Gå til innhold

1.67 høy og 141,7 kilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen relative greie tips til deg, er selv i samme prosess som deg og vet hvor vanskelig det er.

1. Er det noen grunn til at du har gått så mye opp i vekt? Spiseforstyrrelse, annen psykisk sykdom, stress osv?

2. Hvor mye beveger du deg i løp av en uke? All bevegelse hjelper. Om det så bare er å gå opp og ned trappa et par ekstra ganger i løp av en dag. Start i det små. Om du klarer, gå deg en tur på 30 minutter i så høyt tempo du klarer.

3. Hva spiser du? Om du overspiser (Spiseforstyrrelse) så er dette en ting du kan få hjelp av psykolog til. Du må omstille tankene dine. Begynn i det små. Tell kalorier ikke karbohydrater. 
Viktigste er at du forbrenner mer KCAL enn det du inntar. Så når du går en tur på 30minutter i høyt tempo hver dag, så forbrenner du energi.

Når du spiser mer enegi enn du forbrenner så legger dette seg i underhuden din som fettceller. Kroppen er laget sånn at den tar opp energi og omdanner det til fettceller. Så veldig viktig å se på dette punktet. Forbrenn mer enn du spiser og du er good to go.

Vektnedgang handler ikke om å gå ned fortest mulig. Selv om du veier ganske mye i forhold til høyden din, så er det fortsatt ikke meningen at du skal gå ned 20kg på under 4mnd. Du må foreta deg en livstilsendring, en endring du kan leve med over tid. Alle dietter er laget sånn at du skal gå ned mye og raskt, men så fort du spiser som før  så kryper kiloene seg på igjen.

Du kan fint spise et kakestykke, eller en chipspose i helgene, men pass på mengden. Om du spiser 18 kindermaxi som jeg hadde en tendens til å gjøre så må du være i tilsvarende og mer aktivitet i helgene. Ihvertfall om du vil se nedgang..

Lykke til! Vi klarer det til slutt! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuppeluri skrev (9 timer siden):

Har noen relative greie tips til deg, er selv i samme prosess som deg og vet hvor vanskelig det er.

1. Er det noen grunn til at du har gått så mye opp i vekt? Spiseforstyrrelse, annen psykisk sykdom, stress osv?

2. Hvor mye beveger du deg i løp av en uke? All bevegelse hjelper. Om det så bare er å gå opp og ned trappa et par ekstra ganger i løp av en dag. Start i det små. Om du klarer, gå deg en tur på 30 minutter i så høyt tempo du klarer.

3. Hva spiser du? Om du overspiser (Spiseforstyrrelse) så er dette en ting du kan få hjelp av psykolog til. Du må omstille tankene dine. Begynn i det små. Tell kalorier ikke karbohydrater. 
Viktigste er at du forbrenner mer KCAL enn det du inntar. Så når du går en tur på 30minutter i høyt tempo hver dag, så forbrenner du energi.

Når du spiser mer enegi enn du forbrenner så legger dette seg i underhuden din som fettceller. Kroppen er laget sånn at den tar opp energi og omdanner det til fettceller. Så veldig viktig å se på dette punktet. Forbrenn mer enn du spiser og du er good to go.

Vektnedgang handler ikke om å gå ned fortest mulig. Selv om du veier ganske mye i forhold til høyden din, så er det fortsatt ikke meningen at du skal gå ned 20kg på under 4mnd. Du må foreta deg en livstilsendring, en endring du kan leve med over tid. Alle dietter er laget sånn at du skal gå ned mye og raskt, men så fort du spiser som før  så kryper kiloene seg på igjen.

Du kan fint spise et kakestykke, eller en chipspose i helgene, men pass på mengden. Om du spiser 18 kindermaxi som jeg hadde en tendens til å gjøre så må du være i tilsvarende og mer aktivitet i helgene. Ihvertfall om du vil se nedgang..

Lykke til! Vi klarer det til slutt! 

Hun har gått ned masse, les de siste sidene!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ts her. Jeg har nådd et nytt mål som var å komme under 90kg. Idag veide jeg 89,7 🙂 har nå gått ned 52kg og 18,9 bmi poeng. Har 32,6 i bmi nå da, så har fortsatt fedme.

Har de siste månedene fått et nytt spisemønster med at jeg bare spiser to måltider om dagen, pluss en frukt imellom. Jeg føler meg mye bedre med å spise sånn. Spiser havregrøt med masse topping på til frokost i 11tiden, en frukt noen timer senere og så middag tidlig på kvelden. Prøver å la det gå 12 timer mellom middag og frokost. Er det dette som er periodisk faste? 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 14
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk jobb du gjør og har gjort - jeg er så imponert!!! 

Anonymkode: ce5b2...8be

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

coralgol skrev (På 14.11.2020 den 15.38):

Jeg regner med at du kanskje vil ned litt, selv om du kanskje har det bra. Jeg ville startet med å spise lite og hver 4 time. Frokost, lunsj, middag. Kun det. Etterhvert droppet potet, pasta, ris, mye saus, spist variert, og masse grønnsaker. Hoppet over frokost etterhvert spist 16:8 for en periode. Og ikke minst sluttet med brus, sukker og kaker. Prøv deg frem. Janskje gå 30 min plus hver dag 

Hoppe over frokost? Det er jo dagens viktigste måltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (4 minutter siden):

Hoppe over frokost? Det er jo dagens viktigste måltid

Nei, det er en myte. Ikke alle som har matlyst tidlig på dagen, og da har det ikke noe for seg å tvinge i seg mat.

Anonymkode: 6b1a5...a78

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. Jeg har nådd et nytt mål som var å komme under 90kg. Idag veide jeg 89,7 🙂 har nå gått ned 52kg og 18,9 bmi poeng. Har 32,6 i bmi nå da, så har fortsatt fedme.

Har de siste månedene fått et nytt spisemønster med at jeg bare spiser to måltider om dagen, pluss en frukt imellom. Jeg føler meg mye bedre med å spise sånn. Spiser havregrøt med masse topping på til frokost i 11tiden, en frukt noen timer senere og så middag tidlig på kvelden. Prøver å la det gå 12 timer mellom middag og frokost. Er det dette som er periodisk faste? 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Det er jo helt fantastisk!! Leste gjennom hele tråden nå og er mektig imponert. Så fint at du har funnet et spisemønster som funker for deg. Lykke til videre, du er helt rå!👊🏻 (Og for å svare på spørsmål om periodisk faste, så vil 12 timer mellom middag og frokost kunne regnes som dette ja, slik jeg har forstått). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Oppdatering : veier nå 85,1, og har 30,9 i  bmi. Så har gått ned 56,6kg og 20,5 bmi poeng. Snart har jeg bare overvekt og ikke fedme, det er kjemperart å tenke på. Jeg har jo hatt fedme siden jeg var barn. Jeg kjenner liksom ikke igjen kroppen min, og hvor lett det er å reise seg fra sofaen. Føler meg lett som en fjær, selvom jeg fortsatt har fedme 🙈 

jeg har også gått gjennom klesskapet og donert 5 poser med klær til fretex, for alt i størrelse xxl og xl er for stort nå. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 12
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oppdatering : veier nå 85,1, og har 30,9 i  bmi. Så har gått ned 56,6kg og 20,5 bmi poeng. Snart har jeg bare overvekt og ikke fedme, det er kjemperart å tenke på. Jeg har jo hatt fedme siden jeg var barn. Jeg kjenner liksom ikke igjen kroppen min, og hvor lett det er å reise seg fra sofaen. Føler meg lett som en fjær, selvom jeg fortsatt har fedme 🙈 

jeg har også gått gjennom klesskapet og donert 5 poser med klær til fretex, for alt i størrelse xxl og xl er for stort nå. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Det som er vanskelig er å fortsette å spise lite når målet er nådd

Anonymkode: 60629...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det som er vanskelig er å fortsette å spise lite når målet er nådd

Anonymkode: 60629...c5d

Men jeg føler ikke at jeg spiser lite nå. Spiser meg passe mett til måltidene. Er som regel litt sulten når jeg legger meg, men det går fint å ignorere det og sove. Har inntrykk av at det er vanlig å være småsulten på kveldstid, så tenker det er prisen å betale for å ikke være så overvektig som jeg var? Det plager meg ikke ihvertfall. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg føler ikke at jeg spiser lite nå. Spiser meg passe mett til måltidene. Er som regel litt sulten når jeg legger meg, men det går fint å ignorere det og sove. Har inntrykk av at det er vanlig å være småsulten på kveldstid, så tenker det er prisen å betale for å ikke være så overvektig som jeg var? Det plager meg ikke ihvertfall. Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Stemmer. Jeg har gått ned 15 kg med kaloritelling og vedlikeholdt i ca 1 år. Legger meg som regel småsulten og det går helt greit. Trenger ikke kveldsmat. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Oppdatering: nå har jeg ikke fedme lenger!! Har bmi på 29,6 nå. Er faktisk veldig stolt av denne bmien 🙂 veier nå 81,6 kg, så totalt vekttap er 60,1 kg. Ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

  • Liker 5
  • Hjerte 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oppdatering: nå har jeg ikke fedme lenger!! Har bmi på 29,6 nå. Er faktisk veldig stolt av denne bmien 🙂 veier nå 81,6 kg, så totalt vekttap er 60,1 kg. Ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Du har virkelig gjort en formidabel jobb TS, utfordringen videre ligger i å vedlikeholde vekten du har nå over tid med et inntak og aktivitet som er "lekende lett" og ikke noe du "må følge med på" og "tenke over" - hvis du klarer det er du i mål og har lykkes med et varig vekttap 👏 men for nå kan du være sabla stolt av det du har oppnådd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oppdatering: nå har jeg ikke fedme lenger!! Har bmi på 29,6 nå. Er faktisk veldig stolt av denne bmien 🙂 veier nå 81,6 kg, så totalt vekttap er 60,1 kg. Ts

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Du er knallgod :jubel:

Anonymkode: da054...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...