Gå til innhold

Et lite nurk i 2021?


Fioritura

Anbefalte innlegg

Ja er ikke godt å si om du traff akkurat på tidspunktet der hcg er helt ute av kroppen, eller om du faktisk har EL. Ville nok hoppet en del til køys for sikkerhets skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.10.2020 den 19.42, Fioritura skrev:

Idag kom EL testene i posten, prøvde en for morro😅 syns den ser positiv ut? 🙈 

Lurer litt på om hcg slår ut på EL tester? Får fortsatt positive graviditets tester etter MA'en i september. Dog var det siste testen en veldig svak positiv 🤷‍♀️ 

Litt stresset dersom den faktisk er positiv i og med at mannen sliter litt med å "levere varene" for tiden🙈 frustrerende å skulle gå glippe av en PP i så tilfelle 😔

IMG_20201019_193028.jpg

Unnskyld men hvis du fortsatt får positive G-tester etter MAen for 4uker siden som ble behandlet medisinsk så vil jeg anbefale deg å insistere på en kontroll for rester i livmor via fastlegen og på kvinneklinikken på sykehuset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader vertfall ikke @Amatariel😜

@kvinne35+ har fått beskjed med legen at det er helt normalt å fortsatt ha hcg i kroppen, G testene har blitt svakere for hver uke og er nå såvidt positive. Så er ikke redd for at det er rester igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fioritura skrev:

Skader vertfall ikke @Amatariel😜

@kvinne35+ har fått beskjed med legen at det er helt normalt å fortsatt ha hcg i kroppen, G testene har blitt svakere for hver uke og er nå såvidt positive. Så er ikke redd for at det er rester igjen. 

ok jeg bare tenkte i forhold til min egen erfaring Mine små nurk og svangerskapet
men ønsker jo selvfølgelig ikke noe slikt for deg altså

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off nei ser jo at du har vert igjennom utrolig mye tøft @kvinne35+ ❤️ jeg hadde heldigvis ingen smerter i etterkant av den medisinske aborten, og blødde i halvannen uke og en liten uke med spotting etter dette. Men tenker jo om G testen ikke blir blendahvit iløpet av neste uke/uken etterpå så kan det vere greitt å få sjekket det ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fioritura skrev:

Off nei ser jo at du har vert igjennom utrolig mye tøft @kvinne35+ ❤️ jeg hadde heldigvis ingen smerter i etterkant av den medisinske aborten, og blødde i halvannen uke og en liten uke med spotting etter dette. Men tenker jo om G testen ikke blir blendahvit iløpet av neste uke/uken etterpå så kan det vere greitt å få sjekket det ut :)

❤️ håper det ordner seg og at du blir fort gravid igjen og at det går bra denne gangen :) ikke minst at nurket er friskt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 42

Kjenner jeg er sinnsykt utolmodig i påvente av mens og at syklusen skal normalisere seg etter MA'en.  Har tatt EL tester ca annenhver dag for å sjekke om de holder seg positive hele tiden. Det har de ikke gjort, så jeg tenkte at EL var  mandag/tirsdag for en uken siden. Men då har de økt i styrke igjen 🤷‍♀️ tenker det trolig bare er krøll i syklusen, men en blir jo usikker. G testene er fortsatt svakt positive, syns det høres rart ut om hcg bare slår ut på EL testene noen dager? IMG_20201029_220946.thumb.jpg.c6bdb3ed98ad0da8907454a8aad00bdd.jpg

IMG_20201029_221051.thumb.jpg.50e6314dc28ce9cfe7b3454d46948206.jpg

Blir mer og mer utolmodig, og har så lyst å komme skikkelig igang med prøvingen. Det blir litt halvhjertet når en ikke helt vet om syklusen kommer til å bli normal snart

Imorgen er det seks uker siden den medisinske aborten, og ca 4 uker siden blødningen stoppet. Krysser fingrene for at tante rød kommer på besøk ganske snart. Dersom EL var sist uke så skal jeg ifølge Flo ha mens neste uke 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser desverre ut til at hcg testen er for positiv til at jeg ville turd å stole på EL tester helt enda. 🤷🏻‍♀️

Får krysse fingrene for at jeg tar feil i dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fioritura skrev:

G testene er fortsatt svakt positive, syns det høres rart ut om hcg bare slår ut på EL testene noen dager?

Jeg tenker det er små marginer som f.eks urinkonsentrasjon. Enig med Niny og ville nok ikke stolt på noen EL-tester så lenge g-testen er svak. I hvilken sv.uke hadde du MA igjen? Min g-test var blenda 3 uker etter min MA (sv.uke 9). Jeg fikk beskjed at dersom jeg fortsatt fikk positiv test 4 uker etterpå så måtte jeg kontakte sykehuset. Skjønner du ikke tror det er rester, men jeg ville nok kontaktet sykehuset nå for å komme med denne opplysningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatarielhadde MA i uke 10.

Idag kom omsider mensen, så da får vi tro at syklusen er på vei til å bli normal igjen 😊  tenker å teste etter at mens er over, så får jeg ta kontakt med lege dersom den fortsatt slår ut positiv. Viss det er litt rester igjen så kommer det kanskje ut med menstruasjonen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, kanskje greit da at mensen kom nå! Høres ut som kroppen trenger å rense seg ut. Mener det er veldig vanlig at siste rest av hcg forsvinner ved første mens etter abort om den ikke har blitt borte før. Ta en test når du er ferdig med mensen, så får du status. Krysser fingrene for at den da er så blenda som den kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel  vi får håpe det! 😊 Hadde vert godt å komme skikkelig igang med prøvingen. For min del så tror jeg at det eneste som fungerer på å komme over MA'en er å bli gravid igjen. Selv om det er utrolig skummelt, en blir jo redd for at det samme skal skje igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fioritura skrev:

@Amatariel  vi får håpe det! 😊 Hadde vert godt å komme skikkelig igang med prøvingen. For min del så tror jeg at det eneste som fungerer på å komme over MA'en er å bli gravid igjen. Selv om det er utrolig skummelt, en blir jo redd for at det samme skal skje igjen. 

Det er akkurat slik jeg har hatt det etter alle mine aborter. Jeg har vært sååå langt nede, og etter to av dem ble jeg virkelig deprimert og måtte bli sykemeldt en stund. Føltes som det eneste som kunne hjelpe var å bli gravid igjen, og for min del stemte det. Nå var jeg ekstremt heldig og ble gravid rett etter begge mine tidlige SA'er, men etter senabort i uke 14 tok det 8 måneder før jeg ble gravid igjen. Angsten i ny graviditet er vanskelig å gjøre noe med, men jeg fikk kommet videre iallefall og være gravid på nytt. Og jeg føler det sånn nå etter MA'en i sommer også. Blir ikke ordentlig glad igjen før jeg er gravid igjen kjenner jeg... men er nok normalt det, når vi ønsker det så sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Amatariel ja denne høsten har vert utrolig tøff, var tilbake i 50 % jobb sist uke, og har 1 1/2 uke med sykmelding igjen. Kjenner meg absolutt ikke klar for full jobb igjen. Men nav er ikke alltid så lette desverre. Får bare krysse fingrene for at det går greit.

Krysser fingrene for at det går veien for oss begge ganske raskt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD5

Endelig ferdig med mensen 👏👏 utrolig at fire dager kan gå så seint🙈 tok en ny G test idag, den var så svak at det ikke viser på bilder og jeg må myse for å skimte streken. Streken kom også til syne etter at tiden var ute. IMG_20201103_181223.thumb.jpg.cc0888dd1564fe54371a79fc5f2fed0c.jpg

Så nå tenker jeg at vi offisielt er igang med prøvingen 😀 ifølge Flo skal jeg ha eggløsning om 9 dager. Tenker å begynne med EL testing på CD 10 som er på søndag 😊 Mannen blir vekkreist på jobb mandag - tirsdag så håper appen har rett 😅 Tenker uansett at det er fornuftig å begynne å legge inn aksjer fra søndag av 😊 også veldig spent på om mannen klarer å komme siden det har vert en liten utfordring, var litt usikker på om jeg skulle fortelle han om når jeg får EL, tenker at det kanskje kan bli litt stressende for han. Så vi får se hvordan det går. Går det ikke denne perioden så får det vere en hemmelighet neste mnd 😅🙈

I helgen skal vi på besøk til svigermor, der skal det bli godt å få slappet godt av og lade batteriene litt 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD6

Skikkelig nedtur idag, var så sikker på at jeg var ferdig med mens for denne gang. Men neida. Så da blir vell EL noen dager senere 🙈 tenker å begynne testingen på søndag uansett, så får vi se hvordan dette går. Er så sinnsykt utolmodig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11

begynte med EL testing i går, både gårsdagen og dagens var negative. Etter flere positive før mens så tenker jeg at det er positivt 👏 Flo mener EL er torsdag mens premom mener EL er lørdag. Tipper lørdag siden jeg begynte å blø igjen en dag etter at jeg trodde jeg var ferdig. Blir spennende og se. 

Tok også en ny G test i går, og jeg skimter fortsatt en svak strek. Litt overasket over det da jeg hadde trodd at den skulle bli blenda etter mens. Så tenker det blir en telefon til legen imorgen. Blir jo litt stresset for at dette skal ha innvirkning på hvor raskt vi blir gravide igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på om jeg burde ta influensavaksine nå, i kommunen jeg bor i har vi vaksineringdag på torsdag. Selvsagt redd for at denne skal ha negativ innvirkning nå rett før EL. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...