Gå til innhold

1.67 høy og 141,7 kilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sandin skal kvitte seg med dårlige vaner (og veldig mange kg).

Du må gjerne sende en PM også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sandin skrev (Akkurat nå):

Sandin skal kvitte seg med dårlige vaner (og veldig mange kg).

Du må gjerne sende en PM også :)

Tusen  takk 😀 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, jeg er ikke engang halvveis 🙈 tipper jeg skal ned rundt 70kg totalt, men jeg har aldri vært normalvektig før, så vet ikke hva jeg bør veie. Hva mener du med medisinsk grunn? Det var jeg som bestemte meg for å slanke meg Pga knesmerter, har ikke hatt noe med legen å gjøre. 

 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Hvis du får så mye løshud at det er er hinder for deg i hverdagen, store hudfolder som henger over og skaper friksjon, rødhet og smerter for eksempel. 
har man slike plager med løshud kan man få innvilget fjerning av dette ( bukplastikk for eksempel) dekt av det offentlige helsevesenet. Det er da en medisinsk grunn til at man får det fjernet. 
Er det kun kosmetisk, må man betale selv. 

Anonymkode: fb706...3d9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og ned til 80 kg i første omgang. Jeg veide meg i dag og er 110,3 kg. Begynte i forrige uke og var da nesten 112 kg. Jeg er 172 cm høy og har mye fett på magen. Har lagd meg et bra kosthold syns jeg. Så er fornøyd med bra start med over 1 kg på en uke. Er lurt å måle med målbånd rundt magen og slik og, se at det blir mindre. 

Anonymkode: 5c0b2...ae3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg TS?

Anonymkode: fb706...3d9

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 10.56):

Hvordan går det med deg TS?

Anonymkode: fb706...3d9

Hyggelig at du spør. Det går bra, har gått ned enda en kilo. Jeg synes egentlig at dette går litt FOR bra... jeg er egentlig en person som er veldig uheldig og ikke flink i noe, så er redd for at jeg egentlig har gjort all slankinga feil. Jeg har jo lest i den lange slanketråden her hvor vanskelig slanking er, så hvorfor er det så lett for akkurat meg, liksom. Jeg har bare rast ned i vekt, uten et eneste vektplatå, og har heller ikke hatt noen sprekker. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 15.46):

Jeg sliter med å gå rundt i leiligheten pga skjelett smerter, desverre. Er flere år siden jeg var aktiv turgåer 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Finnes det muligheter for trening i vann?

Start med å tenke over hva du spiser og hvor mye.

Er du vant til store porsjoner? I såfall kan det være greit å bytte en del med salat (uten fet dressing) og drikke ett stort glass med vann før måltidet. Kutt ut drikke med kunstig søtning, da det ofte trigger lysten på mer, for å stoppe søtsug kan en ta crom tabletter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hyggelig at du spør. Det går bra, har gått ned enda en kilo. Jeg synes egentlig at dette går litt FOR bra... jeg er egentlig en person som er veldig uheldig og ikke flink i noe, så er redd for at jeg egentlig har gjort all slankinga feil. Jeg har jo lest i den lange slanketråden her hvor vanskelig slanking er, så hvorfor er det så lett for akkurat meg, liksom. Jeg har bare rast ned i vekt, uten et eneste vektplatå, og har heller ikke hatt noen sprekker. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Tror kanskje det er enklere når det er godteri som er problemet, når man ikke har spist det på en stund forsvinner lysten på det. Jeg også kunne spise enorme mengder godteri, men vanlig mat spiser jeg helt normale porsjoner av. Så når jeg slanket meg gikk det også veldig lett med en gang godteri suget var borte. 

Anonymkode: 0547d...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 20.09):

Jeg får tårer i øynene av  å lese svarene deres, for de er så overraskende hyggelige og omsorgsfulle 🤗eg er ikke vant til å bli behandlet så fint. Ser at det har vært en del modereringer her, men det har skjedd hver gang jeg har vært borte fra PCen, så har ikke fått med meg eventuelle stygge kommentarer. 

En bekymring jeg har er at jeg ikke kan få operert bort løs hud (når det kommer) pga corona. Det ødelegger motivasjonen litt, for jeg vil heller være feit enn tynn med masse løs hud. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Det bør desverre uansett gå noen år fra en har kommet ned til ønsket/reell vekt og til en kan operere bort overflødig hud, for at huden skal få sjanse til å trekke seg litt sammen og for å se at vekten holdes stabil.

Fordelen med å gå gradvis ned er jo at huden får mer tid på å trekke seg sammen, og kroppen rekker oftere å tilvenne seg den nye vekten så faren for å gå opp i vekt igjen blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du redd for å ikke operere bort hud pga korona ? 
men når tror du at du skal operere ? Det blir ikke i år. Du må fokusere på å vekten først.
Så må vekten din være stabil en stund før du blir vurdert 

Anonymkode: dfe2a...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære deg! Heier på deg. Har selv gått ned fra 130 kg til 70 kg, MEN jeg har trent siden dag 1. Har derfor kun løshud på magen (også etter flere svangerskap) og skal snart inn å operere for det. Har vært vektstabil i 1 år nå. Anbefaler virkelig å trene tung styrke. Jeg har ingen løshud andre steder da resten av kroppen er svært markert. Det er kun løshud på magen som er igjen. Dette får jeg dekket av det offentlige :) masse lykke til. Stå på!  

Anonymkode: d45f1...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 21.49):

Hei, kjære deg! Heier på deg. Har selv gått ned fra 130 kg til 70 kg, MEN jeg har trent siden dag 1. Har derfor kun løshud på magen (også etter flere svangerskap) og skal snart inn å operere for det. Har vært vektstabil i 1 år nå. Anbefaler virkelig å trene tung styrke. Jeg har ingen løshud andre steder da resten av kroppen er svært markert. Det er kun løshud på magen som er igjen. Dette får jeg dekket av det offentlige :) masse lykke til. Stå på!  

Anonymkode: d45f1...43e

Takk for svar. Jeg skulle ønske jeg kunne trene, men er ikke helt klar for det enda. Har skrevet litt om mine utfordringer med trening tidligere i tråden. Ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg skrive det jeg spiser en typisk dag, så noen her kan vurdere det?

Til frokost og/eller lunsj har jeg 3 ryvita knekkebrød med en skive gulost og 2 ts sukkerfritt syltetøy på hver. Hvis jeg er veldig sulten har jeg istedenfor 2 grove brødskiver med soft flora, 2 skiver gulost og paprika på hver. Liker desverre ikke lett-ost og lett-margarin. 

Middag er ofte kyllingwok eller Taco (da har jeg 2 lefser). Eller toro gryterett, eller en halv grandiosa. Bruker alltid karbonadedeig istedenfor kjøttdeig.

Kveldsmat pleier å være 2 ryvita knekkebrød med samme pålegg som frokost. Og jeg spiser 1 eple hver dag, og av og til enda en frukt. Lager iblant bananvafler til lunsj eller kveldsmat. 

Drikke: drikker litt vann, men desverre mye cola zero hver dag. 1 glass sukkerfri saft til måltider, og har en sånn pulverkaffe mokka nesten hver dag. Pluss litt vanlig svart kaffe. 

Nesten hver lørdag har jeg en sånn melkesjokolade på 60 gram

Hva synes dere? Jeg er desverre veldig kresen, og ikke flink på kjøkkenet. Tar litt vitaminer da, for å bøte litt på dette. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 15.34):

Jeg vil gå ned i vekt, men hvor mye burde jeg gå ned? Og bør jeg gå til legen eller noe først?

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Du går til legen din og ber om mysimba (usikker på om det staves slik) 

Så får du kostholdsveiledning. Du heter ikke dette, ville jeg valgt slankeoperasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (23 timer siden):

Du går til legen din og ber om mysimba (usikker på om det staves slik) 

Så får du kostholdsveiledning. Du heter ikke dette, ville jeg valgt slankeoperasjon. 

Hva gjør mysimba?

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 14.16):

Kan jeg skrive det jeg spiser en typisk dag, så noen her kan vurdere det?

Til frokost og/eller lunsj har jeg 3 ryvita knekkebrød med en skive gulost og 2 ts sukkerfritt syltetøy på hver. Hvis jeg er veldig sulten har jeg istedenfor 2 grove brødskiver med soft flora, 2 skiver gulost og paprika på hver. Liker desverre ikke lett-ost og lett-margarin. 

Middag er ofte kyllingwok eller Taco (da har jeg 2 lefser). Eller toro gryterett, eller en halv grandiosa. Bruker alltid karbonadedeig istedenfor kjøttdeig.

Kveldsmat pleier å være 2 ryvita knekkebrød med samme pålegg som frokost. Og jeg spiser 1 eple hver dag, og av og til enda en frukt. Lager iblant bananvafler til lunsj eller kveldsmat. 

Drikke: drikker litt vann, men desverre mye cola zero hver dag. 1 glass sukkerfri saft til måltider, og har en sånn pulverkaffe mokka nesten hver dag. Pluss litt vanlig svart kaffe. 

Nesten hver lørdag har jeg en sånn melkesjokolade på 60 gram

Hva synes dere? Jeg er desverre veldig kresen, og ikke flink på kjøkkenet. Tar litt vitaminer da, for å bøte litt på dette. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Syns det høres balansert ut. Ville gjerne droppet grandiosa, det gir ingen gode næringsstoffer, men lag en salat til feks om du skal spise det, så er det ok.

Du skal jo ha et kosthold med mat du liker, som du kan opprettholde i lengden, og det du beskriver er ingen sultekur, så om du er tilfredsstilt med det så er det bare å fortsette. Og du går ned i vekt og beveger deg ut av den kritiske fedmen, det er viktigst akkurat nå.

Lykke til videre 🙂 

Anonymkode: 391e4...d2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 21.10):

Hva gjør mysimba?

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Nå er ikke jeg noen famakolog eller lege da, men har forstått det slik at den virket på suktsenteret og belønningsenteretetet i hjerne,  slik at en føler mindre sult . Jeg skulle virkelig ha fått tak i den medisinen selv. Og før noen fordømmer meg, så er det fordi det er så plagsomt å få rundt å være fysen hele fuckings tiden. Jeg har ikke spurt,  før jeg har "bare" 8 kg  som.virkeøog burde vært av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 14.16):

Kan jeg skrive det jeg spiser en typisk dag, så noen her kan vurdere det?

Til frokost og/eller lunsj har jeg 3 ryvita knekkebrød med en skive gulost og 2 ts sukkerfritt syltetøy på hver. Hvis jeg er veldig sulten har jeg istedenfor 2 grove brødskiver med soft flora, 2 skiver gulost og paprika på hver. Liker desverre ikke lett-ost og lett-margarin. 

Middag er ofte kyllingwok eller Taco (da har jeg 2 lefser). Eller toro gryterett, eller en halv grandiosa. Bruker alltid karbonadedeig istedenfor kjøttdeig.

Kveldsmat pleier å være 2 ryvita knekkebrød med samme pålegg som frokost. Og jeg spiser 1 eple hver dag, og av og til enda en frukt. Lager iblant bananvafler til lunsj eller kveldsmat. 

Drikke: drikker litt vann, men desverre mye cola zero hver dag. 1 glass sukkerfri saft til måltider, og har en sånn pulverkaffe mokka nesten hver dag. Pluss litt vanlig svart kaffe. 

Nesten hver lørdag har jeg en sånn melkesjokolade på 60 gram

Hva synes dere? Jeg er desverre veldig kresen, og ikke flink på kjøkkenet. Tar litt vitaminer da, for å bøte litt på dette. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Ryvita har ganske lite kalorier, ca. 35 kalorier per stykk. Så frokosten din er både sunn og kalorifattig. Hva drikker du til frokost?

En halv grandiosa er nesten 700 kalorier, og jeg vil tippe to tacolefser med innhold er ca. det samme. Hvis du blir veldig mett av dette er ikke 700 kalorier for middag så ille.

Hvordan lager du kaffe moccaen din? En skikkelig mocca med "alt" oppi kan fort bli 400 kalorier. Eller er det en sånn ferdigpose? Den er ikke så ille, kanskje 100 kalorier?

Eple er ca. 80 kalorier, og sukkerfri saft og sukkerfri brus har jo ikke kalorier. Eneste er at sistnevnte KAN gjøre at du får mer matsug. 

Bruker du Lifesum-appen? Vet du hvor mye forbrenner i løpet av dagen? Har du pulsklokke? Dette er verktøy du burde ta i bruk, da det nesten er "umulig" å holde oversikt over hvor mye man får i seg og hva man forbrenner.

Ellers syns jeg kostholdet ditt ikke er så ille, det høres rett og slett helt normalt ut. 

Du er jo på god vei ved å begynne å tenke over hva du spiser ☺ 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (12 timer siden):

Nå er ikke jeg noen famakolog eller lege da, men har forstått det slik at den virket på suktsenteret og belønningsenteretetet i hjerne,  slik at en føler mindre sult . Jeg skulle virkelig ha fått tak i den medisinen selv. Og før noen fordømmer meg, så er det fordi det er så plagsomt å få rundt å være fysen hele fuckings tiden. Jeg har ikke spurt,  før jeg har "bare" 8 kg  som.virkeøog burde vært av.

For din del er det ikke vits i å spørre engang. Den medisinen er forbeholdt kraftig overvektige. Å du skal være veldig forsiktig med å anbefale medisiner til andre. 

Anonymkode: a0764...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...