Gå til innhold

1.67 høy og 141,7 kilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering. Har nådd mitt første delmål, som er å veie under 100kg. Vekta er nå på 99,5 🙂 ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Liten oppdatering. Har nådd mitt første delmål, som er å veie under 100kg. Vekta er nå på 99,5 🙂 ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Så fantastisk godt jobbet 👏👏

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (2 minutter siden):

Så fantastisk godt jobbet 👏👏

Tusen takk 🌷

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 15.34):

Jeg vil gå ned i vekt, men hvor mye burde jeg gå ned? Og bør jeg gå til legen eller noe først?

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Hei. Jeg er 165 selv og veier 53 kg noe som er normalvekt for meg☺️ Det burde ikke være vanskelig for deg å gå ned i vekt. Om du klarer å finne ut hvor mye du forbrenner i løpet av 24t der du ikke er så aktiv. Jeg har selv godt ned 22kg ved å være aktiv og ved å ligge i underskudd på kalorier. Få i deg mer proteiner og vær aktiv så burde dette gå veldig bra☺️

Anonymkode: fe2d4...274

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Liten oppdatering. Har nådd mitt første delmål, som er å veie under 100kg. Vekta er nå på 99,5 🙂 ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Råskinn!!! Gratulerer så mye. ❤️ Til stor inspirasjon er du! 

Anonymkode: 0f609...c8c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 21.49):

Hei, kjære deg! Heier på deg. Har selv gått ned fra 130 kg til 70 kg, MEN jeg har trent siden dag 1. Har derfor kun løshud på magen (også etter flere svangerskap) og skal snart inn å operere for det. Har vært vektstabil i 1 år nå. Anbefaler virkelig å trene tung styrke. Jeg har ingen løshud andre steder da resten av kroppen er svært markert. Det er kun løshud på magen som er igjen. Dette får jeg dekket av det offentlige :) masse lykke til. Stå på!  

Anonymkode: d45f1...43e

Herregud, sykt bra jobba! Men får jeg spørre hvor gammel du er? Tenker da spesielt på dette med overflødig hud.
Er 29 år selv og trener tung styrke tre ganger i uka samt cardio to dager, gått ned en del men har fortsatt mye igjen. Ingen overflødig hud annet enn på magen så langt, beina ser smashing ut - men vil tro dette endrer seg etter hvert som man blir eldre 😅

Anonymkode: ebdf3...d9e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Liten oppdatering. Har nådd mitt første delmål, som er å veie under 100kg. Vekta er nå på 99,5 🙂 ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Utrolig imponerende! For en innsats! Hvordan føler du deg nå med denne vekten i forhold til før vektnedgangen?

Anonymkode: 68ff4...607

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utrolig imponerende! For en innsats! Hvordan føler du deg nå med denne vekten i forhold til før vektnedgangen?

Anonymkode: 68ff4...607

Føler meg som en ny person nesten. Knesmerter er borte  og har sluttet å svette så mye. Og føler meg mye lettere. Trenger en del operasjoner for å bli fin da. Mye løs hud allerede og Trenger brystløft.ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 15.39):

Jeg ville gått rett på operasjon om jeg var deg. Eller, jeg var deg, bare en mindre versjon. Jeg prøvde aldri å slanke meg særlig hardt, det ble for uoppnålig. Jeg veide 105 kg, var 167 cm høy, og opererte gastric sleeve privat i Norge for et halvt år siden. Beste jeg har gjort noensinne!! Jeg hadde aldri klart å gå ned i vekt på egenhånd, og allerede ti uker etter operasjonen hadde jeg jo minsket min fedmerelaterte helserisiko betrakelig. Når jeg i høst bikket under 30 i bmi og dermed ikke er i risikogruppe for hverken covid eller andre sykdommer (pga vekt) lenger, så trakk jeg et lettelsens sukk. Nå er jeg "bare" overvektig, er mye mer aktiv, leker med barna, går turer osv. For noen måneder siden så satt jeg og gråt pga vekta og følte at jeg hadde ødelagt kroppen min. 

Og alle sier det ikke er en lettvint løsning med operasjon, og at det bør være siste utvei. Jeg er uenig. Det bør strengt tatt være første utvei, for det er eneste løsning som beviselig gir resultater! Det er nesten ingen som slanker seg på vanlig vis som klarer å holde vekta, mens det kun er 3-5% som går tilbake til utgangspunktet igjen etter en slankeoperasjon. 

Jeg har noen bivirkninger som feks. sure oppstøt, som jeg aldri vil bli kvitt. Men det er så verdt det, for det er så mange andre plager jeg har blitt ferdig med. Les om det i hvert fall! Jeg tok lån for dette, og betaler gladelig hver måned for mitt nye liv, pengene sparer jeg strengt tatt inn igjen pga mindre mat :) 

Anonymkode: 2eb73...62d

Hadde aldri operert meg.. be legen om saxenda eller ozempic- kiloene raser av og søtsuget blir borte. Join Facebook- saxenda. Så ser du det funker

Anonymkode: 9f2c1...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 11.10.2021 den 21.17):

Du er rå Ts! Har du fått kommentarer fra noen rundt deg, som har sett det?

Jeg har ingen rundt meg. Ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen rundt meg. Ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Det var leit å høre❤️ Vil du prøve å gjøre en endring?😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 15.27):

Jeg er en dame som er 1.67 høy (Tror jeg), men jeg veier 141,7 kg 😔 veide meg nylig for første gang på mange år

Hva skal jeg gjøre?

 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Jeg ville startet med å få oversikt over hva jeg spiste, når jeg spiste og hvor mye jeg var i aktivitet, hvor mye søvn jeg fikk osv.. Deretter ville jeg sett på hva jeg kan endre på, er det mulig å bevege seg mer, ha bedre rutiner, spise sunnere? Det å gå ned i vekt og samtidig legge om livsstil tar tid og det finnes ikke noen rask slankekur som gir stabil endring, det er desverre snakk om endring, og da en som man kan leve med fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (58 minutter siden):

Jeg ville startet med å få oversikt over hva jeg spiste, når jeg spiste og hvor mye jeg var i aktivitet, hvor mye søvn jeg fikk osv.. Deretter ville jeg sett på hva jeg kan endre på, er det mulig å bevege seg mer, ha bedre rutiner, spise sunnere? Det å gå ned i vekt og samtidig legge om livsstil tar tid og det finnes ikke noen rask slankekur som gir stabil endring, det er desverre snakk om endring, og da en som man kan leve med fremover. 

Har du lest tråden? TS har gått ned over 40 kg.

Anonymkode: 391e4...d2f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 13.12):

Liten oppdatering. Har nådd mitt første delmål, som er å veie under 100kg. Vekta er nå på 99,5 🙂 ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Godt jobba! Gratulerer! 🎉

Det er jo som du nå ha bevist fult mulig å gå ned mye i vekt. Ser du i begynnelsen i tråden var redd for at du skulle slanke deg lenge, og det tar jo litt tid når det er mye å gå ned. Selv gikk jeg ned 60 kg på tre år, men jeg følte ikke jeg slanket meg i tre år. Jeg fant ut hva som var viktig for meg og hva jeg kunne ofre i begynnelsen av prosessen. Jeg var student med alt hva det medfører og fant ut at akkurat da var mitt sosiale liv det viktigste. Jeg kuttet derfor ikke når jeg var sosial. Jeg gikk fortsatt på byen med venner, drakk og spiste burger ute. Ellers spiste jeg sunt og passet på kaloriene, men jeg spiste ikke mindre bare fordi jeg hadde vært ute å spist burger dagen før. I tillegg ble jeg veldig glad i styrketrening. Dette funket for meg, og gjorde også at jeg ikke følte jeg gikk glipp av noe. Det kan selvsagt være noe annet som funker for deg, og kanskje du allerede har funnet det, du har jo gått ned mye allerede. Det er viktig at du finner noe som passer for deg, for hvis du velger å slite deg gjennom slankekuren er det heller ikke sikkert du lærer så mye. Det er også lettere å gå tilbake i gamle vaner når man er ferdig. Du må gjøre en livstilsendring for at du skal holde vekta.

I dag har jeg et helt annet liv enn da jeg veide 125 kg. Jeg er veldig aktiv, da det er noe jeg elsker. Trener flere ganger i uken. Er også veldig opptatt av mat (som jeg alltid har vært), men på en annen måte. Jeg har lært meg at sunn mat får meg til å føle meg bedre, at hjemmelaget ikke behøver å ta lang tid og at grønnsaker gjør meg glad. I tillegg er det veldig godt. Jeg tenker ikke kalorier i det hele tatt, og kan fint spise meg kvalm på potetgull og sjokolade innimellom. Jeg veier rundt 70 kg og er 175 høy. Har holdt vekta +/-5 kg i 7 år uten å slite for det. 

Lykke til videre, jeg er helt sikker på at du får det til 👏🏻

Endret av Inwe
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du lest tråden? TS har gått ned over 40 kg.

Anonymkode: 391e4...d2f

Eeh nei 😝 jeg svarte på HI.. Beklager - my bad.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2021 at 9:12 PM, AnonymBruker said:

Hadde aldri operert meg.. be legen om saxenda eller ozempic- kiloene raser av og søtsuget blir borte. Join Facebook- saxenda. Så ser du det funker

Anonymkode: 9f2c1...46f

Piller løser ikke problemer, og det gir bivirkninger. Dessverre så er det mange som velger tabletter istedenfor å gjøre den store jobben selv.

Anonymkode: 36aed...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 21.12):

Hadde aldri operert meg.. be legen om saxenda eller ozempic- kiloene raser av og søtsuget blir borte. Join Facebook- saxenda. Så ser du det funker

Anonymkode: 9f2c1...46f

Nei, hadde dette stemt hadde vi ikke hatt overvekt. For noen funker det, andre ikke. Ser daglig innlegg i den gruppen om frustrerte mennesker som har mistet virkningen av medisinen etter noen uker/måneder og går opp i vekt igjen.

Anonymkode: aeef0...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...