Gå til innhold

Er det dårlig folkeskikk å ikke åpne når folk ringer på uanmeldt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, PetterKanin skrev:

Kan ikke se @Sirinna har skrevet det i det hele tatt.

Nei, men hun fremstilte det som om hun er så mye mer vennlig fordi hvem som helst kan gå inn til henne. 

Anonymkode: 12992...d49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men hun fremstilte det som om hun er så mye mer vennlig fordi hvem som helst kan gå inn til henne. 

Anonymkode: 12992...d49

Hva er galt i det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterKanin skrev:

Hva er galt i det? 

Det klarer du vel å forstå uten min hjelp. 

Anonymkode: 12992...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det klarer du vel å forstå uten min hjelp. 

Anonymkode: 12992...d49

Nei. Forklar. Eller ville du bare sette opp stråmenn?

Jeg er helt sikker på at vedkommende, i likhet med meg, ikke har noen problemer med at de som lever i fare holder døra låst. Ingen har i allefall skrevet noe annet.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, PetterKanin skrev:

Nei. Forklar. Eller ville du bare sette opp stråmenn?

Jeg er helt sikker på at vedkommende, i likhet med meg, ikke har noen problemer med at de som lever i fare holder døra låst. Ingen har i allefall skrevet noe annet.

Ville du bare krangle for å krangle? Jeg er helt sikker på at du forstår at svarer hennes var rettet mot alle som ikke liker uanmeldt besøk. Resten får du tenke ut selv. 

Anonymkode: 12992...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville du bare krangle for å krangle? Jeg er helt sikker på at du forstår at svarer hennes var rettet mot alle som ikke liker uanmeldt besøk. Resten får du tenke ut selv. 

Anonymkode: 12992...d49

Det var du som satte opp og er ansvarlig for stråmannen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, PetterKanin skrev:

Det var du som satte opp og er ansvarlig for stråmannen. 

Bla bla bla... 

Anonymkode: 12992...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnslig svar.

Anonymkode: 12992...d49

Det du driver med er stråmannsargumentasjon, og DET er barnslig det. 
 

Edit: ser nå at dette allerede er blitt påpekt. 

Endret av Sirinna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sirinna skrev:

Det du driver med er stråmannsargumentasjon, og DET er barnslig det. 
 

Edit: ser nå at dette allerede er blitt påpekt. 

:roll: Siden du syns det er passende å svare slik. :filer:

Anonymkode: 12992...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg er vel litt sær, men noen ganger har jeg bare lyst til å være alene og slappe av i mitt eget hjem. Ikke alltid jeg har overskudd rett og slett. 

Noen ganger er hyggelig og andre ganger er det ikke like hyggelig. 

Mislikte for eksempel et sted jeg bodde på tidligere der naboen kunne ringe på og tok gjerne i døren. Om den hadde vært åpen så hadde hun sikkert gått rett inn. Jeg er ikke helt der at jeg liker sånt. 

Synes man skal respektere at noen kanskje ønsker en liten beskjed om at man kommer innom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:roll: Siden du syns det er passende å svare slik. :filer:

Anonymkode: 12992...d49

Debatteknikk er ikke din sterkeste side. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er poenget med ringeklokke hvis man ikke gidder, tørr, eller orker å åpne døra???

Anonymkode: f8be7...52b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er poenget med ringeklokke hvis man ikke gidder, tørr, eller orker å åpne døra???

Anonymkode: f8be7...52b

Den var der når man flytta inn. Den er for at de som har sagt at de kommer skal kunne fortelle at "Nå er jeg her, åpne opp" 
Den skal mao ikke trykkes på uten allerede å ha avtalt å komme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AndreasBR said:

Den var der når man flytta inn. Den er for at de som har sagt at de kommer skal kunne fortelle at "Nå er jeg her, åpne opp" 
Den skal mao ikke trykkes på uten allerede å ha avtalt å komme. 

Da bør du sette opp et skilt om akkurat det, sånn at noen som eventuelt trenger hjelp til noe akutt vet at de ikke trenger å ringe på akkurat hos deg.

Anonymkode: f8be7...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da bør du sette opp et skilt om akkurat det, sånn at noen som eventuelt trenger hjelp til noe akutt vet at de ikke trenger å ringe på akkurat hos deg.

Anonymkode: f8be7...52b

Nope. De skal ikke ringe på uten avtale, dette burde de vite selv. Bare ignorer ringeklokka. Eller deaktiver hele driten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AndreasBR said:

Nope. De skal ikke ringe på uten avtale, dette burde de vite selv. Bare ignorer ringeklokka. Eller deaktiver hele driten. 

Så du kan ikke se for deg en eneste situasjon der noen kan trenge din hjelp og derfor ringer på døra? Skadet unge, trenger hjelp, nabo med infarkt, noen har funnet vedkommende liggende i oppgangen og ringer på døren for å få hjelp, person uten strøm på mobilen har bilhavari og trenger å låne en telefon? Ingenting? De er bare uhøflige for at de ringer på og må avtale audiens?

Anonymkode: f8be7...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er poenget med ringeklokke hvis man ikke gidder, tørr, eller orker å åpne døra???

Anonymkode: f8be7...52b

Det er jo ikke nødvendigvis sånn at man aldri åpner døra, men at man noen ganger ikke orker å skulle være sosial. 

Synes ikke at man skal være forpliktet til å alltid åpne kun fordi man har en ringeklokke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kan ikke se for deg en eneste situasjon der noen kan trenge din hjelp og derfor ringer på døra? Skadet unge, trenger hjelp, nabo med infarkt, noen har funnet vedkommende liggende i oppgangen og ringer på døren for å få hjelp, person uten strøm på mobilen har bilhavari og trenger å låne en telefon? Ingenting? De er bare uhøflige for at de ringer på og må avtale audiens?

Anonymkode: f8be7...52b

Svart i den rekkefølgen du har skrevet det :
Nope. Ikke mitt problem, ikke mitt problem, ikke mitt problem, fortsatt ikke mitt problem, ring på hos noen andre. Ikke mitt problem, skulle ha ladet mobilen. Skulle hatt en bil som fungerte.. Nope, ingenting. Jepp, helt riktig. De er uønskede på døren. Ikke ring på. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AndreasBR said:

Svart i den rekkefølgen du har skrevet det :
Nope. Ikke mitt problem, ikke mitt problem, ikke mitt problem, fortsatt ikke mitt problem, ring på hos noen andre. Ikke mitt problem, skulle ha ladet mobilen. Skulle hatt en bil som fungerte.. Nope, ingenting. Jepp, helt riktig. De er uønskede på døren. Ikke ring på. 

 

Da håper jeg for din egen del at du setter opp det skiltet, eller bare kobler fra ringeklokka. Jøje meg.

Anonymkode: f8be7...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...