Gå til innhold

Hun er ufør... ☹️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener helt alvorlig at folk som blir uføre skal ta livet av seg?

Anonymkode: 82cf0...33f

Du har en ganske sjuk fantasi dersom du tror jeg mener at alle jeg ikke ønsker å lage barn sammen med bør ta livet av seg. Det sier ærlig talt mer om deg enn om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Endel er uføre først rett for pensjonsalder :P De har betalt skatt hele livet, og blir eksempelvis uføre av kreft. 

Du får passe deg da ;) 

Anonymkode: ead6f...06e

Jeg har nok penger til å brødfø meg selv. Må sørge for å spare til dårlige tider når det er gode tider da vet du 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ja

Anonymkode: 3690e...624

Nei, dette vet man med sikkerhet. Disse kalles gjerne snyltere.

Anonymkode: c5641...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Niek79 skrev:

Jeg ville aldri hatt barn med noen som synes det er greit å la andre finansiere livsoppholdet sitt.

Andre finansierer ditt livsopphold også. Mulig du har en meningsløs jobb i det offentlige.

Anonymkode: c5641...588

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg klarer helt fint å ha barna i de dyreste idrettene som finnes, de har merkeklær og er oppdatert på de teknologiske duppedingsene. Jeg eier eget hus, drar på ferie hvert år og har penger til overs hver måned. Er det noe jeg ikke trenger er det en partner for det økonomiske. Ikke alle uføre er fattige!

Anonymkode: dc00d...bd3

Klarer du alt dette uten partner og arv?

Har grei økonomi selv på AAP pga forsikringer, men det hørtes litt i overkant ut selv med makssatser. 

Anonymkode: ead6f...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har chattet med ei i noen uker nå, og vi møttes et par ganger men har aldri kommet ordentlig inn på teamet om jobb og slik. I starten fortalte hun meg at hun driver med kunst, og hun viste meg sine verk. Jeg tenkte automatisk at det er slik hun forsørger seg selv.

Nå fikk jeg vite at hun egentlig er ufør, men jeg har ikke spurt hvorfor. Hun sliter ikke fysisk (så vidt jeg ser), hun er sprek og har ikke klagd på noen smerter eller noe. Psykisk er hun oppegående og er veldig sosial ute.

Vi har snakket litt om fremtiden og våre mål og ambisjoner, men for å være helt ærlig føler jeg det ikke er så lurt å gå inn i et forhold og lage barn med ei som er ufør. Jeg tjener rundt 500k som ikke er allverdens mye, og hvis jeg må ta meg av henne så blir det mindre penger på meg.

Hva tenker dere, er det lurt eller ikke lurt å inngå et forhold med noen som er ufør?

Anonymkode: cb7ed...8fa

Er det ikke en ide og kanskje bli mye bedre kjent med denne damen før du faktisk dømmer henne på denne måten? Det er jo ikke snakk om å lage barn de første månedene, slik sett mangler du totalt perspektiv på dette. Hun har i allefall en trygg fast inntekt uansett. Så bli bedre kjent med henne over måneder og år, så kan du snakke om forhold, barn og alt det som da blir en problemstilling. Først når du kjenner henne kan du ta slike avgjørelser, ellers kan du drite deg loddrett ut med og miste kanskje et fantastisk kone emne i ditt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Niek79 skrev:

Jeg har nok penger til å brødfø meg selv. Må sørge for å spare til dårlige tider når det er gode tider da vet du 😉

Så, la oss si en bil kjører over deg i morgen - eller du nå har uoppdaget kreft i hjernen.

Du overlever, men klarer deg ikke i jobb lengre osv. 

Da klarer du deg livet ut uten å motta støtte av noen? Uten at det er arv, kun på egne sparepenger? 

Hele livet? 

Anonymkode: ead6f...06e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så, la oss si en bil kjører over deg i morgen - eller du nå har uoppdaget kreft i hjernen.

Du overlever, men klarer deg ikke i jobb lengre osv. 

Da klarer du deg livet ut uten å motta støtte av noen? Uten at det er arv, kun på egne sparepenger? 

Hele livet? 

Anonymkode: ead6f...06e

Jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Niek79 said:

Du har en ganske sjuk fantasi dersom du tror jeg mener at alle jeg ikke ønsker å lage barn sammen med bør ta livet av seg. Det sier ærlig talt mer om deg enn om meg.

Hva er det du mener da? Det er jo liksom det som blir konsekvensen når en ikke kan forsørge seg selv.

Anonymkode: 4e959...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så, la oss si en bil kjører over deg i morgen - eller du nå har uoppdaget kreft i hjernen.

Du overlever, men klarer deg ikke i jobb lengre osv. 

Da klarer du deg livet ut uten å motta støtte av noen? Uten at det er arv, kun på egne sparepenger? 

Hele livet? 

Anonymkode: ead6f...06e

Dette rammer jo bare andre, ikke en selv. Slik tenker alt for mange mennesker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva er det du mener da? Det er jo liksom det som blir konsekvensen når en ikke kan forsørge seg selv.

Anonymkode: 4e959...fd9

Jeg ville aldri fått barn med ei feit dame heller, uten at jeg av den grunn mener at alle overvektige bør ta livet av seg selv. Lettere å forstå nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En (tidligere) venninne av meg er ufør pga angst og depresjoner, man kunne ikke tenkt det om man møtte henne, hun er skikkelig sosial, høylytt, tar stor plass etc. Men når det går nedover så går det virkelig NEDOVER, og herregud jeg er så utslitt «bare» av å være den vennen som får telefoner kl 3 på natten ang å ønske å ta selvmord, være den personen som blir ringt til 67 ganger ila en dag når hun overtenker situasjoner osv. Nå har jeg ikke orket de to siste ukene å snakke med henne. Hadde aldri orket å være i et forhold med en med sånne svingninger tror jeg, så jeg ville nok funnet ut hvorfor personen var ufør .. 

Anonymkode: 40f0c...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Niek79 skrev:

Jeg har nok penger til å brødfø meg selv. Må sørge for å spare til dårlige tider når det er gode tider da vet du 😉

Wow. Så dersom du blir for syk til å jobbe så kommer du ikke til å søke ufør? Du har nok penger i banken til alle årslønnene dine for resten av livet? Det er kanskje stygt av meg, men jeg tenker at en del hadde hatt godt av å gå på en skikkelig knekk, få alvorlig kreft eller oppleve noe traumatisk som de må slite med, bare for å få litt perspektiver her i livet. Og empati og lære litt om livet rett og slett.

Anonymkode: 8fa02...7fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Wow. Så dersom du blir for syk til å jobbe så kommer du ikke til å søke ufør? Du har nok penger i banken til alle årslønnene dine for resten av livet? Det er kanskje stygt av meg, men jeg tenker at en del hadde hatt godt av å gå på en skikkelig knekk, få alvorlig kreft eller oppleve noe traumatisk som de må slite med, bare for å få litt perspektiver her i livet. Og empati og lære litt om livet rett og slett.

Anonymkode: 8fa02...7fa

Kan nok om livet jeg og mer enn nok til at jeg har vært opptatt av å bli selvberget. Der har mange mye å lære, ser det ut til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Antiviruset skrev:

Dette rammer jo bare andre, ikke en selv. Slik tenker alt for mange mennesker.

Dette tenkte veldig mange som er uføre i dag også. 

Anonymkode: b41d7...3eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest mariannann

Folk blir sure fordi de innerst inne også har lyst til å slippe å gå på jobb og ikke gjøre noe for å få penger. Derfor blir de sure og bitre på uføre og synes det er urettferdig at de sliter og stresser i jobber de kanskje ikke liker, og at en del av lønna går til syke mennesker som er uføre. Også tenker de at mange uføre egentlig kunne ha jobbet, men ikke gjør det fordi det er mer behagelig å la være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp! Å være ufør er ikke et handicap, dessuten så er det ikke alltid permanent. Man kan alltid - dersom man blir bedre starte å jobbe igjen. Jeg er selv ufør og jeg har ikke tenkt å være det for alltid. Drømmen min er å komme meg tilbake i arbeid igjen. Å være ufør gir meg muligheten til å bygge meg selv opp igjen når jeg ikke har helse nok til å fungere i kravene som et offentlig arbeidsliv krever akkurat nå. 

Gi henne en sjanse. Hun vet nok smertelig godt at folk har fordommer mot de som er uføre. Du kan risikere å gå glipp av ei fantastisk dame.

Hun har fast inntekt, hun klarer å ta vare på seg selv. Du blir aldri tvunget til å forsørge henne. 

Anonymkode: b0365...bfc

For å få innvilget uføretrygd må nedsatt arbeidsevne være (livs)varig.

Selvsagt er det et handicap å være ufør. Det ligger i ordet.

Anonymkode: 82cf0...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mariannann skrev:

Folk blir sure fordi de innerst inne også har lyst til å slippe å gå på jobb og ikke gjøre noe for å få penger. Derfor blir de sure og bitre på uføre og synes det er urettferdig at de sliter og stresser i jobber de kanskje ikke liker, og at en del av lønna går til syke mennesker som er uføre. Også tenker de at mange uføre egentlig kunne ha jobbet, men ikke gjør det fordi det er mer behagelig å la være. 

Dette er nok helt riktig. Og det er veldig behagelig å la være.

Anonymkode: c5641...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å få innvilget uføretrygd må nedsatt arbeidsevne være (livs)varig.

Selvsagt er det et handicap å være ufør. Det ligger i ordet.

Anonymkode: 82cf0...33f

Varig ja, men ikke livsvarig. Hva varig betyr er høyst usikkert. 5, 10, 15 år er også varig, fordi det blir ikke dekket av AAP. Du kan også få innvilget uføretrygd i sykdommer som det er trolig å finne en kur innenfor 5, 10, 15 år. Ergo, "varig" betyr ikke livsvarig, og varig er et definisjonsspørsmål utifra sykdomsgrad. Det går an å bli frisk på uføretrygd også. 

Anonymkode: b41d7...3eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...