Gå til innhold

Et lite nurk i 2021?


Fioritura

Anbefalte innlegg

Jeg kan ingenting om vaksiner i forbindelse med prøving (spørre legen om det innvirker kanskje?), men jeg heier på at du får EL snart! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Fioritura skrev:

Lurer også litt på om jeg burde ta influensavaksine nå, i kommunen jeg bor i har vi vaksineringdag på torsdag. Selvsagt redd for at denne skal ha negativ innvirkning nå rett før EL. 

Prioriter vaksinen er mitt råd og så skal nå ikke den skade egget eller embryoet så vidt jeg har forstått siden folk kan ta i alle trimester, små barn kan ta, store, voksne, eldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kvinne35+ ja fornuften sier jo at vaksinen bør prioriteres uansett, spesielt viktig nå for tiden tenker jeg. En blir litt tullete i hode av prøving 🙈 men greit når noen sier det en innerst inne vet er best å gjøre 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fioritura skrev:

@kvinne35+ ja fornuften sier jo at vaksinen bør prioriteres uansett, spesielt viktig nå for tiden tenker jeg. En blir litt tullete i hode av prøving 🙈 men greit når noen sier det en innerst inne vet er best å gjøre 😅

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13

Litt spennende med EL testing 😊 ser vertfall ut til at det går rette veien mtp at jeg fortsatt får svak positiv G test. Den nederste ser ganske positiv ut syns jeg 😊 (venter på telefon fra legen idag så jeg får forhørt med litt om dette). 

 

Screenshot_20201111_080034_premom_eh.com_ehpremomapp.thumb.jpg.581734dd88d931e111356e5fbfef4b9b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 DPO

Da tror jeg løpet er kjørt for denne prøveperioden 🙈 ifølge EL testene fikk jeg positiv test på onsdag, Flo og premom sier torsdag 😅 fikk desverre ikke lagt inn aksjer (skal ikke stå på forsøk) men min man kom desverre ikke i mål med sin del av jobben 🙈 Lørdag fikk vi det til, så det er jo lov å håpe at det er noen sædceller som har overlevd lenge nok, selv om jeg tviler på det. Prøver å tenke at vi ikke har dårlig tid. Men blir litt stresset for at vi aldri skal klare å få dette til 🙄 min mann sier han er redd for ny MA, noe som er veldig forståelig, men nå kunne han fortelle at han også er redd for at  han ikke skal klare å gjøre meg gravid. Dette har han jo tidligere fått til uten å prøve, så tenker at den delen ikke er så kritisk 🙈   Har spurt om det er noe jeg kan gjøre for å bedre situasjonen, men det er det vist ikke. Tenker uansett at vi må prøve å ta tilbake den gøye delen av sexen, slik at det ikke kjennes som en jobb. Tips mottas med takk 😅 lurer litt på å kjøpe en adventskalender for voksne for å piffe opp litt 😅 

Har også fått snakket med legen siden jeg fortsatt får positive tester etter mensen sist uke. Så i går var jeg ned og tok blodprøve for å teste hcg og så tilbake på mandag for ny blodprøve. Så får vi se hva disse sier og hva som skjer videre. Hun trodde kanskje at det var en hormonell ubalanse, siden det er ganske lite sannsynlig at jeg er gravid igjen mtp at det ikke har blitt mange ganger der vi faktisk har fått fullført ett samleie. Hadde sex 3-4 dager før mensen, så det er i tilfelle ett lite mirakel 😅 at det var rester igjen trodde hun ikke, så det er positivt vertfall. 

Endret av Fioritura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det er ikke lett når det blir et press. Selv om det ikke ER press, men mannen føler på det. Å piffe opp med en sånn adventskalender høres ikke dumt ut 😁

Jeg involverer ikke min mann i syklusen min. Rett og slett fordi jeg er redd han skal føle seg presset og ikke klare å prestere. Har sex ca hver 2.-3. dag syklusen igjennom. Dog det skal sies at jeg blir ekstra ivrig rundt EL og det kan bli noen dager på rad. Så mulig han skjønner, men vi snakker iallefall ikke om det. Jeg syns det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel har tenkt det samme som deg, vi har fra starten blitt enige om at han ikke trenger å vite når EL er og at vi skulle bare kose oss å ha sex hver 2-3 dag, men han mister nok litt piffen når han ikke "strekker til". Selv om jeg har vert veldig tydelig på at jeg er mer en fornøyd med å i det hele tatt ha så mye sex 😅 og så får vi heller ta resten som det kommer. Sliter mye med dårlig samvittighet og føler på at det er min feil og at jeg har ødelagt han etter den MA'en i september fordi kroppen min ikke har klart å holde på fosteret. Selv om fornuften vet at det ikke stemmer. Fader, det er travelt å være dame til tider 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Da har jeg endelig fått svar på hcg prøvene som jeg tok torsdag og mandag. Verdiene lå på 11 og 10. Noe legen syns var litt for høyt mtp hvor lenge det er siden MA'en. Så da blir det ny blodprøve om to uker for å se om det går under 5. Det beste hadde jo vert om de går oppover 🙈 men det tviler jeg litt på siden vi ikke traff helt på EL 😅

Vi har hatt oss en prat om å slappe litt av med prøvingen og heller bare kose oss. Og at det får ta den tiden det tar, rett og slett senke forventningene litt. Det kjennes utrolig deilig 😊 og kan se ut til å ha hatt en meget positiv effekt på mannen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt praten hadde god effekt på mannen! Lykke til med videre blodprøver, men hååper du får en gledelig overraskelse om noen dager og kommer i gang med ny graviditet :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Amatariel😊 håper det fortsetter slik 😊  har jo ett lite håp om at vi har vert heldige, men tviler også på det 🙈 Ikm er ca 27 november så til neste helg så det blir spennende å se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke enda @sommerfugl154🙈 har jo hatt positive tester siden MA'en i september, har funnet ut at det muligens er greitt å vente til nermere Ikm og forhåpentligvis få en sterkere strek 😅 skal også til legen og ta ny hcg måling 1 desember 😊 har igrunn ikke troen på at det går veien denne måneden siden vi ikke traff på EL 🙈 med mindre det viser seg at mannen har supersperm eller at EL faktisk skjedde senere enn testet 🤷‍♀️😅 men en har jo alltid  ett lite håp 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

Fortsatt ikkje begynt å teste, tenker litt at det ikke er noe poeng siden jeg er rimelig sikker på at det ikke klaffer denne mnd. Er jo fristet altså 😅 har kun 2 strimmel tester igjen så tror jeg skal få ut fingen å bestille nye 😊 har til nå kjøpt babyplan sine, både tidlig og vanlige. Tenker å prøve de igjen 😊 

Har hatt litt migrene tendenser idag, noe som pleier å komme før jeg får mensen. Så da får vi vente å se til helgen hva som skjer 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå for en stålkontroll du har! 😅 Her går det nesten i testing to ganger om dagen fra 9dpo, så imponert over at du ikke har testet ennå. Du vil jo få en klaar strek om du er gravid nå, trenger nok ikke å være morgenurin en gang. Skal du virkelig vente til helgen?? Vent i alle fall med å bestille nye til du har testet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Amatariel hadde nok testet allerede hadde jeg visst at vi traff på EL 😅 så har eg jo også hatt svak strek siden hcg fortsatt ligger på 10, så kunne fort blitt lurt der 😅  sitter  å vurderer om jeg skal ta en test, bare for å ha gjort det 🤪 er jeg gravid nå så har vertfall mannen supersperm 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg bare ta en test 😅 den var som forventet negativ. Men det positive er at  den var helt blenda, så hcg fra MA'en er endelig ute av kroppen 👏👏 og det kjennes utrolig godt 😊 nå får jeg bare vente tolmodig på mens og EL  😊 dersom det klaffer på neste PP då kan jeg ta en test rett før jul/på julaften, tenk så stas det hadde vert å få positiv test da 🎅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh sorry! Det var ikke meningen å presse deg til testing 😳 Visste ikke at dere kanskje ikke hadde truffet så mye rundt EL. Men greit å høre at du fikk et svar ang. MA'en i alle fall... at det ikke er noe hcg-rester igjen. Stor klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe å tenke på @Amatariel😊 var veldig forberedt på det, så det går igrunn veldig fint 😊 det var jo første PP, så hadde aldri forventet å bli gravid så fort 😅 nå blir det å kjøre på til neste PP 😀 og ikke nevne ett ord om EL til mannen  vi slipper prestasjonsangst igjen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...