Gå til innhold

1.67 høy og 141,7 kilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt enig i rådene over om at det er lurt å oppsøke lege

Hadde det vært meg tror jeg ville lest meg opp litt på mat og kosthold. Tenk at du skal spise grønnsaker til alle måltider. Jo mer grønnsaker, jo bedre. Fisk og vegetar middager er helt supert, det gjør ihvertfall at jeg spiser automatisk sunnere. 

Jeg vet ikke om du spiser mye halvfabrikata og ferdigmat men om du gjør det. Sett deg som mål å begynne å lage maten selv, søk på sunne oppskrifter som du synes ser god ut, begynn og ekspriminter på kjøkkenet. 

Dersom du bruker mye smør, olje, dressinger o.l, vær litt bevisst rundt dette. Det er helt unødvendig å bruke mye av dette.  

Og vann er tørstedrikk. Om du ikke drikker vann, prøv å venne deg til å drikke det. 

Jeg tror alt ligger i å endre vaner. 

Og jeg skjønner at det gjør vondt å bevege seg nå, men jeg tror det er nyttig å prøve å lære seg å like aktivitet. Sett på favoritt sangen og dans! Ta frem sykkelen eller dra til svømmehallen (når det åpner). Ikke tenk på prestasjon, se heller på det som noe bra du gjør for deg selv. 

Og husk, dette er noe du gjør for deg selv så du skal ha det bra og kunne leve et langt og friskt liv! 

Endret av miaw
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 16.44):

Det er jo helt umulig å gå ned så mye. Kommer til å slanke  meg  i årevis jo

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Du har sikkert brukt årevis på å bli så utrolig overvektig også. 

Anonymkode: ff1a6...813

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ny vekt: 119.7 🤩 gått ned presis 22kg. Begynner å få litt løs hud da.. skikkelig grevinne heng på armene, og mage og lår er hengete og bolledeig-konsistens... håper ikke jeg kommer til å angre, for nå er jeg eklere naken enn jeg var når jeg var feitere TS

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ny vekt: 119.7 🤩 gått ned presis 22kg. Begynner å få litt løs hud da.. skikkelig grevinne heng på armene, og mage og lår er hengete og bolledeig-konsistens... håper ikke jeg kommer til å angre, for nå er jeg eklere naken enn jeg var når jeg var feitere TS

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Ikke tenk på løshuden, den finnes det hjelp for om du ønsker ☺️ 
Så sjukt bra jobba ts! 22 kilo er en bragd! 🤩🙌🏼 Regner med at du føler det på hele deg også? 😁

Anonymkode: a0764...15f

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke tenk på løshuden, den finnes det hjelp for om du ønsker ☺️ 
Så sjukt bra jobba ts! 22 kilo er en bragd! 🤩🙌🏼 Regner med at du føler det på hele deg også? 😁

Anonymkode: a0764...15f

Takk 🙂 føler meg litt lettere, og ingen knesmerter lenger. Fortsatt like dårlig kondis, for har kun fokusert på kosthold. Vil under 100 før jeg begynner å trene/røre på meg for å ikke få belastning skader.

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er, veldig imponerende! Løshuden kan gå seg til noe, men hvis du ender opp med mye mer vektnedgang må du regne med løs hud. Dette kan gjøres med og har du en medisinsk grunn blir dette dekt av det offentlige helsevesenet. 

Anonymkode: fb706...3d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk 🙂 føler meg litt lettere, og ingen knesmerter lenger. Fortsatt like dårlig kondis, for har kun fokusert på kosthold. Vil under 100 før jeg begynner å trene/røre på meg for å ikke få belastning skader.

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Veldig smart! Det er så fort gjort å skade seg når man er såpass tung! Du kan jo gjøre ting som er mindre belastende da, slik som sykling eller svømming? :) 

Anonymkode: a0764...15f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass litt på så du ikke sulter deg selv eller noe. 22 kg på 15.5 uke er veldig mye... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandin skrev (1 minutt siden):

Pass litt på så du ikke sulter deg selv eller noe. 22 kg på 15.5 uke er veldig mye... 

Spiser mellom 1200 og 1600 kalorier om dagen. Spiser 60g sjokolade nesten hver lørdag, men da tilpasser jeg andre måltider. Har noen perioder iblant hvor jeg har skikkelig ulvehunger Pga medisiner, men stort sett er jeg passe mett. Prøver å spise som en normalvektig person ville gjort. Dette kostholdet kan jeg leve med resten av livet 😀ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ny vekt: 119.7 🤩 gått ned presis 22kg. Begynner å få litt løs hud da.. skikkelig grevinne heng på armene, og mage og lår er hengete og bolledeig-konsistens... håper ikke jeg kommer til å angre, for nå er jeg eklere naken enn jeg var når jeg var feitere TS

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Kjempe bra jobba! Hvis du vil starte med litt aktivitet kan jeg anbefale funkygine sine styrketreningsøkter, og sykling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk 🙂 føler meg litt lettere, og ingen knesmerter lenger. Fortsatt like dårlig kondis, for har kun fokusert på kosthold. Vil under 100 før jeg begynner å trene/røre på meg for å ikke få belastning skader.

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Kjempe flott, det er snakk om riktig forhold mellom karbohydrater, proteiner og fett. Og da selvsagt minst mulig av slike raske karbohydrater en finner i bla, sukker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så flink du er, veldig imponerende! Løshuden kan gå seg til noe, men hvis du ender opp med mye mer vektnedgang må du regne med løs hud. Dette kan gjøres med og har du en medisinsk grunn blir dette dekt av det offentlige helsevesenet. 

Anonymkode: fb706...3d9

Uff, jeg er ikke engang halvveis 🙈 tipper jeg skal ned rundt 70kg totalt, men jeg har aldri vært normalvektig før, så vet ikke hva jeg bør veie. Hva mener du med medisinsk grunn? Det var jeg som bestemte meg for å slanke meg Pga knesmerter, har ikke hatt noe med legen å gjøre. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig smart! Det er så fort gjort å skade seg når man er såpass tung! Du kan jo gjøre ting som er mindre belastende da, slik som sykling eller svømming? :) 

Anonymkode: a0764...15f

 

Diamant20 skrev (33 minutter siden):

Kjempe bra jobba! Hvis du vil starte med litt aktivitet kan jeg anbefale funkygine sine styrketreningsøkter, og sykling. 

Har aldri trent i mitt liv, og må innrømme at jeg er litt redd for å trene. Gikk en tur på nesten 10 minutter for noen uker siden, og hjertet mitt dunka så fort og hardt at det var skummelt og ubehagelig. Ble også veldig kvalm, men det tror jeg er normalt når man er i dårlig form.. når jeg kom hjem måtte jeg ligge i senga i nesten en halvtime før hjertet roet seg, og tunga mi verka og var vond. Så, altså er jeg redd for å trene for da får jeg masse nye følelser og vondter, og jeg aner ikke hva som er normalt og ikke. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ny vekt: 119.7 🤩 gått ned presis 22kg. Begynner å få litt løs hud da.. skikkelig grevinne heng på armene, og mage og lår er hengete og bolledeig-konsistens... håper ikke jeg kommer til å angre, for nå er jeg eklere naken enn jeg var når jeg var feitere TS

Anonymkode: 1f7a5...bc1

👍👍♥️  Sykt bra. Jeg er så imponert! 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandin skrev (3 timer siden):

Pass litt på så du ikke sulter deg selv eller noe. 22 kg på 15.5 uke er veldig mye... 

Ikke når startvekten er 140 kg. Det er litt mer enn 1 kg i uken, helt innafor når utgangspunktet er en BMI på 50.

TS - bra jobba! 

Anonymkode: 391e4...d2f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke når startvekten er 140 kg. Det er litt mer enn 1 kg i uken, helt innafor når utgangspunktet er en BMI på 50.

TS - bra jobba! 

Anonymkode: 391e4...d2f

Det er fremdeles mye, og det var et velmenende råd fra en som er i samme båt, men startet i sommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandin skrev (1 minutt siden):

Det er fremdeles mye, og det var et velmenende råd fra en som er i samme båt, men startet i sommer.

Takk for omtanken 😀 hva var din startvekt, og hva veier du nå? Du må selvsagt ikkesvare på dette, synes bare det var interessant å høre fra noen på min størrelse. Har vært i de veietrådene her, men de aller fleste der er såvidt overvektig og skal bare ned 10 20 kg.. ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for omtanken 😀 hva var din startvekt, og hva veier du nå? Du må selvsagt ikkesvare på dette, synes bare det var interessant å høre fra noen på min størrelse. Har vært i de veietrådene her, men de aller fleste der er såvidt overvektig og skal bare ned 10 20 kg.. ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

135 1. juli 2020, og nå er jeg på 128.7. Har en egen tråd på treningsdagsbokforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandin skrev (1 minutt siden):

135 1. juli 2020, og nå er jeg på 128.7. Har en egen tråd på treningsdagsbokforumet.

Hva heter dagboka?

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...