Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?


lillesky

Anbefalte innlegg

Sånn! Oppdaget først da jeg hadde oppi kjøttet at jeg hadde satt på den skakke ødelagte stekepanna, så derfor er den helt vinglete! Mot slutten er kjøttet ferdig fin-most, det som gjenstår er hvor stekt du ønsker det, men gadd ikke filme det. Kjøttet her ble fiiiin-kornet! Håper du ble klokere! ;)

http://m.youtube.com/watch?v=1f1BPVBkPMY

Haha, gøy! Flink du er! Men har du i de ingrediensene om du lager taco også? Hadde du ikke noe smør/olje i panna? Ooog, jeg må nok kjøpe meg ny "stapper", for jeg tror min har litt for små hull: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41nxImQWm3L._SL500_SS500_.jpg

(Spiste du kjøttdeig bare for min del? :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, gøy! Flink du er! Men har du i de ingrediensene om du lager taco også? Hadde du ikke noe smør/olje i panna? Ooog, jeg må nok kjøpe meg ny "stapper", for jeg tror min har litt for små hull: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41nxImQWm3L._SL500_SS500_.jpg

(Spiste du kjøttdeig bare for min del? :fnise:)

Jeg har det i pga konsistensen, føler det er det som gjør at den blir finkornet ved steking. Smaker ingenting av egget og melka som sagt. Har aldri behøvd olje eller smør ved steking jeg...

Neida, vi skulle ha taco uansett!

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Oppdaget først da jeg hadde oppi kjøttet at jeg hadde satt på den skakke ødelagte stekepanna, så derfor er den helt vinglete! Mot slutten er kjøttet ferdig fin-most, det som gjenstår er hvor stekt du ønsker det, men gadd ikke filme det. Kjøttet her ble fiiiin-kornet! Håper du ble klokere! ;)

http://m.youtube.com...h?v=1f1BPVBkPMY

Sorry meg, men dette var en veldig komplisert måte å gjøre det på? Tilsette egg, potetmel og fløte og vispe også drive å mose i en evighet? Skjønte virkelig ikke meningen med dette..*ler*. Jeg får jo akkurat like "oppkuttet" kjøttdeig ved å kutte på tvers med en plastikk stekespade :sjokkert: Ikke bruker jeg like lang tid på å hakke heller. Det skal sies at jeg liker små små biter, og det er jo virkelig null problem å få til! :sjokkert:

:fnise:

Endret av nicola
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg, men dette var en veldig komplisert måte å gjøre det på? Tilsette egg, potetmel og fløte og vispe også drive å mose i en evighet? Skjønte virkelig ikke meningen med dette..*ler*. Jeg får jo akkurat like "oppkuttet" kjøttdeig ved å kutte på tvers med en plastikk stekespade :sjokkert: Ikke bruker jeg like lang tid på å hakke heller. Det skal sies at jeg liker små små biter, og det er jo virkelig null problem å få til! :sjokkert:

:fnise:

Kanskje litt vanskelig å se på videoen, men kjøttet er ekstremt finkornet, har aldri klart å fått så finmost kjøttdeig uten denne metoden, så for meg er det verdt det. Hele seansen tok 5 minutter, ikke all verdens tid i min verden iallefall.

Det var bare for å vise hvordan jeg gjør det, siden jeg syntes videoen var enklere enn forklaringen. Om noen synes deres metode er bedre, så er det helt greit. :)

Endret av Darkannie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg, men dette var en veldig komplisert måte å gjøre det på? Tilsette egg, potetmel og fløte og vispe også drive å mose i en evighet? Skjønte virkelig ikke meningen med dette..*ler*. Jeg får jo akkurat like "oppkuttet" kjøttdeig ved å kutte på tvers med en plastikk stekespade :sjokkert: Ikke bruker jeg like lang tid på å hakke heller. Det skal sies at jeg liker små små biter, og det er jo virkelig null problem å få til! :sjokkert:

:fnise:

Det er jo det jeg ikke får til!! Det blir alltid masse strimler "uansett" hvor lenge jeg står å hakker (har gitt meg etter en lang stund). Det var jo sånn hele dette temaet begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg ikke får til!! Det blir alltid masse strimler "uansett" hvor lenge jeg står å hakker (har gitt meg etter en lang stund). Det var jo sånn hele dette temaet begynte.

Kjøp en saks som du bare bruker til kjøttet, og enjoy ;)

Anonym poster: 8793061ffb33e675170572131fbbe189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en saks som du bare bruker til kjøttet, og enjoy ;)

Anonym poster: 8793061ffb33e675170572131fbbe189

Ja, ikke sant. Har skjønt av flere i denne tråden at jeg bør legge i enda mer forarbeide (enn å bare dele opp kjøttdeigen i klypestore biter, som jeg gjorde tidligere) før det går i stekepanna for stekespadehakking.

Men så titter det noen innom å sier det går med BARE stekespaden, og da føler jeg meg egentlig ganske utilstrekkelig som aldri har fått det til med den metoden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Har skjønt av flere i denne tråden at jeg bør legge i enda mer forarbeide (enn å bare dele opp kjøttdeigen i klypestore biter, som jeg gjorde tidligere) før det går i stekepanna for stekespadehakking.

Men så titter det noen innom å sier det går med BARE stekespaden, og da føler jeg meg egentlig ganske utilstrekkelig som aldri har fått det til med den metoden. :fnise:

Du er ikke alene! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Har skjønt av flere i denne tråden at jeg bør legge i enda mer forarbeide (enn å bare dele opp kjøttdeigen i klypestore biter, som jeg gjorde tidligere) før det går i stekepanna for stekespadehakking.

Men så titter det noen innom å sier det går med BARE stekespaden, og da føler jeg meg egentlig ganske utilstrekkelig som aldri har fått det til med den metoden. :fnise:

Haha, jammeeen det blir jo oppkuttet og heeelt uten strimler med en stekespade!! Jeg lover! Jeg skjønner ikke hva dere sliter med...Er jo bare å kutte det..Er så fort gjort? :sur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt vanskelig å se på videoen, men kjøttet er ekstremt finkornet, har aldri klart å fått så finmost kjøttdeig uten denne metoden, så for meg er det verdt det. Hele seansen tok 5 minutter, ikke all verdens tid i min verden iallefall.

Det var bare for å vise hvordan jeg gjør det, siden jeg syntes videoen var enklere enn forklaringen. Om noen synes deres metode er bedre, så er det helt greit. :)

Skjønner at det var for å vise frem og kjempe snillt gjort det da :) Men jeg synes det var utrolig komplisert metode for å kutte opp en kjøttdeig. Can't help it :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jammeeen det blir jo oppkuttet og heeelt uten strimler med en stekespade!! Jeg lover! Jeg skjønner ikke hva dere sliter med...Er jo bare å kutte det..Er så fort gjort? :sur:

Min går igjennom de minste hullene på en gulrot-rasper. Gjør din? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går igjennom de minste hullene på en gulrot-rasper. Gjør din? ;)

Nei. Å ikke trenger jeg det heller? Hehe..Så lenge kjøttdeigen er helt oppkuttet..Trenger ikke å være sandkorn :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at her er det forskjellige definisjoner på hva er finkornet stekt kjøttdeig, det som er det for mannen min og venninnene ( og da har de gjort seg flid for min skyld) , er for meg klumpete ekkel mølje. Så for meg er det ikke finkornet før det er sandkorn og da er kun metoden i video som duger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Å ikke trenger jeg det heller? Hehe..Så lenge kjøttdeigen er helt oppkuttet..Trenger ikke å være sandkorn :O

Jeg liker sandkorn til taco. Og det får man etter min erfaring kun med denne metoden. Din metode er grei når jeg steker kjøttdeig til gryteretter, da jeg liker litt større biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme over til noe annet, så vil jeg anbefale flylady.net for dere som vil ha litt organiseringhjelp, og en kickstart på hvordan få rutine på rengjøringen! Super side! Her skinner kjøkken-vasken hver kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Å ikke trenger jeg det heller? Hehe..Så lenge kjøttdeigen er helt oppkuttet..Trenger ikke å være sandkorn :O

Menne....da har du jo selv ekskludert deg fra å være målgruppen til denne videoen! Den var ment for oss som liker meget finkornet kjøttdeig!

Om du liker det eller ikke er vel særdeles uviktig for oss som gjør det.

Anonym poster: 86964fc8339f278ac2d4790b6bb337cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne....da har du jo selv ekskludert deg fra å være målgruppen til denne videoen! Den var ment for oss som liker meget finkornet kjøttdeig!

Om du liker det eller ikke er vel særdeles uviktig for oss som gjør det.

Anonym poster: 86964fc8339f278ac2d4790b6bb337cf

Nemlig! Jeg blåser i også om folk liker klumpete kjøttdeig, og blander meg ikke opp i hvordan de får det til eller hvor store klumpene er;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå rot i sengesøyskapet har jeg fått et tips om å brette dynetrekket, for så å putte det inni putetrekket. Da blir det fin tellekant, putetrekket "forsvinner" ikke, og vil du ha sengetøyet som ligger nederst blir det ikke krøll og rot i resten av bunken. Funker for oss hvertfall. Og viss du bretter dynetrekket på vrangen er det bare til å vrenge det over dyna.

Anonym poster: f369f240a58bd79fa1d8d5bf814b9205

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...