Gå til innhold

Hun er ufør... ☹️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har chattet med ei i noen uker nå, og vi møttes et par ganger men har aldri kommet ordentlig inn på teamet om jobb og slik. I starten fortalte hun meg at hun driver med kunst, og hun viste meg sine verk. Jeg tenkte automatisk at det er slik hun forsørger seg selv.

Nå fikk jeg vite at hun egentlig er ufør, men jeg har ikke spurt hvorfor. Hun sliter ikke fysisk (så vidt jeg ser), hun er sprek og har ikke klagd på noen smerter eller noe. Psykisk er hun oppegående og er veldig sosial ute.

Vi har snakket litt om fremtiden og våre mål og ambisjoner, men for å være helt ærlig føler jeg det ikke er så lurt å gå inn i et forhold og lage barn med ei som er ufør. Jeg tjener rundt 500k som ikke er allverdens mye, og hvis jeg må ta meg av henne så blir det mindre penger på meg.

Hva tenker dere, er det lurt eller ikke lurt å inngå et forhold med noen som er ufør?

Anonymkode: cb7ed...8fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde i hvert fall tenkt at jeg måtte funnet ut hvorfor. Det har mye å si mtp barn senere.

Anonymkode: 6aa1e...65a

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner bekymringen, men det avhenger veldig på hvordan syk hun er.

Jeg er selv delvis ufør og innrømmer at jeg har truffet mange uføre jeg aldri kunne ha vært sammen med rett og slett fordi symptomene deres ikke er noe jeg vil ha i livet.

Selv har jeg ikke et voldsomt symptomtrykk dersom jeg lytter til kroppen (er psykisk syk). Jeg er ufør fordi jeg ikke håndterer å stå i jobb hvor jeg må forholde meg til mye som skjer på én gang. Sluter også med søvn. Men dersom jeg sover ut de dagene jeg ikke jobber, trener og ellers har mye alenetid så merker ikke folk rundt meg så mye. Jeg er mye mindre sosial enn folk flest, men når jeg først er sosial så får jeg ofte høre at jeg både er hyggelig og inkluderende og morsom.

Så jeg vet ikke helt, du må jo finne ut av hvordan denne damen fungerer og om dere fungerer tilsammen. Har hun alle personlighetsforstyrrelser og høyt symptomtrykk så hadde jeg aldri orket. Ei heller om hun er sånn som hele tiden snakker om sykdom. Orker ikke sånne folk selv...

Anonymkode: 55e56...041

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer da fint å ta vare på seg selv nå.  Så hvorfor trur du at du må brødfø henne hvis dere blir sammen? 🤦

Anonymkode: 74189...dd0

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere, er det lurt eller ikke lurt å inngå et forhold med noen som er ufør?

Anonymkode: cb7ed...8fa

Jeg tenker det er meget lurt. Du får en kvinne som har opplevd livets bakside, og som ikke har surfet igjennom livet. Dem som har surfet igjennom livet har ikke kjent det ordentlige livet på kroppen. Du møter også en kreativ, sprek og sosial kvinne, som nok har vokst og utviklet seg til å "finne seg selv". Jeg ser virkelig ikke problemet. 

Du bør dog finne ut hvorfor hun er ufør, altså alvorlighetsgraden. Skeptismen din kan slå inn hvis det viser seg å være alvorligere enn hva du kunne tenkt deg. 

Men alt i alt så hadde dette ikke skremt meg. Faktisk, så skulle jeg ønsket at jeg selv møtte henne :) 

Anonymkode: b41d7...3eb

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingenting i veien med å inngå et forhold med en ufør, men man bør få vite grunnen. Er f.eks utsiktene at hun på sikt blir pleietrengende, er dette noe du bør få velge om du er villig til å ha i livet. Mtp ev barn er det også greit å vite grunnen. 

Anonymkode: a712e...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvorfor først. Man skal være sterk psykisk og ha grei helse ellers for å få barn, så antagelig har du helt rett i at dette er like greit å avslutte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket å dra det økonomiske lasset alene. Man må bruke hodet også når man velger seg partner. Ting blir enklere med en romslig økonomi. Krangling om penger er en vanlig grunn til samlivsbrudd. Hvis man ønsker å ha en fritid og et familieliv hvor man f eks har en hytte å dra til, ferieturer hvor man unner seg det man har lyst på osv, så bør man ikke gå for en ufør partner.

Anonymkode: 8c4d1...0ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har chattet med ei i noen uker nå, og vi møttes et par ganger men har aldri kommet ordentlig inn på teamet om jobb og slik. I starten fortalte hun meg at hun driver med kunst, og hun viste meg sine verk. Jeg tenkte automatisk at det er slik hun forsørger seg selv.

Nå fikk jeg vite at hun egentlig er ufør, men jeg har ikke spurt hvorfor. Hun sliter ikke fysisk (så vidt jeg ser), hun er sprek og har ikke klagd på noen smerter eller noe. Psykisk er hun oppegående og er veldig sosial ute.

Vi har snakket litt om fremtiden og våre mål og ambisjoner, men for å være helt ærlig føler jeg det ikke er så lurt å gå inn i et forhold og lage barn med ei som er ufør. Jeg tjener rundt 500k som ikke er allverdens mye, og hvis jeg må ta meg av henne så blir det mindre penger på meg.

Hva tenker dere, er det lurt eller ikke lurt å inngå et forhold med noen som er ufør?

Anonymkode: cb7ed...8fa

Ikke lurt, utrolig greit å være nogenlunde like slitene og stimulert etter en lang dag, det å høre rare historie fra jobben til kona har også gitt meg mye etter dårlig dag på jobb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nuith said:

Finn ut hvorfor først. Man skal være sterk psykisk og ha grei helse ellers for å få barn, så antagelig har du helt rett i at dette er like greit å avslutte.

Har man sterk psyke og grei helse, bør man ikke være ufør. Dersom dette er tilfelle, ville jeg iallfall styrt unna. Sier mye om personen om den heller vil sitte hjemme og brodere på medmennskers bekostning, enn selv å bidra i arbeidslivet. Den slags mentalitet er det værste over alt

Anonymkode: f52e5...11a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke orket å dra det økonomiske lasset alene. Man må bruke hodet også når man velger seg partner. Ting blir enklere med en romslig økonomi. Krangling om penger er en vanlig grunn til samlivsbrudd. Hvis man ønsker å ha en fritid og et familieliv hvor man f eks har en hytte å dra til, ferieturer hvor man unner seg det man har lyst på osv, så bør man ikke gå for en ufør partner.

Anonymkode: 8c4d1...0ee

Men vet du hva hun tjener? For alt du vet så kan det hende denne kvinnen har maks uføretrygd + får uføreforsikring i tillegg. Da ligger hun tett på TS i lønn! Dessuten så kan det hende hennes kreative sider kan gi inntekt med årene. Man trenger ikke svartmale alt fullstendig selv om hun er ufør. Har hun gode holdninger, er tilsynelatende normalt oppegående og ikke har en diagnose som kommer til å ødelegge henne med årene, så kan jo hun være et kupp! 

Anonymkode: b41d7...3eb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvinne, men det å være ufør er dessverre en dealbreaker for meg....

Anonymkode: 48a81...bdf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du antar at du kommer til å måtte ta deg av henne, om hun klarer å ta vare på seg selv som singel så klarer hun nok også å ta vare på seg selv i et forhold. Men, det er klart, økonomien kommer nok ikke til å være særlig romslig, så det er jo også noe å tenke over. Jeg tenker dog at årsaken til hennes uføretrygd er viktigst i denne situasjonen. Som partnere så må man kunne lene seg på hverandre og være der for hverandre, så det kan være greit å høre litt om sykdommen hennes, alvorlighetsgraden i den og hvilke symptomer hun sliter med - for å vite om dette er noe du ønsker å involvere deg i. Hennes sykdom og hvorvidt hun er egnet som mor er også relevant om du ønsker barn i fremtiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg kvinne, men det å være ufør er dessverre en dealbreaker for meg....

Anonymkode: 48a81...bdf

Meg også. Hadde aldri funket.

Anonymkode: bdc96...735

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med kunst, har vist fram sine verk og er ufør. Høres ut som meg! Flaks jeg ikke har truffet noen i det siste.

Anonymkode: 693f2...ec9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun klarer da fint å ta vare på seg selv nå.  Så hvorfor trur du at du må brødfø henne hvis dere blir sammen? 🤦

Anonymkode: 74189...dd0

Om de får barn sammen vil jo utgiftene øke betraktelig.  Kanskje hun klarer seg ok med nåvørende økonomi, men utstyr til barn, barnehage, ferier osv blir problematisk. 

Anonymkode: 840ca...1ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde i hvert fall tenkt at jeg måtte funnet ut hvorfor. Det har mye å si mtp barn senere.

Anonymkode: 6aa1e...65a

Det er faktisk ikke alle som vil ha barn!!! Enkelte tenker bare barn, barn, barn, men livet dreier seg faktisk om MYE mer enn disse jævla barna som alle med barn forventer at absolutt alle vil ha! 

Anonymkode: b6594...7de

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om de får barn sammen vil jo utgiftene øke betraktelig.  Kanskje hun klarer seg ok med nåvørende økonomi, men utstyr til barn, barnehage, ferier osv blir problematisk. 

Anonymkode: 840ca...1ed

Nå trenger de jo strent talt ikke barnehage så lenge hun går hjemme som ufør. En annen ting som forundrer meg er at man orker å ha barn som ufør. Jeg hadde gledelig gått på jobb hver hver dag enn å sitte stuck hjemme med en beby med kolikk som holdt meg våken natt og dag. Har aldri vært så sliten i hele mitt liv.

Anonymkode: d758b...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk ikke alle som vil ha barn!!! Enkelte tenker bare barn, barn, barn, men livet dreier seg faktisk om MYE mer enn disse jævla barna som alle med barn forventer at absolutt alle vil ha! 

Anonymkode: b6594...7de

Nå skriver jo TS om barn, så da er nok det et ønske.

Anonymkode: 82cf0...33f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...