Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?


lillesky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Over tråden her, så er det en knapp med et hjerte på og som det står "Legg til favoritt". Trykk på den knappen, så kommer tråden opp på "Mine innlegg". Uten at man trenger å skrive "abonnere" osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Over tråden her, så er det en knapp med et hjerte på og som det står "Legg til favoritt". Trykk på den knappen, så kommer tråden opp på "Mine innlegg". Uten at man trenger å skrive "abonnere" osv.

Det funker sikkert kjempefint i teorien, synd det ikke alltid fungerer like bra i praksis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det funker sikkert kjempefint i teorien, synd det ikke alltid fungerer like bra i praksis :)

Funker fint hos meg. Merker ikke forskjell på de trådene jeg har skrevet i og de jeg har markert som legg til favoritt (annet enn at tråden vises med et hjerte foran i mine innlegg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Funker ikke like bra for meg.

I tillegg så bruker jeg ofte mobilversjonen og der har jeg enda ikke funnet noen slik funksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg leste det her, men er ikke sikker. Jeg bruker å hive 1-2 oppvasktabletter i toalettet og lar det stå over natta, dagen etter så vasker jeg doen godt og den blir virkelig skinnende ren. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker undertøy som er både sort med hvitt mønster. Men etter første vask blir det hvite grått. Hva gjør jeg galt? Og kan det reverseres?

Jeg vasker mine sort hvite plagg med MASSE eddik i skyllemiddelkammeret, helt opptil maxmerket. Det gjør at sortfargen holder seg og ikke blasser, og dermed ikke smitter rundt heller. Jeg vasker mine sorte topper med lyse, hvis det er 20 plagg på farga vask og ètt på hvit vask, så bare tar jeg de sammen.Med nok eddik å holder fargene seg. :)

Du kan prøve å legge undertøyet i eddikvann før du vasker det igjen neste gang?

Anonym poster: 8793061ffb33e675170572131fbbe189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når jeg steker vafler, setter jeg rørebollen på en middagstallerken. Da kommer ikke rørebollen borti vaffeljernet (= svimerke på rørebollen), og det som drypper av øsa havner på tallerkenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Eller så tar man et bakepapir og legger under både vaffeljernet og rørebollen, så slipper man søl fra vaffeljernet ned på benken også :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har enkelte ganger stekt vafler på stuen (hvorfor ikke?, tenker jeg, da får jeg sett på tv samtidig), på gulvet, selfølgelig. Da er det frem med både bakerist og bakeplater. Da går det på samlebånd hele veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for deling av scotch skrubbesvamp. Jeg testet det ut på jobb-kjøkkenet her...

922946_10152843287090285_1585624085_n.jpg

947235_10152843287240285_735789140_n.jpg

481636_10152843287380285_1980696209_n.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg leste det her, men er ikke sikker. Jeg bruker å hive 1-2 oppvasktabletter i toalettet og lar det stå over natta, dagen etter så vasker jeg doen godt og den blir virkelig skinnende ren. :)

Jeg bruker Jif skurekrem til å rengjøre toalettet. Det fungerer mye bedre enn spesialmidler for baderom og toalett slik som WC Duck eller JIf WC.

Til rengjøring av vaskseservant og dusj, bruker jeg mikrofiber og vann. Jeg pleier å gjøre ren dusjen mens jeg står står i den etter at jeg har dusja kroppen. Da gjør ikke noe om jeg får en sprut når jeg spyler. Da er også veggene våte slik at belegg løsner lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne noen fisket frem oppskriften på cookiedough som man kan fryse ned i en pølse, og skjære skiver av når man får gjester? Jeg finner den ikke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg kan få komfyren og mikroen fine utenpå. Er innebygd i skap på veggen, så ser det så godt at det blir skjoldet osv. Tips????

Anonym poster: d6af4588fd705bda68d246835ddd3943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne flekker på klær og vansih i vasken ikke fungerer (som f.eks barneklær med bananflekker) kan man lage grøt av vanish og vann å legge direkte på flekken. La den ligge noen timer før du kjører den i maskina - flekk borte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg kan få komfyren og mikroen fine utenpå. Er innebygd i skap på veggen, så ser det så godt at det blir skjoldet osv. Tips????

Anonym poster: d6af4588fd705bda68d246835ddd3943

Glassrens og torky!:) Men man må polere, holder ikke bare å tørke av!;)

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...