Gå til innhold

Et lite nurk i 2021?


Fioritura

Anbefalte innlegg

Fioritura skrev (1 minutt siden):

Hadde en tidlig ultralyd på sykehuset i uke 9 for å sjekke at det var liv. Men har ikke tenkt å ta noe mer før ordinær ultralyd :)

Jeg skjønner. Det er bare pga min egen historikk at jeg nevner det. Men de fleste er slett ikke så uheldig som jeg har vært på veien ❤️  Mine små nurk og svangerskapet <3 <3 <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest dagboken din tidligere, og du har jo hatt maks uflaks ❤️  vi satser på at det skal gå fint, men en har jo ingen garantier uansett desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5

Denne uken skulle jeg vert tilbake på jobb i 40 %. Det gikk ikke helt etter planen og er nå tilbake i 100 % sykmelding ut neste uke. 

Kom nesten til uke 13 før jeg begynte å kaste opp, hadde håpt jeg skulle slippe unna dette siden jeg er komt såpass langt. Men så feil kan man ta. Håper ikke dette blir en daglig greie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

14+0

Tenk, uke 14 idag. Tiden går sent men likevell litt fort 🙈 jeg sliter fortsatt mye meg kvalme og har utfordringer med å få i meg mat 🙄 særs lite mat som frister og det meste gjør til at jeg enten brekker meg eller blir kvalm 🙈 skal til legen på mandag så håper å få litt hjelp, tror energien hadde vert en helt annen om jeg hadde fått i meg mer næring iløpet av dagen. Det begrenser seg jo hvor lenge en kan leve på jordbær og gulrot 😅

Jeg er begynt å kjenne at det bobler/kiler under navlen, godt mulig det er luft😅 men har aldri kjent luft på denne måten før så velger å tro at det er bønna jeg kjenner 😊

Litt over fem uker til oul nå, håper tiden går raskt frem til da, det er så uendelig lenge til 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 14 uker!! :klemmer: Spennende med litt magekiling nå! Det kan absolutt være den lille som vil begynne å hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

16+4

Dagene snegler seg avgårde. Igår var jeg til jordmor, og fikk høre hjertelyd. Men klarer fortsatt ikke helt å slappe av og tenke at alt kommer til å gå bra. Idag er det tre uker til UL, gruer meg egentlig mer enn jeg gleder meg 🙈

Formen er endelig begynt å bli litt bedre, har ikke lenger den ekstreme kvalmen. Men brekker meg fortsatt av lukter. Noe som fort fører til oppkast, livet er herlig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en fin sommer der dagene går så raskt som du ønsker slik at du får overstått OUL :klemmer: Det vil føles bedre når den er overstått og du får den bekreftelsen du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Amatariel😊  ja det gjør nok det, har en helt annen magefølelse enn sist gang. Så forhåpentligvis så går det jo bra 😊 God sommer til deg også ☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

18+6

Dagene snegler seg forbi, nå er det ferie og det er utrolig deilig at mannen også er hjemme. Spesielt etter å ha vert hjemme side april 🙈 

Vi bruker ferien på litt oppussing, maling av gjesterom, barnerom og litt småplukk som har stått på to do listen litt for lenge 😅

Neste onsdag er det tid for OUL, klarer ikke helt å glede meg, og ser egentlig mest frem til å få det overstått 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2

Nermer seg OUL, er så sinnsykt nervøs 🙈 alt sto bra til med lille i magen på TUL i uke 9, men det virker som år og dag siden 🙈

Kjenner myke bevegelse i magen, idag er det full fest. Men klarer ikke slappe av og tenke at dette går fint likevell 🙄

Idag ligger jeg strak ut på sofan og venter på at paraceten skal fungere. Har noen dager med mye ryggvondt, er veldig spent på hvordan det kommer til å gå når jeg skal på jobb igjen i august 🙈 gleder meg veldig til å jobbe igjen, så kjenner det blir en stor nedtur om det ikke går 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med OUL! :klemmer: Blir fint å se den lille igjen - som har blitt mye større siden sist du så den! Blir du å spørre etter kjønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Amatariel 😊 håper det blir litt lettere å slappe av dersom alt går greitt på onsdag :) Ja, er alt for nysgjerrig til å ikke vite hva kjønn det er 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+5

Så utrolig godt å ha ultralyden overstått! Sov så godt som ingenting inatt, så nå går jeg rundt som en zombie og kan nesten ikke vente til kvelden kommer og jeg kan krype til sengs 😅🙈

Ultralyden gikk kjempebra, alt så fint ut og vi fikk se ett veldig aktivt lite nurk 😊 Magefølelsen stemte, og det gjemmer seg en jente i magen 😊 ble satt en dag frem, så mens termin stemte ganske bra 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra og gratulerer med vellykket ultralyd! ❤️ Og moro at du fikk vite kjønn også når du ønsket det. Nyyt tiden fremover :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei1
Kom tilfeldig innom her :) 
Hadde selv en MA oppdaget i uke 13 med vårt første barn. Sykt surt siden vi hadde TUL uke 10 som viste at alt var flott og fint. Så mellom der skjedde det noe... Jeg klarte ikke slappe av i svangerskapet som fulgte. Det ble BEDRE med masse liv i magen og etter OUL, men det ble aldri noen rosa sky svangerskap som andre har. Men i etterkant har jeg tenkt at det spiller faktisk ingen rolle heller, resultatet ble like bra allikevel :) Så gi deg selv slack og at det er lov å være bekymret. jeg slappet helt ærlig ikke av før jeg hadde henne skrikende på brystet etter fødsel. Da følte jeg endelig kontroll på at hun hadde det bra :) Svangerskap nr to (eller tre da egentlig) var jeg igjen like nervøs frem til OUL men litt mer avslappet etter OUL iom at det hadde gått perfekt en gang tidligere tross alt. 

Husk at det er greit å ha det sånn, og det går bra allikevel! Men masse liv i magen hjelper veldig mye på, det er utvilsomt.

Lykke til, nyt svangerskap så langt det går, og babyen når hun endelig kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

22+4

Kun Komt til tirsdag og denne uken har så langt vert knalltøff! 

Var hos legen sist uke og fikk en gradert sykmelding. Bekken og rygg har vert skikkelig trøblete så nå jobber jeg 60 % men kortere dager. Denne uken har vi vert for lite folk på jobb, noe som har resultert i mye mer vondt. Når jeg kommer hjem fra jobb så klarer jeg ikke noe annet enn å ligge på sofan. Ny legetime neste uke for å vurdere sykmeldingen. Men da med ny lege siden hun jeg nå har gått til var ferdig med turnusen sin på legekontoret. Litt spent på det, da dette er en lege jeg aldri har vert hos, så håper han ikke er av den vanskelige sorten. Det har vert så deilig å ha kvinnelig lege, ikke helt klar for en mannlig en 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...