Gå til innhold

1.67 høy og 141,7 kilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har absolutt troen på at du skal klare det, men vet at det er vanskelig. 

Jeg har satt meg litt inn i "Spis deg fri" eller "Bright line eating", har du hørt om det?

Det ligger ute podcaster der Irina Lee snakker med folk som var veldig tunge og  har valgt denne metoden og lykkes.

Der adresserer man dette med avhengighet. Man spiser vanlig mat men kutter sukker og mel. Tre måltider pr dag.

Hadde ønsket for din skyld at du ga det to uker for å prøve. 

Lykke til. :blomst:

 

Anonymkode: b08fc...a57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig troen på og håper du skal klare å gå ned det du har lyst til å veie. Den innsatsen du har lagt ned er jo formidabel og det har vært utrolig spennende å følge med på dagboka di. 
jeg kan bare snakke for meg selv naturligvis, men velger å tro at de fleste som leser her heier på deg💪

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen! Synes du er veldig dyktig og ikke minst tålmodig og "snill" mot deg selv ut fra det jeg leser her. Heier på deg!👏😊

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Jeg har troa🙌🏽 Det som er viktig er at endringene du gjør kan du leve med resten av livet. Det handler ikke om å gå raskest mulig ned, men å gjøre en livsstilsendring. For å kunne holde den og vekta livet ut.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ts, ikke glem at hvis du klarer å holde vekta du nå har uten å legge på deg igjen, så har du gjort vidunderlige ting for helsa di!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 11.45):

Mennesker ass. Skjønner meg ikke på dem. 

Og hva er du? 🤔

Anonymkode: 2d088...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 9.03):

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Jeg tror du klarer å gå ned en god del, men helt slank blir nok vanskelig. Men å gå ned til "et par kilo for mye" tror jeg du klarer helt fint. 

Anonymkode: 2d088...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tror du klarer å gå ned en god del, men helt slank blir nok vanskelig. Men å gå ned til "et par kilo for mye" tror jeg du klarer helt fint. 

Anonymkode: 2d088...3f1

Hvorfor blir det vanskelig å bli helt slank? Hva synes du jeg kan ha som målvekt?

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor blir det vanskelig å bli helt slank? Hva synes du jeg kan ha som målvekt?

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Det er ganske tøft når man kommer ned til ca normalvekt. For å ligge 500-1000 kalorier i underskudd må man spise veldig få kalorier eller grene veldig hardt, helst begge deler. 

Kan du ikke ta et mål i gangen? Mange trives best rundt 26-27. Da slipper de kampen om å holde vekten og er sunn uansett. Det er uansett ikke noe vits å tenke for langt fram, for det er dessverre noe som tar tid. Like greit å være innstilt på det.

Anonymkode: 75b18...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 9.03):

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Dette vil jeg egentlig ikke svare på, jeg vil heller si at jeg har tro på at du ikke går opp i vekt igjen. Hva enn du lander på spiller det faktisk ikke noen rolle, så lenge du ikke legger på deg kiloene du har gått ned. Vekten du allerede har gått ned utgjør STOR helsegevinst for deg, og det er mer enn bra nok i mine øyne. Man kan ikke forvente av noen som lider av alvorlig fedme at de når normalvekt. Det er urealistisk i mange tilfeller. Men å redusere vekten betydelig, det er fullt mulig. Heier på deg jeg. Du skal også trives på vekta du når og være der resten av livet, husk det. 

Anonymkode: 8588f...5e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Stå på! 👏

Anonymkode: 0634b...a3c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 9.03):

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Nei, jeg heier på deg! Og har tro på at du klarer dette 🙂

Anonymkode: 391e4...d2f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 9.03):

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Dette tror jeg det er absolutt ingen som gjør :) Alle heier på deg! :)

 

Men det er som kjent ekstremt vanskelig å gjøre det. Dette er ikke det samme som at det er umulig, men muligens bare at de metodene som vanligvis blir foreslått, som diett/kraftig kalorirestriksjon og trening, ikke er det som gjør susen?

 

Det finnes nemlig andre tilnærmingsmåter også: psykolog, eller opplegget "Spis deg fri", eller å slutte med ultraprosessert mat. Eller alt dette i kombinasjon.

Uansett: Heia! Heia!

 

Anonymkode: dde21...087

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: har nå gått ned 30 kg! Er det mye eller lite på ca 6 måneder? Har også gått ned over 10 bmi poeng.  Målet mitt er å veie mellom 65 og 70kg, men det er kanskje ikke oppnåelig siden jeg er såpass feit? Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oppdatering: har nå gått ned 30 kg! Er det mye eller lite på ca 6 måneder? Har også gått ned over 10 bmi poeng.  Målet mitt er å veie mellom 65 og 70kg, men det er kanskje ikke oppnåelig siden jeg er såpass feit? Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Det er knallbra, og absolutt ikke lite! Rått jobbet av deg👏💪

Målene dine skal ikke jeg si så mye om, men fortsett den gode jobben du gjør!

Endret av Turkis Sau
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å justere endemålet litt etter hvert, når du ser hvordan det blir. Forbrenningen din vil jo stadig bli mindre, og du må stoppe et sted der du har mulighet til å holde deg - og det vet du ikke hvor er. Går du for langt ned må du spise såpass lite at det ikke er bærekraftig i et livsperspektiv. Da er det rett opp igjen..

Anonymkode: 7423e...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her igjen.

Uansett har du gjort en helt enorm innsats!!! 👏👏👏 Og selv det å stoppe der du er nå, er helt vanvittig mye bedre helsemessig enn å gå tilbake det du var!

Så vær fornøyd! Og fortsett så lenge det er overkommelig! Eg tror absolutt det er lurest å «stoppe i tide». Prøver selv å finne ut hvor min sluttstrek bør være 😊

Anonymkode: 7423e...48b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oppdatering: har nå gått ned 30 kg! Er det mye eller lite på ca 6 måneder? Har også gått ned over 10 bmi poeng.  Målet mitt er å veie mellom 65 og 70kg, men det er kanskje ikke oppnåelig siden jeg er såpass feit? Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Gratulerer med flott resultat! 30 kg på 6 mnd er 5 kg i måneden og er så bra det kan få blitt!! Lykke til videre, oppdater oss gjerne, vi følger med og heier på deg :)

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...