Gå til innhold

Et lite nurk i 2021?


Fioritura

Anbefalte innlegg

Har følgt med på dagboken din også @EXB1987, krysser fingrene for at det klaffer for oss begge snart 🤞

Kjenner veldig på hvor utmattende det er å vere prøver, får beskjed om å slappe av og ikke stresse, enklere sagt enn gjort 🙈  Er også så fort at det blir pliktsex, savner litt den tiden der vi hadde sex fordi vi hadde lyst 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1DPO

Synkende EL test idag, så da er jeg omsider inne i DPO land 😀 godt det skjer mye de kommende ukene, så går tiden forhåpentligvis ikke så alt for sakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på vei til DPO-land like bak deg! Fertilitetsmonitoren viste maksimal i dag, så regner med jeg kommer meg over til DPO-land på torsdag 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO

Tenkte helt feil tidligere i uken, så idag er 2 DPO og ikke 3 DPO som jeg tenkte 🙈

Litt spent på denne pp'en, hadde kun sex lørdag og fikk positiv EL test søndag. Sånn sett skal det jo vere nok, men hadde garantert hatt mer troen dersom det hadde blitt litt mer action. 

Har til nå hatt en avtale med mannen om å ikke si noe om når EL er, dette fordi han har hatt litt prestasjonsangst. Nå er jeg gift med en gamer, som ikke nødvendigvis er så lett å kombinere med babylaging når han ikke vet når EL er🤷‍♀️ jeg er A menneske og han er B menneske. Har med andre ord vert ganske frustrert og irritert siste tiden fordi det er så sykt vanskelig å få mannen til sengs, har absolutt ikke lyst å bli hun som gnager og maser på mannen. Men sånn er jeg altså blitt 🙈

Så idag hadde vi oss en alvorsprat om prøvingen, at enten så må vi gå all inn eller droppe hele greien. Så nå er planen at mannen skal få vite når EL er og så håper vi på at vi slipper prestasjonsangst 🤷‍♀️ Litt spent på akkurat det, men vi får se hvordan det går.  Prøverlivet er alt annet enn glamorøst, det er vertfall greit. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli så mentalt sliten, og vi er bare i pp3 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gift med en gamer :lol: Men tror ikke vi har så stor forskjell på døgnrytmen som kanskje dere har, vi legger oss en del dager samtidig i uken (han har jo jobb, hehe). Men vi er flinke til å kose oss på dagtid! Enten mens ungene ser barne-tv, eller rett og slett på hjemmekontor 😶
Men var jo bra du fikk tatt praten med ham! Greit at de også er informert innimellom, slik at ikke alt blir på oss... Får håpe dere slipper unna prestasjonsangsten. Forhåpentligvis slipper dere flere pp'er! Krysser fingrene for at den sitter nå 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blir fort døgnrytmen som er den største utfordringen @Amatariel jeg er stuptrøtt kl 21.30 😂🙈 det gjorde absolutt godt med den praten, kjenner jeg kan slappe litt mer av nå 😊  vi har jo bare hverandre her, så det burde jo absolutt vert mulig å kose seg litt på dagtid her også 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (1 minutt siden):

jeg er stuptrøtt kl 21.30 😂🙈

Jeg også 😅 Det hender jeg spør om ikke mannen kan bli med "for å legge meg". Da skjønner han hva som er på gang, og sier sjeldent nei 😏 Så da blir han med oppi sengen når jeg legger meg, vi koser og han står opp igjen etterpå. Så får jeg sove, og han sitte et par timer til på dataen. Vinn vinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere @Amatariel😅 har prøvd meg på den jeg også, men han har altså ikke tatt hintet 🙈 så her er det tydelig at jeg må vere med direkte 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO

Nå er jeg veldig spent på de neste dagene! Tok en strimmeltest fra babyplan idag tidlig. Ikke en tidligtest. Hadde litt dårlig tid så glemte å sjekke før jeg reste til jobb. Ble sent hjem siden jeg er blitt forkjølet (igjen) og da kunne jeg skimte en strek, den er jo langt over tiden så usikker på om jeg kan telle den som gyldig. Men uansett spennende da denne streken er mye mer synlig enn skyggestrekene jeg fikk forige gang.  Tenk om den faktisk er positiv da? 🙈 Nå er jeg spent, skeptisk, nervøs og redd på samme tid 🙈 lenge å vente på å ta ny test 😳

IMG_20210127_101443.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende!! Jeg har ofte fått svak strek på 9 dpo, og min erfaring er at når den tørket så var den faktisk enda lettere å se. Så dette virker jo lovende! 🤞 Håper på ny oppdatering i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir veldig spennende @Amatariel! Har tatt vare på den siste skyggestrek testen jeg tok, og på den må jeg myse for å se streken, det trenger jeg ikke nå. Skal absolutt ta en ny imorgen, veldig lenge å vente, spesielt nå siden jeg må vere hjemme istedenfor på jobb 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO 

Tok en ny test idag tidlig, må myse godt for å faktisk se noe, kan kanskje se ut som en skyggestrek. 

Jeg drakk en god del før jeg la meg og satt lengre oppe enn kvelden før. Då kan jo godt hende at dette spiller inn. Det er vertfall en svakere strek enn igår. Litt skuffende for jeg var så innstilt på at det skulle vere en sterkere strek idag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikking mye før spiller inn ja. Jeg erger meg alltid over at mine testedager ofte havner i helg, for da drikker jeg så mye mer på kveldene 😛 Men speeeeeennende at du kanskje ser en skyggestrek!! Det kan jo være begynnelsen på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt spennende @Amatariel, men kjenner at skuffelsen blir nok desto større om det viser seg å vere skygge og ikke babystrek 🙄 menmen, ikke noe annet å gjøre enn å prøve å holde seg opptatt og få dagene til å gå. Typisk at jeg må vere hjemme med forkjølelse akkurat disse dagene 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO 

Tror den streken som dukket opp 9dpo var en lurestrek. Ingen forskjell på dagens fra den igår 🙄 mulig der er en skyggestrek, men den ser ut som skyggestrekene jeg fikk sist mnd. Så nå eg jeg igrunn innstilt på at mensen er rett rundt hjørne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 DPO 

Negativ test idag, så nå venter jeg bare på at mensen skal komme ganske snart. Denne syklusen til nå har jo vert normal i forhold til alle andre siden MA'en i september. Så forhåpentligvis fortsetter det slik 🤞 tror og håper at det går litt bedre neste runde, nå er jo mannen også litt mer innstilt på at det er en jobb som må gjøres for å få det til å klaffe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1

Idag kom mensen, noen dager på overtid. Så da er det bare å vente til den er ferdig 😅 er tom for EL tester, og har heller ikkje bestilt nye. Tenkte å se om jeg stresser mindre når jeg ikke tester. Er jo en type som trenger litt kontroll 😅 både premom og Flo er denne mnd enig om at EL er 17 februar, da CD16. Det var også da jeg fikk positivt EL test sist mnd. Da blir Ikm rundt 5 mars.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem! :klem: Ønsker deg all hell og lykke i denne nye pp'en. Og lykke til med en testefri måned! Vi har vel alle vært der og prøvd det, der man takler det veldig forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...