Gå til innhold

Et lite nurk i 2021?


Fioritura

Anbefalte innlegg

Fioritura skrev (56 minutter siden):

CD1

Idag kom mensen, noen dager på overtid. Så da er det bare å vente til den er ferdig 😅 er tom for EL tester, og har heller ikkje bestilt nye. Tenkte å se om jeg stresser mindre når jeg ikke tester. Er jo en type som trenger litt kontroll 😅 både premom og Flo er denne mnd enig om at EL er 17 februar, da CD16. Det var også da jeg fikk positivt EL test sist mnd. Da blir Ikm rundt 5 mars.  

Heier på deg i ny pp!🥳 

Om det ikke går her denne pp så lurer jeg på å droppe EL testingen neste måned jeg også.. tror det stresser meg mer enn jeg trenger - og så lenge syklusen er relativt stabil så tenker jeg det kanskje er like greit å droppe det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 7 

Tenk da var vi i PP4, syns tiden siden MA'en i september har gått sykt fort. Men samtidig enormt sakte 🙈 var jo også skråsikker på at jeg skulle vere gravid igjen til jul 🤷‍♀️ den gang ei 🙈  hadde aldri trodd at kroppen skulle bruke så lang tid på å komme tilbake i normal syklus. 

Er veldig spent på denne mnd, kjenner jeg er litt småstresset for en mnd uten EL testing. Men samtidig mer avslappet enn tidligere mnd 😅🙈 

Ifølge flo og premom skal EL skje ca CD16, tidligste jeg har fått EL tidligere er på CD13. Så tenker egentlig at det er greitt å bare kjøre på med en gang 😅 klarer ikke helt å stole på appene 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD10 

Er inne i en periode der jeg er veldig langt nede. Kjenner må mye frustrasjon og noen dager har jeg lest lyst å legge prøvingen på hylla og drite i hele greien. Er så sykt frustrerende å ha en mann som ikkje får til å komme i mål, og ikke engang er motivert for å prøve fordi "han ikke liker planlagt sex" lurer på hva han tenkte når han ville prøve på nytt etter MA'en 🤷‍♀️ en må jo nesten ligge litt innimellom for å klare å bli gravid. Dette er bare PP4, men jeg kjenner veldig på at jeg tror ikke psyken min tåler dette viss vi må holde på lenge. Skal sies at jeg i perioder har vert plaget med angst og mest sannsynlig lett depresjon også. Livredd for å ende tilbake dit, og jobber mye med meg selv for å ha det bra. Tungt å gå slik å kjenne på tristhet og frustrasjon såpass mye. Er nok ikke over MA'en heller, og tenker fortsatt mye må livet som ikke ble. 

Det var dagens tanker. Håper på en bedre dag imorgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (9 minutter siden):

CD10 

Er inne i en periode der jeg er veldig langt nede. Kjenner må mye frustrasjon og noen dager har jeg lest lyst å legge prøvingen på hylla og drite i hele greien. Er så sykt frustrerende å ha en mann som ikkje får til å komme i mål, og ikke engang er motivert for å prøve fordi "han ikke liker planlagt sex" lurer på hva han tenkte når han ville prøve på nytt etter MA'en 🤷‍♀️ en må jo nesten ligge litt innimellom for å klare å bli gravid. Dette er bare PP4, men jeg kjenner veldig på at jeg tror ikke psyken min tåler dette viss vi må holde på lenge. Skal sies at jeg i perioder har vert plaget med angst og mest sannsynlig lett depresjon også. Livredd for å ende tilbake dit, og jobber mye med meg selv for å ha det bra. Tungt å gå slik å kjenne på tristhet og frustrasjon såpass mye. Er nok ikke over MA'en heller, og tenker fortsatt mye må livet som ikke ble. 

Det var dagens tanker. Håper på en bedre dag imorgen 

Huff, skjønner frustrasjonen din veldig! Vi hadde det sånn en god stund, før begge (også mannen) innså at vi måtte legge alle kluter til. Jeg har inntrykk av at det oftest er menn som har en sånn romantisk drøm om hvor enkelt det skal være å få barn. Men særlig etter å ha opplevd en MA er det vondt å ikke føle at man får lagt inn den innsatsen man burde. Har du tenkt på sånn hjemme-inseminasjon, med en sprøyte fra apoteket? Har sett at flere her inne har gjort det. Dét er jo hvertfall ikke romantisk, men kanskje en mulighet å vurdere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg Fioritura :klem: Denne prøvekarusellen skal jammen ikke være enkel! Skjønner godt det blir tunge tanker og vanskelige tider av sånt. Håper det vil lette etterhvert. Kanskje med vår og lysere tider? Her i huset pleier vi i alle fall å bli litt mer yre på den årstiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (54 minutter siden):

CD10 

Er inne i en periode der jeg er veldig langt nede. Kjenner må mye frustrasjon og noen dager har jeg lest lyst å legge prøvingen på hylla og drite i hele greien. Er så sykt frustrerende å ha en mann som ikkje får til å komme i mål, og ikke engang er motivert for å prøve fordi "han ikke liker planlagt sex" lurer på hva han tenkte når han ville prøve på nytt etter MA'en 🤷‍♀️ en må jo nesten ligge litt innimellom for å klare å bli gravid. Dette er bare PP4, men jeg kjenner veldig på at jeg tror ikke psyken min tåler dette viss vi må holde på lenge. Skal sies at jeg i perioder har vert plaget med angst og mest sannsynlig lett depresjon også. Livredd for å ende tilbake dit, og jobber mye med meg selv for å ha det bra. Tungt å gå slik å kjenne på tristhet og frustrasjon såpass mye. Er nok ikke over MA'en heller, og tenker fortsatt mye må livet som ikke ble. 

Det var dagens tanker. Håper på en bedre dag imorgen 

Hei

Jeg kjenner til dette med at mannfolka får helt presentasjonsangst. Veldig krevende, men da sa jeg at vi heller kan vente til neste dag. Noen ganger avsluttet vi, andre ganger fortsatt vi litt til og det ordnet seg.. Prøv heller å være fornøyd med annenhver dag dagene før EL, enn å «sikre seg» med hver dag, for så at alt går i vasken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjerne009 skrev (56 minutter siden):

Huff, skjønner frustrasjonen din veldig! Vi hadde det sånn en god stund, før begge (også mannen) innså at vi måtte legge alle kluter til. Jeg har inntrykk av at det oftest er menn som har en sånn romantisk drøm om hvor enkelt det skal være å få barn. Men særlig etter å ha opplevd en MA er det vondt å ikke føle at man får lagt inn den innsatsen man burde. Har du tenkt på sånn hjemme-inseminasjon, med en sprøyte fra apoteket? Har sett at flere her inne har gjort det. Dét er jo hvertfall ikke romantisk, men kanskje en mulighet å vurdere? 

Har vert inne på tanken, men tenker at det kanskje er ett litt drastisk tiltak så tidlig i prosessen 🙈 absolutt ikke romantisk, men slik det er då så er det ikke særlig romantisk uansett 🙈

Amatariel skrev (25 minutter siden):

Stor klem til deg Fioritura :klem: Denne prøvekarusellen skal jammen ikke være enkel! Skjønner godt det blir tunge tanker og vanskelige tider av sånt. Håper det vil lette etterhvert. Kanskje med vår og lysere tider? Her i huset pleier vi i alle fall å bli litt mer yre på den årstiden ;)

Ja det er sant det, ting blir ofte bedre i vår månedene. Januar og februar er også måneder jeg i utgangspunktet pleier å vere langt nede, så det er ikke helt fremmen sånn sett.  Ting kan uansett bare bli bedre fra nå tror jeg 🤷‍♀️ håper det vertfall. 

Endelig overtalt skrev (18 minutter siden):

Hei

Jeg kjenner til dette med at mannfolka får helt presentasjonsangst. Veldig krevende, men da sa jeg at vi heller kan vente til neste dag. Noen ganger avsluttet vi, andre ganger fortsatt vi litt til og det ordnet seg.. Prøv heller å være fornøyd med annenhver dag dagene før EL, enn å «sikre seg» med hver dag, for så at alt går i vasken

Til nå så har vi prøvd å holde oss til uken før EL, men det er jammen ikke lett å få mannen til sengs likevell 🙈 nå har han fått beskjed om vår EL er, dette har han ikke ville vite om tidligere. Men det funket ikke i det hele tatt, då vi får bare se hvordan det går fremover 🤷‍♀️ prøver å la vere å mase, det fungerer vertfall ikke. Men litt initiativ fra mannen sin side hadde vert fint innimellom 🙈 

Ordner seg nok sikkert, noen dager virker ting litt mer håpløst enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15 

Ifølge Flo skal jeg ha eggløsning på onsdag, tipper det stemmer for idag var det EL slim. Ikke at det hjelper særlig på, for her har det ikkje blitt noe action siden sist. 

Lurer seriøst på om den praten vi hadde for litt siden om at vi må ha mer sex på riktig tidspunkt faktisk har skjedd 🤷‍♀️ nå vet mannen tilogmed at EL skjer denne uken. Idag hadde vi en kjempefin ettermiddag. Lagde middag sammen og koste oss med serie og ett glass vi. Og nå istedenfor å legge seg så får jeg beskjed om at "nå går jeg å spiller litt før jeg tar kvelden". Spurte så om han var heeelt sikker på det og om han ikke heller ville bli med å legge seg. Nei det ville han ikke. Så her ligger jeg da. Helt enormt skuffet. Og skjønner seriøst ikke hva han tenker på, eller om han tenker i det hele tatt.

I helgen snakket han om når vi får barn så har jeg lyst til... Får mindre og mindre troen på at det kommer til å bli noe barn i fremtiden. For dette her har jeg verken tolmodighet eller psyke til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (2 timer siden):

CD15 

Ifølge Flo skal jeg ha eggløsning på onsdag, tipper det stemmer for idag var det EL slim. Ikke at det hjelper særlig på, for her har det ikkje blitt noe action siden sist. 

Lurer seriøst på om den praten vi hadde for litt siden om at vi må ha mer sex på riktig tidspunkt faktisk har skjedd 🤷‍♀️ nå vet mannen tilogmed at EL skjer denne uken. Idag hadde vi en kjempefin ettermiddag. Lagde middag sammen og koste oss med serie og ett glass vi. Og nå istedenfor å legge seg så får jeg beskjed om at "nå går jeg å spiller litt før jeg tar kvelden". Spurte så om han var heeelt sikker på det og om han ikke heller ville bli med å legge seg. Nei det ville han ikke. Så her ligger jeg da. Helt enormt skuffet. Og skjønner seriøst ikke hva han tenker på, eller om han tenker i det hele tatt.

I helgen snakket han om når vi får barn så har jeg lyst til... Får mindre og mindre troen på at det kommer til å bli noe barn i fremtiden. For dette her har jeg verken tolmodighet eller psyke til.  

Det høres ut som dere må ta en ordentlig prat. Og i verste fall så går det vel ann i kjøpe sprøyte på apotek og benytte insemineringsmetoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (10 timer siden):

Det høres ut som dere må ta en ordentlig prat. Og i verste fall så går det vel ann i kjøpe sprøyte på apotek og benytte insemineringsmetoden?

Vi prater mye altså, høres kanskje ikke slik ut av og til 🙈 hjelper å få ut litt frustrasjon her istedenfor å ta alt ut på mannen 😅 jeg er ett menneske som føler veldig mye. På både godt og vondt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 

Heldigvis litt lettere til sinns idag, syns ofte det hjelper å skrive en liten utblåsning her, fint å få prosessert tankene litt avogtil 😊

Idag tidlig fikk vi inn en kjapp en før jobb, så tror vi treffer på EL denne gangen, vertfall viss jeg går ut ifra appen og at jeg i går hadde EL slim. Har Googlet meg frem til at EL slim kommer før EL og forsvinner når EL er over. Noen som har erfaring med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (58 minutter siden):

CD16 

Heldigvis litt lettere til sinns idag, syns ofte det hjelper å skrive en liten utblåsning her, fint å få prosessert tankene litt avogtil 😊

Idag tidlig fikk vi inn en kjapp en før jobb, så tror vi treffer på EL denne gangen, vertfall viss jeg går ut ifra appen og at jeg i går hadde EL slim. Har Googlet meg frem til at EL slim kommer før EL og forsvinner når EL er over. Noen som har erfaring med dette? :)

Så bra at dere fikk inn noen aksjer i dag morrest😊😊 

EL slim varierer fra kvinne til kvinne, noen får det under eggløsning, og andre litt før (og noen kanskje etter, men vet ikke hvor vanlig det er?) Hos meg forsvinner slimet ofte ca 2 dager før EL, men uansett så er det veldig bra å ha sex når man har slimet, fordi sæden kan leve i det i opptil 6 dager. (Man får forøvrig slim pga et peak i østrogennivåer, og da får kroppen også et signal om slippe egget. Jo mer østrogen, jo mer strekkelig og gjennomsiktig slim, så vidt jeg har skjønt. Rett etterpå går østrogennivåene kraftig ned, og derfor har man typisk ingen eller lite utflod i fasen fram til mensen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (15 timer siden):

Lurer seriøst på om den praten vi hadde for litt siden om at vi må ha mer sex på riktig tidspunkt faktisk har skjedd 🤷‍♀️ nå vet mannen tilogmed at EL skjer denne uken. Idag hadde vi en kjempefin ettermiddag. Lagde middag sammen og koste oss med serie og ett glass vi. Og nå istedenfor å legge seg så får jeg beskjed om at "nå går jeg å spiller litt før jeg tar kvelden". Spurte så om han var heeelt sikker på det og om han ikke heller ville bli med å legge seg. Nei det ville han ikke. Så her ligger jeg da. Helt enormt skuffet. Og skjønner seriøst ikke hva han tenker på, eller om han tenker i det hele tatt.

I helgen snakket han om når vi får barn så har jeg lyst til... Får mindre og mindre troen på at det kommer til å bli noe barn i fremtiden. For dette her har jeg verken tolmodighet eller psyke til.  

Åh jeg skjønner dette godt :klem: Frustrerende! Jeg har også en mann som på disse tingene kan virke helt fjern. Jeg tror ikke de gjør det med vilje... det er rett og slett det at de ikke tenker som oss. Selv om de bryr seg. Jeg pleier ikke å fortelle mannen min når EL er, men jeg hinter kraftig til tider dersom det ikke skjer automatisk. I det tilfellet du beskriver her kunne LETT vært et scenario hos oss. Om det skjer igjen ville jeg kommentert hans avslag om å legge seg med "ja, jeg vil gjerne ha litt sex. Du kan kanskje stå opp igjen etterpå heller?" Og så se hva han har svart. For selv om jeg har hintet hele kvelden, så tar mannen min det likevel ikke. Først når jeg sier rett ut hva han vil så blir han store i øynene og sier "åå, vil du det!?". Akkurat som han bare tar for gitt at å legge seg betyr å ta kvelden/sove. Kanskje mannfolka våre er skrudd likt sammen på dette. Og når min først skjønner hva jeg faktisk vil, så har det ikke vært noe problem å få han med.

Men så bra å lese at det ble morgenaksjer i dag da! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Åh jeg skjønner dette godt :klem: Frustrerende! Jeg har også en mann som på disse tingene kan virke helt fjern. Jeg tror ikke de gjør det med vilje... det er rett og slett det at de ikke tenker som oss. Selv om de bryr seg. Jeg pleier ikke å fortelle mannen min når EL er, men jeg hinter kraftig til tider dersom det ikke skjer automatisk. I det tilfellet du beskriver her kunne LETT vært et scenario hos oss. Om det skjer igjen ville jeg kommentert hans avslag om å legge seg med "ja, jeg vil gjerne ha litt sex. Du kan kanskje stå opp igjen etterpå heller?" Og så se hva han har svart. For selv om jeg har hintet hele kvelden, så tar mannen min det likevel ikke. Først når jeg sier rett ut hva han vil så blir han store i øynene og sier "åå, vil du det!?". Akkurat som han bare tar for gitt at å legge seg betyr å ta kvelden/sove. Kanskje mannfolka våre er skrudd likt sammen på dette. Og når min først skjønner hva jeg faktisk vil, så har det ikke vært noe problem å få han med.

Men så bra å lese at det ble morgenaksjer i dag da! 😊

Mannfolk er rare 🙈 tror nok absolutt at det er en fordel å vere litt mer direkte ja, for hint det tar han faktisk ikke 🙈  blir nok å gjøre det neste gang. Er så fort å bli sur og frustrert når en føler en har jobbet hele kvelden men det ikke går slik en har tenkt 🤦‍♀️ men igjen så skal det jo godt gjøres for mannen å lese tanker også da 😅 tror faktisk ikke at mannen husker at jeg mest sannsynlig har EL denne uken heller 🙈😅

Jaja, blir spennede å se hvordan det går og om mensen kommer. Har ikke EL testet denne gangen, og jeg er faktisk usikker på hva som stresser meg mest av å teste eller ikke teste 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD17

Nå tror jeg at EL er underveis. Appene mine et jo ikke helt enige, og sier nå idag og imorgen. Måtte inn å forandre på syklus lengden min i Flo, den flyttet da EL fra CD16 til CD17 😊 idag kjenner jeg smerter i venstre side, eller som jeg sier vondt i eggstokken 😅 sånn sett er det veldig greitt, for denne smerten har tidligere samsvart med positive EL tester 😊 har ikke lagt inn noe særlig med aksjer, det har blitt med en gang (tirsdag), men vi var begge enig om at vi ikke helt hadde ork til det nå i ettermiddag 🙈 så vi får se ikveld eller imorgen tidlig 😅🙈 vi har vertfall truffet på EL med den ene gangen, krysser fingrene for at det ikke skal mer til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

12/13 DPO

Ikm imorgen og negativ test idag, så da er det vell bare å forberede seg til mensen og pp5. Sånn sett var jeg veldig forberedt på det 🤷‍♀️ 

Denne pp'en har igrunn gått veldig fort, det har vert utrolig travelt på jobb, og nå har jeg også blitt syk så da blir det sofa og Netflix noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei uff så kjedelig at det er negativ test hos deg! :( Hadde virkelig vært koselig med en gladnyhet nå. Er bare å se fremover da! Så deilig at du syns pp'en har gått fort. Det er det mange år siden jeg opplevde 🙈 Syns hele prøvingen er en eneste lang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1

Da var pp5 ett faktum, så da er det bare å kvinne seg opp til neste runde, forhåpentligvis blir det litt mer ligging denne gangen 🙈

Nå skal eg prøve å nyte helgen og slappe av 😊

Jeg har allerede begynt å strikke babyklær, Jinxer sikkert hele babylagingen med det 🙈 men syns det er fint å holde på med noe og drømme litt om fremtiden 😊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem på en dum dag :klem:
Du jinxer det ikke! Er koselig og bra å ha noe å gjøre i ventetiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 5

Mensen har endret seg siden MA'en i høst, tidligere hadde jeg blødninger i 5-6 dager. Og har alltid trodd at jeg har blødd mye. Nå varer den 4 dager, og jeg bør helt ekstremt mye på dag 2 og 3. sykt digg at den varer kortere, men litt utfordrende de to dagene med ekstreme blødninger 🙈 

Jeg har EL engang mellom CD 14 og 18, appene mine er ikke helt enige 🙈 tenker at jeg prøver en ny runde med EL testing, så vet jeg vertfall helt sikkert når det er :) tenker at mannen får beskjed om at det skjer engang mellom kommende mandag og de neste to ukene, hvis vi klarer å få inn ett par ganger neste uke og ett par ganger uken etter så skal jeg vere fornøyd 😅🙈 målet må vertfall vere å få til mer enn den ene gangen sist pp 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...