Gå til innhold

Fioritura prøver på nr 2 🥳🥹


Fioritura

Anbefalte innlegg

Så var vi her igjen da, vi som egentlig hadde landet på at ett barn var nok. Men så kom tanken om nr to sakte men sikkert sigende. Vi har det siste halvåret vert mye frem og tilbake men nå har vi altså bestemt oss!

Jeg begynte aldri på prevensjon etter fødsel og har hele tiden fulgt med på EL, vi har med andre ord tenkt at skjer det så er det ingen krise 😅

Men nå tenker vi å gå inn for å prøve skikkelig! EL allerede neste uke 🤭 

Min første (uplanlagte) graviditet endte i MA i uke 11, etter dette var syklusen på bærtur fra september til desember. Jeg ble gravid i April 2021, som forøvrig også var måneden for termin ved den første graviditeten!  Jeg talte PP'er fra oktober, men siden syklusen var helt ute så tror jeg faktisk reelt sett at jeg burde talt fra januar. Utifra det ble jeg gravid på PP3, denne syklusen prøvde jeg også slimøsende hostesaft. Flere som har prøvd det og blitt gravid?😅

 

Endret av Fioritura
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende med prøving på andremann, får håpe du får positiv test kjapt 🤞🤩 Jeg har ikke testet hostesaft, men hørt at flere føler det har god effekt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Lillrex🫶  krysser fingrene for det 🙌

Begynte å EL teste igår, premom sier EL er imorgen og Flo sier onsdag. Så får vi se, kjenner EL veldig godt så sånn sett trenger jeg ikke teste 😅men godt å få bekreftet at jeg kjenner rett 😅

 

Fått time til celleprøve på onsdag, og en skal jo helst ikke ha sex 1-2 døgn før timen 🙈 så da får vi satse på å legge inn aksjer ikveld og at EL ikke skjer før torsdag/fredag 😂 skal også ra blodprøver da jeg har hatt lave verdier på folsyre, greit å vite om den er tilbake til normalen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1DPO

EL kom senere enn det appene forventet, og det kunne faktisk ikke passet bedre! Var redd vi måtte vente til neste mnd siden det ble celleprøven og EL så ut til å komme samtidig. Positiv EL test fredag og ligging natt til lørdag, så har truffet godt på EL denne gang 🙌  det var utfordringen vår sist holdt på med prosjekt baby, timing er ikke vår sterkeste side. Til tross for at jeg EL testet 😂 

Så da er det bare å lide seg gjennom de neste dagene 🫣 sist testet jeg positiv 9 DPO, regner ikke med at jeg klarer å vente noe lengre enn det denne gangen heller 🤭  

Screenshot_20231001_102348_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (På 1.10.2023 den 13.10):

1DPO

EL kom senere enn det appene forventet, og det kunne faktisk ikke passet bedre! Var redd vi måtte vente til neste mnd siden det ble celleprøven og EL så ut til å komme samtidig. Positiv EL test fredag og ligging natt til lørdag, så har truffet godt på EL denne gang 🙌  det var utfordringen vår sist holdt på med prosjekt baby, timing er ikke vår sterkeste side. Til tross for at jeg EL testet 😂 

Så da er det bare å lide seg gjennom de neste dagene 🫣 sist testet jeg positiv 9 DPO, regner ikke med at jeg klarer å vente noe lengre enn det denne gangen heller 🤭  

Screenshot_20231001_102348_Premom.jpg

Så fine, sterke tester! Godt at EL kom litt senere denne mnd da, kjekt når det klaffer slik🤩 Håper DPO-land går raskt for deg, blir spennende å se hva testene viser🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisen skrev (2 timer siden):

Så fine, sterke tester! Godt at EL kom litt senere denne mnd da, kjekt når det klaffer slik🤩 Håper DPO-land går raskt for deg, blir spennende å se hva testene viser🤞🏻

Ja det kunne faktisk ikke ha passet bedre 😀  blir nok ekstra skuffet også om det ikke går denne mnd 🫣 selv om jeg vet at det er mye å forvente at det blir full klaff på første forsøk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fioritura skrev (2 timer siden):

Ja det kunne faktisk ikke ha passet bedre 😀  blir nok ekstra skuffet også om det ikke går denne mnd 🫣 selv om jeg vet at det er mye å forvente at det blir full klaff på første forsøk 😅

Forstår det! Tenker at det er like innafor å bli skuffa på første prøveperiode som senere. Det blir jo litt det alt handler om mens man prøver🤷🏼‍♀️ krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Dagene går såå sent! Så for meg at dagene frem til testing kom til å gå raskere enn sist vi prøvde å bli gravide siden vi nå har en liten en 🙈 jammen blir en like oppslukt i prøving og testing 😅🙈

Godt vi skal reise vekk i helgen, så får jeg forhåpentligvis tankene over på noe annet 😅

Har endelig fått svar på blodprøvene jeg tok sist uke, jeg har jo hatt lave verdier av både folsyre og D vitamin, desse hadde heldigvis normalisert seg 😊  Men nå har jeg lave verdier av B12, som kan jo forklare litt hvorfor jeg er så sinnsykt trøtt for tiden! Så håper det vil hjelpe litt å få den opp på normalt nivå også 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO

Hjemme igjen ifra tur i helgen. Idag tok testetøsen i meg overhånd når vi kom hjem 🫣  vet jo at 8 dpo er for tidlig å teste, den var selvsagt negativ. Og samtidig tar jeg meg i å bli skuffet over negativ test selv om jeg vet bedre 🤦‍♀️

Søndagen sin det 🤦‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO

Inatt drømte jeg at jeg testet positivt, og var veldig håpefull til dagens test.  Helt blenda desverre. Sist testet jeg jo positivt 9 dpo, så litt skuffet kjenner jeg. Er så teit å bli så håpefull på første på første PP, håpet er jo ikke helt ute enda, men mage følelsen er ikkje særlig god lenger.

 

Hadde helt glemt hvor dypt den skuffelsen går 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

Har fått flere tester med skyggestrek (trodde jeg) idag er den derimot sterkere! 

Kan det være en babystrek? Sist testet jeg positivt 9 dpo med en mye sterkere strek. Samtidig så kan det jo være mindre fargestoffer i denne batchen med testen 🙈

Prøver å ikke få opp forhåpningene, tenker at det fort kan være kjemisk.

20231011_062522.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (2 timer siden):

Jeg ser iallefall streken! Krysser fingrene for babystrek 🤞🤞❤️

🥰🥰

Streken er sterkere nå! Så nå føler jeg meg greit sikker på at det er en babystrek! Altså, helt sykt om vi har fått det til i første PP 😅🫣  det kjenner jeg nesten er litt flaut 🫣  

Snapchat-809499329.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillrex skrev (4 minutter siden):

Gratulerer såmye! Fantastisk at det gikk på første forsøket da! 😍❤️

Takk ❤️ ja absolutt! Det var jo MYE styr sist gang!  Så litt godt at det bare gikk denne gangen! Krysser fingrene for at spiren sitter 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Julie97 skrev (12 timer siden):

Gratulerer så mye! Så gøy å få det til på første forsøk 😄🎉

Takk 🥰🥰  Ja det var litt gøy 😅 og litt stressende 😂  var så innstilt på at det kom til å ta litt tid, timingen er således litt dårlig akkurat denne mnd 🤭🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin strek idag 😊  tom for babyplan tester 🫣  vurderer en tur på apoteket for å kjøpe strimlene de har der, er noe betryggende med å se stigning på testene, er jo fortsatt noen dager til ikm 😅

20231012_070447.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene er så mye svakere enn de var sist gang 🫣 det gjør meg stresset!  Var på apoteket igår og kjøpte metode side tester, har jo etter det lest at disse ikke er noe å skryte over 🙈  IKM imorgen, burde den være sterkere?

20231014_124025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...