Gå til innhold

Et lite nurk i 2021?


Fioritura

Anbefalte innlegg

Tenke det kunne vere fornuftig å lage meg ei prøvedagbok for å ha en plass å dele litt frustrasjoner og tanker. Merker at det fort blir litt masse baby og prøve snakk på de nermeste. Tenker de syns det kan vere greit med litt avlastning 😅 

I utgangspunktet skulle vi ikke ha barn. Så en kan si at det kom som eit 'lite' sjokk når vi i August fikk en positiv test. (mens var noen dager forsinket og ble plutselig sykt kvalm). Vi bestemte oss for at vi skulle beholde barnet, og min mann var helt i lykkerus, noe jeg aldri hadde sett for meg 🙈  jeg ble raskt sykemeldt pga svangerskapskvalme, og brukte noen uker på sofaen før jeg begynte å føle meg noenlunde oppegående igjen.

Vi bestemte oss for å ta en tidlig ultralyd i midten av september, for å sjekke at alt var bra og at det faktisk var noe inni magen. På ultralyden i uke 10 fikk vi konstantert MA og beskjed om at det trolig ikke hadde vert liv siden uke 7. Måtte derfor gjennom en medisinsk abort på sykehuset, og på grunn av corona lå jeg 9 timer alene uten mannen. Kan trygt si at det anbefales ikke og var igrunn ganske traumatisk for oss begge. 

Nå har vi bestemt oss for å prøve igjen, med litt angst for at det samme skal skje igjen.

Vi har begynt prøvingen men møtt på en ny utfordring, min mann er så redd for at vi skal miste på nytt at han ikke klarer å komme. Jeg tenker at han ikke er klar for å prøve på nytt og trenger å prate om det som har skjedd. Han derimot er ikke enig i det og ønsker ikke å vente 🙈 men det ser forøvrig ut til at vi ikke har noe valg. 

Er det lov å si at jeg er litt frustrert? Jeg er 31 og han 35, så kjenner også litt på tidspresset 🙈

Blir spennende å se fremover om vi får dette til. Skapet er vertfall fylt opp med både eggløsningstester og graviditetstester når det skulle bli aktuelt 😊 Håper på et lite nurk iløpet av 2021 ❤️

Endret av Fioritura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått menstasjon enda etter MA'en i september, hadde blødninger i litt over 2 uker og det er nå gått 4 uker. så håper at tante rød melder sin ankomst ganske snart 😊

Syns det er utrolig skummelt med prøvingen og tenker mye på hvordan det endte sist. Selv om det er lite sannsynlig at det skjer igjen, så er det jo absolutt mulig. Jeg krisemaksimerer det meste 🙈

Tanken er å teste med EL tester når jeg har hatt min første menstruasjon, bruker også appen flo 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer med dagbok😀 vil gjerne følge deg her, da jeg selv er i samme situasjon og prøver å bli gravid etter en MA før sommeren. Det høres utrolig tøft ut å gå gjennom det alene på sykehuset! Jeg ble sendt hjem med pillene og skulle i noen øyeblikk ønske jeg var på sykehus for sterkere smertestillende, men jeg var ekstremt glad for at jeg hadde mannen ved min side. Krysser fingrene for at det går bra for oss begge i nær framtid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stjerne009 skrev:

Velkommen og gratulerer med dagbok😀 vil gjerne følge deg her, da jeg selv er i samme situasjon og prøver å bli gravid etter en MA før sommeren. Det høres utrolig tøft ut å gå gjennom det alene på sykehuset! Jeg ble sendt hjem med pillene og skulle i noen øyeblikk ønske jeg var på sykehus for sterkere smertestillende, men jeg var ekstremt glad for at jeg hadde mannen ved min side. Krysser fingrene for at det går bra for oss begge i nær framtid! 

Krysser fingrene for det @Stjerne009 🤞 håper at det ikke tar så alt for lang tid før syklusen er tilbake til normalen! Blir så forferdelig utolmodig av å vente 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Fioritura skrev:

Krysser fingrene for det @Stjerne009 🤞 håper at det ikke tar så alt for lang tid før syklusen er tilbake til normalen! Blir så forferdelig utolmodig av å vente 🙈 

Ja, det er så slitsomt! Jeg fikk påvist celleforandringer rett etter MA'en og gikk glipp av 4 pp :( men kroppen er heldigvis tilbake til normalen nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til prøver-samfunnet! Her er du absolutt ikke alene om å være frustrert innimellom😅🙈 Gleder meg til å følge deg videre😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Stjerne009 skrev:

Ja, det er så slitsomt! Jeg fikk påvist celleforandringer rett etter MA'en og gikk glipp av 4 pp :( men kroppen er heldigvis tilbake til normalen nå! 

Så utrolig kjedelig 😔  krysser fingrene for at alt går bra fremover 🤞❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Noldi skrev:

Velkommen til prøver-samfunnet! Her er du absolutt ikke alene om å være frustrert innimellom😅🙈 Gleder meg til å følge deg videre😁

😅😅 Godt å høre 😅🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen ❤️ Jeg kommer til å følge deg! Trist å høre at dere gikk gjennom MA. Krysser fingre for at det klaffer fort og at det blir 2021 baby på dere! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wera1 skrev:

Velkommen ❤️ Jeg kommer til å følge deg! Trist å høre at dere gikk gjennom MA. Krysser fingre for at det klaffer fort og at det blir 2021 baby på dere! 😍

Takk for det 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom EL testene i posten, prøvde en for morro😅 syns den ser positiv ut? 🙈 

Lurer litt på om hcg slår ut på EL tester? Får fortsatt positive graviditets tester etter MA'en i september. Dog var det siste testen en veldig svak positiv 🤷‍♀️ 

Litt stresset dersom den faktisk er positiv i og med at mannen sliter litt med å "levere varene" for tiden🙈 frustrerende å skulle gå glippe av en PP i så tilfelle 😔

IMG_20201019_193028.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ser jo ganske positiv ut! Du kan jo teste i morra også for å se.

Er usikker på om hcg slår ut, mener jeg har hørt noe om det, men skal ikke si det for sikkert. Med EL-tester er det lurt å teste jevnlig over en periode for å se hvordan streken forandrer seg. Jeg vet at kvinner med f.eks. pcos har en tendens til å få positiv test selv om de ikke har eggløsning. 

Skjønner at det må være vanskelig at mannen din ikke klarer å få utløsning. Jeg var bekymra for det selv, siden jeg og mannen har hatt et ganske skrantent sexliv en stund. Det gikk heldigvis bra denne mnd. Men jeg vet om flere som har brukt en sprøyte så man kan sprute sæden inn ved hjelp av den (mannen kommer i en kopp rett før). Høres kanskje litt voldsomt ut å starte med sånne tiltak allerede nå, men jeg fortalte dette til mannen min som en mulig løsning om vi sliter i lang tid med sexlivet. Han syns det var en liten lettelse å tenke på det, og fikk mindre prestasjonsangst da vi hadde sex. Ikke særlig romantisk da. Men en nødløsning 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stjerne009 skrev:

Den der ser jo ganske positiv ut! Du kan jo teste i morra også for å se.

Er usikker på om hcg slår ut, mener jeg har hørt noe om det, men skal ikke si det for sikkert. Med EL-tester er det lurt å teste jevnlig over en periode for å se hvordan streken forandrer seg. Jeg vet at kvinner med f.eks. pcos har en tendens til å få positiv test selv om de ikke har eggløsning. 

Skjønner at det må være vanskelig at mannen din ikke klarer å få utløsning. Jeg var bekymra for det selv, siden jeg og mannen har hatt et ganske skrantent sexliv en stund. Det gikk heldigvis bra denne mnd. Men jeg vet om flere som har brukt en sprøyte så man kan sprute sæden inn ved hjelp av den (mannen kommer i en kopp rett før). Høres kanskje litt voldsomt ut å starte med sånne tiltak allerede nå, men jeg fortalte dette til mannen min som en mulig løsning om vi sliter i lang tid med sexlivet. Han syns det var en liten lettelse å tenke på det, og fikk mindre prestasjonsangst da vi hadde sex. Ikke særlig romantisk da. Men en nødløsning 😝

Ja tenkte å teste ett par dager og se hvordan den utvikler seg 😊 

Utrolig frustrerende at han ikke får det til, har aldri vert ett problem tidligere. Men skjønner jo godt at han er redd for ny MA eller SA, det er jo jeg også. Men å vente litt det var absolutt ikke aktuelt for hans del 😅🤷‍♀️ Har faktisk vert inne på tanken om kopp og sprøyte 😅 nevnte det for mannen, han var ikke negativ hvertfall 😅 sykt lite romantisk, men må man så må man 😂 en blir jo litt tullerusk av å gå å vente og tenke på prøving 🤷‍♀️ tror jeg benytter meg av koppen foran å gå glipp av en periode, herlighet høres jo helt  desperat ut 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Fioritura skrev:

Ja tenkte å teste ett par dager og se hvordan den utvikler seg 😊 

Utrolig frustrerende at han ikke får det til, har aldri vert ett problem tidligere. Men skjønner jo godt at han er redd for ny MA eller SA, det er jo jeg også. Men å vente litt det var absolutt ikke aktuelt for hans del 😅🤷‍♀️ Har faktisk vert inne på tanken om kopp og sprøyte 😅 nevnte det for mannen, han var ikke negativ hvertfall 😅 sykt lite romantisk, men må man så må man 😂 en blir jo litt tullerusk av å gå å vente og tenke på prøving 🤷‍♀️ tror jeg benytter meg av koppen foran å gå glipp av en periode, herlighet høres jo helt  desperat ut 😅🙈

Haha, skjønner deg godt. Jeg hadde gjort det selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 34

Venter fortsatt på første menstruasjon etter MA'en i september. Kanskje er vi heldige og blir gravide før mensen i det hele tatt skal komme, lov å håpe 😅 

Tok en ny Gtest i går, nå er den så svak positiv at jeg bare skimter streken 😊 så kanskje EL testen jeg tok på mandag var positiv 🤷‍♀️ tok en ny i går, den var noe svakere, men det var også teststreken. Tenker å ta en til i ettermiddag for å se om det er noe endring 😊

Ellers ser det ut til at det endelig har løsnet for mannen min, har var borte på jobbreise søndag til i går, og i går kveld fikk vi det endelig til 😊 forhåpentligvis ikke for sent dersom EL testen på mandag var positiv 😅 Krysser fingrene for at det fortsetter slik 😊 Prøver å ha sex hver andre til tredje dag, håper det gjør susen 👌 er vertfall hakket mer optimistisk idag enn jeg var tidligere i uken 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagbok og velkommen i "prøverklubben" :smilyblomst: Her er vi mange i samme båt, og deler opp- og nedturer sammen. Prøvetid er både spennende og frustrerende på samme tid! Som du dessverre har rukket å oppleve allerede :klem: Jeg hadde en MA selv nå i august, i uke 9. Det er tungt... har begynt på den andre syklusen etter denne aborten nå. Vil så gjerne ha klaff igjen!

Kjedelig å høre at mannen sliter å prestere. Men skjønner også at han ikke vil snakke med noen om det. Gjelder vanskene hver gang dere har sex, eller rundt EL? For det meste av syklusen er jo sex for kosens skyld, så er jo dumt om han får prestasjonsproblemer uten at det er fertil periode også.

EL-testen din fra mandag ser positiv ut, men stemmer at hcg kan slå ut på denne. Jeg ville nok ikke stolt på EL-test før g-testen er blenda igjen. Alternativt tatt EL-tester jevnlig, for da finner man ut om den er positiv 'hele tiden' eller faktisk fikk en dag med positivt utslag. Masse lykke til! Gleder meg til å følge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det @Amatariel😊 har allerede fått svar på masse her inne 😊

Den MA'en var knalltøff, en opplevelse jeg ikke unner noen. Men en må jo bare prøve å komme seg videre. Forhåpentligvis klaffer det for oss begge igjen 🥰

Han hadde problemer hver gang vi hadde sex, men nå ser det heldigvis ut til at det har løst seg. Håper det fortsetter slik 😊 har avtalt at jeg ikke skal si når eggløsning er og at vi heller skal prøve å ha sex hver andre til tredje dag i en periode slik at han ikke får det presset med å måtte prestere under eggløsning 😊 så får vi se hvordan det går 😊

Tester jevnlig med EL tester noen dager då, men tror nok at det var hcg'en som slo ut på den desverre. Men om den skulle vere positiv så har vi vertfall hatt sex når vi burde så det er jo lov å håpe. Selv om jeg ikke har troen før jeg har fått mensen igjen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fioritura skrev:

Han hadde problemer hver gang vi hadde sex, men nå ser det heldigvis ut til at det har løst seg. Håper det fortsetter slik 😊 har avtalt at jeg ikke skal si når eggløsning er og at vi heller skal prøve å ha sex hver andre til tredje dag i en periode slik at han ikke får det presset med å måtte prestere under eggløsning 😊 så får vi se hvordan det går 😊

Så godt å høre at det går mye bedre :) Dette høres ut som en lur plan. Og jeg tør tro at jo lenger tid som går og MA'en fjernere i tid jo lettere vil det bli prestasjonsmessig. Det vil nok alltid ligge som et vondt minne, men det er sant at tiden leger alle sår. Jeg har opplevd 4 aborter, men jeg har f.eks fått ett barn etter 3 av dem, så de blekner heldigvis da ettersom jeg fikk verdens fineste belønning til slutt. Nå håper jeg bare på en liten belønning etter sommerens abort, så jeg også der kommer meg videre. For jeg vet at det blir verdt det da, og sikker på at du også vil føle det :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg kan konkludere med at det er hcg i kroppen som slår ut på EL testene 🤷‍♀️ 

Tenker vi fortsetter som tidligere og tar heller og bruker EL testene etter neste mens 😊 bruker også appen Flo, så det blir spennene å se om testene og appen er enige. 

Før MA'en hadde jeg stabile sykluser så krysser fingrene for at den fortsatt er det! 

IMG_20201021_182711.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lurer litt på om EL testen faktisk var positiv. Dagens er nå svakere enn tidligere streker 🤷‍♀️ krysser fingrene 🤞bilde av mandagens og dagens test. Snakk om å bli forvirret 🤦‍♀️ 

IMG_20201022_191831.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...