstår at vi hadde misforstått, så sier han at tingene blir slik de er nå i alle fall til minstegutten fyller 18. Og stemor er antagelig sur. Hun pleier å invitere til nyttårsfest, men nå skal de ikke ha noe. Ja, jeg har vært dum, og jeg skjønner det. Anonymkode: 63e7b...4b5 Nå tar du en tlf til stemor og forklarer alt, så kan det hende noe kan skje. Si unnskyld, si at du har misforstått og at du angrer. Det er verdt det i allefall. Da vet du at du har prøvd å ordne opp .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå